Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaMarketing oparty na danych15 odcinek – Optymalizacja i pozycjonowanie: czy SEO może być data driven?

MoND 15 – Optymalizacja i pozycjonowanie: czy SEO może być data driven?

Listen to „Marketing oparty na danych – Podcast” on Spreaker.

Piętnasty odcinek podcastu Marketing oparty na danych w całości poświęcamy zagadnieniu SEO. Usłyszycie w nim  m.in. o tym, jak istotne są działania SEO dla firm oraz w jaki sposób tworzyć właściwie przemyślaną strategię.  

Moim dzisiejszym gościem jest Jakub Sawa, który na rynku SEO działa już od 1997 roku. Jest aktywnym działaczem w społeczności e-commerce i SEO oraz właścicielem kilkunastu serwisów internetowych. Od lat zajmuje się kreowaniem oraz realizacją strategii wzrostu dla największych wydawców online w Polsce (np. Agora, Onet-RASP). Warto zapisać się także na newsletter mojego gościa: jak zaznacza sam jego autor, prawdopodobnie jest to najlepszy newsletter poświęcony zagadnieniu SEO w Polsce Czego dowiesz się z mojej rozmowy z Jakubem Sawą? Porozmawiamy między innymi tym    

  • Czy Link Building też może być napędzany danymi?
  • Czy istnieje coś takiego jak data driven SEO?
  • Co jest wskaźnikiem sukcesu i jakie są cele dla działań SEO?
  • Czy algorytmy wyszukiwarki Google opierają się tylko na czynnikach rankingowych?
  • Jak powinny wyglądać dobrze zdefiniowane KPI?

 

Przybliżony rozkład jazdy:

2:30 Czym jest SEO obecnie?

7:30 Czy SEO może być data driven?

11:35 Budowanie strategii SEO

13:30 Jak sprawdzić, z kim tak naprawdę konkuruje nasz serwis w wyszukiwarce (narzędzia)

14:25 Na podstawie jakich danych porównujemy się z konkurencją?

15:50 Czym są dane on-site i off-site?

38:15 Blog Seo by the sea – dlaczego specjaliści SEO powinni do niego zaglądać?

40:20 Analiza zewnętrznymi narzędziami a dane, na podstawie których będziemy podejmować decyzje co do strategii i działań

48:00 Czym jest SEO fizyczne?

49:00 Czy w SEO istnieje jakiś element behawioralny, który śledzi zachowania użytkownika?

50:00 Czym właściwe jest pierwsza pozycja w GSC? 52:20 Jak działają czynniki rankingowe w Google – ciekawy eksperyment

55:00 Narzędzia do analizy i automatyzacji polecane przez Jakuba Sawę w działaniach SEO

1:06:59 Czy dalej popularnym KPI jest pozycja słowa kluczowego?

1:19:00 Mam e-commerce – jak wyznaczyć sobie twarde cele w SEO, które będę potem egzekwował

1:21:30: Po czym właściciel e-commerce może poznać, że usługa SEO jest zrobiona dobrze? Jakie czynniki mierzyć?

1:28:00 Czy koniec ery Third-Party Cookies przyniesie dobry okres dla SEO i SEM?

1:32:10 Projekt edukacyjny Jakuba Sawy – newsletter SEO      

Jeżeli chcielibyście obejrzeć 15. odcinek Marketingu opartego na danych, udostępniamy też materiał wideo:

Zaufali nam