W kolejnym odcinku podcastu Marketing oparty na danych bierzemy na warsztat temat sieci reklamowej – tym razem w serwisie LinkedIn.

Dlaczego akurat LinkedIn? Jest to obecnie bardzo popularny serwis społecznościowy, zrzeszający profesjonalistów z wielu dziedzin. Jak podają różne statystyki, w 2020 roku liczba aktywność użytkowników LinkedIna przekroczyła 700 milionów.

Jest to platforma kojarzona głównie z działaniami HR – czyli poszukiwaniem pracowników bądź pracy. Zdecydowanie LinkedIna można także określić mianem agregatora profesjonalnych i biznesowych treści. A skoro liczba użytkowników dynamicznie rośnie – to rozwija się także system reklamowy platformy.

I właśnie o tym, czy warto reklamować się w serwisie LinkedIn i jakie biznesy wyciągną z niego najwięcej, rozmawiam z Krzysztofem Janosiewiczem, Starszym Specjalistą Google Ads i LinkedIn Ads w Sempai. Krzysztof jest laureatem nagrody semKRK 2018 oraz finalistą Google Premier Partner Awards 2018 i 2019.

Przybliżony rozkład jazdy

5:00 — Czy LinkedIn jest dobrym miejscem dla marek/firm/brandów, czy raczej dla osób prywatnych/pracowników? Czy jest coś takiego jak profile firmowe? Czy warto z nich korzystać w biznesie?
7:30 — Czy LinkedIn jest tylko dla B2B, czy też z obecności na nim skorzystają branże B2C?
10:30 — Jakie cele biznesowe można realizować za pośrednictwem kampanii reklamowych na LinkedIn? Sprzedaż, leady, zasięgi, budowanie marki czy coś jeszcze? Jak to wygląda od strony ustawień kampanii reklamowej?
11:30 — Jak zbudować kampanię na LinkedIn w oparciu o koncepcję lejka sprzedażowego? Jakie konkretne typy kampanii i formaty reklamowe odpowiadają poszczególnych etapom lejka? Czym się charakteryzują poszczególne typy kampanii i formaty reklamowe na LinkedIn?
16:30 — Jakie możliwości targetowania oferuje LinkedIn i czym one się różnią od tych dostępnych w Google Ads?
18:30 — Jaki jest minimalny próg wejścia, aby efektywnie reklamować się na LinkedIn?
21:00 — W jaki sposób rozliczamy się za emisję reklam na LinkedIn i czy mamy do dyspozycji typowe modele efektywnościowe, takie jak: CPA czy CPS?
25:00 — Czy w Polsce firmy zauważają coraz większy potencjał w promocji na LinkedIn, co wpływa na wzrost konkurencji, a przez to – wysokości stawek w aukcji reklam?
26:00 — Jak się przygotować do prowadzenia działań reklamowych na LinkedIn? Jakie są obostrzenia LinkedIn w obszarze materiałów wizualnych bądź samej komunikacji?
30:00 — Czy LinkedIn może wspierać także realizację celów firm lokalnych?
31:30 — Na czym polega i jakie korzyści za sobą niesie możliwość targetowania reklam po stanowiskach zawodowych na LinkedIn?
34:30 — Jak skutecznie reklamować się na LinkedIn? Tips & Tricks
39:00 — Jak analizować skuteczność prowadzonych działań w systemie reklamowym LinkedIn?

Podcast znajdziecie m.in. na:

Jeżeli chcielibyście obejrzeć 6. odcinek Marketingu opartego na danych, udostępniamy też materiał wideo:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *