#growUp!

Zaznacz stronę

Pozycjonowanie marki

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

Strona głównaPozycjonowanie i optymalizacjaPozycjonowanie marki

Pozycjonowanie marki

Nie dajesz o sobie zapomnieć, pojawiasz się w kolejnych miejscach w internecie, w końcu zaczynasz budzić dane skojarzenia. Gratulujemy, Twoja marka znalazła się w świadomości użytkownika! To właśnie pozycjonowanie marki. Czytaj dalej i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować markę oraz dlaczego trzeba to połączyć z działaniami SEO.

Co to jest pozycjonowanie marki?

Pozycjonując się, marka mości sobie wygodne miejsce… w umyśle odbiorcy. Użytkownik ma wrażenie, że widział już gdzieś nazwę firmy? Robi się mięciutko. Zaczyna mieć pozytywne, a do tego bardzo konkretne skojarzenia? Miejsce wypełnia się pluszem i poduszkami. Korzysta z usług, kupuje produkt, poleca markę dalej? W pokoju pojawia się wygodna kanapa i najnowsze PlayStation, dodatkowo jest piątek wieczór, więc jutro nie trzeba wstawać do szkoły! Twoja marka jest doskonale wypozycjonowana, wypracowała sobie przestrzeń w świadomości odbiorcy oraz podstawy trwałej relacji.

Kiedy należy pozycjonować markę?

Kiedy warto zająć się urządzaniem wspomnianego pokoju, czyli pozycjonowaniem marki? Zawsze wtedy gdy:

  • wprowadzasz na rynek nową usługę lub produkt,
  • chcesz być rozpoznawalny – na pewno lepiej niż Twoi konkurenci,
  • dochodzi do kryzysu i musisz popracować nad wizerunkiem marki,
  • masz trudności z pozyskiwaniem nowych klientów,
  • opinie o Twojej marce lub produktach niekoniecznie są pozytywne,
  • wypracowałeś już sobie dobrą pozycję na rynku, ale chcesz lepiej i więcej.

Przykłady pozycjonowania marki

Słyszysz „Red Bull” i wiesz, że „doda Ci skrzydeł”. Widzisz logo Biedronki i liczysz na to, że nie wydasz dużo na zakupy – w końcu „codziennie niskie ceny”. Logo Volvo kojarzy Ci się z wysokimi standardami, szwedzką jakością i bezpieczeństwem. Te marki zostały wypozycjonowane na konkretne hasło oraz konkretne wartości.

Jakie są strategie pozycjonowania marki?

Pamiętaj, że w zależności od tego, kim jest Twój odbiorca, opisany pokój może wyglądać inaczej. Czasami jest to salon gier, innym razem biblioteczka wypełniona książkami albo miejsce, w którym można bawić się z małymi kotkami. Dlatego potrzebujesz różnych strategii pozycjonowania marki – dopasowanych do użytkownika, potencjalnego klienta.

Istnieje jednak jedna uniwersalna strategia – taka, która sprawdza się niezależnie od grupy docelowej czy założonych celów. Co więcej, najlepiej realizować ją niezależnie od marketingowej strategii pozycjonowania marki. Chodzi o pozycjonowanie marki pod względem SEO, czyli polepszenie jej widoczności w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie marki SEO

Pozycjonowanie marki w kontekście SEO to wieloetapowy proces. O czym trzeba pamiętać?

  • Pierwszym krokiem pozycjonowania marki w Google jest szczegółowa analiza. Najlepiej wykonać audyt SEO i wziąć przy tym pod uwagę wyniki konkurencji. Wtedy dowiesz się, na jakie słowa kluczowe warto budować swoją widoczność.
  • Sprecyzuj, które frazy wpisują się w wizerunek Twojej marki oraz które pomogą Ci go kreować. Stosuj frazy zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona.
  • Potrzebujesz również tzw. fraz brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę Twojej firmy czy marki (oraz – na dalszych etapie pozycjonowania – nazwę produktu). Pomogą Ci one wygenerować sporo wejść na stronę Twojego sklepu, zwiększyć konwersję oraz tworzyć i powiększać świadomość marki.

Jak możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej marki?

W Sempai od kilkunastu lat zajmujemy się zwiększaniem widoczności marek w sieci wyszukiwania. Zaczynamy od dogłębnej analizy SEO oraz przygotowania szczegółowego raportu i planu działań.
Jednym z kluczowych elementów strategii na pewno jest content marketing, który służy zarówno budowaniu świadomości marki czy pozycji eksperta, jak i zdobywaniu lepszych pozycji w Google. W Sempai realizujemy tzw. content efektywnościowy, czyli treści zorientowane na osiąganie konkretnych celów klienta. Są to zarówno treści on-site, typu opisy produktowe, kategorii czy artykuły blogowe, które ściągają ruch na Twoją witrynę, jak i off-site, przede wszystkim artykuły sponsorowane, dzięki którym zdobywasz cenne linki z tematycznych portali zewnętrznych.

Dopiero startujesz? Wypuszczasz na rynek nowy produkt albo usługę? Oferujesz, coś „czego jeszcze nie było”? Zanim zaczniesz promować swój pomysł, zainwestuj w pozycjonowanie marki. Pozycjonowanie marki w internecie to najlepszy sposób na poprawienie widoczności oraz budowanie zasięgu.