#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsOd powstania sklepu internetowego do niekwestionowanego lidera branży dzięki Google Ads. Case study Orteo.pl

Od powstania sklepu internetowego do niekwestionowanego lidera branży dzięki Google Ads. Case study Orteo.pl

Historia współpracy

Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki.

Za pomocą kompleksowego marketingu w wyszukiwarkach od listopada 2012, początkowo z małym budżetem oraz małymi przychodami, krok po kroku budowaliśmy markę Orteo w internecie od samego jej powstania.

Orteo.pl - sesje

Od małego e-sklepu do lidera branży dzięki marketingowi w wyszukiwarce

Od początku współpracy budżet mediowy rósł wraz z przychodami z kampanii, co pozwalało na dynamiczny rozwój biznesu. Orteo ewoluowało od początkującego e-sklepu do obecnie niekwestionowanego lidera branży w Polsce w zakresie sprzedaży specjalistycznych akcesoriów i sprzętu medycznego.

Tak wielki rozwój Orteo.pl zawdzięcza w dużej mierze skutecznemu marketingowi w wyszukiwarce. Kampanie Google Ads są obecnie zdecydowanie największym źródłem generowania sprzedaży Orteo.pl. Podobna tendencja utrzymuje się od samego początku współpracy – 8 lat.

Na koniec listopada 2020 roku ponad 70% ruchu w serwisie pochodziło z reklam płatnych w wyszukiwarce Google! Kolejne liczące się kanały generowania ruchu i sprzedaży, w których również prowadzimy działania promocyjne dla naszego Klienta, to wyszukiwania organiczne w Google oraz reklama płatna na Facebooku.

case study google ads

Kanały generujące ruch w serwisie – koniec listopada 2020 wg GA

Główny cel współpracy

Od samego początku Klient obdarzył nas wielkim zaufaniem. Nadrzędny cel, który przed nami postawił, to wzrost sprzedaży i skalowanie działań – tak, aby możliwie jak najszybciej wyprzedzić konkurencję.

Otrzymaliśmy od Orteo.pl zielone światło na sukcesywne zwiększanie budżetu – jedyny warunek, jaki musieliśmy tutaj spełnić, to zachowanie efektywności na poziomie ROAS 500%. Oczywiście – we made it!

2012 roku miesięczny przychód w e-sklepie był na poziomie 10 tysięcy złotych. Po 8 latach, w analogicznym miesiącu, jest on na poziomie ponad 2 milionów złotych!

Jeżeli chodzi o budżet – startowaliśmy z miesięcznym na poziomie 3000 zł, gdzie obecnie zeskalowaliśmy go ponad 60-krotnie przy zachowaniu bardzo wysokiej efektywności sprzedażowej.

Google Ads: Kamienie milowe 2012-2020

Pierwszy rok współpracy

  • Kampanie Search – przebudowa kampanii

W 2012 roku możliwości reklamowe Google Ads były dużo bardziej okrojone niż obecnie. Reklamodawcy mieli do dyspozycji jedynie 2 typy kampanii: w sieci wyszukiwania (Search – tekstowa) oraz reklamowej (GDN – banerowa).

Biorąc pod uwagę potrzeby Klienta – czyli wysoką efektywność sprzedażową uzyskaną w relatywnie krótkim czasie – postawiliśmy na przebudowę kampanii Search, która już funkcjonowała, ale nie była na tyle skuteczna, abyśmy z jej pomocą mogli zrealizować postawione nam cele. Uruchomienie kampanii GDN, ze względu na ich niewątpliwą skuteczność, ale głównie na wyższych poziomach lejka sprzedażowego, odłożyliśmy w czasie, ponieważ stawialiśmy nacisk na performance.

Audyt konta Orteo.pl pokazał nam, że prowadzone dotychczas działania w sieci wyszukiwania opierały się na frazach ogólnych. Pozwalają one wygenerować spory wolumen ruchu, ale ze względu na dużą konkurencję w wynikach wyszukiwania – stawki za kliknięcia są nader wysokie, co bezpośrednio przekłada się na obniżenie ROAS.

