Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsProblemy stwarzają możliwości. Case study Omni Finances

Problemy stwarzają możliwości. Case study Omni Finances

Dowiedz się, jak zwiększyliśmy liczbę konwersji poprzez znalezienie nowych możliwości wykorzystania Google Adwords wykraczających poza GDN i remarketing!

Kaizen to japońska filozofia, polegająca na ciągłym doskonaleniu poprzez wprowadzenie drobnych zmian. Do tej pory przeprowadziliśmy tysiące kampanii efektywnościowych – w każdej opieraliśmy się na założeniu, że lepiej zrobić małe usprawnienie dzisiaj niż wielkie jutro. Chcemy podzielić się z Wami, jak wykorzystaliśmy poszczególne zasady Kaizen w działaniach reklamowych dla klientów z różnych branż.

Według filozofii Kaizen każdy problem to nowa możliwość, przed którą stoisz, ale jeszcze jej nie odkryłeś. Ta zasada idealnie się sprawdziła w przypadku naszych działań prowadzonych dla Omni Finances. Chociaż efekty kampanii AdWords były na poprawnym poziomie, to zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że do osiągnięcia zadowalającego z perspektywy klienta wzrostu liczby konwersji musimy wyjść poza utarte schematy działania.

Znajdując nowe rozwiązanie oparte na wykorzystaniu innowacyjnej funkcjonalności Google AdWords, znacznie poprawiliśmy wydajność działań dla Omni Finance.

kliencie

Omni Finance świadczy usługi z zakresu pomocy prawnej dla osób fizycznych na terenie Unii Europejskiej. Specjalizuje się w obszarze ubezpieczeń, odszkodowań, prawa i finansów. Jak sami o sobie piszą, “Naszą misją jest pomagać tym, którzy zostali oszukani przez instytucje bankowe w Wielkiej Brytanii”.

Początek naszej współpracy – listopad 2016

Punktem wyjściowym było stworzenie kampanii w sieci wyszukiwania oraz kampanii remarketingowych dla osób zamierzających ubiegać się o zwrot bezpodstawnych opłat z banków działających na terenie Wielkiej Brytanii, a posługujących się trzema językami: angielskim, polskim i rosyjskim. W listopadzie osiągnęliśmy wynik 439 konwersji przy jednostkowym koszcie konwersji ~7,43 GBP (konwersją nazywamy w tym przypadku wysłanie formularza kontaktowego).

 

Statystyki kampanii Adwords w listopadzie 2016 na podstawie danych z Google Analytics

Planowanie rozwoju konta w oparciu o sieć reklamową Google (GDN)

Głównym celem kampanii prowadzonych dla Klienta było zwiększenie liczby konwersji przy ograniczonym wzroście CPA (Cost per Acquisition) do ~9 GBP. W związku z faktem, że ekspozycja reklam w sieci wyszukiwania do tej pory była już relatywnie wysoka i sukcesywny wzrost ilości konwersji nie był na zadowalającym poziomie, podjęliśmy decyzję o większym wykorzystaniu sieci reklamowej Google  (GDN). Obejmuje ona ok. dwa miliony stron internetowych, które odwiedza ponad 90% wszystkich użytkowników internetuna świecie.

Do tej pory w ramach działań w sieci reklamowej wykorzystywany był jedynie remarketing, który jest zazwyczaj skutecznym rozwiązaniem bez względu na branżę, w jakiej prowadzony jest biznes. Natomiast ruch i konwersje generowane z kampanii remarketingowych są ograniczone liczbą użytkowników, którzy już do tej pory odwiedzili naszą witrynę.

Poszukiwanie odpowiedniego rozwiązania

W toku poszukiwań doszliśmy do wniosku, że uwzględniając specyfikę klienta, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie kampanii w sieci reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnej funkcjonalności DSK (Display Select Keyword). Pozwala ona na kierowanie reklam do użytkowników odwiedzających strony, na których występują pożądane słowa kluczowe. To kierowanie testowaliśmy wcześniej w ramach ograniczonych do wybranych reklamodawców testów beta. W ogólnodostępnym i nieco zmienionym kształcie funkcjonalność została upowszechniona przez Google w drugiej połowie 2016 roku.


