Optymalizacja konwersji/CRO

Wizyta na stronie to jedno, konwersja to drugie. Dzięki CRO w pełni wykorzystasz potencjał swojej witryny, wygenerujesz większą sprzedaż i zamienisz użytkowników w klientów bez inwestowania w zwiększanie ruchu strony. Dowiedz się, jak w krótkim czasie polepszyć conversion rate (w skrócie CRO) i wartość koszyków w Twoim sklepie.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Dobre praktyki CRO

Skorzystaj z szybkich wdrożeń, które pozwolą na łatwiejsze uzyskanie konwersji

Więcej

Optymalizacja konwersji dla e-commerce

Postaw na działania, które pomogą Ci w optymalizacji współczynnika konwersji

Więcej

Dedykowane wdrożenie CRO

Najbardziej kompleksowe działania CRO poprzedzone pogłębioną analizą

Więcej

"Większość witryn internetowych nie ma problemu z pozyskaniem ruchu, ale prawie każda z przekuciem go w konwersje."

~ Bryan Eisenberg

W dobie rosnącej konkurencji pozyskanie ruchu – zarówno płatnego, jak i organicznego – jest coraz droższe. Co jeśli mógłbyś zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, nie inwestując więcej pieniędzy w generowanie wizyt? To możliwe! Z pomocą przychodzi Ci optymalizacja konwersji.

Czym właściwie jest konwersja? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to konwersją jest dla Ciebie działanie klienta, które pośrednio lub bezpośrednio przekłada się na Twój zysk:

  • założenie konta,
  • zapisanie się do newslettera,
  • wypełnienie formularza,
  • pobranie e-booka,
  • zadanie pytania lub inna forma kontaktu,
  • zarezerwowanie terminu usługi,
  • zakup produktu.

Z kolei współczynnik konwersji to stosunek liczby konwersji do liczby odwiedzin na Twojej stronie.

Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, naturalnie dążysz do jak największej konwersji. Tymczasem zdarza się, że użytkownicy spotykają na swojej drodze różnego rodzaju przeszkody i w konsekwencji opuszczają Twoją stronę. Może to być zbyt powolne ładowanie strony, nieintuicyjna nawigacja witryny, słabej jakości, nie odpowiadające na ich oczekiwania treści, brak responsywnej wersji do urządzeń mobilnych, problemy w obrębie płatności itd. Tym samym CRO, czyli optymalizacja współczynnika konwersji, to proces pozwalający na wprowadzenie zmian: zlikwidowanie tych barier i w rezultacie osiągnięcie założonych celów.

Co więcej, nie potrzebujesz do tego zwiększania ruchu! W Sempai dokładnie przeanalizujemy wszystkie elementy Twojej witryny, a następnie zaproponujemy i wprowadzimy zmiany – przekujemy dotychczasowy ruch w Twoim w serwisie w więcej zamówień, sukcesywnie zwiększając przy tym ich wartość.

Dlaczego tak ważna jest optymalizacja konwersji? Wystarczy spojrzeć na kilka statystyk:

  • 1 sekunda opóźnienia w ładowaniu strony powoduje 7% spadek konwersji (Źródło: KISSmetrics)
  • Wykorzystanie video na stronie potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 86% (Źródło: Eyeviewdigital)
  • 61% konsumentów czyta opinie przed dokonaniem zakupu (Źródło: Kyleads)
  • Spersonalizowane CTA konwertują o 202% lepiej niż standardowe (Źródło: Hubspot)
  • Zmniejszenie liczby pól formularzy na stronie z 11 do 4 może skutkować zwiększeniem liczby konwersji o 120% (Źródło: Unbounce)

1 sekunda opóźnienia w ładowaniu strony powoduje 7% spadek konwersji (źródło (KISSmetrics)

Wykorzystanie video na stronie potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 86% (źródło: Eyeviewdigital)

61% konsumentów czyta opinie przed dokonaniem zakupu (źródło: Kyleads)

Spersonalizowane CTA konwertują o 202% lepiej niż standardowe (źródło: Hubspot)

Zmniejszenie liczby pól formularzy na stronie z 11 do 4 może skutkować zwiększeniem liczby konwersji o 120% (źródło: Unbounce)

Agencja CRO – jak działamy?

Niemal 70% małych biznesów nie posiada spisanej strategii CRO (Źródło: CXL)! Czy to dotyczy także Twojej witryny? Jeśli nie wiesz, dokąd zmierzasz, to jak chcesz rozwijać swój biznes? Czas podjąć decyzję! Bez wyznaczonego kierunku zmian Twoje działania w dużej mierze będą chaotyczne, a ich ewaluacja oraz ocena wręcz niemożliwe. Wprowadzanie zmian jest więc istotne!

