Strona główna → Oferta → Optymalizacja konwersji
Wizyta na stronie to jedno, konwersja to drugie. Dzięki CRO w pełni wykorzystasz potencjał swojej witryny, wygenerujesz większą sprzedaż i zamienisz użytkowników w klientów bez inwestowania w zwiększanie ruchu strony. Dowiedz się, jak w krótkim czasie polepszyć conversion rate (w skrócie CRO) i wartość koszyków w Twoim sklepie.
Skorzystaj z szybkich wdrożeń, które pozwolą na łatwiejsze uzyskanie konwersji
Więcej
Postaw na działania, które pomogą Ci w optymalizacji współczynnika konwersji
Najbardziej kompleksowe działania CRO poprzedzone pogłębioną analizą
"Większość witryn internetowych nie ma problemu z pozyskaniem ruchu, ale prawie każda z przekuciem go w konwersje."
~ Bryan Eisenberg
W dobie rosnącej konkurencji pozyskanie ruchu – zarówno płatnego, jak i organicznego – jest coraz droższe. Co jeśli mógłbyś zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, nie inwestując więcej pieniędzy w generowanie wizyt? To możliwe! Z pomocą przychodzi Ci optymalizacja konwersji.
Czym właściwie jest konwersja? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to konwersją jest dla Ciebie działanie klienta, które pośrednio lub bezpośrednio przekłada się na Twój zysk:
Z kolei współczynnik konwersji to stosunek liczby konwersji do liczby odwiedzin na Twojej stronie.
Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, naturalnie dążysz do jak największej konwersji. Tymczasem zdarza się, że użytkownicy spotykają na swojej drodze różnego rodzaju przeszkody i w konsekwencji opuszczają Twoją stronę. Może to być zbyt powolne ładowanie strony, nieintuicyjna nawigacja witryny, słabej jakości, nieodpowiadające na ich oczekiwania treści, brak responsywnej wersji do urządzeń mobilnych, problemy w obrębie płatności itd. Tym samym CRO, czyli optymalizacja współczynnika konwersji, to proces pozwalający na wprowadzenie zmian: zlikwidowanie tych barier i w rezultacie osiągnięcie założonych celów.
Co więcej, nie potrzebujesz do tego zwiększania ruchu! W Sempai dokładnie przeanalizujemy wszystkie elementy Twojej witryny, a następnie zaproponujemy i wprowadzimy zmiany – przekujemy dotychczasowy ruch w Twoim w serwisie w więcej zamówień, sukcesywnie zwiększając przy tym ich wartość.
Dlaczego tak ważna jest, aby optymalizować konwersję? Wystarczy spojrzeć na kilka statystyk:
1 sekunda opóźnienia w ładowaniu strony powoduje 7% spadek konwersji (źródło (KISSmetrics)
Wykorzystanie video na stronie potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 86% (źródło: Eyeviewdigital)
61% konsumentów czyta opinie przed dokonaniem zakupu (źródło: Kyleads)
Spersonalizowane CTA konwertują o 202% lepiej niż standardowe (źródło: Hubspot)
Zmniejszenie liczby pól formularzy na stronie z 11 do 4 może skutkować zwiększeniem liczby konwersji o 120% (źródło: Unbounce)
Niemal 70% małych biznesów e-commerce nie posiada spisanej strategii CRO (Źródło: CXL)! Czy to dotyczy także Twojej witryny? Jeśli nie wiesz, dokąd zmierzasz, to jak chcesz rozwijać swój biznes? Czas podjąć decyzję! Bez wyznaczonego kierunku zmian Twoje działania w dużej mierze będą chaotyczne, a ich ewaluacja oraz ocena wręcz niemożliwe. Wprowadzanie zmian jest więc istotne!
Nie wiesz, jak zacząć? Od tego masz nas! Jako Agencja Google Premier Partner specjalizujemy się nie tylko w marketingu, ale również w conversion rate optimization – zajmujemy się tym od 15 lat. Przygotowaliśmy dla Ciebie konkretne rozwiązania optymalizacji witryny, które przełożą się na wzrost współczynnika konwersji Twojej strony:
Dobre praktyki CRO
Optymalizacja konwersji dla e-commerce
Dedykowane wdrożenie CRO
skrócenie czasu ładowania strony
🗸
przegląd użyteczności elementów
analiza ścieżek konwersji
bezpieczeństwo i wygoda w witrynie
zachęcanie użytkowników do powrotu
badanie aktywności użytkownika (Hotjar)
analiza stron wejścia / wyjścia
analiza SWOT oferty
cykl życia klienta, long-term value
różne błędy i braki w witrynie
szczegółowa analiza potrzeb (konsultacje)
dedykowane rozwiązania
analiza krytyczna
formułowanie hipotez
rekomendacje: narzędzia, moduły, nowinki
weryfikacja rozwiązań, testy A/B
inne
Chcę dostać wycenę
Optymalizacja konwersji jest konieczna wszędzie tam, gdzie dotychczasowe działania w e-commerce nie przynoszą założonych efektów. Optymalizacja współczynnika konwersji sprawdzi się również w przypadku początkujących sklepów internetowych. Dzięki temu wyznaczysz sobie cel i zyskasz mierzalny współczynnik konwersji, który pomoże Ci zaplanować kolejne działania.
