#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyFacebook ADSWzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elastyczni i czasami obierać inny kierunek. Zainteresowanie klientów w branży rowerowej jest bowiem zależne od mnóstwa przeróżnych czynników. Połączyliśmy siły Facebook Ads, Google Ads oraz SEO – i to pozwoliło nam „wykręcić” naprawdę imponujące wyniki. Poniżej kilka słów o tym, jak dokładnie przebiegała nasza współpraca z greenbike.pl w obszarze Facebook Ads.

Sempai i GreenBike razem w trasie

GreenBike to nowoczesne centrum rowerowe z siecią sklepów stacjonarnych na terenie Wielkopolski. Oprócz tego – od wielu lat rozwija sprzedaż w internecie. Zarówno na miejscu, jak i w sklepie internetowym znajdziemy rowery najbardziej znanych marek, takich jak Kross, Specialized, Cannondale, Ns Bikes, Orbea, Giant czy Kellys.

W Sempai z firmą GreenBike „kręcimy kilometry” od 2019 roku. Zarządzamy kampaniami w systemie Facebook Ads, Google Ads oraz – od grudnia 2021 – także SEO. Dzięki działaniom w tych trzech obszarach – mamy szybki dostęp do wszelkich niezbędnych informacji, a specjaliści mogą między sobą błyskawicznie konsultować i rozwiązywać problemy. 

Działania dla GreenBike – jak przebiegała trasa? 

Wyruszając na wyprawę rowerową, mamy w zasadzie dwie opcje: albo dokładnie rozplanować całą trasę i skrupulatnie „odhaczać” kolejne etapy, albo zachować elastyczność i dostosowywać się do wymagań aktualnej sytuacji. W naszych działaniach dla GreenBike połączyliśmy jedno i drugie: wyznaczyliśmy szczegółowy plan działania, ale przy tym nieustannie sprawdzaliśmy efekty; zdarzało się też, że weryfikowaliśmy nasze założenia z uwagi na zmieniające się potrzeby – rynku i naszego klienta.

Co zrobiliśmy dla GreenBike w 2021 roku?

W sezonie rowerowym w 2021 roku nie zaliczyliśmy dużego wzrostu względem roku poprzedniego – głównie ze względu na mniejsze zatowarowanie ze strony klienta. Zmieniło się też podejście do tematu pandemii koronawirusa. Polacy przestali aż tak unikać transportu publicznego, wskutek czego mniej chętnie kupowali rowery.

Gdy weszliśmy w Q4 2021, zdecydowaliśmy o poszerzeniu skali działań poza sezonem. Zależało nam na tym, aby docierać do nowych użytkowników, którzy dzięki temu poznają i zaczną rozpoznawać brand, a jednocześnie mogą rozważać zakup roweru lub części rowerowych w przyszłym roku.

1 case greenbike

2 case greenbike

Tym samym zwiększyliśmy wydatkowanie o ponad 160% względem tego samego okresu rok wcześniej. Dużo? Niekoniecznie, jeśli przełożymy to na wyniki. Pozwoliło to na dotarcie do ponad 600 000 nowych użytkowników. A to już naprawdę porządna baza do dalszych działań w sezonie rowerowym.

W ruch poszły kampanie świadomościowe oferowane przez panel Ads Managera. Postawiliśmy w głównej mierze na kampanię z celem Wyświetleń wideo – udało się to przede wszystkim dzięki otwartości i kreatywności klienta, który przygotował kilka interesujących i chwytliwych materiałów. 

Całość działań zasięgowych spięliśmy kampanią z celem Ruchu, aby oprócz zbierania aktywności wokół materiałów w social media stale pozyskiwać nowych użytkowników do witryny.

3 case greenbike 5 case greenbike

W Q4 2021 kampanie dodatkowe stanowiły ok. 30% wydatków na całym koncie (jak na obrazku), a w szczytowym okresie 2022 – w marcu i kwietniu – na wspomniane kampanie przeznaczyliśmy 15-20% budżetu dziennego.

Całościowo większy budżet w Q4 oraz większa liczba danych o użytkownikach (których zebraliśmy nieporównywalnie więcej niż na tym samym etapie rok wcześniej) spowodowały, że algorytm Facebooka zaczął bardzo dobrze oceniać i dopasowywać nasze reklamy sprzedażowe.

