#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsJak dzięki Sempai Merchant 360 osiągnęliśmy ROAS 2600%? Case study Gorteks.pl

Jak dzięki Sempai Merchant 360 osiągnęliśmy ROAS 2600%? Case study Gorteks.pl

Poznaj Gorteks.pl

Producent bielizny Gorteks – ponad 25 lat doświadczenia w produkcji i dystrybucji. Firma rodzinna, podchodzi do każdego produktu indywidualnie dbając o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Zatrudnia dziś ponad stu pracowników, posiada nowoczesny park maszynowy wyposażony w oprogramowanie do digitalizacji oraz stopniowania form.

Historia współpracy i założenia budżetu

Nasza współpraca z firmą Gorteks rozpoczęła się pod koniec czerwca 2019. Klient przed nami współpracował z inną agencją reklamową, która obsługiwała kampanie w sieci wyszukiwania oraz w Google Display Network. Kampanie produktowe były natomiast prowadzone przez znanego dostawcę platformy sklepu internetowego. Ideą przejścia do nas był dalszy rozwój, gdyż poprzedni reklamodawcy utknęli i nie mieli pomysłu na zwiększenie skali.

Zakładany budżet na start miał nie przekraczać 10 000 złotych miesięcznie.

Początkowe założenia kampanii

Nasze działania zaczęliśmy od sprawdzonego miksu działań:

  • uruchomiliśmy kampanie produktowe,
  • stworzyliśmy reklamy w sieci wyszukiwania wraz z RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) z uzupełniającymi je kampaniami DSA (Dynamic Search Ads),
  • uruchomiliśmy kampanię remarketingową.

Wyniki były zadowalające, jednak poszukiwaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam w większym stopniu przeskalować kampanie produktowe, w których mieliśmy do czynienia z ograniczeniami optymalizacyjnymi i brakiem kontroli nad tym, na jakie frazy się wyświetlamy. Chcieliśmy zwiększyć ich skalę, jednak nie mogliśmy sobie pozwolić na płacenie wysokich stawek za wyświetlanie produktów na niewłaściwe lub zbyt ogólne słowa kluczowe.

Tutaj z pomocą przyszło nasze autorskie rozwiązanie, które właśnie wyszło z fazy testów – Sempai Merchant 360, którego jednym z celów jest wsparcie w zakresie zaawansowanej segmentacji kampanii.

Realizacja kampanii produktowych na nowo

W skład Sempai Merchant 360 wchodzą Sempai Merchant oraz Comparison Shopping Services (CSS) Sempai Shop.

Czym jest Sempai Merchant?

Jest to serce systemu Sempai Merchant 360, nasze autorskie, innowacyjne narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii produktowych. Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów.

Zalety:

  • przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics
  • system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach lub nowościach w feedzie produktowym. Dzięki temu kampania nawet na moment nie traci na efektywności.

Czym jest CSS (Comparison Shopping Services) Sempai Shop?

Nasza porównywarka cen to alternatywa dla CSS Google. Największą korzyścią, którą daje wykorzystanie naszej usługi porównywania cen, są stawki CPC niższe nawet o 20%.  Dzieje się tak, ponieważ opłaty za kliknięcie reklam “By Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, jak w przypadku innych CSS, np. Google Shopping.

Jedyną widoczną zmianą wynikającą z wykorzystania CSS Sempai Shop w reklamach produktowych jest zastąpienie linku przekierowującego do produktu w serwisie internetowym z “By Google” na “By Sempai”.

css sempai shop

Wykorzystaliśmy jedną z trzech możliwych strategii przy korzystaniu z CSS Sempai Shop – ekspansywną, czyli maksymalne wykorzystanie potencjału wzrostu przychodów oraz kliknięć. Równolegle prowadziliśmy kampanie produktowe z wykorzystaniem CSS Google oraz CSS Sempai Shop, aby zwiększyć ekspozycję reklam, zwiększając liczbę kliknięć, a tym samym transakcji.

