#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsKampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

O Silla.pl 

Silla.pl działa na rynku sprzedaży armatury łazienkowej od wielu lat. Główne wyróżniki asortymentu oferowanego przez sklep to solidne wykonanie, ponadczasowy design, a jednocześnie niska cena. Klienci mogą liczyć także na fachowe doradztwo w kwestii wyboru produktu, który idealnie wpasuje się w ich potrzeby. 

Historia współpracy i główne założenia

Nasza współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2018 roku, kiedy to zaczęliśmy prowadzić działania reklamowe dla marki Silla.pl na rynku polskim. Już na starcie oparliśmy je o sprawdzone praktyki w tej branży. Postawiliśmy także na zestaw kampanii przynoszący potencjalnie największe zyski. Zalecane przez nas wzbogacenie wachlarza oferowanych towarów pozwoliło kampaniom na rozwinięcie skrzydeł, a wśród najlepiej sprzedających się produktów były odpływy liniowe. 

Przejmując ten projekt od innej agencji, postawiliśmy sobie cel w postaci stabilizacji wyników oraz osiągnięcia lepszego zwrotu z inwestycji – na poziomie ~500%. Cel zaplanowany na 2-3 miesiące zrealizowaliśmy dużo wcześniej, bo już po miesiącu, a co więcej – ze znaczną nadwyżką. 

Klient zadowolony z efektu, jaki nasze kampanie przyniosły w Polsce, wyraził chęć ekspansji na rynki zagraniczne. Aby wyłonić kraje, w których szanse powodzenia efektywnej sprzedaży będą jak największe, niezbędna była szczegółowa analiza kilku wytypowanych rynków. W wyniku tych badań jako kierunki sprzedaży cross-border wybrani zostali południowi sąsiedzi Polski – Słowacja i Czechy. 

Cele działań

Za cel działań na obu rynkach przyjęliśmy zbudowanie rozpoznawalności marki Silla na nowych rynkach, mocne wejście w wyszukiwarkę oraz działanie wokół ustalonych ROASów (stopniowe skalowanie budżetu przy zachowaniu zadowalającego dla klienta zwrotu z inwestycji na poziomie ~500%).

Trzon naszych działań stanowiły kampanie produktowe, lecz nie ograniczyliśmy się wyłącznie do nich. Kampanie tekstowe na ogólne hasła mające na celu zwiększenie ruchu w witrynie, jak i wdrożenie strategii remarketingowej uwzględniającej odpowiednie listy, również zostały uwzględnione.

Strategia działań

Aby zrealizować postawiony przed nami cel, oprócz optymalizacji kampanii już w czasie prowadzenia działań reklamowych, ważne było odpowiednie przygotowanie gruntu dla efektywnej sprzedaży. Złożyły się na to następujące kroki:

  • analiza asortymentu klienta w celu wyłonienia produktów lub kategorii mających największe prawdopodobieństwo sukcesu,
  • odpowiednie przygotowanie pliku produktowego,
  • profesjonalne tłumaczenie przekazów tekstowych.

Dodatkowo od uruchomienia kampanii sprzedażowych kluczowe znaczenie miało:

  • skupienie się na odpowiednich frazach poprzez analizę wyszukiwanych haseł oraz eliminację fraz nieefektywnych,
  • wydzielenie haseł sprzedażowych, by móc zwiększyć ich ekspozycję poprzez ustawienie wyższych stawek CPC, odpowiednio dobranych celów oraz kosztów pozyskania w zależności od kategorii (segmentację oparliśmy o dane z innych krajów i skupiliśmy budżety na tych hasłach, które w oparciu o dane miały mieć największe szanse na przebicie)
  • celowanie do odpowiednich grup użytkowników poprzez używanie efektywnych list odbiorców
  • testowanie alternatywnych strategii ustalania stawek i testy w kierunku zwiększenia liczby konwersji we wczesnej fazie działania kampanii

Realizacja założeń

Jednym z pierwszych kroków jakie podjęliśmy, było zestawienie asortymentu oferowanego przez klienta z produktami dostępnymi w sklepach  konkurencji. Analiza atrakcyjności oferty klienta w stosunku do konkurencji została przeprowadzona ręcznie. Porównywaliśmy nie tylko ceny, ale i subiektywne walory estetyczne produktów podobnego asortymentu dostępnych już  na rynkach zagranicznych. 

Pozwoliło nam to na wyodrębnienie puli produktów mających największy potencjał ze względu na zachęcającą cenę oraz przyciągający oko design i to właśnie na nich skupiliśmy swoją uwagę poprzez ustawienie wyższych stawek.

case study - produkty z największym potencjałem

Drugim – bardzo ważnym – aspektem było przygotowanie wysokiej jakości pliku produktowego dla kampanii produktowych. To on w dużym stopniu stanowi o sukcesie lub porażce w sferze kampanii produktowych. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby tytuły oraz opisy zawierały wszystkie informacje ważne z punktu widzenia szukającego. Postawiliśmy na profesjonalne tłumaczenia. W efekcie pozwoliło to na jak najprecyzyjniejsze dopasowanie produktu do wyszukiwania użytkownika.

case study - tłumaczenie nazw produktów

Aby zyskać sobie zaufanie osób mających kontakt z reklamą marki Silla, przekazy reklamowe także zostały przetłumaczone profesjonalnie przez native speakerów, dzięki czemu brzmią naturalnie.

