Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWords2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360! Case study Orteo.pl

2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360! Case study Orteo.pl

O kliencie

Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki. Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, początkowo z małym budżetem oraz małymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowaliśmy markę Orteo w internecie.

Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl

Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads są przeważającym źródłem generowanej w sklepie sprzedaży, mierzonej w setkach tysięcy złotych miesięcznie. Kampanie produktowe (PLA) stanowią przy tym główną składową konta, zapewniając ruch użytkowników chętnie kupujących w sklepie bezpośrednio w następstwie kliknięcia reklamy. Są to również kampanie, które generują największą liczbę odwiedzin oraz przychodów ze wszystkich kampanii.

Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl:

  • ponad 70% ruchu całości Google Ads
  • ok. 70% przychodów całości Google Ads

Sempai Merchant 360

Właściciel sklepu stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku.,

Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na które składają się 2 narzędzia, zwiększające efektywność Shopping Campaigns:

  • Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
  • Comparison Shopping Services Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców,

Więcej o Sempai Merchant 360.

Sempai Merchant

Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.

Jego wykorzystanie odciąża reklamodawcę w zakresie technicznych aspektów budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umożliwia natomiast decyzje i działania strategiczne, optymalizację z opcjami automatyzacji oraz uwzględnienie sprawdzonych, dobrych praktyk.

Dzięki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA:

  • Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów. Zaletą jest przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics.
  • Kampania nawet na moment nie traci na efektywności, ponieważ system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach w feedzie produktowym.
  • Docieramy do klientów na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzięki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzedażowy.

Więcej o Sempai Merchant.

CSS Sempai Shop

Jest to serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców. Przy tym umożliwia wyświetlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowując kliknięcia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym.

Korzyści, które otrzymujemy dzięki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA:

  • Stawki CPC niższe nawet o 20%. Opłaty za kliknięcie reklam “przez Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping.
  • Zauważalny wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Dzieje się tak za sprawą lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych – przy tych samych, a nawet niższych deklarowanych stawkach CPC.

Więcej o CSS Sempai Shop.

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl

Sempai Merchant 360

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS

Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai:

ORTEO wyniki sempai merchant 360

Dzięki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osiągnęliśmy wzrost potencjału generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzedaży bezpośrednio z kliknięć w reklamy z kampanii produktowej.

Sempai Merchant 360 – efekty

Porównanie grudnia 2018 po wdrożeniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017:
Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod względem kliknięć oraz przychodów!

Wyniki Sempai Merchant 360

Od aktywacji CSS przez Sempai w naszej kampanii produktowej CPC spadło o 19% . Postanowiliśmy przerzucić te oszczędności na dodatkowe kliknięcia, dzięki czemu sprzedaż z kampanii z miejsca wzrosła o ponad 30%.  Planujemy kontynuować naszą współpracę z Sempai, w tym sukcesywnie zwiększać budżety na kampanię produktową z wykorzystaniem Sempai Shop.

orteo
Jarek Rękas, Co-founder Orteo