Aby osiągnąć satysfakcjonujące sprzedażowo wyniki, postawiliśmy na frazy bardziej szczegółowe – po producentach sprzętów, oferowanych wówczas przez Orteo.pl. Tym samym skierowaliśmy nasze reklamy do klienta świadomego i zdecydowanego na zakup. Dzięki temu prawie od startu znacznie poprawiliśmy wskaźniki efektywnościowe kampanii, co pozwoliło nam na sukcesywne skalowanie działań i poszukiwanie nowych rozwiązań.

 

  • Osiągnięcie rentowności kampanii na ROAS > 750%

Dwa cele, które zostały przed nami postawione na starcie współpracy, to: skalowanie kampanii oraz osiągnięcie ROAS na poziomie powyżej 500%.

Jednak dzięki stałym modyfikacjom budżetowym osiągnęliśmy wyższy aniżeli zakładany ROAS >750%, który stale utrzymywaliśmy.

 

  • Efekty po pierwszym roku

Już po niespełna 12 miesiącach współpracy – nasz Klient osiągnął przychody na poziomie, który pozwolił mu znacznie rozszerzyć początkowy asortyment. Dzięki efektom osiągniętym za pośrednictwem prowadzonych przez nas kampanii Google Ads, Orteo wprowadziło nowych producentów oraz kategorie produktów do e-sklepu. A to z kolei pozwoliło nam dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów oraz zwiększyć skalę działań.

  • 12.2012 vs 12.2011 (porównanie rok do roku)

case study google ads 1

 

  • 12.2013 vs 12.2012 (porównanie rok do roku)

Kampanie produktowe

W 2013 roku Google wprowadził do swojego ekosystemu reklamowego nowość – kampanie produktowe PLA. Jest to bez wątpienia najefektywniejszy typ kampanii dla sklepów internetowych. Wprowadzenie tak atrakcyjnego formatu reklamowego stanowiło wówczas swoistą rewolucję dla e-commerce. Fakt, że był nowy i pokazywał zarówno zdjęcie, cenę, nazwę produktu jak i e-sklepu, sprawiał, że prawdopodobieństwo konwersji było dużo wyższe aniżeli w przypadku Search.

Oczywiście – jako Partner Google wystartowaliśmy w beta testach, zanim opcja pojawiła się u konkurencji, dzięki czemu zbudowaliśmy przewagę na starcie. Gdy inni reklamodawcy dopiero wchodzili do gry, my mieliśmy już zoptymalizowaną i rentowną kampanię.

Efekty

kampanie produktowe google ads efekty

Już po 3 miesiącach od uruchomienia udział kampanii PLA na koncie Google Ads Orteo wynosił aż 13% – i to przy osiągnięciu bardzo dobrych wskaźników sprzedażowych. Dlatego też stale zwiększaliśmy budżet na ten typ kampanii, trzymając się wyśrubowanego ROAS.

Skalowanie działań

Po dwóch latach owocnej współpracy, w kwietniu 2014 roku stworzyliśmy plan przeskalowania naszych działań. Uwzględniał on całkowite uwolnienie budżetu mediowego na kampanie Google Ads przy zachowaniu efektywności sprzedażowej na poziomie ROAS 500%.

Już po pół roku od jego wdrożenia miesięczny budżet reklamowy przekroczył 10 tysięcy zł przy wzroście przychodów o ok. 30% i ROAS 575%.

