Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Dedykowane wdrożenie analityczne

    Strona głównaOfertaAnalityka internetowaDedykowane wdrożenie analityczne

    Dedykowane wdrożenie analityczne

    Dedykowane wdrożenie analityczne poprzedzone jest szczegółowym zbadaniem potrzeb w ramach wstępnych konsultacji. Obok zaawansowanej konfiguracji Google Analytics w pełni rozbudowanej formie, zawiera w sobie elementy UX, optymalizacji konwersji oraz przewiduje wykorzystaniu dodatkowych narzędzi, takich jak: Hotjar czy Google Data Studio. To rozwiązanie szyte na miarę dużych biznesów internetowych, z aspiracjami liderów branżowych sięgającymi także analityki.

    Dla kogo?

    Jeżeli:

    • chcesz szczegółowo zbadać zachowanie użytkowników w Twojej witrynie i wyciągnąć wnioski, które wpłyną na poprawę wskaźników efektywnościowych serwisu i prowadzonych działań marketingowych,
    • analizujesz strony, od których użytkownicy rozpoczynają wizytę w witrynie oraz na których je kończą, celem diagnozy możliwości usprawnień,
    • chciałbyś badać i możliwie skrócić czas oczekiwania na ładowanie się strony i jej kluczowych miejsc,
    • chcesz lepiej poznać swoich użytkowników, tworząc ich profile, aby wykorzystać je w celu bardziej precyzyjnego docierania do klientów,
    • potrzebujesz mieć do dyspozycji kilka różnych, kompletnych raportów, grupujących potrzebne informacje w wielu przekrojach.

    Zgłoś się do nas!

    Pakiet zawiera

    poprawność danych
    informacje o użytkownikach
    szczegóły źródeł ruchu
    dostosowane raporty
    śledzenie zdarzeń, celów, alerty
    spójność narzędzi i kodów (GTM)
    analiza ładowania stron
    zachowania zakupowe użytkowników
    kompletny dedykowany raport (GDS)
    współdziałanie źródeł ruchu (atrybucja)
    szczegółowa analiza potrzeb (konsultacje)
    +dedykowane wdrożenia:
    aktywności użytkowników (Hotjar)
    badanie stron wejścia/wyjścia
    skrócenie czasu ładowania
    profile klientów (persony)
    raporty w wielu przekrojach
    inne

    W ramach: Dedykowanego wdrożenia analitycznego:

    • będziemy omawiać Twoje bieżące potrzeby w obszarze analityki webowej i dobierać rozwiązania, które pozwolą na umacnianie pozycji Twojego biznesu,
    • z wykorzystaniem narzędzia Hotjar zbadamy, jak poruszają się po serwisie Twoi użytkownicy i prześledzimy całą drogą zakupową użytkownika – od momentu wejścia na stronę do końca wizyty, co wskaże Ci kierunek dla podnoszenia wskaźników konwersji i sprzedaży,
    • pomożemy Ci zoptymalizować serwis celem skrócenia jego czasu ładowania, co jest wskazane zarówno pod kątem UX, robotów Google i SEO,
    • przygotujemy dla Ciebie persony oparte na danych, które w punkt będą odpowiadać profilowi Twojego klienta,
    • utworzymy dla Ciebie i Twoich współpracowników aktualizujące się raporty niestandardowe w narzędziu Google Data Studio, które sprawią, że analiza danych będzie o wiele szybsza i prostsza.