2022: wzrost konwersji na koncie reklamowym o 170%

Za cel postawiliśmy sobie zmaksymalizowanie przychodu z reklam dla klienta przy zachowaniu minimalnego ROAS-u 1000% w atrybucji jednodniowego kliknięcia (1-day click to najbardziej rygorystyczna atrybucja oferowana przez panel Ads Managera). Już w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku, czyli jeszcze przed startem regularnego sezonu rowerowego, uzyskaliśmy znaczące wzrosty.

case greenbike 5

image8

Podsumowując: 

  • Obniżyliśmy średni koszt zakupu o ok. 30%.
  • Zwiększyliśmy liczbę zakupów o 175%.
  • Podnieśliśmy wartość konwersji z kampanii o ponad 100%.
  • Wszystko przy zachowaniu ROAS-u ponad 1400% w atrybucji 1-day click.

Case greenbike grafika

Od końcówki lutego 2022 roku, kiedy to rozpoczął się konflikt na Ukrainie, a ceny paliw w Polsce zaczęły drastycznie rosnąć, odnotowaliśmy bardzo dużą intencję zakupową wśród użytkowników Facebooka. Wykorzystaliśmy to, mocno zwiększając sprzedaż:

image14

image12

Pomimo zwiększenia średniego kosztu za zakup i obniżenia ROAS-u r/r, w te 4 miesiące wygenerowaliśmy dla klienta ponad 185% przychodu więcej niż na tym samym etapie w poprzednim roku! 

Wskazany na koncie ROAS (Return On Ad Spend) obejmuje wszystkie rodzaje kampanii – od świadomościowych, przez angażujące, po kampanie sprzedażowe i remarketing. W okresie od stycznia do czerwca kontynuowaliśmy bowiem intensywne działania wspomagające sprzedaż. Uruchomiliśmy kolejną dodatkową kampanię – z celem Aktywności, w ramach której promowaliśmy organiczne posty z “tablicy” GreenBike. Dzięki temu posty na fanpage’u zebrały mnóstwo Aktywności wśród osób, które interesują się tematyką rowerową i w najbliższym czasie mogą rozważyć zakup na www.greenbike.pl:

Dzięki zwiększeniu znaczenia kampanii zasięgowych mogliśmy stale generować nowy ruch na stronie oraz pozyskiwać nowe aktywności, co pozwoliło mocno zeskalować efektywność kampanii sprzedażowych.

image11

image15

image16

Nasza struktura sprzedażowa w H1 2022 opierała się na kampaniach katalogowych – Prospecting oraz Remarketing dynamiczny. Dzięki dużym środkom przeznaczonym na kampanie wspomagające mieliśmy dobrą bazę dla remarketingu. Uzyskaliśmy o 450 zakupów więcej niż w 2021 roku, co daje wzrost o prawie 250%. Dzięki Prospectingowi na szeroką grupę odbiorców dopasowanych po zainteresowaniach i zawężeniu zestawu produktów tylko do rowerów (wykluczyliśmy akcesoria) pozyskaliśmy ponad 300 zakupów wśród użytkowników, którzy dotąd nie mieli styczności ze sklepem GreenBike. W porównaniu z analogicznym okresem w 2021 roku, jest to wzrost o ponad 450%.

image12

image2

Strukturę konta wspieraliśmy kampaniami z celem Konwersji na zimny (ale także i ciepły) ruch, aby w konkretnych momentach mocnego trendu zakupowego pozyskać dodatkowe zakupy oraz niezbędny ruch na stronie.

image9

Wskutek naszych działań wygenerowaliśmy prawie 175% wzrostu przychodu w stosunku do poprzedniego roku.

To udowadnia, że działania konsekwentnie prowadzone na różnych polach (Facebook Ads, Google Ads i SEO) dają naprawdę dobre rezultaty. W ramach działań Facebook Ads strategia działań full funnel w oparciu o wszystkie etapy lejka marketingowego staje się w tych czasach niemal obowiązkowa, jeśli chcemy dynamicznie rozwijać sprzedaż u klientów. Trzeba przy tym mieć świadomość, jak wiele zależy od elastyczności agencji – wiedzieliśmy, że musimy nieustannie monitorować przebieg procesów i optymalizować kampanie w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację na rynku.