Optymalizacja konwersji jest konieczna wówczas, kiedy wiesz lub podejrzewasz, że: Twoja biznesowa strona nie jest zaprojektowana zgodnie z dobrymi praktykami UX, treści w witrynie nie odpowiadają na potrzeby użytkowników i nie prowadzą do finalizacji zakupów, strona ładuje się wolno, brakuje czytelnego i intuicyjnego interfejsu spełniającego oczekiwania klienta. Proces optymalizacji konwersji warto wprowadzić również, kiedy witryna nie wzbudza w klientach zaufania i nie odpowiada na pytania, które mogą pojawić się podczas procesu zakupowego.
Tym samym optymalizacja konwersji przyda Ci się do zbadania zachowania użytkowników na Twojej stronie www. Proces ten pomoże wyciągnąć wnioski i pokaże, co należy zmienić w sklepie internetowym, by zwiększyć wskaźnik efektywnościowy serwisu.
Trudno mówić o optymalizacji konwersji bez wcześniejszego audytu. Analiza zachowania klientów na Twojej witrynie oraz weryfikacja jej aspektów technicznych to klucz do tego, by proces optymalizacji konwersji przyniósł upragnione efekty. W związku z tym w pierwszej kolejności należy postawić na audyt treści. Przeprowadź analizę strony, a dowiesz się, jaki potencjał ma Twoja witryna internetowa, co generuje największy współczynnik odrzuceń czy jak wygląda proces zakupowy w oparciu o doświadczenia klienta.
W następnej kolejności weryfikuje się stronę pod kątem UX oraz sprawdza się wszystkie ścieżki, które przemierza użytkownik przed wykonaniem działań określonych w konwersji. Testowaniu podlega przejrzystość strony, jej struktura, to czy pozwala intuicyjnie przejść przez kolejne etapy lejka zakupowego lub, czy pozwala znaleźć użytkownikom odpowiedzi na istotne zapytania, które pojawiają się w trakcie wykonywania określonych w konwersji działań.
Dopiero po tak dokładnej analizie witryny możliwe jest wprowadzenie odpowiednich działań, które przyniosą oczekiwane rezultaty i sprawią, że konwersja będzie satysfakcjonująca.
Optymalizacją konwersji jest szereg działań podjętych w celu osiągnięcia określonych rezultatów. Należy jednak pamiętać, że za podjęciem decyzji stoi realna osoba. Tym samym jednym z większych wyzwań jest tu współczynnik ludzki. Zachęcenie użytkownika do zakupu, a następnie do powrotu na daną stronę internetową. Nie jest też łatwo przewidzieć zachowania potencjalnych klientów.
Proces optymalizacji konwersji to dokładna analiza danych nie tylko empirycznych, ale także badania UX. Jak określić problem? Aby przeanalizować zachowania użytkowników i poprawić współczynnik konwersji niezbędne może okazać się wprowadzenie zaawansowanych zewnętrzne narzędzi analitycznych i działań analityki internetowej. Wyzwaniem są również błędy i braki w witrynie, których naprawienie często wymaga interwencji programisty, a czasem nawet nietypowa branża lub specyficzne produkty czy usługi, gdzie trudno zoptymalizować niektóre współczynniki konwersji.
Ile kosztuje optymalizacja konwersji? Jak to w e-commerce bywa, to zależy. Podstawowe działania możesz podjąć już od 2500 zł. Jednak, jeżeli potrzebujesz naprawdę skutecznej optymalizacji konwersji i rozszerzonego pakietu, mogą być to kwoty rzędu 3000 zł, a nawet 4000 zł.
Tak naprawdę do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Wiele bowiem zależy tego, jakich działań potrzebuje Twoja witryna internetowa oraz co obejmie optymalizacja konwersji w tym przypadku. Możesz też wyznaczyć swój własny budżet i ustalić, że Twój limit na tę usługę to np. 1500 zł, a zajmująca się tym agencja CRO określi, czy w ramach budżetu da podjąć się efektywne (a jeśli tak, to jakie) działania.
Pamiętaj przy tym, że im większy budżet, tym większe możliwości optymalizacji konwersji, a co za tym idzie, większe szanse na przyciągnięcie nowego użytkownika, zwiększenie sprzedaży i mniejszy współczynnik odrzuceń.
Przeczytaj także:
Optymalizacja konwersji to proces poprawiania wydajności strony internetowej lub kampanii marketingowej w celu zwiększenia liczby konwersji, czyli pożądanych działań użytkowników w witrynie. Do takich działań użytkownika zalicza się m.in. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się do newslettera.
Optymalizacja konwersji jest ważna, ponieważ pozwala na zwiększenie współczynnika konwersji, co z kolei prowadzi do zwiększenia zysków. Ponadto optymalizacja konwersji może pomóc w poprawie doświadczeń użytkownika na stronie internetowej, dzięki czemu możliwy jest wzrost jego zaangażowania i lojalności.
Istnieje wiele czynników, które wpływają na konwersję. Wyróżnia się m.in. łatwość nawigacji, jakość treści, szybkość ładowania strony, formularze kontaktowe, przyciski CTA (ang. call-to-action) czy szata graficzna, układ i bezpieczeństwo strony, które pozwalają na pozyskanie użytkowników.
Sprzedaż międzynarodowa za pośrednictwem Allegro Sprzedaż na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Allegro przynosi wiele korzyści, które mogą znaczą...
Z pewnością słyszałeś o SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Ale czy wiesz, że optymalizacja dotyczy nie tylko tekstu, lecz także ...
Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań reklamowych bez oparcia w wiarygodnych danych. Analizując ruch oraz zachowania użytkowni...