analityka internetowa icon 1

Analityka internetowa

Można mieć niesamowitą intuicję i właśnie na niej opierać swój biznes. Można również zaufać liczbom, które nigdy nie zawodzą i nie kłamią. Zaufaj twardym danym dotyczącym Twojej strony. Dzięki analitykom Sempai dowiesz się, jak pozyskiwać dane oraz w jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Baza wiedzy copy 2 1
Google Analytics 4

Wykorzystaj potencjał narzędzia dzięki jego pełnej konfiguracji, analityce oraz wdrożeniu

Więcej

szkolenia i kursy 2
Szkolenia GA4

Naucz się praktycznej obsługi GA4 pod okiem jednego z naszych specjalistów

Więcej

Artboard 39 copy 30 1
Consent management platform

Zbieraj dane użytkowników swojej strony - zgodnie z RODO oraz innymi przepisami

Więcej

Peter Drucker cytat

Około 7 na 10 naszych klientów w momencie rozpoczęcia współpracy nie wykorzystuje w pełni potencjału Google Analytics! Wielu e-commerce bądź marketing managerów przyznaje, że nie wie:

01 jakie dane
02 na jakich metrykach
03 czy wyciaga poprawne

Tymczasem korzystanie z rozwiązań i możliwości, jakie daje analityka internetowa, pozwala podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Ale po kolei: co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to inaczej proces polegający na pozyskiwaniu oraz analizowaniu danych pochodzących ze stron internetowych. W rezultacie otrzymujesz szczegółowe informacje dotyczące ruchu oraz zachowań potencjalnych klientów na swojej stronie w czasie rzeczywistym. Chyba nie musimy Ci mówić, jak cenna jest to wiedza! Dzięki zebranym i przeanalizowanym danym możesz poprawić swoją stronę internetową: wprowadzić zmiany w obrębie witryny i zoptymalizować jej poszczególne elementy, a także przeprowadzić trafione kampanie reklamowe. „Podkręcisz” współczynnik konwersji i poprawisz widoczność serwisu w wyszukiwarce. Analityka internetowa to zatem same plusy w branży e-commerce i nie tylko.

najlepsze specjalistki z analityki internetowej

Analityka internetowa – jakie dokładnie ma zastosowanie?

Przejdźmy jednak do konkretów. Jak możesz zastosować analitykę internetową e-commerce w praktyce?

Dzięki analizie wymienionych danych:

  • wyłapiesz błędy na swojej stronie internetowej,
  • ocenisz, czy Twoje kampanie reklamowe są skuteczne,
  • dowiesz się, kim są Twoi klienci,
  • dowiesz się więcej o zachowaniu użytkowników na stronie i wyłapiesz bariery, jakie napotykają,
  • w rezultacie usprawnisz swoją stronę internetową.

Twoja witryna będzie działała lepiej i szybciej oraz stanie się maksymalnie intuicyjna w obsłudze. Użytkownicy odwiedzający Twoje strony www nie będą już napotykać przeszkód, które mogłyby skłonić ich do opuszczenia witryn, co zmotywuje ich do dalszych działań. Ponadto poznasz swoich potencjalnych klientów i będziesz mógł tworzyć dla nich dedykowane, spersonalizowane komunikaty oraz rozwiązania. Z analityką internetową zwiększasz szansę na to, że proces decyzyjny i zakupowy zakończy się sukcesem!

Księga danych, czyli analityka marketingowa z Google Analytics

Analiza danych i ich interpretacja jest możliwa jedynie dzięki wykorzystaniu odpowiednich, zaawansowanych narzędzi. Kluczowa jest także ich umiejętna obsługa, doświadczenie oraz nieustannie aktualizowana wiedza. Nasi specjaliści korzystają przede wszystkim z Google Analytics. To platforma umożliwiająca zbieranie informacji i dająca dostęp do ogromnej ilości danych, które możesz wykorzystać do rozwoju swojego biznesu. Liczba odwiedzin, unikalni użytkownicy czy średni czas przebywania na stronie – to tylko niektóre z nich.

zgrany zespół analityki internetowej

Śmiało możemy stwierdzić, że nasi specjaliści znają to rozwiązanie na wylot. Google Analytics w rękach analityków Sempai może stać się Twoją tajną bronią, dzięki której wprowadzisz zmiany i rozłożysz konkurencję na łopatki.

Dzięki analityce internetowej poznasz i zrozumiesz użytkownika

Analityka internetowa przeprowadzona za pomocą Google Analytics prześwietla kilka istotnych obszarów związanych z użytkownikiem.

Kim jest Twój użytkownik?

Dzięki analityce internetowej dostaniesz przede wszystkim arcydokładne dane dotyczące osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Poznasz ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, ale także kategorie zainteresowań czy technologie, z których korzystają. Dobrze wiesz, że te informacje są bezcenne dla właścicieli sklepów internetowych!

Skąd przyszedł do Ciebie użytkownik?

Dane dotyczące Acquisition, czyli Pozyskiwania, to kolejny puzzel w układance. Dzięki nim dowiesz się, skąd i kiedy przychodzą Twoi odbiorcy. Acquisition daje Ci jasną informację, które z prowadzonych przez Ciebie kampanii działają. Czy jest to optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej SEO? Płatne kampanii Google Ads? A może kampanie marketingowe prowadzone na portalach społecznościowych albo chociażby cotygodniowy newsletter? Analiza oraz interpretacja tych danych pozwoli Ci na poznanie zachowania użytkowników i na opracowanie przemyślanej strategii pozyskiwania nowych – niezależnie od tego, czy działasz w branży e-commerce, czy nie.

