MoND 18: Jak automatyzacja marketingu może wspierać sprzedaż online?
Listen to „Marketing oparty na danych – Podcast” on Spreaker.
Czym jest marketing automation i od czego zacząć, gdy chcemy go wdrożyć na swoją stronę? Jak mierzyć efekty po zastosowaniu tego rozwiązania? Tego między innymi dowiesz się z rozmowy z Michałem Blakiem, CEO edrone.me & edrone AVA.
Dziś skupimy się wokół tematu automatyzacji w marketingu oraz sprzedaży internetowej.
Najnowszy, 18 odcinek MoND – Marketing to rozmowa z fantastycznym gościem, którym jest Michał Blak – CEO & Co-Founder edrone.me & edrone AVA.
edrone działa od 2016 roku, pod koniec 2020 zebrał finansowanie w wysokości 5.5M USD na scale-up i prace B+R z obszaru voice commerce. Michał jest absolwentem sztuk pięknych i MBA z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Jak pisze sam o sobie, jest seryjnym przedsiębiorcą dobrze odnajdującym się w dynamicznie rozwijających się środowiskach. Założył markę edrone, by móc pomagać sklepom internetowym na całym świecie w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału. Z tej rozmowy dowiesz się, między innymi, jak rozpocząć swoją przygodę z marketing automation, jak należy analizować skuteczność takich kampanii i czy te działania są pozytywnie odbierane przez klientów.
Przybliżony rozkład jazdy:
8:04 Czym jest automatyzacja marketingu?
18:25 Czy to rozwiązanie stricte pod e-commerce? A może dla każdego biznesu opartego o stronę internetową?
21:13 Dlaczego marketing automation jest pożądany przez niemal wszystkich, ale nie każdy z niego korzysta?
29:00 Czy marketing automation przyda się zaawansowanym biznesom (z większym ruchem i bazą)?
31:04 Ściągnęliśmy klienta za pomocą reklamy, ale nie mamy jeszcze informacji, co kupił – dopiero odwiedza nasz serwis. Jak w takim wypadku można wykorzystać narzędzia marketing automation?
33:15 Przykład strony głównej Zalando i zbierania danych o klientach
34:41 Perspektywa marketera: czy strategia marketing automation zabiera dużo czasu?
38:32 Przykładowy błąd, jaki może popełnić e-commerce w swojej strategii
41:55 Od czego zaczynać segmentację?
44:15 Psychologiczny aspekt klienta: jak odbiera działania marketing automation?
49:40 Czym jest “prawo do zapomnienia” w marketing automation
50:25 Jakie obowiązki powinien spełnić właściciel e-commerce, wdrażając narzędzie marketing automation, by od razu poinformować użytkownika, że korzysta z takich narzędzi? 52:14 Zestaw dobrych praktyk na start, jakie edron daje klientowi
53:50 Na jakiej podstawie można analizować skuteczność kampanii marketing automation?
59:52 Co zawierają raporty z marketing automation
1:02:50 Ile czasu potrzebuje system, żeby odtworzyć dane, nauczyć się ich, oraz by kampanie przynosiły określone efekty?
1:05:00 Automatyzowanie sprzedaży poprzez asystentów głosowych – ciekawy projekt edrone
1:20:10 Na czym polega rola wirtualnego asystenta głosowego?
Podcast znajdziecie m.in. na:
Przed Wami odcinek 18 podcastu MOND – oglądajcie video na naszym kanale YT, subskrybujcie, nie żałujcie łapek w górę:
Zaufali nam
















