Najnowszy odcinek podcastu Marketing oparty na danych to rozmowa poświęcona SEO. Z moim gościem porozmawiamy m.in. o tym, jak ważne są działania SEO dla firm oraz jak zbudować dobrze przemyślaną strategię.

Do rozmowy zaprosiłem Jakuba Sawę, który na rynku SEO działa już od 1997 roku. Jest właścicielem kilkunastu serwisów internetowych, aktywnym działaczem w społeczności e-commerce i SEO. Zawodowo zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii wzrostu dla największych wydawców online w Polsce (Onet-RASP, Agora). Przy okazji naszej rozmowy zachęcam Was także do zapisu na listę newslettera Kuby (jak zaznacza sam autor, prawdopodobnie jest to najlepszy newsletter SEO w Polsce).

Przechodząc do meritum – z naszej rozmowy dowiesz się, między innymi:

  • Czy istnieje coś takiego jak data driven SEO
  • Czy algorytmy wyszukiwarki Google opierają się tylko na czynnikach rankingowych on-site i off-site.
  • Czy Link Building również może być napędzany danymi? 
  • Co jest wskaźnikiem sukcesu i jakie są cele dla działań SEO? 
  • Jak wyglądają dobrze zdefiniowane KPI?

Zobaczcie odcinek w wersji video:

Przybliżony rozkład jazdy:

2:30 Czym jest SEO obecnie?

7:30 Czy SEO może być data driven?

11:35 Budowanie strategii SEO

13:30 Jak sprawdzić, z kim tak naprawdę konkuruje nasz serwis w wyszukiwarce (narzędzia)

14:25 Na podstawie jakich danych porównujemy się z konkurencją?

15:50 Czym są dane on-site i off-site?

38:15 Blog Seo by the sea – dlaczego specjaliści SEO powinni do niego zaglądać?

40:20 Analiza zewnętrznymi narzędziami a dane, na podstawie których będziemy podejmować decyzje co do strategii i działań

48:00 Czym jest SEO fizyczne?

49:00 Czy w SEO istnieje jakiś element behawioralny, który śledzi zachowania użytkownika?

50:00 Czym właściwe jest pierwsza pozycja w GSC?

52:20 Jak działają czynniki rankingowe w Google – ciekawy eksperyment

55:00 Narzędzia do analizy i automatyzacji polecane przez Jakuba Sawę w działaniach SEO

1:06:59 Czy dalej popularnym KPI jest pozycja słowa kluczowego?

1:19:00 Mam e-commerce – jak wyznaczyć sobie twarde cele w SEO, które będę potem egzekwował

1:21:30: Po czym właściciel e-commerce może poznać, że usługa SEO jest zrobiona dobrze? Jakie czynniki mierzyć?

1:28:00 Czy koniec ery Third-Party Cookies przyniesie dobry okres dla SEO i SEM?

1:32:10 Projekt edukacyjny Jakuba Sawy – newsletter SEO

Comments (2)
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *