O kliencie
Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki. Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, początkowo z małym budżetem oraz małymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowaliśmy markę Orteo w internecie.
Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl
Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads są przeważającym źródłem generowanej w sklepie sprzedaży, mierzonej w setkach tysięcy złotych miesięcznie. Kampanie produktowe (PLA) stanowią przy tym główną składową konta, zapewniając ruch użytkowników chętnie kupujących w sklepie bezpośrednio w następstwie kliknięcia reklamy. Są to również kampanie, które generują największą liczbę odwiedzin oraz przychodów ze wszystkich kampanii.
Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl:
- ponad 70% ruchu całości Google Ads
- ok. 70% przychodów całości Google Ads
Sempai Merchant 360
Właściciel sklepu stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku.,
Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na które składają się 2 narzędzia, zwiększające efektywność Shopping Campaigns:
- Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
- Comparison Shopping Services Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców,
Więcej o Sempai Merchant 360.
Sempai Merchant
Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
Jego wykorzystanie odciąża reklamodawcę w zakresie technicznych aspektów budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umożliwia natomiast decyzje i działania strategiczne, optymalizację z opcjami automatyzacji oraz uwzględnienie sprawdzonych, dobrych praktyk.
Dzięki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA:
- Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów. Zaletą jest przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics.
- Kampania nawet na moment nie traci na efektywności, ponieważ system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach w feedzie produktowym.
- Docieramy do klientów na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzięki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzedażowy.
Więcej o Sempai Merchant.
CSS Sempai Shop
Jest to serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców. Przy tym umożliwia wyświetlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowując kliknięcia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym.
Korzyści, które otrzymujemy dzięki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA:
- Stawki CPC niższe nawet o 20%. Opłaty za kliknięcie reklam “przez Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping.
- Zauważalny wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Dzieje się tak za sprawą lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych – przy tych samych, a nawet niższych deklarowanych stawkach CPC.
Więcej o CSS Sempai Shop.
Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl
Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai:
Dzięki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osiągnęliśmy wzrost potencjału generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzedaży bezpośrednio z kliknięć w reklamy z kampanii produktowej.
Sempai Merchant 360 – efekty
Porównanie grudnia 2018 po wdrożeniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017:
Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod względem kliknięć oraz przychodów!