Cykl podcastów: Marketing oparty na danych
Sieci reklamowe czy systemy analityczne dostarczają nam olbrzymie ilości danych. Musimy je nie tylko przeanalizować, ale też zrozumieć i umieścić w odpowiednim kontekście marketingowym. W reklamie nie liczą się już tylko kreacja i budżet. W centrum działań stawiany jest użytkownik: jego intencje zakupowe, profile zainteresowań, działania dokonywane online i offline oraz lokalizacja. Do tego dochodzą też: jak najdokładniejsze mierzenie efektywności działań reklamowych i odpowiednie alokowanie budżetów reklamowych. I to właśnie jest marketing napędzany danymi, któremu poświęcony jest cykl podcastów by Sempai!
Odcinki cyklu podcastów Marketing oparty na danych znajdziecie m.in. na:
- Soundclouds
- Spotify: w przeglądarce lub bezpośrednio w aplikacji (spotify:show:0VobgXVEfmknsZSP4QVL5V)
- Youtube
- Google Podcasts
- Apple Podcasts
1 odcinek MoND: Nowa rola specjalisty SEM w dobie automatyzacji kampanii reklamowych
W pierwszym odcinku podcastu koncentrujemy się na kampaniach w sieci reklamowej Google Ads, a w szczególności na: automatyzacji oraz inteligentnych kampaniach napędzanych machine learning.
W efekcie rozmowa sprowadza nas do bardzo aktualnego tematu, czyli: jak zmienia się rola specjalisty SEM w dobie automatyzacji kampanii reklamowych. Do rozmowy zaprosiłem Adama Cieślę, specjalistę z kilkunastoletnim doświadczeniem w marketingu w wyszukiwarkach, ze specjalizacją Google Ads. Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…
2 odcinek MoND: Rozkładamy e-commerce na „wskaźniki” pierwsze
W drugim odcinku podcastu koncentrujemy się na wskaźnikach, które warto śledzić w sklepie internetowym.
Do rozmowy zaprosiłem Pawła Paszkowskiego, E-commerce & Marketing Managera w Koszulkowo.com. Paweł jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu i prowadzeniu projektów internetowych, w tym m.in. jest współautorem sukcesu największego w Polsce supermarketu on-line BdSklep.pl. Poza działalnością zawodową, wykłada na kierunku „Marketing Internetowy” Studiów Podyplomowych Politechniki Białostockiej. Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…
3 odcinek MoND: Segmentacja odbiorców na podstawie wiarygodności danych pozyskiwanych przez Facebooka
Co właściwie wie o nas Facebook? W jaki sposób my – marketerzy – możemy wykorzystać dane o użytkownikach, które posiada gigant społecznościowy, do prowadzenia jeszcze skuteczniejszych działań marketingowych, w tym – do zwiększenia sprzedaży? Czy warto i jak tworzyć kampanie na Facebooku w oparciu o lejek sprzedażowy? M.in. na te pytania postaramy się odpowiedzieć w 3 odcinku podcastu Marketing oparty na danych.
Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…
4 odcinek MoND: Atrybucja konwersji w Facebook Ads
To już czwarty odcinek podcastu Marketing oparty na danych. Tym razem na tapetę bierzemy temat atrybucji konwersji, z naciskiem na ocenę efektywności kampanii reklamowych na Facebooku.
Dlaczego? W przypadku działań prowadzonych na Facebooku – atrybucję możemy mierzyć zarówno w oparciu o dane z Google Analytics, jak i narzędzia analityczne Facebooka. Jak w takim razie radzić sobie z analizą danych pomiędzy systemami analitycznymi i czy lekiem na całe zło będzie stosunkowo nowe narzędzie Facebook Attribution? M.in. na te pytania odpowiadamy w najnowszym odcinku.
Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…
5 odcinek MoND: Czas na m-commerce! Czy PWA stanie się nowym standardem sprzedaży online?
W jakim kierunku rozwija się sprzedaż mobilna w Polsce? Jakie bolączki i oczekiwania mają użytkownicy m-commerce? Jakie zmiany warto wprowadzić w serwisie, aby osiągnąć wysokie wyniki na urządzeniach mobilnych? Czym jest technologia PWA i ile kosztuje?
M.in. odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym, 5. odcinku podcastu “Marketing oparty na danych”.
Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…
6 odcinek MoND: Jak reklamować się na Linkedin?
Czy Linkedin jest tylko dla B2B, czy też z obecności na nim skorzystają branże B2C? Jakie cele biznesowe można realizować za pośrednictwem kampanii reklamowych na Linkedin? Jakie możliwości targetowania oferuje Linkedin? Jak analizować skuteczność prowadzonych działań w systemie reklamowym Linkedin?
M.in. odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym, 6. odcinku podcastu “Marketing oparty na danych”.
Aby przejść do podcastu, kliknij TUTAJ…