Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaOfertaAnalityka internetowaKonfiguracja Google Analytics #1 pakiet

Konfiguracja Google Analytics

Jeżeli zadajesz sobie chociaż jedno z następujących pytań:

  • Czy Google Analytics prawidłowo zbiera dane z mojego serwisu www?
  • Czy wiem, kim jest mój klient i posiadam wszystkie dane o nim, aby móc stworzyć skuteczną personę?
  • W jaki sposób powinienem analizować efektywność poszczególnych źródeł ruchu? Czy posiadam i dobrze grupuję dane?
  • W jaki sposób mogę dostosować raporty pod moje potrzeby, aby ich analiza była mniej czaso- i pracochłonna?
  • Czy wykorzystuję wszystkie opcje Google Analytics, które mogłyby usprawnić moją codzienną pracę i czy są one skonfigurowane poprawnie?

Zgłoś się do nas!

Tego typu wątpliwości mogą świadczyć o niepoprawnie skonfigurowanym koncie Google Analytics. Może to skutkować przepalaniem budżetu marketingowego i spowolnieniem rozwoju Twojego biznesu.

Pakiet zawiera

poprawność danych
informacje o użytkownikach
szczegóły źródeł ruchu
dostosowane raporty
śledzenie zdarzeń, celów, alerty

W ramach Pakietu: Konfiguracja Google Analytics:

  • Sprawdzimy, czy dane z Twojego serwisu www są poprawnie zbierane przez Google Analytics
  • Zweryfikujemy, czy posiadasz wszystkie niezbędne dane o użytkownikach, odwiedzających Twój serwis
  • Sprawdzimy, czy na Twoim koncie Google Analytics są wystarczająco szczegółowe informacje o wszystkich źródłach ruchu, z których na Twój serwis wchodzą użytkownicy
  • Dostosujemy raporty pod Twoje potrzeby i cele biznesowe
  • Poprawnie zaimplementujemy śledzenie zdarzeń, celów i alertów

Słowniczek analityczny

Poniżej znajdziesz wytłumaczenie kilkunastu najważniejszych pojęć z obszaru analityki internetowej, którymi na co dzień posługują się specjaliści od web analytics:

odfiltrowanie ruchu z konkretnych IP – Kto najczęściej odwiedza Twoją stronę internetową? Ty sam! Dzięki filtrowi usuwającemu ruch po IP oczyścisz dane z sesji, które sam generujesz w swojej witrynie i który zanieczyszcza prawdziwy obraz ruchu w niej.
Nasza usługa: Na widoku głównym Twojej witryny ustawimy filtry mające na celu usunięcie z danych ruchu generowanego przez Ciebie, Twoich pracowników i agencje, które prowadzą Twoje kampanie.

odfiltrowanie ruchu SPAMowego – Nagły wzrost liczby odwiedzin Twojej witryny może być spowodowany ruchem spamowym. Ruch spamowy może znacząco wpłynąć na jakość danych rejestrowanych w Google Analytics, przez co trudniej jest wyciągnąć wnioski czy ocenić efektywność podejmowanych działań. Wykluczenie nienaturalnych aktywności jest kluczowym krokiem do otrzymania precyzyjnych danych, a co za tym idzie – wartościowej analizy.
Nasza usługa: skonfigurujemy lub zaktualizujemy filtry, które pozwolą odsiać sztuczny ruch na stronie w raportach Google Analytics.

cele (po 1 z każdej opcji) – Głównym celem Twojego sklepu internetowego jest sprzedaż, ale jakie inne zdarzenia na stronie powinieneś śledzić za pomocą Google Analytics? Zapisy na newsletter, przejścia do kanałów Social Media, odwiedzenie strony warunkami dostawy, kontakt poprzez formularz czy telefon – te wszystkie zdarzenia mają na celu wspomóc pozyskiwanie konwersji w Twojej witrynie. Chcesz wiedzieć więcej o mikrokonwesjach? Przeczytasz o nich na naszym blogu: https://sempai.pl/blog/jakie-dzialania-na-stronie-warto-sledzic/
Nasza usługa: Pomożemy Ci zdefiniować mikrocele w Twoim serwisie, a następnie dokonamy konfiguracji w Google Analytics tak aby narzędzie śledziło i zliczało najważniejsze zdarzenia w Twoim serwisie.

podstawowe widoki + ich konfig – Każda z Twoich usług Google Analytics powinna zawierać 3 podstawowe widoki: Widok Główny – z którego korzystasz na co dzień. To tu powinny zostać ustawione wszystkie filtry oczyszczające Twoje dane z ruchu śmieciowego, a także cele Widok Testowy – powinien być ustawiony w dokładnie taki sam sposób, co Widok Główny – tu powinieneś przeprowadzać wszystkie testy nowych wdrożeń na Twoim koncie Google Analytics. Pamiętaj, że raz zapisanych przez narzędzie danych nie da się już zmienić! Widok Czysty – na ten widok nie powinny zostać nałożone żadne dodatkowe filtry – jest to Twój widok kontrolny Google Analytics pozwala na stworzenie w sumie 25 widoków w każdej usłudze. Możesz je wykorzystać np. aby udostępnić dane tylko o konkretnej kampanii dla konkretnego wydawcy lub wyfiltrować ruch z konkretnych części serwisu, np. bloga
Nasza usługa: Skonfigurujemy dla Ciebie wszystkie podstawowe widoki zgodnie z najlepszymi i najbardziej aktualnymi dobrymi praktykami, a także utworzymy widoki dodatkowe zgodnie z Twoimi potrzebami.

