facebook ads icon

Kampanie Facebook Ads

Wyobraź sobie, że prowadząc agencję ślubną, jesteś w stanie wyłonić z tłumu świeżo zaręczone pary. Albo jako właściciel sklepu internetowego z artykułami dziecięcymi możesz trafić wprost do szczęśliwych mam. Nie trać energii i zasobów na promocję swoich usług wśród osób obojętnych na ofertę Twojej firmy. Trafiaj wprost do potencjalnych klientów za pośrednictwem Facebook Ads. To właśnie precyzyjne kierowanie komunikatów, skrojonych do grupy docelowej i dopasowanych do potrzeb odbiorców stanowi tajemnicę skutecznych reklam.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Facebook to największa platforma społecznościowa na świecie. Co miesiąc korzysta z niej ponad 2 mld osób i właśnie dlatego, kimkolwiek są Twoi potencjalni odbiorcy – zwyczajnie muszą tam być.

Co to jest Facebook Ads?

To nic innego jak płatne treści sponsorowane pojawiające się na portalu społecznościowym Facebook. Mogą wyświetlić się w kanale informacyjnym odbiorców – na urządzeniach mobilnych lub w komputerze.

Dzięki temu w naturalny sposób przykuwają wzrok, bez irytujących, migających bannerów i wyskakujących okienek. Nie wzbudzają niechęci użytkowników Facebooka, a co za tym idzie, mają szanse na wywołanie szczerego zainteresowania odbiorców Twojej reklamy.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Opracowaną dla Ciebie kampanię na Facebooku opieramy o precyzyjnie ustalony cel reklamowy. Zgodnie z nimi zaproponujemy Ci najlepszą formę reklamy Facebook Ads, a może to być:

  • Film – standardowy materiał wideo, ale również filmy VR 360°.
  • Pokaz slajdów – materiał składający się z kilku obrazów. Niech cię nie zawiedzie pozornie przestarzała forma. To nadal świetny sposób na kreatywne przedstawienie Twojej oferty.
  • Obraz – pojedyncza grafika z minimalną zawartością tekstu pisanego. Prosta, a skuteczna kampania na Facebooku!
  • Galeria – wiele zdjęć i filmów zebranych w przystępnej formie.
  • Karuzela – reklama karuzelowa to dynamiczna prezentacja materiałów graficznych z możliwością dodawania osobnych nagłówków i opisów. Świetna do sprzedaży katalogowej.
  • Materiał błyskawiczny – środowisko dopasowane do urządzeń mobilnych. W ramach tego formatu odbiorcy mogą wyświetlać filmy, oglądać zdjęcia na karuzeli, wyświetlać produkty z katalogów, przeglądać obrazy z produktami i klikać w linki, aby przejść do Twojej witryny.

Reklama na FB – cena

Istotnym atutem reklamy na Facebooku jest cena. Płatne kampanie wykazują się dużą elastycznością budżetu – koszt można dopasować do Twoich potrzeb i konkretnej kampanii. Na kampanię reklamową w formie Adsów zdecydować się więc mogą zarówno małe firmy, jak i wielkie koncerny. My również podchodzimy indywidualnie do Twoich wymagań i możliwości. Nasi specjaliści zaproponują Ci takie rozwiązanie, które zapewni Ci największy zwrot z inwestycji.

Jakie korzyści zapewnia kampania Facebook Ads?

Aby reklama działała, musi być spersonalizowana, czyli dopasowana do zainteresowań i potrzeb odbiorców. Jednak owa mityczna personalizacja dotyczy nie tylko komunikacji kierowanej do konsumentów. Również strategia i cele kampanii reklamowych powinny być skoncentrowane na konkretnych potrzebach Twojej działalności.

Z pewnością będą się one zmieniały wraz z postępującym rozwojem Twojej firmy. Specjaliści Sempai pomogą Ci przejść tę drogę – od podstawowych kroków, przez pierwszą reklamę, budowanie rozpoznawalności marki, aż do konwersji i utworzenia się stałej społeczności fanów.