Jak zachowuje się użytkownik na Twojej stronie?

Analityka e-commerce pomoże Ci również „rozgryźć” Behavior, czyli Zachowania użytkownika na stronie. Które podstrony ich interesują? W co klikają? Czy przechodzą cały proces zakupowy? W którym momencie decydują się opuścić stronę? Czy po opuszczeniu witryny wracają, a jeśli tak, to jaki jest to odsetek użytkowników? Jaki jest współczynnik odrzuceń? Analityka internetowa w tym rozumieniu służy m.in. wyłapaniu błędów, newralgicznych miejsc oraz optymalizację rozwiązań.

Czy użytkownik robi to, co chcesz, aby robił?

Kolejny etap wędrówki klienta po stronie to Coversion, czyli oczywiście Konwersja. Konwersja będzie się różnić w zależności od tego, w jakim celu prowadzisz swoją witrynę. Jeżeli masz sklep internetowy, to z pewnością zależy Ci na świetnych wynikach sprzedaży, do osiągnięcia których potrzebny Ci będzie wysoki współczynnik konwersji. To nie znaczy, że nie możesz wyznaczać innych, dodatkowych celów oraz monitorować wyników. Konwersja może dotyczyć np. wypełnienia formularza i zadania pytania, zapisania się do newslettera albo pobrania PDF-a z ofertą. Narzędzia analityczne e-commerce pozwalają Ci poznać współczynnik konwersji niezależnie od jej rodzaju, a także porównywać ze sobą wyniki z różnych segmentów czy pochodzące z różnych okresów.

Analityka e-commerce poprawi Twoje wyniki

Poza tym przeanalizujesz kampanie prowadzone w różnych kanałach – z SEO, Google Ads czy reklam bannerowych w mediach społecznościowych – porównasz ich koszty oraz osiągnięte wyniki sprzedaży produktów. Czarno na białym będziesz w stanie określić, co działa, a co niekoniecznie. Tym samym zoptymalizujesz działania, ograniczysz te, które nie przynoszą aż tak dobrych rezultatów oraz zainwestujesz swój czas i pieniądze tam, gdzie możesz się spodziewać świetnych efektów.

Analityka internetowa – co możemy dla Ciebie zrobić?

wdrożenie analityki dla e-commerce

Temat analityki internetowej nie jest nam obcy. Ułatwimy Ci zarządzanie danymi związanymi z Twoim serwisem i działaniami online, które prowadzisz. Dzięki naszej pomocy zaczniesz podejmować trafniejsze decyzje marketingowe i pozyskasz nowych użytkowników witryny!

Pracowaliśmy nad kilkoma tysiącami kont i przeprowadzaliśmy analizy danych wielu skomplikowanych przypadków. Dzięki temu wypracowaliśmy metody działania pozwalające nam na trafną diagnozę powtarzających się błędów i braków. Przekuliśmy je w konkretne rozwiązania w postaci 3 pakietów.

Konfiguracja Google Analytics

Potrzebujesz, aby ktoś skonfigurował Twoje konto Google Analytics tak, byś mógł korzystać z narzędzia samodzielnie? Oczekujesz wsparcia technicznego w zakresie najważniejszych funkcji narzędzia, a może chcesz dostosować dane rozwiązania do potrzeb swojej strony internetowej? Nasz analityk internetowy puści machinę w ruch i poinstruuje Cię dokładnie, co robić dalej oraz na co zwracać największą uwagę.

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Szukasz rozwiązań pozwalających na analizę zachowań zakupowych obecnych i nowych klientów? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki analityce webowej dla e-commerce dostajesz wszystko to, co zawiera poprzedni pakiet, a ponadto dostęp do szczegółowych informacji dotyczących transakcji, przychodów czy wartości zamówień. Dowiesz się wszystkiego o produktach wyświetlanych przez użytkownika, dodawanych do koszyka, ale i z niego usuwanych. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, uzyskasz od nas szczegółowe wytyczne i propozycje optymalizacji witryny – tak, aby dopasować ją do użytkowników i osiągać coraz lepsze wyniki.

Dedykowane wdrożenie analityczne

To najbardziej rozbudowany moduł. Otrzymujesz od nas działania w ramach dwóch pierwszych pakietów, a ponadto analizę oraz interpretację wyników dotyczących funkcjonowania witryny. Skupiamy się m.in. na elementach związanych z UX oraz optymalizacją konwersji w serwisie. Wdrażamy niezbędne rozwiązania na Twojej stronie, a Ty obserwujesz rosnące słupki konwersji.

Chcesz mierzyć efektywność prowadzonych działań – marketingowych czy promocyjnych – i przekonać się, co robaisz świetnie, a co możesz poprawić? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów Sempai z zakresu dziedziny analityki internetowej!

Chcę dostać wycenę

Baza
Wiedzy
Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć

Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć

Czy wiesz, że w styczniu 2024 roku w Polsce było już 27,9 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych? Jak wskazuje DataReportal, to 1,5%...

White paper – czym jest? Jak przygotować białą księgę, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym

White paper – czym jest? Jak przygotować białą księgę, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym

Od B2B po B2C, od startupów po gigantów branżowych, white papers są ważnym elementem w marketingowym arsenale firm. Dają przewagę w budowaniu zaufania...

ostatni-webinar

Szukasz aktualnych case studies SEO i chcesz poznać tajniki sukcesu od ekspertów z różnych branż? Mamy coś dla Ciebie! Już niebawem ukaże się SEO Case...
Case
Study

rea okladka
Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań reklamowych bez oparcia w wiarygodnych danych. Analizując ruch oraz zachowania użytkowni...