Nie wiesz, jak zacząć? Od tego masz nas! Jako Agencja Google Premier Partner specjalizujemy się również w conversion rate optimization – zajmujemy się tym od 15 lat. Przygotowaliśmy dla Ciebie konkretne rozwiązania optymalizacji witryny, które przełożą się na wzrost współczynnika konwersji Twojej strony:

Dobre praktyki CRO

Optymalizacja konwersji dla e-commerce

Dedykowane wdrożenie CRO

skrócenie czasu ładowania strony

🗸

🗸

🗸

przegląd użyteczności elementów

🗸

🗸

🗸

analiza ścieżek konwersji

🗸

🗸

🗸

bezpieczeństwo i wygoda w witrynie

🗸

🗸

🗸

zachęcanie użytkowników do powrotu

🗸

🗸

🗸

badanie aktywności użytkownika (Hotjar)

🗸

🗸

analiza stron wejścia / wyjścia

🗸

🗸

analiza SWOT oferty

🗸

🗸

cykl życia klienta, long-term value

🗸

🗸

różne błędy i braki w witrynie

🗸

🗸

szczegółowa analiza potrzeb (konsultacje)

🗸

dedykowane rozwiązania


🗸

analiza krytyczna

🗸

formułowanie hipotez

🗸

rekomendacje: narzędzia, moduły, nowinki

🗸

weryfikacja rozwiązań, testy A/B

🗸

inne

🗸


Chcę dostać wycenę

Kiedy optymalizacja konwersji jest konieczna dla mojego sklepu?

Optymalizacja konwersji jest konieczna wszędzie tam, gdzie dotychczasowe działania w e-commerce nie przynoszą założonych efektów. Optymalizacja współczynnika konwersji sprawdzi się również w przypadku początkujących sklepów internetowych. Dzięki temu wyznaczysz sobie cel i zyskasz mierzalny współczynnik konwersji, który pomoże Ci zaplanować kolejne działania.

Optymalizacja konwersji jest konieczna wówczas, kiedy wiesz lub podejrzewasz, że: Twoja strona nie jest zaprojektowana zgodnie z dobrymi praktykami UX, treści w witrynie nie odpowiadają na potrzeby użytkowników i nie prowadzą do finalizacji zakupów, strona ładuje się wolno, brakuje czytelnego i intuicyjnego interfejsu spełniającego oczekiwania klienta. Proces optymalizacji konwersji warto wprowadzić również, kiedy witryna nie wzbudza w klientach zaufania i nie odpowiada na pytania, które mogą pojawić się podczas procesu zakupowego.

Tym samym optymalizacja konwersji przyda Ci się do zbadania zachowania użytkowników na Twojej stronie www. Proces ten pomoże wyciągnąć wnioski i pokaże, co należy zmienić w sklepie internetowym, by zwiększyć wskaźnik efektywnościowy serwisu.

Jak wygląda proces CRO w sklepach internetowych?

Trudno mówić o optymalizacji konwersji bez wcześniejszego audytu. Analiza zachowania klientów na Twojej witrynie oraz weryfikacja jej aspektów technicznych to klucz do tego, by proces optymalizacji konwersji przyniósł upragnione efekty. W związku z tym w pierwszej kolejności należy postawić na audyt treści. Przeprowadź analizę strony, a dowiesz się, jaki potencjał ma Twoja witryna internetowa, co generuje największy współczynnik odrzuceń czy jak wygląda proces zakupowy w oparciu o doświadczenia klienta.

W następnej kolejności weryfikuje się stronę pod kątem UX oraz sprawdza się wszystkie ścieżki, które przemierza użytkownik przed wykonaniem działań określonych w konwersji. Testowaniu podlega przejrzystość strony, jej struktura, to czy pozwala intuicyjnie przejść przez kolejne etapy lejka zakupowego lub, czy pozwala znaleźć użytkownikom odpowiedzi na istotne zapytania, które pojawiają się w trakcie wykonywania określonych w konwersji działań.

Dopiero po tak dokładnej analizie witryny możliwe jest wprowadzenie odpowiednich działań, które przyniosą oczekiwane rezultaty i sprawią, że konwersja będzie satysfakcjonująca.

Jakie są typowe wyzwania podczas CRO strony internetowej?

Optymalizacją konwersji jest szereg działań podjętych w celu osiągnięcia określonych rezultatów. Należy jednak pamiętać, że za podjęciem decyzji stoi realna osoba. Tym samym jednym z większych wyzwań jest tu współczynnik ludzki. Zachęcenie użytkownika do zakupu, a następnie do powrotu na daną stronę internetową. Nie jest też łatwo przewidzieć zachowania potencjalnych klientów.

Proces optymalizacji konwersji to dokładna analiza danych nie tylko empirycznych, ale także badania UX. Jak określić problem? Aby przeanalizować zachowania użytkowników i poprawić współczynnik konwersji niezbędne może okazać się wprowadzenie zaawansowanych zewnętrzne narzędzi analitycznych i działań analityki internetowej. Wyzwaniem są również błędy i braki w witrynie, których naprawienie często wymaga interwencji programisty, a czasem nawet nietypowa branża lub specyficzne produkty czy usługi, gdzie trudno zoptymalizować niektóre współczynniki konwersji.

Jakie są koszty optymalizacji konwersji?