Facebook Ads to więcej niż sam Facebook

Meta to nie tylko dobrze znany wszystkim Facebook, ale też inne platformy, na których mogą wyświetlić się Twoje skuteczne reklamy Facebook Ads. W zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć, treści reklamy oraz informacje handlowe mogą wyświetlić się na takich serwisach jak:

Facebook

Instagram

Messenger

Whatsapp

Audience Network

Adsy pojawią się w różnych zakładkach. Dzięki temu znacznie wzrastają szanse, że użytkownik kliknie link np. w aktualnościach na Facebooku, w sekcji Eksploruj na Instagramie czy w skrzynce odbiorczej Messengera! Z kolei ściągnięcie odbiorcy na stronę ofertową, na landing page czy do formularza zapisy do newslettera to aż połowa sukcesu na skuteczność kampanii i wielki krok w stronę polepszenia konwersji.

Jak osiągnąć z Adsami cele biznesowe?

To nie produkt jest celem reklamy, lecz konsument – twierdzenie, na którym oparto całe idee i filozofie marketingowe, sprowadza się do jednego pytania: do czego chcesz zachęcić odbiorców Twoich reklam? Nie nastawiaj się, że każdy z nich od razu znajdzie się w gronie nowych klientów. To nie sprint, a maraton! Dlatego przyszykuj się na dłuższą podróż i pamiętaj o trzech przystankach – a raczej o trzech celach, które możesz osiągnąć dzięki reklamom, a przekonasz się, jak duża jest ich skuteczność.

Po pierwsze: Facebook Ads zwiększają rozpoznawalności marki.

Z pewnością znasz takie marki. Coca Cola? Adidas? Toi Toi? Gdy pada ich nazwa, nikt nie ma wątpliwości, o jakich produktach mowa. W uproszczeniu możemy przypisać to szerokiej świadomości marki.

Zwiększenie rozpoznawalności to nie wygrana w konkursie popularności. Zależy nam przede wszystkim na zbudowaniu zaufania i w konsekwencji – nawiązaniu relacji i podejmowania działań przez użytkownika. Mówiąc prościej, dzięki reklamom Facebook Ads poszerzysz świadomość marki, a klienci zostaną z Tobą na dłużej, przyciągając jednocześnie nowych odbiorców.

Po drugie: Facebook Ads zachęcają do wyszukiwania informacji

Współczesny, świadomy odbiorca lubi wiedzieć, wyszukiwać i dowiadywać się, co stoi za firmą, zanim skorzysta z jej usług. Czy prezentowany wizerunek jest prawdziwy? Czy marka przestrzega idei, które sama promuje? Im większa świadomość konsumenta na temat Twojej firmy, tym większa szansa, że skorzysta z Twojej oferty.

Jaki ma to związek z Facebook Ads? Skuteczna reklama na Facebooku często skłania odbiorców do wyszukiwania dodatkowych informacji. Sprawia, że pamięta o Twojej firmie, myśli o niej i wyrabiania sobie o niej opinię.

W jaki sposób reklamy Facebook Ads skłaniają do wyszukiwania informacji:

  • polepszają ruch,
  • kierują użytkowników na Twoją stronę internetową,
  • proponują pobranie aplikacji,
  • zachęcają do aktywności i np. wyświetlania Twoich filmów,
  • skłaniają do pozostawienia kontaktu.

Po trzecie: Facebook Ads pobudzają konwersję

Samo kliknięcie reklamy na Facebooku nie jest celem samym w sobie. Skuteczna kampania na Facebooku z użyciem Adsów ma zachęcić użytkownika do przejścia na stronę sklepu i założenia konta, wrzucenia kilku rzeczy do koszyka, odwiedzenia Twojej firmy stacjonarnie, czy finalnie – zrobienia zakupów. Wpływ działań marketingowych w social mediach dostrzeżesz między innymi właśnie we wzroście osób zainteresowanych Twoją ofertą i w wynikach sprzedaży.

Jakie korzyści dają kampanie reklamowe na Facebooku?

Grupy docelowe wyodrębnione na podstawie zainteresowań, miejsca pobytu lub zamieszkania, wieku, stanowiska pracy, stanu cywilnego i wielu innych czynników – badacze opinii publicznej kilkadziesiąt lat temu nie marzyli nawet o tak precyzyjnym targetowaniu reklam i takich możliwościach dotarcia do potencjalnych odbiorców. I wtedy narodziły się media społecznościowe…

Targetuj potencjalnych klientów

Użytkownicy Facebooka ujawniają liczne dane demograficzne. Dzięki przemyślanej strategii i dobranej reklamie możesz dotrzeć do grupy odbiorców, na której Ci zależy. Osoby potencjalnie zainteresowane produktem lub samą działalnością Twojej firmy mają największe szanse na wyświetlanie całej kampanii reklam na Facebooku w swoim kanale informacyjnym Facebooka.