wykluczenie ruchu robotów – standardowy konfig + segment? – Funkcjonalność Google Analytics, która umożliwia odfiltrowanie ruchu generowanego przez tzw. „”roboty””, czyli oprogramowanie automatycznie generujące ruch na stronach www. Standardowa konfiguracja tej funkcjonalności odbywa się poprzez włączenie odpowiedniej opcji w panelu administracyjnym widoku danych. Nie mniej jednak wyklucza ona jedynie ruch generowany przez roboty znajdujące się na liście stworzonej przez Google Analytics. Bardziej zaawansowanym sposobem filtrowania ruchu generowanego przez roboty jest stworzenie niestandardowego segmentu z odpowiednimi parametrami, właściwymi dla ruchu spamerskiego.
Nasza usługa: Włączymy automatyczne filtrowanie ruchu spamowego na Twoim koncie Google Analytics, a także przeanalizujemy źródła ruchu w Twojej witrynie i za pomocą filtrów odsiejemy ruch generowany przez roboty

śledzenie wyszukiwarki wewnętrznej – Ta funkcjonalność Google Analytics pozwoli Ci śledzić hasła, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki w Twojej witrynie. Jeśli posiadasz bardziej skomplikowany mechanizm wyszukiwania, np. udostępniasz możliwość wyszukiwania produktów w danej kategorii, to możesz śledzić również ten element wyszukiwania.
Nasza usługa: Skonfigurujemy śledzenie wyszukiwarki wewnętrznej w Twoim serwisie

Signals – Raport Signals umożliwia w pewnym stopniu śledzenie przepływ użytkowników pomiędzy różnymi urządzeniami. Więcej informacji o raporcie znajdziesz tutaj: https://sempai.pl/blog/google-signals
Nasza usługa: uruchomimy raport na Twoim koncie Google Analytics

łączenie z narzędziami – Google Ads – Połączenie usług Google Analytics i Google Ads pozwala na przesyłanie danych z jednego narzędzia do drugiego. Dzięki połączeniu w Google Analytics dostępne będą m. in. dane o koszcie prowadzonych kampanii i ilości kliknięć, natomiast w Google Ads – korzystanie z list remarketingowych zbieranych przez Google Analytics.
Nasza usługa: połączymy używane przez Ciebie konta Google Ads z Google Analytics

łączenie z narzędziami – GSC – Połączenie Google Aanalytics z Google Search Console ozwala na dokładniejszą analizę ruchu organicznego w Twojej witrynie za pomocą Google Analytics.
Nasza usługa: połączymy używane przez Ciebie konto Google Search Console z Google Analytics

alerty mail/popup -Alerty mailowe konfigurowane w Google Analytics pomogą Ci lepiej kontrolować ruch i sprzedaż . Twoim serwisie bez konieczności ciągłego przeglądania raportów. Google Analytics wyśle do Ciebie maila np. jeśli ruch w Twoim serwisie spadnie poniżej określonego pułapu, strona znacząco spowolni swoje ładowanie lub przekroczony zostanie budżet na kampanię Google Ads. Więcej informacji o alertach znajdziesz tutaj: https://sempai.pl/blog/alerty-niestandardowe-w-google-analytics/
Nasza usługa: pomożemy Ci dobrać i skonfigurujemy alerty mailowe na Twoim koncie Google Analytics.

wykluczenie – parametry zapytania adresu url -Dzięki wykluczeniom paramentów zapytania dane o odwiedzanych przez użytkowników podstronach zostaną ujednolicone. Przykładowo, jeśli użytkownicy wchodząc na Twoją stronę z linku umieszczonego na Facebooku, to do adresu URL podstrony, na którą przechodzą dodany zostaje parametr fbclid. W efekcie odwiedziny jednej podstrony zapisywane są w Google Analytics jako wejścia na kilka podstron. Dzięki Wykluczeniu parametrów zapytań w adresach URL rozwiązujemy ten problem.
Nasza usługa: Zidentyfikujemy najczęściej pojawiające się w Twoim Google Analytics parametry zapytania w linkach do podstron i wyczyścimy z nich dane w Twoim Google Analytics

bramki płatności w źródłach ruchu -Jeśli w Twoich źródłach ruchu pojawiają się adresy stron internetowych banków, to znaczy, że konwersje nie są przypisywane do rzeczywistych źródeł wejść na stronę tylko do banków właśnie. Dzieje się tak, ponieważ użytkownik, wychodząc z serwisu na etapie dokonania transakcji aby dokonać płatności do trony banku, kończy sesję i zaczyna następną wracając do Twojego sklepu po dokonaniu płatności.
Nasza usługa: usuniemy strony banków i bramek płatności ze źródeł ruchu tak aby transakcje były poprawnie przypisywane do ich rzeczywistych źródeł w modelu last click.