    Słowniczek

    Poniżej znajdziesz wytłumaczenie kilkunastu najważniejszych pojęć z obszaru analityki internetowej, którymi na co dzień posługują się specjaliści od web analytics:

    import danych zewnętrznych do Google Analytics – Do usługi Google Analytics, po za danymi, które pozyskiwane zostały bezpośrednio z witryny, można przesyłać dane dodatkowe za pomocą pliku czy też dodatkowego skryptu lub podłączenia pod API narzędzia zewnętrznego. Umożliwia to wysyłanie do narzędzia dodatkowych informacji takich jak: zwroty, koszta kampanii (np. prowadzonych na Facebooku lub w systemach retargetujęcych) czy informacje o konwersjach offline.
    Nasza usługa: Pomożemy Ci dobrać odpowiedni dla Twoich potrzeb sposób przesyłania danych do Google Analytics i zajmiemy się konfiguracją.

    wymiary niestandardowe – Umożliwiają pogłębioną segmentację użytkowników witryny bądź usługi na podstawie ich atrybutów lub zachowania w serwisie. Można z ich pomocą rozróżniać stan (np. zalogowany / niezalogowany), wcześniejsze akcje podjęte w witrynie (np. zapisanie się na newsletter) jak również wykorzystywać informacje podawane przez samych użytkowników (np. płeć określona przy rejestracji).
    Nasza usługa:Dobierzemy oraz wyspecyfikujemy implementację zmiennych przydatnych z punktu widzenia analityki danych witryny bądź firmy.

    śledzenie wyszukiwarki parametry – Konfiguracja wyszukiwania w witrynie pozwala na generowanie i analizę dodatkowych raportów. Z ich pomocą możliwe jest badanie zamiarów użytkowników oraz wyciąganie praktycznych wniosków celem przystosowywania witryny do oczekiwań internautów.
    Nasza usługa: Włączymy funkcjonalność wyszukiwarki wewnętrznej w Google Analytics, zidentyfikujemy i skategoryzujemy parametry zapytań. Zobrazujemy także w jaki sposób na podstawie statystyk można badać i wnioskować o zamiarach użytkowników.

    niestandardowe grupowanie treści – Jest to opcja na poziomie widoku danych. Pozwala ona na tworzenie zbiorów danych uporządkowanych w logiczną całość. Treści możemy filtrować na trzy sposoby: poprzez modyfikację kodu śledzenia, poprzez wyodrębnianie na podstawie adresu URL lub tytułu strony i poprzez reguły. Przykładowo jeśli prowadzimy Serwis i Dzierżawę Ekspresów do kawy i Dystrybutorów wody, możemy pogrupować sobie treści osobno na Serwis i osobno na Dzierżawę. Wtedy tworzymy jedno grupowanie treści Serwis i grupy treści Ekspresy oraz Dystrybutory oraz drugie grupowanie treści Dzierżawa i grupy treści Ekspresy oraz Dystrybutory. Dzięki temu w raporcie grupowania treści będziemy mieć podzielone dane dla każdej z usług osobno. Stworzone przez nas nowe grupowanie treści jest dostępne w raporcie Wszystkie Strony (Zachowanie -> Zawartość witryny -> Wszystkie strony)
    Nasza usługa: pomożemy Ci pogrupować treści w Twoim serwisie, a następnie wdrożymy grupowanie kanałów na Twoim koncie Google Analytics.

    niestandardowe modele atrybucji – Narzędzie Google Analytics, oprócz domyślnych modeli atrybucji pozwala na tworzenie niestandardowych modeli atrybucji. Dzięki szeregowi dostępnych reguł istnieje możliwość modelowania atrybucji w taki sposób, aby ta jak najlepiej odwzorowywała realia danego biznesu poprzez odpowiednie przypisywanie wartości zamówienia do danego działania wykonanego przez klienta.
    Nasza usługa: prześledzimy atrybucję poszczególnych źródeł ruchu i skonfigurujemy odpowiednie dla nich modele atrybucji lub skonfigurujemy modele atrybucji, których potrzebujesz – np. modele, w których rozliczasz się z zewnętrznymi partnerami za kampanie remarketingowe.

    wykluczenie – wyszukiwane słowa > redirect: brand = direct? – Funkcja pozwala wykluczyć wyszukiwane hasła aby nie były uwzględniane w statystykach Analytics. Wszystkie wykluczone hasła zostaną zapisane w raportach jako bezpośrednie wejścia (direct) jednak inne akcje typu: cele czy zdarzenia będą nadal zapisywane w odpowiednich raportach. Ważna uwaga: wykluczenia wyszukiwanych haseł dotyczy jedynie bezpłatnego ruchu, a nie płatnego.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy wykluczenia organicznych słów kluczowych, z których użytkownicy wchodzą do Twojego serwisu.

