Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsMyśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia. Case study

Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia. Case study

Filozofia Kaizen opiera się na regularnym wprowadzaniu małych zmian – nie zaś na nagłych rewolucjach, które mogą nieść ze sobą duże ryzyko niepowodzenia. W myśl jednej z jej zasad „Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia” – podeszliśmy bardzo pragmatycznie do współpracy z jedną z wiodących w Polsce aptek internetowych. Pragmatycznie, czyli? Na początku skupiliśmy się na eliminacji problemu – kary od Google, następnie zoptymalizowaliśmy treści na stronie, a dopiero później zajęliśmy się działaniami off-site.

Współpracę SEO z apteką internetową rozpoczęliśmy w kwietniu 2015 roku, niedługo po otrzymaniu przez e-aptekę kary od Google, która przyczyniła się do znacznego spadku ruchu organicznego w witrynie. Wg wyjaśnień Google’a kara była spowodowana m.in. nienaturalnym linkowaniem, przesyceniem domeny linkami bogatymi w słowa kluczowe oraz ich masowym pozyskiwaniem.

CELE WSPÓŁPRACY

GŁÓWNY:

  • Zwiększenie przychodów z organicznych wyników wyszukiwania

POŚREDNIE:

  • Anulowanie kary od Google’a, która obniżyła ruch organiczny na stronie nawet o 30%
  • Poprawa pozycji w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe z największym potencjałem sprzedażowym

REALIZACJA

Domena trafiła pod naszą opiekę z nałożoną karą ręczną za nienaturalne linki przychodzące. W efekcie kary ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania zdecydowanie się zmniejszył. Pełna analiza profilu linków wykazała wiele nieprawidłowości w działaniach związanych z pozyskiwaniem linków.

Stopniowe usuwanie linków kiepskiej jakości oraz zgłoszenie do ponownego rozpatrzenia witryny doprowadziło do zdjęcia nałożonej kary za trzecim zgłoszeniem. Zdjęcie kary wymagało usunięcia ok. 30% linków prowadzących do witryny. Zdjęcie tzw. “filtru” nie sprawiło jednak, że ruch witryny zdecydowanie się poprawił, ale otworzył nam drzwi do dalszych ulepszeń.

Analiza słów kluczowych wykazały konieczność optymalizacji większości obecnych na stronie kategorii z zapytań bardzo ogólnych na zapytania bardziej szczegółowe o charakterze sprzedażowym. Wraz z działaniami optymalizacyjnymi w obrębie kategorii, rozpoczęliśmy tworzenie treści w obrębie serwisu. Mozolny proces uzupełniania treści dotyczył opisów kategorii, tworzenia wpisów na blogu firmowym oraz poszczególnych produktów i trwa do chwili obecnej.

Jak pokazuje narzędzie analityczne, w najlepszym okresie blog firmowy generował aż 5 tys. wejść miesięcznie:


Google Analytics – liczba odwiedzin z wyników organicznych na blog firmowy

Działania w obrębie on-site, połączone zostały z działaniami off-site skupiającymi się na publikacjach artukułów na tematycznych portalach oraz blogach.

EFEKTY WSPÓŁPRACY PO 6 MIESIĄCACH

Już po 6-iu miesiącach osiągnęliśmy zadowalające dla obu stron wyniki z prowadzonych działań! Po zdjęciu kary oraz rozpoczęciu prac związanych z optymalizacją strony przychody Klienta wzrosły o ponad 31%! Co prawda ruch spadł o niecałe 1,5%, ale było to spowodowane wahaniami sezonowymi oraz usunięciem prawie ⅓ linków prowadzących do witryny, uznanych przez Google’a za niebezpieczne.

EFEKTY WSPÓŁPRACY PO 24 MIESIĄCACH

Po ponad dwóch latach owocnej współpracy ruch organiczny na stronie wzrósł o prawie 430%, zaś przychody ze sprzedaży internetowej – aż o ponad 130%!


Google Analytics – wzrost przychodów z bezpłatnych wyników

Optymalizacja podstron serwisu pod kątem odpowiednich słów kluczowych oraz anulowanie kary za linki przychodzące przyczyniły się do znacznego zwiększenia liczby transakcji oraz przychodów. Osiągnięte wyniki oceniamy jako spektakularny sukces, również dlatego, że w branży farmaceutycznej – ze względu na ograniczanie prawne w reklamie płatnej – jest bardzo duża konkurencja w organicznych wynikach wyszukiwania.

Firma WearCo sp. z o.o.współpracowała z firmą Sempai w zakresie audytu kampanii AdWords. Audyt został wykonany w maju 2015.

Po przeprowadzeniu audytu zastanej kampanii AdWords, agencja zaproponowała oraz wprowadziła na koncie reklamowym, przy współpracy z naszym wewnętrznym działem SEM, koniecznie zmiany. Założenia dotyczące planowanych efektów, poczynione na etapie audytu oraz analizy kampanii, sprawdziły się w rzeczywistości. Dzięki zaproponowanym zmianom, firma WearCo zanotowała poprawę kluczowych wskaźników efektywności kampanii AdWords.

Współpraca pomiędzy agencją a naszym wewnętrznym działem SEM przebiegała bardzo sprawnie. Oceniamy ją pozytywnie. Chwalimy sobie również kontakt z koordynatorem projektu ze strony Sempai. Wszystko to nam daje podstawy, aby polecić usługi firmy Sempai w zakresie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach.

Answear.com