Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaOfertaAnalityka internetowaRozbudowana analityka dla e-commerce #2 pakiet

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy – rozbudowana analityka jest kluczem do zwiększenia Twojej sprzedaży! Dzięki niej podejmiesz właściwe decyzje dotyczące doboru kanałów marketingowych i zwiększysz kaloryczny ruch w serwisie. Z kolei analizując zachowania użytkowników w obrębie serwisu – dostosujesz wygląd i funkcjonalności e-sklepu, dzięki czemu wskaźniki konwersji poszybują w górę.

Jeżeli nie jesteś pewien, czy:

  • analityka i kody na potrzeby różnych narzędzi są spójne
  • wszystkie elementy ładują się prawidłowo i szybko
  • zbierasz poprawnie wszystkie dane dotyczące szczegółowych zachowań w zakresie ruchu i zakupów użytkowników w sklepie (e-commerce)

A do tego:

  • potrzebujesz kompletnego raportu (aktualizującego się cyklicznie) grupującego potrzebne informacje z wielu przekrojów
  • jesteś zainteresowany badaniem współdziałania pomiędzy różnymi źródłami i mediami w pozyskiwaniu wartościowych użytkowników i konwersji (atrybucja)

Zgłoś się do nas!

Pakiet zawiera:

poprawność danych
informacje o użytkownikach
szczegóły źródeł ruchu
dostosowane raporty
śledzenie zdarzeń, celów, alerty
spójność narzędzi i kodów (GTM)
analiza ładowania stron
zachowania zakupowe użytkowników
kompletny dedykowany raport (GDS)
współdziałanie źródeł ruchu (atrybucja)

W ramach Pakietu: Rozbudowana analityka dla e-commerce

  • Sprawdzimy i zapewnimy poprawność i spójność kodów narzędzi analitycznych i marketingowych (z pomocą Google Tag Managera)
  • Przeanalizujemy, czy Twoje strony ładują się prawidłowo
  • Zweryfikujemy kompletność danych dotyczących zachowań zakupowych Twoich użytkowników
  • Przygotujemy dla Ciebie kompletny, dedykowany, aktualizujący się cyklicznie raport z wykorzystaniem narzędzia Google Data Studio
  • Zbadamy współdziałanie źródeł ruchu (atrybucja)

Słowniczek analityczny

Poniżej znajdziesz wytłumaczenie kilkunastu najważniejszych pojęć z obszaru analityki internetowej, którymi na co dzień posługują się specjaliści od web analytics:
Store Visits – Raport umożliwia mierzenie ilości użytkowników, którzy najpierw mieli styczność z Twoją witryną lub reklamą Google Ads w Internecie, a następnie odwiedzili Twój punkt stacjonarny. Raport jest szczególnie atrakcyjny dla sklepów internetowych, które sprzedają również stacjonarnie i stron internetowych, które prowadzą kampanie skupione na kierowaniu użytkowników do punktów stacjonarnych. Więcej o raporcie: https://sempai.pl/blog/google-store-visits-juz-niedlugo-w-polsce/
Nasza usługa: skonfigurujemy połączenie Twojego konta Google Analytics z kontem Google Ads i wizytówką Google Moja Firma. Tylko dzięki takiemu połączeniu raport będzie dostępny na Twoim koncie Google Analytics.

urealnienie bounce rate / czasu sesji (skrypt wywołujący event) – Współczynnik odrzuceń to wg Google Analytics procent sesji, które skończyły się odrzuceniem. Odrzucenie z kolei to sytuacja, w której użytkownik wszedł na stronę, nie dokonał żadnej interakcji (a w zasadzie do Google Analytics nie trafił żaden hit) i wyszedł z serwisu. W przypadku witryn jednostronicowych raportowany współczynnik odrzuceń jest znacznie wyższy od prawdziwego. Niestety na tzw. onepage’ach nie ma możliwości przejścia na kolejne podstrony, przez co otrzymujemy bardzo wysoki i nieprawdziwy współczynnik odrzuceń, sięgający nawet 100%.
Nasza usługa: Dzięki skryptom wywołującym w odpowiednim momencie hity w Google Analytics urealnimy współczynnik odrzuceń niwelując problem.