    cross domain tracking – Jeśli posiadasz dwa lub więcej serwisów, między którymi poruszają się Twoi użytkownicy – np. sklep w domenie i bloga w subdomenie lub stronę wyzerunkową w domenie, a sklep – w subdomenie, to jest to rozwiązanie dla Ciebie. Cross domein trackimg pozwala na śledzenie poruszania się użytkowników pomiędzy posiadanymi przez nas serwisami (jeśli są ze sobą zlinkowane). Uwaga! uruchomienie funkcji wymaga wprowadzenia modyfikacji w kod Google Analytics na Twojej stronie lub poisadanie Google Tag Managera, za pomogą którego kod Google Anayltics został skonfigurowany.
    Nasza usługa: skonfigurujemy cross domain tracking w Twoich serwisach i wskażemy modyfikacje, których należy dokonać w kodzie śledzącym Google Analytics lub, jeśli Twój Google Analytics wdrożony jest za pomocą Google Tag Managera, dokonamy odpowiednich modyfikacji w tagu śledzącym sesje.

    wdrożenie innych narzędzi – hotjar – Hotjar to narzędzie pozwalające m. in. na zbieranie danych do budowy map ciepła opartych na sesjach użytkowników w Twoim serwisie, a także rejestrowanie nagrań sesji Twoich użytkowników. Jest ono bezpłatne w wersji podstawowej, a do rozpoczęcia korzystania z jego funkcjonalnosci wystarczy dodać kilka dodatkowych skryptów w Twoim serwisie.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy Hotjara zgodnie z Twoimi potrzebami, a także dodamy odpowiednie skrypty śledzące za pomocą Google Tag Managera (czyli bez angażowania programisty). Jeśli będziesz tego potrzebował – pomożemy przeanalizować zebrane dane.

    wdrożenie innych narzędzi – GSC – Google Search Console pozwala na lepsze śledzenie ruchu organicznego w Twoim serwisie. Aby jednak działało – należy je zweryfikować. Możliwe jest również pobieranie danych z GSC do Google Analytics, dzięki czemu w odpowiednich raportach będziesz widział dane z obu narzędzi w jednym dashboardzie, co ułatwi Ci analizę zebranych danych.
    Nasza usługa: Założymy konto Google Search Console dla Twojego serwisu, a także zweryfikujemy je i połączymy z Google Analytics. Pokażemy Ci też, w którym miejscu w GA znajdziesz raporty łączące dane z obu narzędzi.

    wdrożenie narzędzi – GO – Google Optymize jest narzędziem pozwalającym na prowadzenie testów A/B – i dla przekazów reklamowych w kampaniach prowadzonych za pomocą Google Ads, i dla poprawek w warstwie wizualnej Twojego serwisu. Co istotne, testowane zmiany możemy wprowadzać w bardzo prosty sposób, z minimalną pomocą programisty i bez ingerencji w kod strony. Konieczna jest jednak poprawna implementacja w serwisie i podłączenie do innych narzędzi z wachlarza oferty Google.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy Twoje konto Google Optymize i pomożemy w zaplanowaniu oraz poprawnym przeprowadzeniu testów.

    anonimizacja IP – Funkcja pozwalająca na maskowanie adresów IP osób odwiedzających naszą stronę, poprzez zamianę ostatniej sekwencji z protokołu IPv4 na 0. Wdrożenie może być przydatne w związku z ochroną danych osobowych RODO, która weszła w życie w 2018 roku.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy tag odpowiedzialny za przesyłanie danych o sesjach do Google Analytics tak, aby trafiały do niego zanonimizowane adresy IP.