Kolejne kamienie milowe związane ze skalowaniem kampanii:

  • styczeń 2016 roku: przychody wzrosły o 18% przy ROAS 690% (rok do roku)
  • październik 2018 roku: przychody wzrosły o ponad 27% przy ROAS 670% (miesiąc do miesiąca)
  • marzec 2019: przychody wzrosły o ponad 11% przy ROAS 570% (miesiąc do miesiąca)
  • październik 2020: przychody wzrosły o ponad 106% przy ROAS ponad 520%

Testowanie nowości od Google

W ciągu ostatnich 8 lat system reklamowy Google mocno ewoluował – w dużej mierze w kierunku bardziej inteligentnych i zautomatyzowanych kampanii. Jako Premier Partner jako pierwsi otrzymujemy od Google dostęp do wersji beta pojawiających się produktów i ulepszeń, które wdrażamy na kontach naszych Klientów.

Podobnie było w przypadku Orteo.pl. Dzięki temu, że jako pierwsi wdrażaliśmy nowości od Google w swoich działaniach – nasz Klient sukcesywnie budował swoją przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce.

Chronologia wprowadzanych nowości od Google:

 

  • 11.2014 Aktywacja kampanii DSA (Dynamic Search Ads)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – na podstawie automatycznie przeskanowanych treści na stronie zostaje wybrana lista słów, na które wyświetli się reklama. Wykorzystanie DSA pozwoliło nam rozszerzyć wachlarz słów kluczowych, których ręcznie nie ujęliśmy w standardowej kampanii w sieci wyszukiwania.

 

  • 04.2015 – Aktywna beta na RLSA dla kampanii produktowych

Orteo jako jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce wykorzystywał RLSA – czyli listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Funkcja ta pozwalała nam dostosować stawki dla poszczególnych list remarketingowych, na przykład dla osób, które odwiedziły naszą stronę.

 

  • 07.2016 – Aktywne kampanie DSK (Display Select Keyword)

DSK to była wówczas funkcjonalność (beta), która pozwalała wyświetlać reklamy konkretnym użytkownikom w GDN na podstawie ich wcześniejszych zapytań do wyszukiwarki.To rozwiązanie pozwoliło nam bardzo skutecznie zastąpić zablokowane w branży medycznej listy / reklamy remarketingowe.
Obecnie, po kilku „rebrandingach” to rozwiązanie, w poszerzonych kształcie, znane jest w Google Ads jako „Custom Intent”.

 

  • 09.2018 – Start reklam produktowych z CSS (alternatywnych do Google Shopping)

W czerwcu 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową grzywnę w wysokości 2,4 mld Euro za faworyzowanie swojej usługi porównywania cen kosztem konkurencji w wyszukiwarce Google. Pokłosiem tej kary jest wpuszczenie przez giganta z Mountain View innych porównywarek cenowych do boksów reklam produktowych (CSS). Reklamy PLA już od dłuższego czasu stanowiły główną składową konta Google Ads Orteo.pl, dlatego niezwłocznie wdrożyliśmy alternatywne CSS w kampaniach produktowych celem skalowania działań.

 

Sempai Merchant 360

Właściciel sklepu stale poszukiwał dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku – Sempai Mechant 360.

Na nasz autorski ekosystem reklam produktowych składają się 2 rozwiązania:

  • Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA,
  • Comparison Shopping Services Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców.

Wykorzystanie CSS Sempai Shop w kampaniach produktowych

Główną korzyścią z wykorzystania CSS w kampaniach Google Ads są stawki CPC niższe nawet o 20%, ponieważ opłaty za kliknięcie reklam nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, jak w przypadku Google Shopping.

PRZEBIEG WDROŻENIA:

12 września 2018 – pierwszy etap działań:

  • przygotowanie pliku produktowego – wykorzystaliśmy istniejący plik produktowy, gotowy do pobrania z panelu sklepu
  • konfiguracja techniczna Merchant Center i samej kampanii produktowej Google Ads leży w pełni po stronie Sempai i przebiega wg utartej ścieżki
  • po 2 dniach produkty na koncie były już zaakceptowane, a start zaplanowaliśmy na początek nowego tygodnia.