uruchomienie rozszerzonego e-commerce – Aby Google Analytics śledził konwersje w Twoim serwisie, konieczna jest konfiguracja podstawowego lub rozszerzonego modułu e-commerce. Dzięki wersji podstawowej będziesz mógł śledzić elementarne informacje o konwersjach takie jak warość zakupów, zakupione produkty czy koszt dostawy. W przypadku rozszerzonego modułu wachlaż możliwości jest dużo szerszy: pozwala on na zbieranie danych o wykorzystanych przez użytkowników kodach rabatowych, efektywności banerów na Twojej stronie, dodaniach produktów do koszykach czy informacji o zwrotach.
Nasza usługa: Pomożemy Ci dostosować Twój kod Google Analytics do zbierania podstawowych lub rozszerzonych informacji o zakupach w Twojej wirtynie, a także uruchomimy moduły na Twoim koncie Google Analytics

niestandardowe grupowanie kanałów – Jeśli domyślne grupowanie kanałów jest niewystarczające, ta opcja pozwala nam za pomocą reguł stworzyć własne grupowanie źródeł wizyt na stronie (wejścia bezpłatne, płatne, bezpośrednie ale także wejścia z konkretnych kampanii, słów kluczowych czy wyszukiwanych haseł – możliwości jest wiele). Niestandardowe grupy kanałów można tworzyć na poziomie użytkownika oraz na poziomie widoku. W pierwszym przypadku możemy utworzyć 100 grupowań kanałów, a w drugim przypadku – na poziomie widoku – 50. Ogromną zaletą jest to że nowe grupowanie jest od razu dostępne w raportach oraz że działa na historyczne dane. Stworzone przez nas nowe grupowanie kanałów jest dostępne w raporcie Kanały (Pozyskiwanie -> Cały Ruch -> Kanały).
Nasza usługa: dostosujemy grupowanie kanałów do Twoich potrzeb, pamiętaj, że na konci Google Analytics możesz mieć skonfigurowane kilka różnych grupowań kanałów jednocześnie.niestandardowe raporty – Google Analytics umożliwia prezentację szeregu wybranych charakterystyk w jednym widoku. Dzięki raportom niestandardowym, w odróżnieniu od raportów pre-definiowanych w GA, możemy umieszczać obok siebie wymiary oraz dane pochodzące z różnych segmentów, pomijając jednocześnie te, które w danym zestawieniu uznamy za zbędne.

Nasza usługa: Zaimportujemy spośród zdefiniowanych oraz zdefiniujemy i udostępnimy indywidualne raporty niestandardowe. Efektem usługi będzie uzyskanie dostępu do szeregu dodatkowych raportów dedykowanych dla typu działalności, branży oraz konkretnej witrynie i potrzebom.

panele managerskie – Panele służą grupowaniu informacji o skuteczności witryn i kampanii pod kątem konkretnych użytkowników. Dzięki widżetom GA, na jednej stronie przedstawionych zostaje zbiór najbardziej istotnych podsumowań.

Nasza usługa: Konfiguracja zapewni stały i szybki dostęp do esencjonalnych raportów, w zależności od roli oraz zakresu kompetencji użytkownika, bez konieczności nawigowania poprzez strukturę wszystkich raportów Google Analytics.

User ID – Dla Google Analytics użytkownik równy jest plikowi cookie. Oznacza to, że jeśli dana osoba wejdzie do Twojego serwisu z kilku różnych urządzeń, a nawet z kilku różnych przeglądarek, to będziesz widział go w narzędziu jako oddzielnych użytkowników. Dzięki User ID będziesz mógł przypisać sesje z różnych urządzeń do jednego użytkownika jeśli zaloguje się w Twoim serwisie.
Nasza usługa: Skonfigurujemy funkcjonalność User ID w Twoim serwisie.