Dzięki wcześniejszym doświadczeniom oraz odpowiedniemu doborowi słów kluczowych w oparciu o wyniki i statystyki z sieci wyszukiwania wiedzieliśmy na jakich frazach i kierowaniu skoncentrować nasze działania.

Techniczne aspekty uruchomienia nowych kampanii

  1. Stworzenie kampanii z odpowiednimi grupami reklam i dedykowanymi przekazami reklamowymi dla odbiorców w Wielkiej Brytanii posługujących się językami: angielskim, polskim, rosyjskim.
  2. Dobór odpowiednich słów kluczowych i kierowanie ich na Treść w oparciu o dobrze “performujące” frazy w sieci wyszukiwania, aby trafiać na strony powiązane z wybranymi słowami.
  3. Dodatkowo uruchomienie “klasycznej” kampanii w oparciu o słowa kluczowe i odbiorców, jednak z mniejszymi stawkami tak, aby nie ograniczać potencjału kampanii przy jednoczesnym utrzymaniu zakładanego CPA.

Główne działania optymalizacyjne

  • Wykluczanie miejsc docelowych, które nie generowały konwersji lub też ich koszt był zbyt wysoki.
  • Optymalizacja stawek w oparciu o zakładany koszt konwersji (urządzenia, demografia, poszczególne dni tygodnia oraz lokalizacje).
  • Testowanie wielu przekazów reklamowych – zarówno tekstowych, graficznych jak i filmów wideo w celu szerokiego i wielowymiarowego dotarcia do grupy docelowej.

 

Statystyki kampanii DSK w okresie od startu kampanii w grudniu 2016 do końca stycznia 2017 z Google Analytics

Skuteczność kampanii Adwords

Kampanie DSK w Adwords zostały uruchomione pod koniec grudnia 2016 roku, a przedstawione poniżej dane zostały zebrane z użyciem Google Analytics:

Skuteczność kampanii Adwords w okresie Grudzień 2016 – Styczeń 2017

Sukcesywne działania optymalizacyjne przyczyniły się do osiągnięcia w lutym zakładanego poziomu konwersji ~9 GBP. Bardzo istotny jest fakt, że wykorzystanie innowacyjnych kampanii DSK w sieci reklamowej pozwoliło na znaczące zwiększenie liczby konwersji przy jedynie nieznacznym średnim wzroście kosztu konwersji.

Podsumowanie – Testowanie, testowanie i jeszcze raz znajomość nowości Google

Ogromny sukces kampanii i wzrost skali działalności Klienta poprzez znaczący wzrost liczby konwersji był możliwy dzięki odważnej decyzji o przetestowaniu ogromnych możliwości sieci reklamowej Google z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania DSK (narzędzie początkowo dostępne jedynie w wersji beta, a dostępne dla wszystkich kont Adwords od drugiej połowy roku 2016) precyzyjnie kierującego reklamy w sieci GDN.

Współpracę z agencją Sempai nawiązaliśmy we wrześniu 2016 roku w zakresie optymalizacji serwisu internetowego citysport.com.pl oraz kampanii reklamowej. Efektem tych działań było późniejsze rozszerzenie współpracy na kolejny sklep internetowy 7store.pl. Podjęte działania i w rezultacie osiągnięte efekty miały duży wpływ na wzrost rozpoznawalnośi naszych marek i pożądany zwrot z inwestycji.

Z tego miejsca możemy zarekomendować współpracę z Sempai jako rzetelnego partnera biznesowego, potwierdzając zakres kompetencji, dużą wiedzę i skuteczność działania.

Kamil Karasiński CitySport