Banery kampanii Google Adwords są wyświetlane na wybranych witrynach sieci partnerskiej Google. Warto zadbać o ich prawidłowy wygląd i wymiary, żeby nie zostały odrzucone, a wpływały pozytywnie na odbiorcę i konwertowały na sprzedaż.
1) Wymiary banerów
Statyczne reklamy graficzne
Typ pliku |
|
Rozmiar pliku |
|
Rozmiar obrazu |
|
Najpopularniejsze rozmiary banerów
728 x 90 px
160 x 600 px
336 x 280 px
300 x 250 px
300 x 600 px
Przeczytaj także: Kampanie w GDN. 10 dobrych praktyk
Animowane reklamy graficzne
Typ pliku |
|
Rozmiar pliku |
|
Rozmiar obrazu |
|
Czas trwania i prędkość animacji |
|
2) Wygląd banerów – kilka dobrych zasad
- elementy baneru
Pamiętaj, żeby na Twoim banerze znalazły się takie elementy jak: logo + oferta + przycisk CTA – call to action, czyli przycisk nawołujący do reakcji/akcji, np. “Sprawdź”, “Dowiedz się więcej”, “Kup teraz” itp.
- less is more
Zgodnie z powyższą zasadą – mniej znaczy więcej – baner powinien być czytelny, bez zbyt dużej ilości tekstu. Grafika powinna być prosta, a przekaz konkretny.
- wyróżnik oferty
Podkreśl to, co Cię wyróżnia wśród konkurencji, np. rabat cenowy, jakość produktu/usługi.
- odpowiednie kolory
Zastanów się przede wszystkim nad celem baneru, bo każdy kolor ma inne znaczenie i może w różny sposób wpływać na odbiorcę. Przeanalizuj z czym chcesz, żeby klient kojarzył Twój produkt/usługę i dobierz do tego stosowną kolorystykę (np. czerwony – energia, kreatywność, pobudzenie apetytu, niebieski – uspokaja, poprawia samopoczucie, zielony – redukuje stres, daje poczucie błogości itd.). Pamiętaj, żeby kolory na banerze się nie gryzły oraz żeby Twój baner nie był tzw. “kolorowanką”.
- czytelny tekst reklamy
Nagłówek + treść reklamy muszą mieć różne rozmiary. Należy unikać czcionek: nieczytelnych (tj. przypominających pismo ręczne), kursywy, rozmiarów mniejszych niż 10pt (chyba, że chodzi o zapis o prawach autorskich).
- konsultacja z osobą obsługującą kampanię Adwords
Dobrze jest, tworząc banery, skonsultować je z osobą obsługującą kampanię, jakich list remarketingowych będzie używać i dostosować treść reklam i ich przekaz pod konkretnych użytkowników, np. na porzucony koszyk CTA typu: “Dokończ zakupy” itd.
Zawsze możesz powierzyć prowadzenie kampanii reklamowych agencji z dwunastoletnim doświadczeniem. Sprawdź nasze oferty: Google ADS, Reklama Banerowa, Reklama PLA, Reklama w wyszukiwarkach, Remarketing, Pozycjonowanie i optymalizacja. Reklama YouTube, Reklamy na Facebooku.