Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360! Case study Orteo.pl

Strona głównaCase studyAdWords2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360! Case study Orteo.pl

2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360! Case study Orteo.pl

O kliencie

Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki. Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, początkowo z małym budżetem oraz małymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowaliśmy markę Orteo w internecie.

Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl

Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads są przeważającym źródłem generowanej w sklepie sprzedaży, mierzonej w setkach tysięcy złotych miesięcznie. Kampanie produktowe (PLA) stanowią przy tym główną składową konta, zapewniając ruch użytkowników chętnie kupujących w sklepie bezpośrednio w następstwie kliknięcia reklamy. Są to również kampanie, które generują największą liczbę odwiedzin oraz przychodów ze wszystkich kampanii.

Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl:

  • ponad 70% ruchu całości Google Ads
  • ok. 70% przychodów całości Google Ads

Sempai Merchant 360

Właściciel sklepu stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku.,

Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na które składają się 2 narzędzia, zwiększające efektywność Shopping Campaigns:

  • Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
  • Comparison Shopping Services Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców,

Więcej o Sempai Merchant 360.

Sempai Merchant

Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.

Jego wykorzystanie odciąża reklamodawcę w zakresie technicznych aspektów budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umożliwia natomiast decyzje i działania strategiczne, optymalizację z opcjami automatyzacji oraz uwzględnienie sprawdzonych, dobrych praktyk.

Dzięki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA:

  • Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów. Zaletą jest przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics.
  • Kampania nawet na moment nie traci na efektywności, ponieważ system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach w feedzie produktowym.
  • Docieramy do klientów na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzięki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzedażowy.

Więcej o Sempai Merchant.

CSS Sempai Shop

Jest to serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców. Przy tym umożliwia wyświetlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowując kliknięcia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym.

Korzyści, które otrzymujemy dzięki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA:

  • Stawki CPC niższe nawet o 20%. Opłaty za kliknięcie reklam “przez Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping.
  • Zauważalny wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Dzieje się tak za sprawą lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych – przy tych samych, a nawet niższych deklarowanych stawkach CPC.

Więcej o CSS Sempai Shop.

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl

Sempai Merchant 360

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS

Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai:

ORTEO wyniki sempai merchant 360

Dzięki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osiągnęliśmy wzrost potencjału generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzedaży bezpośrednio z kliknięć w reklamy z kampanii produktowej.

Sempai Merchant 360 – efekty

Porównanie grudnia 2018 po wdrożeniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017:
Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod względem kliknięć oraz przychodów!

Wyniki Sempai Merchant 360

Kampania AdWords prowadzana przez agencję SEMPAI od 2011 roku przekłada się głównie na wysokie ROI, utrzymanie pożądanego kosztu pozyskania konwersji oraz ogólne zadowolenie z wyników. Dodatkowym atutem jest ścisła współpraca przekładająca się na precyzyjne modelowanie kampanii. Analizowana jest przede wszystkim sezonowość mojego biznesu oraz aktywne wspieranie kierunku, w którym jest rozwijany.

Norbert Trudziński neosport.pl