niestandardowy limit czasu sesji – Standardowo Google Analytics uznaje sesję użytkownika za skończoną jeśli przebywa on na naszej stronie więcej niż pół godziny. Istnieje jednak możliwość zmiany zliczania tych danych. Maksymalna długość trwania sesji w serwisie, którą możesz ustawić z Google Analytics wynosi aż 4 godziny.
Nasza usługa: zbadamy ruch w Twoim serwisie i ustawimy maksymalny czas trwania sesji zgodnie z Twoimi potrzebami.

wirtualne odsłony na OP – Witryny jednostronicowe często posiadają odpowiednie fragmenty odpowiedzialne np. za kontakt, opis usługi, korzyści itp. Dzięki prawidłowemu otagowaniu można sklasyfikować scrollowanie do fragmentów witryny jako wirtualne odsłony dzięki czemu Google Analytics raportuje je jako podstrony. Tym samym otrzymujemy dokładniejsze dane o tym jak witryna trafia do naszych odbiorców.
Nasza usługa: Otagowanie witryny w celu uzyskania tej funkcjonalności.

lista wykluczeń – organik – Funkcja umożliwiająca stworzenie listy wyszukiwanych haseł, po których kliknięciu użytkownik przekierowany na stronę zostaje zakwalifikowany jako odwiedziny bezpośrednie, a nie odwiedziny związane z wyszukiwanym hasłem. Funkcja ta jest pomocna, jeśli np. nie chcemy uwzględniać w raportach osób, które odwiedzają naszą stronę, po wpisaniu nazwy firmy.
Nasza usługa: pomożemy Ci wybrać i skonfigurować listę haseł, z których użytkownicy wchodzą z organicznych wyników wyszukiwania, a nie powinny być jako taki ruch zliczane.

bezpłatne źródła wyszukań – dodatkowe serwisy (bialystokonline / katalogi firm) – Dzięki tej funkcji możemy dodawać inne wyszukiwarki, które nie znajdują się na liście domyślnych wyszuiwarek, aby były rozpoznawane przez Analytics jako bezpłatne wyniki wyszukiwania, gdyż jeśli jakaś wyszukiwarka nie znajduje się na domyślnej liście wyszukiwarek to w raportach jest rejestrowana jako ruch z witryn odsyłających. Podczas dodawania nowej wyszukiwarki musimy podać Nazwę domeny oraz Parametr zapytania.
Nasza usługa: prześledzimy najważniejsze źródła ruchu w Twoim serwisie i zdefiniujemy w panelu Google Analytics strony, z których użytkownicy wchodzą do Twojego serwisu, a powinny być traktowane jako wyszukiwarki (nie jako odesłania) .

obliczone dane – Za pomocą tej funkcji możemy tworzyć własne dane na podstawie już istniejących danych. Podczas tworzenia nowych danych możemy korzystać tylko z podstawowych działań matematycznych (suma, różnica, iloraz oraz iloczyn) oraz z nawiasów okrągłych. Dostępnych jest też kilka typów formatowania: liczba całkowita, waluta, czas, liczba zmiennoprzecinkowa, procent. Dzięki tej funkcji możemy przykładowo stworzyć sobie dane o dochodach z kampanii Google Ads, odejmując całkowite koszty od przychodów lub przeliczać walutę. Na jednym widoku możemy mieć ustawionych maksymalnie 5 takich danych, chyba że jesteśmy posiadaczami konta Analytics 360, wtedy liczba ta wzrasta do 50. Po ustawieniu z tych obliczonych danych możemy korzystać np w raportach niestandardowych.
Nasza usługa: skonfigurujemy obliczone niestandardowe, których potrzebujesz.

checkout labeling – Czyli po polsku tworzenie etykiet kroków ścieżki sprzedaży. Jest to jeden z elementów rozszerzonego modułu e-commerce i pozwala śledzić akcje użytkowników na etapie dokonania zakupu w naszej witrynie, zazwyczaj śledzi się akcje użytkownika dokonowywane od dodania produktu do koszyka do potwierdzenia zakupu – Thank You Page. Wymaga ono zmian w kodzie śledzenia Google Analytics.
Nasza usługa: pomożemy Ci zdefiniować kroki ścieżki sprzedaży w Twoim sklepie internetowym i stworzymy wytyczne do modyfikacji kodu śledzącego Google Analytics na poszczególnych podstronach, a także otagujemy poszczególne kroki w narzędziu.

