Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogGoogle AdsReklamy graficzne (banery) w Google Adwords – najlepsze praktyki

Banery kampanii Google Adwords są wyświetlane na wybranych witrynach sieci partnerskiej Google. Warto zadbać o ich prawidłowy wygląd i wymiary, żeby nie zostały odrzucone, a wpływały pozytywnie na odbiorcę i konwertowały na sprzedaż.  

1) Wymiary banerów

Statyczne reklamy graficzne

Typ pliku
  • .JPEG
  • .JPG
  • .PNG
  • .GIF
Rozmiar pliku
  • 150 KB lub mniej
Rozmiar obrazu
  • pionowy prostokąt: 240 x 400 px
  • długi baner na komórki: 320 x 50 px
  • baner: 468 x 60 px
  • długi baner: 728 x 90 px
  • kwadrat: 250 x 250 px
  • mały kwadrat: 200 x 200 px
  • duży prostokąt: 336 x 280 px
  • baner śródtekstowy: 300 x 250 px
  • wieżowiec: 120 x 600 px
  • szeroki wieżowiec: 160 x 600 px
  • pół strony: 300 x 600 px
  • duży długi baner: 970 x 90 px
  • duży baner na komórki: 320 x 100 px
  • billboard: 970 x 250 px
  • portret: 300 x 1050 px

Najpopularniejsze rozmiary banerów

728 x 90 px

160 x 600 px

336 x 280 px

300 x 250 px

300 x 600 px

 

Przeczytaj także: Kampanie w GDN. 10 dobrych praktyk

 

Animowane reklamy graficzne

Typ pliku
  • .GIF
Rozmiar pliku
  • 150 KB lub mniej
Rozmiar obrazu
  • baner: 468 x 60 px
  • długi baner: 728 x 90 px
  • kwadrat: 250 x 250 px
  • mały kwadrat: 200 x 200 px
  • duży prostokąt: 336 x 280 px
  • baner śródtekstowy: 300 x 250 px
  • wieżowiec: 120 x 600 px
  • szeroki wieżowiec: 160 x 600 px
  • pół strony: 300 x 600 px
  • duży długi baner: 970 x 90 px
  • duży baner na komórki: 320 x 100 px
  • billboard: 970 x 250 px
  • portret: 300 x 1050 px
Czas trwania i prędkość animacji
  • Czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund
  • Animacje mogą być zapętlone, ale po 30 sekundach ich wyświetlanie musi się zatrzymać
  • Animowane reklamy GIF muszą wyświetlać się z prędkością mniejszą niż 5 klatek na sekundę

2) Wygląd banerów – kilka dobrych zasad

  • elementy baneru

Pamiętaj, żeby na Twoim banerze znalazły się takie elementy jak: logo + oferta + przycisk CTA – call to action, czyli przycisk nawołujący do reakcji/akcji, np. “Sprawdź”, “Dowiedz się więcej”, “Kup teraz” itp.

  • less is more

Zgodnie z powyższą zasadą – mniej znaczy więcej – baner powinien być czytelny, bez zbyt dużej ilości tekstu. Grafika powinna być prosta, a przekaz konkretny.

  • wyróżnik oferty

Podkreśl to, co Cię wyróżnia wśród konkurencji, np. rabat cenowy, jakość produktu/usługi.

  • odpowiednie kolory

Zastanów się przede wszystkim nad celem baneru, bo każdy kolor ma inne znaczenie i może w różny sposób wpływać na odbiorcę. Przeanalizuj z czym chcesz, żeby klient kojarzył Twój produkt/usługę i dobierz do tego stosowną kolorystykę (np. czerwony – energia, kreatywność, pobudzenie apetytu, niebieski – uspokaja, poprawia samopoczucie, zielony – redukuje stres, daje poczucie błogości itd.). Pamiętaj, żeby kolory na banerze się nie gryzły oraz żeby Twój baner nie był tzw. “kolorowanką”.

  • czytelny tekst reklamy

Nagłówek + treść reklamy muszą mieć różne rozmiary. Należy unikać czcionek: nieczytelnych (tj. przypominających pismo ręczne), kursywy, rozmiarów mniejszych niż 10pt (chyba, że chodzi o zapis o prawach autorskich).

  • konsultacja z osobą obsługującą kampanię Adwords

Dobrze jest, tworząc banery, skonsultować je z osobą obsługującą kampanię, jakich list remarketingowych będzie używać i dostosować treść reklam i ich przekaz pod konkretnych użytkowników, np. na porzucony koszyk CTA typu: “Dokończ zakupy” itd.

 

Zawsze możesz powierzyć prowadzenie kampanii reklamowych agencji z dwunastoletnim doświadczeniem. Sprawdź nasze oferty: Google ADS, Reklama Banerowa, Reklama PLA, Reklama w wyszukiwarkach, Remarketing, Pozycjonowanie i optymalizacja. Reklama YouTubeReklamy na Facebooku.

Paulina Sawicka