Ile kosztuje optymalizacja konwersji? Jak to w e-commerce bywa, to zależy. Podstawowe działania możesz podjąć już od 2500 zł. Jednak, jeżeli potrzebujesz naprawdę skutecznej optymalizacji konwersji i rozszerzonego pakietu, mogą być to kwoty rzędu 3000 zł, a nawet 4000 zł.

Tak naprawdę do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Wiele bowiem zależy tego, jakich działań potrzebuje Twoja witryna internetowa oraz co obejmie optymalizacja konwersji w tym przypadku. Możesz też wyznaczyć swój własny budżet i ustalić, że Twój limit na tę usługę to np. 1500 zł, a zajmująca się tym agencja CRO określi, czy w ramach budżetu da podjąć się efektywne (a jeśli tak, to jakie) działania.

Pamiętaj przy tym, że im większy budżet, tym większe możliwości optymalizacji konwersji, a co za tym idzie, większe szanse na przyciągnięcie nowego użytkownika, zwiększenie sprzedaży i mniejszy współczynnik odrzuceń.

    Najczęściej zadawane pytania

    Co to jest optymalizacja konwersji strony internetowej?

    Optymalizacja konwersji to proces poprawiania wydajności strony internetowej lub kampanii marketingowej w celu zwiększenia liczby konwersji, czyli pożądanych działań użytkowników w witrynie. Do takich działań użytkownika zalicza się m.in. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się do newslettera.

    Dlaczego optymalizacja konwersji strony jest ważna?

    Optymalizacja konwersji jest ważna, ponieważ pozwala na zwiększenie współczynnika konwersji, co z kolei prowadzi do zwiększenia zysków. Ponadto optymalizacja konwersji może pomóc w poprawie doświadczeń użytkownika na stronie internetowej, dzięki czemu możliwy jest wzrost jego zaangażowania i lojalności.

    Jakie są najważniejsze czynniki wpływające na wzrost współczynnika konwersji?

    Istnieje wiele czynników, które wpływają na konwersję. Wyróżnia się m.in. łatwość nawigacji, jakość treści, szybkość ładowania strony, formularze kontaktowe, przyciski CTA (ang. call-to-action) czy szata graficzna, układ i bezpieczeństwo strony, które pozwalają na pozyskanie użytkowników.

Szybki kontakt






    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Kraków, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zgłoszenia.
    Zapoznałem/-am się z polityką prywatności. Wiem, że moja zgoda może być odwołana w każdym momencie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza Wiedzy
    Agencji CRO
    Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe!

    Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe!

    Performance Max to stosunkowo nowy typ kampanii reklamowej, który w wakacje 2022 roku na dobre zastąpił dotychczasowe inteligentne kampanie produktowe...

    Wskaźnik jakości konta Google Ads  — Twój przyjaciel, czy wróg?

    Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg?

    Dosłownie w każdym przypadku w naszym życiu — jeżeli ocena czegokolwiek ma nieść pozytywną dla nas wartość — powinna być obiektywna. Musimy również do...

    ostatni-webinar

    Słyszałeś coś o rozporządzeniu RODO i Dyrektywie Omnibus, ale nie wiesz, co te regulacje oznaczają w praktyce i czy rzeczywiście dotyczą Twojego e-biz...
    Case
    Study
    case study eDomator
    Jak w krótkim czasie rozwinąć konto i wskoczyć na 1 miejsce w rankingu sprzedających w swojej najważniejszej kategorii? Case study Allegro Ads 

    Z firmą eDomator współpracujemy już prawie 5 lat. Rozpoczęliśmy nasze działania od efektywnościowych kampanii Google Ads i wraz z rozwojem skl...


    case study green bike 1
    Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

    Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elasty...


    furniture
    Sprawdź, jak w szybkim tempie rozwinąć profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, które przygotowaliśmy wspólnie z agencją Kohai i sprawdź, jak w krótkim czasie dzięki kreatywnym pomysłom i odpowiednim...


    case study silla
    Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z branży armatury łazienkowej i dowiedz się, jak wsparliśmy ją w wyjściu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl  &n...


    bulb
    Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study

    Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firmą ...


    kitchen
    283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj historię naszej współpracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawdź, jak zwiększyliśmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    christin hume Hcfwew744z4 unsplash 1 e1661775100550.png
    W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego użytkownika, z dedykowanym przekazem i we właściwej chwili stanowi największe wyzwanie współczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle przeżywają obecnie prawdziwy renesans, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób szuka krążków w internecie. Sprzedaż płyt winylowy...


    case study rmd bike
    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie historię sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, który na przestrzeni 4 lat ewoluował z raczkującego e-commerce’a do jednego z lider...


    case study prezent marzen
    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marzeń, jak sam o sobie pisze, oferuje pomysły na prezent dla każdego i na każdą okazję. Klienci znajdą tam zarówno relaksujące preze...


    case study rea
    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Branża klienta: armatura łazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań rek...


    case study zapato
    Jak dzięki precyzyjnie zebranym danym zwiększyliśmy efektywność kampanii Google Ads

    Każda prowadzona kampania reklamowa powinna podlegać wnikliwej i systematycznej analizie. Mając to na uwadze traktujemy poprawnie wdrożoną analit...