śledzenie kodów rabatowych – Google Analytics pozwala na śledzenie popularności (unikalnych użyć) kodów rabatowych, które dostępne są dla klientów w Twoim serwisie po warunkiem, że w odpowiedni sposób zmodyfikujesz kod śledzenia, a konkretnie skrypt wysyłający dane o transakcji w Twoim serwisie.
Nasza usługa: pomożemy Ci skonfigurować kod śledzenia Google Analytics oraz ustawienia narzędzia tak, aby zbierało dane o wykorzystaniu poszczególnych kodów rabatowych.

śledzenie klikalności banerów – Zastanawiasz się, czy banery, które umieszczasz w swoim serwisie faktycznie spełniają swoją funkcję, a użytkownicy w nie klikają, a co istotniejsze – dokonują zakupów dzięki Twoim kampaniom wewnętrznym? Google Analytics pozwala na śledzenie nie tylko klikalności, ale również wyświetleń banerów w Twoim serwisie.
Nasza usługa: Pomożemy Ci zmodyfikować kod śledzenia Google Analytics tak, aby mierzył wyświetlenia i kliknięcia banerów, a także skonfigurujemy funkcjonalność po stronie samego narzędzia.

tagowanie – kliki – Jednym ze zdarzeń Google Analytics, jakie pozwala rejestrować Google Tag Manager są kliknięcia. Możemy śledzić zarówno kliknięcia linków, jak i dowolnych innych elementów – np. obrazów, elementów

czy też innych, dowolnych składników strony udostępnionych przez DOM. W praktyce umożliwia to śledzenie takich zdarzeń na stronie jak zapis do newslettera, kliknięcie w numer telefonu, zapis na newsletter czy dodanie produktu do wewnętrznej porównywarki w serwisie.
Nasza usługa: skonfigurujemy śledzenie interesujących Cię kliknięć w Twoim serwisie, a następnie utworzymy odpowiednie cele w Google Analytics.tagowanie – do filmiku – Jeśli w Twoim serwisie zamieściłeś materiały wideo, możesz śledzić ich popularność wśród użytkowników. Możliwe jest śledzenie: rozpoczęcia oglądania filmu, włączenie pauzy czy postęp w oglądaniu wyrażony w procentach lub sekundach.
Nasza usługa: Otagujemy materiały wideo w Twoim serwisie tak, abyś mógł śledzic ich popularność za pomocą Google Analytics.tagowanie – widoczność elementu – Tagowanie widoczności elementu umożliwia mierzenie wyświetleń wybranych elementów witryny, w tym mierzenie częstotliwości ich wyświetlania, weryfikacji procentowej widoczności a także czasu wyświetlania danego elementu.
Nasza usługa: Skonfigurujemy Google Tag Managera tak, aby wysyłał do Google Analytics informację za każdym razem kiedy użytkownik wyświetli interesujący Cię element strony

tagowanie – scroll – Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak głęboko użytkownicy zanurzają się w treści na Twojej stronie i czy treści na samym dole lub w połowie poszczególnych landing page’ów są w ogóle oglądane przez użytkowników? Dzięki mierzeniu głębokości scrollowania strony jest to możliwe.
Nasza usługa: skonfigurujemy śledzenie głębokości scrollowania Twojego serwisu wyrażane w procentach.

wdrożenie remarketingu statycznego – Wdrożenie remarketingu statycznego umożliwia kierowanie reklam banerowych w sieci reklamowej Google do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili daną witrynę.
Nasza usługa: skonfigurujemy kod remarketIngu statycznego w Twojej witrynie bez ingerencji w kod źródłowy Twojej strony i bez konieczności angażowania w pracę programisty.

templatki – Google Tag Manager posiada opcję wgrywania gotowych szablonów tagów, dzięki czemu możemy wgrywać, skomplikowane i wysoce wyspecjalizowane rozwiązania w krótkim czasie.
Nasza usługa: Dzięki gotowym szablonom rozwiązań możemy szybko i sprawnie dodawać gotowe grupy tagów, adaptując je do witryny.