Pozycjonowanie marki
Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!
Pozycjonowanie marki
Nie dajesz o sobie zapomnieć, pojawiasz się w kolejnych miejscach w internecie, w końcu zaczynasz budzić dane skojarzenia. Gratulujemy, Twoja marka znalazła się w świadomości użytkownika! To właśnie pozycjonowanie marki. Czytaj dalej i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować markę oraz dlaczego trzeba to połączyć z działaniami SEO.
Co to jest pozycjonowanie marki?
Pozycjonując się, marka mości sobie wygodne miejsce… w umyśle odbiorcy. Użytkownik ma wrażenie, że widział już gdzieś nazwę firmy? Robi się mięciutko. Zaczyna mieć pozytywne, a do tego bardzo konkretne skojarzenia? Miejsce wypełnia się pluszem i poduszkami. Korzysta z usług, kupuje produkt, poleca markę dalej? W pokoju pojawia się wygodna kanapa i najnowsze PlayStation, dodatkowo jest piątek wieczór, więc jutro nie trzeba wstawać do szkoły! Twoja marka jest doskonale wypozycjonowana, wypracowała sobie przestrzeń w świadomości odbiorcy oraz podstawy trwałej relacji.
Kiedy należy pozycjonować markę?
Kiedy warto zająć się urządzaniem wspomnianego pokoju, czyli pozycjonowaniem marki? Zawsze wtedy gdy:
Przykłady pozycjonowania marki
Słyszysz „Red Bull” i wiesz, że „doda Ci skrzydeł”. Widzisz logo Biedronki i liczysz na to, że nie wydasz dużo na zakupy – w końcu „codziennie niskie ceny”. Logo Volvo kojarzy Ci się z wysokimi standardami, szwedzką jakością i bezpieczeństwem. Te marki zostały wypozycjonowane na konkretne hasło oraz konkretne wartości.
Jakie są strategie pozycjonowania marki?
Pamiętaj, że w zależności od tego, kim jest Twój odbiorca, opisany pokój może wyglądać inaczej. Czasami jest to salon gier, innym razem biblioteczka wypełniona książkami albo miejsce, w którym można bawić się z małymi kotkami. Dlatego potrzebujesz różnych strategii pozycjonowania marki – dopasowanych do użytkownika, potencjalnego klienta.
Istnieje jednak jedna uniwersalna strategia – taka, która sprawdza się niezależnie od grupy docelowej czy założonych celów. Co więcej, najlepiej realizować ją niezależnie od marketingowej strategii pozycjonowania marki. Chodzi o pozycjonowanie marki pod względem SEO, czyli polepszenie jej widoczności w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie marki SEO
Pozycjonowanie marki w kontekście SEO to wieloetapowy proces. O czym trzeba pamiętać?
Jak możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej marki?
W Sempai od kilkunastu lat zajmujemy się zwiększaniem widoczności marek w sieci wyszukiwania. Zaczynamy od dogłębnej analizy SEO oraz przygotowania szczegółowego raportu i planu działań.
Jednym z kluczowych elementów strategii na pewno jest content marketing, który służy zarówno budowaniu świadomości marki czy pozycji eksperta, jak i zdobywaniu lepszych pozycji w Google. W Sempai realizujemy tzw. content efektywnościowy, czyli treści zorientowane na osiąganie konkretnych celów klienta. Są to zarówno treści on-site, typu opisy produktowe, kategorii czy artykuły blogowe, które ściągają ruch na Twoją witrynę, jak i off-site, przede wszystkim artykuły sponsorowane, dzięki którym zdobywasz cenne linki z tematycznych portali zewnętrznych.
Dopiero startujesz? Wypuszczasz na rynek nowy produkt albo usługę? Oferujesz, coś „czego jeszcze nie było”? Zanim zaczniesz promować swój pomysł, zainwestuj w pozycjonowanie marki. Pozycjonowanie marki w internecie to najlepszy sposób na poprawienie widoczności oraz budowanie zasięgu.