#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyWybieraj proste rozwiązania. Case study Z-milosci.pl

Wybieraj proste rozwiązania. Case study Z-milosci.pl

Zgodnie z 7. zasadą Kaizen „Wybieraj proste rozwiązania – nie czekając na te idealne” w działaniach realizowanych dla z-milosci.pl skupiliśmy się na 100% wykorzystaniu potencjału drzemiacego w reklamach tekstowych w wyszukiwarce. Mimo iż jest to najprostszy, najpopularniejszy i najbardziej znany typ reklamy w Google AdWords, dzięki odpowiedniej optymalizacji i dopasowaniu do potrzeb użytkownika, udało nam się zwiększyć sprzedaż u naszego Klienta aż o ponad 3159%!

O kliencie

Z-milosci.pl to sklep internetowy z zaproszeniami ślubnymi, który na rynku zadebiutował w 2014 roku. Jak twierdzą sami właściciele, rozumieją, jak wyjątkowym dniem w życiu każdej osoby jest jej ślub, dlatego zaproszenia wykonują z ogromną starannością i dbałością o finalny efekt.

Sezon ma znaczenie – jak nie teraz, to kiedy?

Specyfika branży zaproszeń ślubnych wymaga odpowiedniej analizy rynku, która da odpowiedź na bardzo ważne pytanie dla osób nastawionych na rozwój swojego biznesu: jaki moment wybrać na skalowanie kampanii marketingowej? Badania trendów jasno pokazują, że „jak nie teraz, to kiedy” przypada na pierwszy kwartał roku kalendarzowego:

Fraza „zaproszenia ślubne” – trendy w ostatnich 5 latach

Wraz z naszym klientem z-miłości.pl zdecydowaliśmy użyć wszystkich naszych sił i środków finansowych do podbicia rynku zaproszeń ślubnych. Działania miały być w głównej mierze oparte na kampaniach w sieci wyszukiwania, a wnioski wyciągane na podstawie danych za okres styczeń-marzec 2017 roku.

Tym, co nas napędza, jest… wyzwanie!

Przed rozpoczęciem działań przyjęliśmy wraz z klientem za cel przynajmniej czterokrotne zwiększenie najbardziej interesujących nas wskaźników: liczby sesji, transakcji i przychodów – przy zachowaniu zadowalającego nas zwrotu z kosztów poniesionych na kampanię. Wszystko porównywaliśmy do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Skupialiśmy się na analizie danych „last click” w oparciu o Google Analytics, jednak nie zapominaliśmy o „dobrach”, jakie przynoszą działania Adwords pozostałym źródłom ruchu na stronie internetowej i nie tylko – na uwadze mieliśmy również transakcje pochodzące z zamówień mailowych i telefonicznych. Krótko mówiąc, traktowaliśmy nasze działania jako szansę na rozwój całego biznesu, a nie wyłącznie kampanii internetowej.

Odpowiednia segmentacja to podstawa

Nasze plany rozwoju, silna konkurencja w branży oraz gorący okres zmusiły do nas do delikatnego przemodelowania budowy kampanii w sieci wyszukiwania. Główną przewagę chcieliśmy zyskać na poziomie stawki za poszczególne słowa kluczowe. Jak uzyskać lepszą pozycję, a co za tym idzie, lepszą klikalność w tej samej cenie? Oczywiście, przy pomocy wyniku jakości (Quality Score). Wiedza, choć powszechnie dostępna, często jest ignorowana przez reklamodawców i my postanowiliśmy to wykorzystać.

Skupiliśmy się na wszystkich frazach związanych z zaproszeniami ślubnymi, przymiotnikach, jakie były używane do ich określania przez użytkowników, połączyliśmy to z naszą ofertą i dla każdej jednej kombinacji słów kluczowych (dopasowywaliśmy kontekstowo) utworzyliśmy grupy reklam wraz z dedykowanymi przekazami reklamowymi.

Tworząc kombinacje, korzystaliśmy z wiedzy zdobytej z historii naszego konta oraz takich narzędzi jak Planer słów kluczowych.

Oferta vs Strategia – wyróżnij się w tłumie!

Optymalizacja wyników jakości była pierwszym etapem planu „skala razy cztery”. Kolejnym krokiem było zachęcenie klienta do kliknięcia właśnie naszej reklamy, a później zainteresowanie go ofertą i zatrzymanie na stronie. Wykorzystaliśmy do tego wszystkie atuty wyróżniające nas na tle konkurencji.

Nowoczesne maszyny drukujące pozwalały nam na sprzedaż zaproszeń już w cenie od 1zł, czyli ponad dwukrotnie taniej niż u konkurencji. Zaakcentowanie tego na poziomie przekazu reklamowego potrafiło podnieść CTR nawet o kilka procent!

Innowacyjnym pomysłem było również utworzenie kampanii kierowanej do Polaków pracujących i/lub mieszkających na obczyźnie (Wyspy Brytyjskie, Dania, Niemcy, Austria i inne), ale planujących ślub w Polsce. O tym, że warto, przekonały nas dane dotyczące wyszukań frazy „zaproszenia ślubne” w Wielkiej Brytanii.