Dzięki temu zwiększyliśmy skalę dwukrotnie:

transakcje PLA by google

transakcje PLA by sempai 2

Wyzwanie #1 – kontrola nad zapytaniami w PLA

W kampaniach produktowych – w przeciwieństwie do Search – nie decydujemy, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się nasze reklamy, nie jesteśmy w stanie ustawić zadowalających dla nas stawek na konkretne zapytania w zależności od tego, jak nisko znajdują się na lejku zakupowym.

Dla przykładu:

Biustonosz Gorteks model Yvette może wyświetlić się na zapytanie „biustonosz” lub „biustonosz model Yvette”. Te frazy różnią się zasadniczo, a standardowa segmentacja zmusza nas do zastosowania jednej stawki na oba te zapytania. Dodatkowo częstym problemem jest to, że z naszym biustonoszem możemy wyświetlać się na zapytania o strój kąpielowy czy nawet majtki. Czy tak musi być?

Nie musi! Problemy te rozwiązuje Sempai Merchant, nasze innowacyjne narzędzie, za pomocą którego zrobiliśmy segmentację kampanii produktowej, dzieląc ją tak, aby jednej grupie reklam przypadał tylko jeden produkt (SPAG – Single Product Ad Groups).

To pozwoliło na całkowitą kontrolę nad wyszukiwanymi hasłami (search terms), które przypadają na konkretny produkt.

kontrola nad zapytaniami pla sempai merchant

kontrola nad zapytaniami pla sempai merchant 360

Jeden problem z głowy, pozostał drugi – jedna stawka dla wartościowych i tych mniej wartościowych wyszukiwanych haseł.

Tutaj dzięki zastosowaniu odpowiednich priorytetów kampanii oraz list słów wykluczających byliśmy w stanie tak podzielić strukturę kampanii, aby przefiltrować najbardziej wartościowe zapytania i im ustawić najwyższe stawki CPC.

Dodatkowo, aby mieć jeszcze większą kontrolę, kampanie zostały podzielone względem urządzeń. Użytkownicy urządzeń mobilnych i komputerów różnią się od siebie i wpisywane przez nich frazy także. Dlatego warto je filtrować oddzielnie i wykluczać niezależnie od siebie, gdyż jedna fraza, która sprzedaje na urządzeniach mobilnych, wcale nie musi sprzedawać na komputerach.

Wyzwanie #2 – brak możliwości korzystania z RLSA

W naszych kampaniach wykorzystujemy RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), co pozwala nam na zwiększenie ekspozycji reklam użytkownikom, którzy już byli na stronie sklepu klienta.

Takie działanie przynosi zazwyczaj korzyści, gdyż osoby powracające znają już markę i chętniej dokonują zakupu. Jednak z racji na pewne globalne problemy Google, które pojawiły się w drugiej połowie lipca 2019, w Search Ads pewnych branż możliwość korzystania z RLSA została zablokowana. Postanowiliśmy coś z tym zrobić.

rlsa

Typowe ograniczenia opcji remarketingu w branży bieliźniarskiej zostały dodatkowo spotęgowane błędami technicznymi po stronie systemu Google:

“Okazuje się, że powodem, dla którego zaobserwował Pan brak wyświetleń listy odbiorców w kampaniach zaczynających się od „S_Search” jest status reklam „nie dla całej rodziny”, który został błędnie przypisany do reklam.

Jest to błąd techniczny, nad którym nasi technicy już pracują. Rozwiązanie problemu powinno zająć do 30 dni roboczych – niestety na tę chwilę nie znamy konkretnej daty. Każdy błąd techniczny jest globalnie rozwiązywany przez naszych techników.”

Treść maila z supportu Google

W obliczu ograniczeń RLSA uzupełniliśmy segmentację targetowania o In-market Audiences, które dodaliśmy w trybie Observation w kampaniach searchowych. Dzięki temu mogliśmy sprawdzić, którzy odbiorcy na rynku konwertują lepiej niż inni i następnie użyć dostosowania stawek CPC dla konkretnych grup odbiorców, w tym zwiększać je dla tych konwertujących najlepiej.

in market audiences

Wyzwanie #3 – ograniczony budżet

Wraz z końcówką roku, pomimo realizacji celów biznesowych i bardzo wysokiego zwrotu z inwestycji w reklamę, Klient z różnych względów postanowił ograniczyć budżet na reklamę.