Zgromadź grupę odbiorców i buduj społeczność marki

No tak, ale przecież większość konsumentów prędzej zawierzy innym odbiorcom, niż pozwoli sobie na zaufanie marce. Tutaj po raz kolejny znaczenia nabiera społecznościowy wymiar Facebooka.

Treść reklamy w kanale społecznościowym nie zawsze funkcjonuje w pojedynkę. Czasami towarzyszy mu komunikat o reakcji innych, znajomych użytkowników. Może to być np. komentarz lub polubienie. Najprościej mówiąc, jeśli zauważysz, że Twój znajomy wszedł w jakąś interakcję np. z danym fanpage’em, jest spore prawdopodobieństwo, że sam się nim zainteresujesz! W ten sposób poszerza się obszar wyświetlania reklamy i jej zasięg, zwiększa rozpoznawalność reklamodawcy oraz szanse na to, że przekaz trafi do potencjalnych odbiorców.

Co istotne, format reklamy zachęcający do aktywności również zwiększa szanse na stworzenie stałej, lojalnej społeczności. W Sempai zaproponujemy Ci więc obsługę kampanii i takie formy reklamy, które sprawią, że zbudujesz wokół siebie grono wiernych odbiorców.

Generowanie leadów przez Facebook  – reklama jest początkiem dialogu!

Zachęć do subskrybowania newslettera, zaoferuj zniżki, zaproś na organizowane wydarzenia – Facebook Ads to świetny pośrednik pozwalający na skonfigurowaną kampanię i pozyskiwanie kontaktów potencjalnych konsumentów.

Pozyskuj grupy remarketingowe

Jeśli masz pewne doświadczenie z marketingiem, wiesz, że poza przyciąganiem nowych klientów, musisz też odzyskać uwagę odbiorców, którzy znają Twoją markę lub nawet korzystają z jej oferty. I wtedy wchodzi on, cały na biało – remarketing! Docieraj do grupy docelowej, która zdążyła już wejść z interakcje z Twoją działalnością – to sekret wysokiej skuteczności reklam.

Aby dowiedzieć się, czy konkretna osoba odwiedziła Twoją stronę, musisz połączyć witrynę i system reklamowy Facebooka w menedżerze reklam. Takie możliwości dają Ci Piksel Facebooka oraz Conversion API (CAPI).

Instalacja narzędzi tego typu umożliwia również takie działania, jak ustalenie grupy odbiorców na podstawie zdarzeń np. osób, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu.

Zwiększenie zasięgu

marki

Interakcje z marką

Obejrzenia filmu

Ruch na stronie

Instalacje aplikacji mobilnej

Generowanie leadów

Sprzedaż online

Sprzedaż offline

Dlaczego warto wybrać Agencję reklamową Facebook?

W Sempai zajmujemy się reklamami Facebook Ads… od kiedy tylko powstały Adsy! Dlaczego warto powierzyć nam prowadzenie kreacji reklamowych na Facebooku?

  • Prowadzeniem kampanii zajmie się certyfikowany specjalista Facebook Ads, który dopasuje cele reklamowe do projektów z Twojej branży.
  • Otrzymasz opiekę dedykowanego Account Managera, który będzie pośredniczył pomiędzy Tobą a specjalistą.
  • Nad Twoim projektem będzie czuwał agencyjny opiekun, na co dzień pracujący w Facebooku – taki Facebookowy anioł stróż. Dzięki temu błyskawicznie rozwiążemy potencjalne problemy.
  • Zanim stworzymy strategię, dokonamy głębszej analizy przypadku Twojej firmy.
  • Jako agencja partnerska w zakresie wdrożeń technicznych na Facebooku jesteśmy specami od eliminacji problemów związanych z np. Pikselem Facebooka.
  • Otrzymasz dostęp do szkoleń dedykowanych klientom naszej agencji oraz webinarów wewnętrznych, które wesprą Cię w Twojej działalności. Poznasz np. skuteczne strategie eksportowe, możliwości reklamowe na TikToku itp.
  • Doskonale rozumiemy potrzeby odbiorców, zarówno na poziomie komunikacji, jak i oczekiwań. Wiemy, co działa! Umiemy targetować, aby wzbudzać zainteresowanie, ale nie poruszać kwestii drażliwych lub kontrowersyjnych.
  • Walczymy z „klątwą wiedzy” – aby zrozumieć nasze raporty, nie potrzebujesz słowniczka pojęć!
  • Jako nowoczesna agencja reklamowa Facebook Ads śledzimy trendy, reagujemy na zmiany w branży, jesteśmy gotowi do dynamicznych zmian, aby Twoja kampania reklamowa była jeszcze lepiej dostosowane do aktualnych warunków.