Innowacyjne podejście do optymalizacji

Zastanawiając się, w jaki sposób najlepiej zoptymalizować efektywność, doszliśmy do wniosku, że należy skupić się na „marżowości” konkretnych produktów/kategorii. Podzieliliśmy grupy reklam według ich opłacalności w oparciu o strony docelowe, na które kierowaliśmy konkretne zapytania. Dzięki temu mogliśmy optymalizować kampanię bazując na zwrotach z kosztów poniesionych na każde słowo kluczowe i zyskach, jaki mieliśmy z każdego zaproszenia z konkretnej kategorii.

Kategorie zaproszeń

Kampanio w sieci wyszukiwania – nie zostawimy Cię samej!

Ostatnim, ale nie mniej ważnym etapem było wspomożenie kampanii w sieci wyszukiwania wszystkimi dostępnymi siłami – mniej i bardziej bezpośrednimi.

Co zrobiliśmy? Utworzyliśmy między innymi wiele list remarketingowych skupionych na konkretnym zachowaniu użytkownika na stronie: „Ktoś kupił mniej niż 10 sztuk zaproszeń? Pewnie chciał się zapoznać z ofertą, na pewno wróci po więcej!”.

Listy remarketingowe – Google Analytics

Takich list było kilkadziesiąt i używaliśmy ich zarówno w kampanii w sieci wyszukiwania (RLSA), jak i kampaniach w sieci reklamowej. Testowaliśmy również różne banery w poszczególnych dniach tygodnia – zarówno dynamiczne/elastyczne, jak i statyczne.

Duży nacisk położyliśmy na kampanię w Zakupach Google i budowę feedu produktowego. Każdy produkt, w każdej odmianie i wersji miał swoją unikalną stronę docelową – zrezygnowaliśmy w ten sposób z jednej strony i kreatora zaproszeń. Pozwoliło nam to na świecenie się w boxach z wieloma odmianami produktów na jedno zapytanie.

Segmentacja kampanii produktowej w panelu Adwords i dostosowywanie stawek na poziomie produktów/kategorii również (podobnie jak w sieci wyszukiwania) odbyło się w oparciu o marżę poszczególnych zaproszeń. Bardzo pomocne okazały się etykiety niestandardowe przekazywane w feedzie.

Kliknąłem reklamę -> kupiłem – porównanie last click

Wszystkie godziny analiz i optymalizacji pokazały nam, że obrana przez nas ścieżka okazała się właściwa. W samej kampanii dla sieci wyszukiwania Adwords udało się nam osiągnąć kilkudziesięcio-, a nie tylko czterokrotne wzrosty:

Porównanie I kwartał 2017 / I kwartał 2016 – sieć wyszukiwania

Praca nad wynikiem jakości pozwoliła obniżyć koszt kliknięć aż o ~46%!

Przepis na rozwój biznesu? Kampania Adwords!

Wyzwanie, które mieliśmy przed sobą, nie dotyczyło tylko rozwoju kampanii Adwords. Za nadrzędny cel przyjęliśmy rozwój całego internetowego biznesu klienta. Czy udało nam się to osiągnąć?

I kwartał 2017 / I kwartał 2016 – porównanie globalne

Efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania, ale ile było w tym zasług samej kampanii? Źródło Google/CPC stanowiło 40% wszystkich sesji, przy jedynie 9% w roku poprzednim! Drugim ocenianym przez nas czynnikiem była zmiana w świadomości naszej marki. Czy taka zaistniała?

CitySport to istniejąca już od 20 lat sieć sklepów lifestyle’owych. Firma posiada 62 sklepów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach w całej Polsce, jak i aktywną ofertę online od 2009 roku. W jej asortymencie znajdują się produkty 52 popularnych marek, takich jak Nike czy Vans. Jest również jedynym oficjalnym dystrybutorem marki Le Coq Sportif w Polsce. Bogate doświadczenie i ciągły głód ekspansji czyni Citysport jednym z głównych graczy na polskim rynku z perspektywami na dużo więcej.

I kwartał 2016 I kwartał 2017 Różnica Różnica %
1000 4400 3400 340%

Średnia miesięczna liczba wyszukań frazy: „z miłości”

340% zmiana w ilości wyszukań brandowych przełożyła się na trzydziestokrotne zwiększenie liczby transakcji!

Współpracę z agencją Sempai nawiązaliśmy we wrześniu 2016 roku w zakresie optymalizacji serwisu internetowego citysport.com.pl oraz kampanii reklamowej. Efektem tych działań było późniejsze rozszerzenie współpracy na kolejny sklep internetowy 7store.pl. Podjęte działania i w rezultacie osiągnięte efekty miały duży wpływ na wzrost rozpoznawalnośi naszych marek i pożądany zwrot z inwestycji.

Z tego miejsca możemy zarekomendować współpracę z Sempai jako rzetelnego partnera biznesowego, potwierdzając zakres kompetencji, dużą wiedzę i skuteczność działania.

Kamil Karasiński CitySport