2-krotny wzrost  przychodów z reklam  produktowych dzięki Sempai Merchant 360

Sempai
18 grudnia, 2019
Przeczytasz w ~ 4 min.
case study orteo

Właściciel Orteo.pl stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych naszego autorskiego rozwiązania – Sempai Merchant 360. W efekcie w ultra szybkim czasie podwoiliśmy przychody z PLA!

O kliencie:

 

Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz  ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki.  Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, początkowo z małym budżetem  oraz małymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowaliśmy markę Orteo w  internecie.

 

Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl

 

Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads są przeważającym źródłem  generowanej w sklepie sprzedaży, mierzonej w setkach tysięcy złotych miesięcznie.  Kampanie produktowe (PLA) stanowią przy tym główną składową konta, zapewniając  ruch użytkowników chętnie kupujących w sklepie bezpośrednio w następstwie  kliknięcia reklamy. Są to również kampanie, które generują największą liczbę  odwiedzin oraz przychodów ze wszystkich kampanii.

 

Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl:

  • ponad 70% ruchu całości Google Ads
  • ok. 70% przychodów całości Google Ads

 

Sempai Merchant 360

 

Właściciel sklepu stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku., 

 

Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na które składają się 2 narzędzia, zwiększające efektywność Shopping Campaigns:

  • Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
  • Comparison Shopping Services  Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców, 

 

Sempai Merchant 

 

Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.

 

Jego wykorzystanie odciąża reklamodawcę w zakresie technicznych aspektów budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umożliwia natomiast decyzje i działania strategiczne, optymalizację z opcjami automatyzacji oraz uwzględnienie sprawdzonych, dobrych praktyk.

 

Dzięki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA:

  • Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów. Zaletą jest przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics.
  • Kampania nawet na moment nie traci na efektywności, ponieważ system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach w feedzie produktowym.
  • Docieramy do klientów na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzięki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzedażowy (o którym więcej przeczytasz na https://sempai.pl/blog/lejek-sprzedazowy-co-to-jest-i-jak-go-stworzyc/).

 

CSS Sempai Shop

 

Jest to serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców. Przy tym umożliwia wyświetlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowując kliknięcia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym.

 

Korzyści, które otrzymujemy dzięki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA:

  • Stawki CPC niższe nawet o 20%. Opłaty za kliknięcie reklam “przez Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping.
  • Zauważalny wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Dzieje się tak za sprawą lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych – przy tych samych, a nawet niższych deklarowanych stawkach CPC.

 

 

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS

Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS

 

Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai:

 

Porównanie  14 dni Porównanie  30 dni Porównanie  60 dni Porównanie  90 dni
Kliknięcia +1.96% +7.58% +21.82% +31.75%
Przychody -2.86% +0% +19.15% +44.93%
ROAS ≥500% ≥500% ≥500% ≥500%

 

 

Dzięki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osiągnęliśmy wzrost potencjału generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzedaży bezpośrednio z kliknięć w reklamy z kampanii produktowej.

 

Sempai Merchant 360 – efekty

 

Porównanie grudnia 2018 po wdrożeniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017:

Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod względem kliknięć oraz przychodów!

Grudzienń 2018
vs
Grudzień 2017
2017 (sum)

Shopping Campaigns

 

2018 (sum)

Shopping Campaigns

Percent
Clicks 64 478 124 240 (vs 64 478) 92,69%
Revenue (PLN) 181 509 351 621 (vs 181 509) 93,72%
ROAS 678% 643% (vs 678%) -5,2%