Gdy wystartowaliśmy z kampaniami, najwięcej czasu poświęciliśmy na analizę wyszukiwanych haseł oraz eliminację fraz niesprzedażowych lub o słabej efektywności. Ponieważ są to zapytania w innym języku niż rodzimy, uwzględnianie różnych niuansów językowych pochłaniało wiele czasu, jednak z punktu widzenia reklamodawcy jest to nieodzowny element, który pozwala optymalizować koszty. 

W kampanii w sieci reklamowej postawiliśmy na remarketing poprzez wykorzystanie sprawdzonego zestawu odpowiednio dobranych list odbiorców zawierającego między innymi najefektywniejsze listy porzuconego koszyka. Przeprowadziliśmy także testy w kierunku zoptymalizowanego kierowania i list podobnych odbiorców. Dzięki zastosowaniu tych list i remarketingu dynamicznego mogliśmy wyświetlać reklamy osobom, które dodały coś do koszyka lecz nie kupiły – docieraliśmy do nich dokładnie z tymi produktami.

case study - remarketing

Efekty

Działania opisane powyżel pozwoliły nam w okresie od grudnia 2020 do marca 2021 przeskalować przychody z kampanii Google Ads trzykrotnie! Wszystko to przy zachowaniu ustalonej, wysokiej efektywności sprzedażowej ROAS/ROI.

Czechy:

case study - Czechy

Słowacja:

case study - Słowacja

Podsumowanie

Celem przyświecającym naszym działaniom było zwiększanie przychodów przy przyjęciu utrzymania ROASu powyżej 500% jako KPI. Dzięki gruntownemu przygotowaniu pliku produktowego, doborze odpowiedniego asortymentu do reklamowania oraz wycięciu słabego ruchu poprzez dokładną analizę fraz, na które wyświetlają się nasze produkty, a tym samym położeniu nacisku na wartościowe kliknięcia, osiągnęliśmy nawet trzykrotny wzrost dla rynku słowackiego i prawie dwukrotny dla rynku czeskiego w ciągu 4 miesięcy, co możemy zobaczyć na poniższych screenach:

case study - podsumowanie

case study - podsumowanie

 

Jak pokazujemy na powyższym przypadku, ekspansji zagranicznej nie trzeba się bać. To, co jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu poza granicami kraju, to dogłębna analiza rynku oraz przygotowanie solidnego gruntu pod działania PPC, który pozwoli na efektywną optymalizację działających kampanii. Jeśli jesteś w sytuacji, w której czujesz, że osiągnąłeś maksimum w swoim kraju, wyjście dalej to idealna szansa na rozwój i nowe możliwości dla Twojego biznesu.

Decyzja o zmianie agencji na SEMPAI nastąpiła w styczniu 2013 roku. Już po roku kampania AdWords, przejęta od innej agencji, została przeskalowana 4-5 krotnie od stanu zastanego. Wymodelowanie tygodniowego trendu przełożyło się na znaczące wyostrzenie wskaźnika konwersji. W naszej współpracy bardzo szybko wykorzystywane są wszelkie nowinki już na etapie beta-testów, co Google przekłada na korzyści dla mojego sklepu. SEMPAI oferuje ponadto dobre wsparcie w działaniach wykraczających poza kampanie AdWords. Audyt przeprowadzony ostatnio przez konkurencyjną agencję, nie wykazał istotnych możliwości poprawy działań. To tylko umocniło naszą partnerską relację, która trwa do dnia dzisiejszego.

Wojciech Kyciak bezokularow.pl
Zobacz także

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN! Case study tantis.pl

W jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w kampaniach Google Ads?
Odpowiedź brzmi:
machine learning + human intelligence!

W Case study Tantis.pl pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementow, czyli:
✅ opcji automatycznych Google Ads
✅ naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360
✅ umiejętności doświadczonego specjalisty PPC
osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów rok do roku!

Case study zajęło 1. miejsce w konkursie semKRK 2021 w kategorii Google Ads, a także otrzymało 4 nominacje w konkursie European Search Awards 2021.

283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

Czy kampanie inteligentne poradzą sobie w każdym przypadku? Zdarzają się sytuacje, kiedy niezastąpione pozostają działania doświadczonego specjalisty 👌

Tak było w przypadku kampanii Google Ads dla naszego Klienta, sklepu z meblami umeblowana.com. Konfigurując kampanie uwzględniliśmy specyfikę branży meblarskiej, w której poziomy lejka sprzedażowego często nie są wyraźnie zaznaczone.

Zobacz jak dzięki kompleksowemu połączeniu kampanii PLA, search i GDN już w pierwszym miesiącu:
✅ uzyskaliśmy wzrost liczby kliknięć o 157%
✅ obniżyliśmy CPC o 45%
✅ przy koszcie większym o 42% wygenerowaliśmy 283% więcej transakcji i 132% więcej przychodów
Sprawdź, jak to zrobiliśmy!