Strona główna → Blog → Google Ads → Reklamy graficzne (banery) w Google Adwords – najlepsze praktyki Reklamy graficzne (banery) w Google Adwords – najlepsze praktyki Paulina Sawicka 20 października, 2016 Przeczytasz w ~ 4 min. Banery kampanii Google Adwords są wyświetlane na wybranych witrynach sieci partnerskiej Google. Warto zadbać o ich prawidłowy wygląd i wymiary, żeby nie zostały odrzucone, a wpływały pozytywnie na odbiorcę i konwertowały na sprzedaż. 1) Wymiary banerów Statyczne reklamy graficzne Typ pliku .JPEG .JPG .PNG .GIF Rozmiar pliku 150 KB lub mniej Rozmiar obrazu pionowy prostokąt: 240 x 400 px długi baner na komórki: 320 x 50 px baner: 468 x 60 px długi baner: 728 x 90 px kwadrat: 250 x 250 px mały kwadrat: 200 x 200 px duży prostokąt: 336 x 280 px baner śródtekstowy: 300 x 250 px wieżowiec: 120 x 600 px szeroki wieżowiec: 160 x 600 px pół strony: 300 x 600 px duży długi baner: 970 x 90 px duży baner na komórki: 320 x 100 px billboard: 970 x 250 px portret: 300 x 1050 px Najpopularniejsze rozmiary banerów 728 x 90 px 160 x 600 px 336 x 280 px 300 x 250 px 300 x 600 px Przeczytaj także: Kampanie w GDN. 10 dobrych praktyk Animowane reklamy graficzne Typ pliku .GIF Rozmiar pliku 150 KB lub mniej Rozmiar obrazu baner: 468 x 60 px długi baner: 728 x 90 px kwadrat: 250 x 250 px mały kwadrat: 200 x 200 px duży prostokąt: 336 x 280 px baner śródtekstowy: 300 x 250 px wieżowiec: 120 x 600 px szeroki wieżowiec: 160 x 600 px pół strony: 300 x 600 px duży długi baner: 970 x 90 px duży baner na komórki: 320 x 100 px billboard: 970 x 250 px portret: 300 x 1050 px Czas trwania i prędkość animacji Czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund Animacje mogą być zapętlone, ale po 30 sekundach ich wyświetlanie musi się zatrzymać Animowane reklamy GIF muszą wyświetlać się z prędkością mniejszą niż 5 klatek na sekundę 2) Wygląd banerów – kilka dobrych zasad elementy baneru Pamiętaj, żeby na Twoim banerze znalazły się takie elementy jak: logo + oferta + przycisk CTA – call to action, czyli przycisk nawołujący do reakcji/akcji, np. “Sprawdź”, “Dowiedz się więcej”, “Kup teraz” itp. less is more Zgodnie z powyższą zasadą – mniej znaczy więcej – baner powinien być czytelny, bez zbyt dużej ilości tekstu. Grafika powinna być prosta, a przekaz konkretny. wyróżnik oferty Podkreśl to, co Cię wyróżnia wśród konkurencji, np. rabat cenowy, jakość produktu/usługi. odpowiednie kolory Zastanów się przede wszystkim nad celem baneru, bo każdy kolor ma inne znaczenie i może w różny sposób wpływać na odbiorcę. Przeanalizuj z czym chcesz, żeby klient kojarzył Twój produkt/usługę i dobierz do tego stosowną kolorystykę (np. czerwony – energia, kreatywność, pobudzenie apetytu, niebieski – uspokaja, poprawia samopoczucie, zielony – redukuje stres, daje poczucie błogości itd.). Pamiętaj, żeby kolory na banerze się nie gryzły oraz żeby Twój baner nie był tzw. “kolorowanką”. czytelny tekst reklamy Nagłówek + treść reklamy muszą mieć różne rozmiary. Należy unikać czcionek: nieczytelnych (tj. przypominających pismo ręczne), kursywy, rozmiarów mniejszych niż 10pt (chyba, że chodzi o zapis o prawach autorskich). konsultacja z osobą obsługującą kampanię Adwords Dobrze jest, tworząc banery, skonsultować je z osobą obsługującą kampanię, jakich list remarketingowych będzie używać i dostosować treść reklam i ich przekaz pod konkretnych użytkowników, np. na porzucony koszyk CTA typu: “Dokończ zakupy” itd. Zawsze możesz powierzyć prowadzenie kampanii reklamowych agencji z dwunastoletnim doświadczeniem. Sprawdź nasze oferty: Google ADS, Reklama Banerowa, Reklama PLA, Reklama w wyszukiwarkach, Remarketing, Pozycjonowanie i optymalizacja. Wideo Marketing, Reklamy na Facebooku. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Paulina Sawicka Account Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze 15 grudnia, 2016 prblc Wszystko fajnie ale w czym te banery robić? Google Web Designer to straszne gówienko, praca w tym to koszmar… 15 grudnia, 2016 prblc Wszystko fajnie ale w czym te banery robić? Google Web Designer to straszne gówienko, praca w tym to koszmar… Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