Inwestycje w Facebook Ads klientów Sempai na przestrzeni lat:

wykres 2

Nasze strategie opieramy na lejku sprzedażowym

Struktura kampanii reklamowej, którą Ci zaproponujemy, świetnie wpisuje się w lejek sprzedażowy – projektujemy działania, które w różnym stopniu realizują jego poszczególne poziomy. Dzięki temu pomagamy Ci w osiągnięciu Twoich celów, czyli np. wygenerowaniu jak największej sprzedaży.

Sugerowane przez nas strategie:

  • E-commerce (Sprzedaż) – to strategia, którą rekomendujemy w przypadku rozwiniętych sklepów, generujących ponad 1000 transakcji miesięcznie. W układzie kampanii skupiamy się na działaniach napędzających sprzedaż zarówno wśród nowych użytkowników, jak i osób, które miały już wcześniej styczność z Twoją marką.
  • E-commerce (Zaangażowanie -> Sprzedaż) – zalecany dla sklepów, które generują pomiędzy 300 a 1000 transakcji miesięcznie. Skupiamy się na pozyskaniu większego zaangażowania na stronie. Otwieramy się tym samym na nową grupę odbiorców skłonnych do konwersji.
  • E-commerce (Świadomość -> Zaangażowanie) – polecamy ją biznesom, które dopiero co powstały. Koncentrujemy się na zwiększeniu rozpoznawalności marki, a następnie angażujemy grupę docelową w działania na stronie lub pod reklamą.
  • E-commerce (Full funnel) – tę strategię kierujemy do sklepów internetowych, które generują już sprzedaż przez social media i chciałyby ją sukcesywnie skalować. W tym modelu pracujemy nad: sprzedażą, zasięgiem i zaangażowaniem.
  • B2B (Lead Generation) – dedykujemy ją firmom działającym w modelu B2B (Business to Business). Przygotowujemy strukturę pozyskiwania leadów: za pomocą strony internetowej, za pomocą formularza na Facebooku/Instagramie lub za pośrednictwem wiadomości na Messengerze.
  • B2B (Full funnel) – to rozwiązanie dla firm, które chcą rozwijać się kompleksowo i zdobywać pozycję lidera na rynku. Tworzymy strukturę, która ma na celu generowanie leadów, ale też informowanie użytkowników o produkcie lub usłudze czy edukowanie.

Certyfikaty osobiste i partnerstwo Agencji Sempai

Jesteśmy oficjalnym partnerem Facebooka w programie Meta Business Partner for Agency. Jako specjaliści swoją wiedzę możemy poświadczyć certyfikatami z różnych dziedzin, związanych z ekosystemem Facebook Ads.

Baza Wiedzy
Agencji Facebook Ads
TikTok Ads – Dostępne formaty reklamowe

TikTok Ads – Dostępne formaty reklamowe

Niezależnie od tego, czy planujesz samodzielne prowadzenie kampanii TikTok Ads, czy wolisz skorzystać z pomocy agencji, warto znać podstawy, dzięki kt...

Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty?

Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty?

Czym jest tak zwany marketing sieciowy, nazywany również marketingiem wielopoziomowym (marketing MLM)? Czym się charakteryzuje? Jakie są jego efekty? ...

ostatni-webinar

Zgodnie z unijnym Aktem o rynkach cyfrowych, od 7 marca 2024 r. wszystkie witryny internetowe, które chcą korzystać z funkcji reklamowych Google, musz...
Case Study
Kampanii Facebook Ads

case study green bike 1
Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elasty...


case study messimo
Jak wygrać wyścig o klienta? 5 praktyk i case study Messimo.pl

Co mają ze sobą wspólnego działania reklamowe na Facebooku oraz wyścigi Formuły 1? Jak się okazuje, można znaleźć wiele podobieństw w tych,...