    dodatkowe tagi – rem pinterest – Oprócz standardowych tagów śledzących takich jak tag Google Analytics czy tag Google Ads, Google Tag Manager umożliwia skonfigurowanie tagów śledzących do kilkunastu innych mniej lub bardziej popularnych narzędzi lub platform m.in. Twitter, Pinterest, Linkedin czy Hotjar.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy tag odpowiedzialny za przesyłanie danych o sesjach do Google Analytics tak, aby trafiały do niego zanonimizowane adresy IP.

    tagowanie – pobr. pliku – Pobranie pliku (np. w formacie PDF) to kolejne ze zdarzeń Google Analytics, które pozwala nam mierzyć Google Tag Manager.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy tag odpowiedzialny za przesyłanie danych o sesjach do Google Analytics tak, aby trafiały do niego zanonimizowane adresy IP.

    direct – rzeczywiste odesłanie – Wbrew powszechnie panującej opinii źródło Direct w Twoim Google Analytics nie musi wcale zawierać tylko i wyłącznie ruchu z wejść bezpośrednich do Twojego serwisu. W źródle Direct znajdują się również m. in. : wejścia ze źle otagowanych kampanii, wejścia z plików PDF (jeśli w URLu nie został zaszyty UTM), wejścia z wiadomości SMS czy ruch spamowy. Jesteśmy jednak w stanie prześledzić co dokładnie kryje się pod źródłem Direct w naszym serwisie poprzez dodanie odpowiedniego tagu w Google Tag Managera, a następnie dodanie wymiaru niestandardowego w Google Analytics, zawierającego rzeczywiste odesłania.
    Nasza usługa: skonfigurujemy Twój Google Analytics i dodamy odpowiedni tag w Google Tag Managerze, aby śledzić rzeczywiste odesłania do Twojego serwisu, kryjące się pod źródłem Direct.

    przekierowanie organik brand > direct – Jeśli użytkownicy wchodzą na naszą stronę bezpośrednio z zapytań brandowych, możemy założyć, że znają już nasza markę, ale nie zapamiętali dokładnego adresu witryny. W związku z tym wejścia z zapytań brandowych możemy uznać tak naprawdę za wejścia bezpośrednie. Google Analytics umożliwia nam takie przekierowanie, jeśli chodzi o rejestrację źródła sesji.
    Nasza usługa: Skonfigurujemy Twoje konto Google Anayltics tak, aby rejestrowało wejścia z fraz brandowych w wynikach wyszukiwania jako wejścia bezpośrednie.

    wdrożenie datalayers najróżniejszej maści – „Datalayer” – warstwa danych zakodowana na stronie do wykorzystania przez Tag Manager. Dzięki przesyłaniu dynamicznych zmiennych za pomocą warstwy danych możemy spersonalizować tagi oraz poprawić precyzję danych. Przykładem jest przesyłanie produktów oglądanych przez każdego użytkownika do remarketingu w celu personalizowania reklam czy badanie ścieżek i zachowań zakupowych na stronie.
    Nasza usługa: Wdrożenie szeregu warstw danych jest elementem niezbędnym dla bardziej skomplikowanych tagów.

    wdrożenie rozsz. ecomm – Rozszerzony Ecommerce to opcja Google Analytics pozwalająca na dokładne śledzenie zachowań zakupowych użytkowników. Dzięki czemu posiadamy informacje o ich zachowaniach zakupowych, jak i dokładny wgląd w ścieżkę konwersji poprzez lejek zakupowy. Posiadamy również więcej danych o przeglądanych produktach, dodaniach do koszyka, porzuconych transakcjach itd. Oraz dokładne raporty do analizy zakupowej jak i per produkt. Ulepszone Ecommerce jest jedną z najlepszych funkcji Google Analytics rekomendowaną nie tylko z uwagi na analitykę, ale również działania marketingowe. Więcej o ulepszonym e-commerce: https://sempai.pl/blog/ulepszony-e-commerce-wdroz-go-na-koncie-google-analytics-asap/
    Nasza usługa: Kompletne wdrożenie ulepszonego ecommerce poprzez Google Tag Manager z wykorzystaniem warstwy danych odblokowuje dostęp do precyzyjnych raportów.