Stanęliśmy przed wyzwaniem:

Jak ograniczyć wydatki zwiększając przy tym sukcesywnie efektywność kampanii?

W tym celu wykorzystaliśmy harmonogram reklam (Ad schedule), który podzieliliśmy na możliwie najmniejsze odcinki czasu. Każdy dzień podzieliliśmy na 4-godzinne segmenty.

Dało nam to ogromne możliwości dostosowania stawek zależnie od dnia tygodnia i godziny, dzięki czemu zaoszczędziliśmy budżet w okresach mniej rentownych, a mocniej świeciliśmy się wtedy, gdy sprzedaż była największa.

harmonogram google ads

harmonogram2

harmonogram4

harmonogram3

Efekty

W efekcie naszych działań Klient osiągnął spektakularny ROAS na poziomie 2,626.90% – co oznacza, że z każdego 1000 zł wydanego na reklamę, wygenerowaliśmy przychody >26 000 złotych!

Porównując nasze osiągnięcia do pracy poprzedniej agencji (porównanie rok do roku) osiągnęliśmy ogromną poprawę wskaźników:

Przychody + 173% oraz transakcje +156% przy utrzymaniu ROAS na rewelacyjnym poziomie!

Tym samym przeskalowaliśmy kampanię x 2,7 razy!

Dzięki tak prowadzonym kampaniom nie tylko wzrosły przychody z Google Ads, ale także cały sklep zanotował znaczną poprawę rok do roku. Niewątpliwy wpływ miały tu reklamy Google Ads, budując świadomość marki u Polaków.

Udział przychodów z Google Ads w stosunku do innych źródeł wzrósł w tym okresie z 20% do 33%!

Dodatkowo ruch organiczny nie spadł, tylko nawet wzrósł, w tym ruch bezpośredni zwiększył się aż o 91%. Widać tutaj niewątpliwy wpływ reklam Google Ads na wzrost świadomości marki.

Decyzja o zmianie agencji na SEMPAI nastąpiła w styczniu 2013 roku. Już po roku kampania AdWords, przejęta od innej agencji, została przeskalowana 4-5 krotnie od stanu zastanego. Wymodelowanie tygodniowego trendu przełożyło się na znaczące wyostrzenie wskaźnika konwersji. W naszej współpracy bardzo szybko wykorzystywane są wszelkie nowinki już na etapie beta-testów, co Google przekłada na korzyści dla mojego sklepu. SEMPAI oferuje ponadto dobre wsparcie w działaniach wykraczających poza kampanie AdWords. Audyt przeprowadzony ostatnio przez konkurencyjną agencję, nie wykazał istotnych możliwości poprawy działań. To tylko umocniło naszą partnerską relację, która trwa do dnia dzisiejszego.

Wojciech Kyciak bezokularow.pl
Zobacz także

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN! Case study tantis.pl

W jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w kampaniach Google Ads?
Odpowiedź brzmi:
machine learning + human intelligence!

W Case study Tantis.pl pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementow, czyli:
✅ opcji automatycznych Google Ads
✅ naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360
✅ umiejętności doświadczonego specjalisty PPC
osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów rok do roku!

Case study zajęło 1. miejsce w konkursie semKRK 2021 w kategorii Google Ads, a także otrzymało 4 nominacje w konkursie European Search Awards 2021.

283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

Czy kampanie inteligentne poradzą sobie w każdym przypadku? Zdarzają się sytuacje, kiedy niezastąpione pozostają działania doświadczonego specjalisty 👌

Tak było w przypadku kampanii Google Ads dla naszego Klienta, sklepu z meblami umeblowana.com. Konfigurując kampanie uwzględniliśmy specyfikę branży meblarskiej, w której poziomy lejka sprzedażowego często nie są wyraźnie zaznaczone.

Zobacz jak dzięki kompleksowemu połączeniu kampanii PLA, search i GDN już w pierwszym miesiącu:
✅ uzyskaliśmy wzrost liczby kliknięć o 157%
✅ obniżyliśmy CPC o 45%
✅ przy koszcie większym o 42% wygenerowaliśmy 283% więcej transakcji i 132% więcej przychodów
Sprawdź, jak to zrobiliśmy!