17 września – etapy po starcie kampanii:

  • włączenie CSS przez Sempai nie zmniejsza dotychczasowego ruchu, pozwala na dodatkowe kliknięcia z PLA
  • preferowana strategia zakładała utrzymywanie dotychczasowego CPC, co dzięki preferencyjnym stawkom CSS, pozwoliło zwiększyć ekspozycję reklam i ich klikalność, a w konsekwencji ruch i sprzedaż
  • rolą specjalisty jest koordynowanie poziomu stawek (pod kątem ruchu i sprzedaży) wedle ustalonej strategii

Efekty:

case study css sempai shop

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS

Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai:

najlepsze kampanie google ads

 

Gdy tylko potwierdziliśmy skuteczność CSS, rozwinęliśmy własną porównywarkę Sempai Shop i skalowaliśmy kampanię produktową do granic jej możliwości:

Dla sklepu Orteo.pl kampanie produktowe Sempai Merchant 360 stanowią obecnie około 25% wszystkich kampanii. Działających na Roas`ie ponad 720% czyli dużo powyżej średniej i założeń.

Globalny rozwój Orteo.pl dzięki Google Ads

Od początku naszej współpracy w zakresie marketingu w wyszukiwarkach – prowadzenie kampanii Google Ads oraz optymalizacja pod wyszukiwarkę Google – sklep internetowy Orteo.pl nie tylko znacznie zwiększył spektakulatnie przychody…

Na przestrzeni 8 lat Orteo z początkującego sklepu przeobraził się w lidera branży! Co za tym idzie, zwiększył zatrudnienie z początkowego, które stanowiło dwóch właścicieli, do niemal 20 osób! Obecnie Orteo.pl to nie tylko sklep internetowy, ale dzięki zwiększeniu sprzedaży – właściciele otworzyli również punkt stacjonarny w samym sercu Krakowa.

Wzrost udziału Google w przychodach e-sklepu:

wzrost udziału google ads w przychodach sklepu internetowego

Wzrost wskaźników e-commerce

Od początku współpracy osiągnęliśmy spektakularne wzrosty wskaźników e-commerce Orteo.pl, w tym*:

  • +2 494,46% sesje
  • +2 879,70% przychody

wskaźniki e-commerce google ads

 

Kampania AdWords prowadzana przez agencję SEMPAI od 2011 roku przekłada się głównie na wysokie ROI, utrzymanie pożądanego kosztu pozyskania konwersji oraz ogólne zadowolenie z wyników. Dodatkowym atutem jest ścisła współpraca przekładająca się na precyzyjne modelowanie kampanii. Analizowana jest przede wszystkim sezonowość mojego biznesu oraz aktywne wspieranie kierunku, w którym jest rozwijany.

Norbert Trudziński neosport.pl
Zobacz także

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN! Case study tantis.pl

W jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w kampaniach Google Ads?
Odpowiedź brzmi:
machine learning + human intelligence!

W Case study Tantis.pl pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementow, czyli:
✅ opcji automatycznych Google Ads
✅ naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360
✅ umiejętności doświadczonego specjalisty PPC
osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów rok do roku!

Case study zajęło 1. miejsce w konkursie semKRK 2021 w kategorii Google Ads, a także otrzymało 4 nominacje w konkursie European Search Awards 2021.

283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

Czy kampanie inteligentne poradzą sobie w każdym przypadku? Zdarzają się sytuacje, kiedy niezastąpione pozostają działania doświadczonego specjalisty 👌

Tak było w przypadku kampanii Google Ads dla naszego Klienta, sklepu z meblami umeblowana.com. Konfigurując kampanie uwzględniliśmy specyfikę branży meblarskiej, w której poziomy lejka sprzedażowego często nie są wyraźnie zaznaczone.

Zobacz jak dzięki kompleksowemu połączeniu kampanii PLA, search i GDN już w pierwszym miesiącu:
✅ uzyskaliśmy wzrost liczby kliknięć o 157%
✅ obniżyliśmy CPC o 45%
✅ przy koszcie większym o 42% wygenerowaliśmy 283% więcej transakcji i 132% więcej przychodów
Sprawdź, jak to zrobiliśmy!