Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaMarketing oparty na danych12 odcinek: Google Analytics 4 – przyszłość analityki internetowej od Google

MoND 12 – Google Analytics 4: przyszłość analityki internetowej od Google

 

Listen to „MOND 12 – Google Analytics 4 Przyszłość analityki internetowej od Google” on Spreaker.

Przed Wami odcinek 12 podcastu Marketing Oparty na danych. Jego motywem przewodnim jest nowa usługa Google, czyli Google Analytics 4 – przyszłość analityki internetowej.

Odcinek stanowi rozmowę o GA4, narzędziu, które daje jeszcze szersze spektrum danych do analizy. Jego premiera miała miejsce 14 października 2020 i jest odpowiedzią Google’a na kilka czynników:

– zmianę zachowań konsumentów;
– globalne zmiany w zakresie polityki prywatności;
– coraz popularniejsze przenoszenie się firm do internetu.

To właśnie dzięki Google Analitycs możemy dokładnie analizować, co użytkownicy robią na naszej stronie, jak się zachowują, przeglądając np. ofertę naszego sklepu. Z tego odcinka dowiesz się, m.in. jakie korzyści przyniesie nam korzystanie z nowej wersji narzędzia; co odróżnia Google Analytics 4 od “starego” Analyticsa; czy można korzystać z obu tych narzędzi jednocześnie?

Na te i inne pytania w rozmowie z Sebastianem odpowie Anna Moczulska, specjalistka od analityki webowej Web Analytics/CRO Sempai w agencji Sempai.

Przybliżony rozkład jazdy:

2:40 Czym jest analityka webowa?
5:45 Dwa największe zagrożenia płynące z braku analityki
6:05 Narzędzia analityczne, z których biznesy powinny korzystać
8:18 Koszt płatnych narzędzi analitycznych
9:10 Jak Google Data Studio uzupełnia analitykę?
11:50 Czym jest Google Analytics 4?
16:30 Jakie nowe możliwości daje GA4?
18:12 Co odróżnia GA4 od “starego” Analyticsa?
18:30 Czym jest centrum analiz w GA 4?
21:15 Co po podłączeniu do Google Analytics 4, czyli co warto, a czego nie warto badać?
24:10 Jaka zmiana w zbieraniu danych nastąpiła w aspekcie GA 4?
26:55 Które narzędzie wybrać do analityki po założeniu własnego e-commerce’u?
31:30 Co nam daje podstawowa implementacja z GA 4?
33:40 Czy pod jeden serwis można założyć “starego” Google Analyticsa i GA4?

Podcast znajdziecie m.in. na:

 

Jeżeli chcielibyście obejrzeć 12. odcinek Marketingu opartego na danych, udostępniamy też materiał wideo:

Zaufali nam