#growUp!

Zaznacz stronę

Optymalizacja konwersji

Wizyta na stronie to jedno,  konwersja to drugie. Dzięki CRO w pełni wykorzystasz potencjał swojej witryny, wygenerujesz większą sprzedaż i zamienisz użytkowników w klientów bez inwestowania w zwiększanie ruchu. Dowiedz się, jak polepszyć conversion rate i wartość koszyków w Twoim sklepie. 

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

Strona głównaOptymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji CRO

„Większość witryn internetowych nie ma problemu z pozyskaniem ruchu, ale prawie każda z przekuciem go w konwersję.”
- Bryan Eisenberg

W dobie rosnącej konkurencji pozyskanie ruchu – zarówno płatnego, jak i organicznego – jest coraz droższe. Co jeśli mógłbyś zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, nie inwestując więcej pieniędzy w generowanie wizyt? To możliwe! Z pomocą przychodzi Ci optymalizacja konwersji. 

Czym właściwie jest konwersja? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to konwersją jest dla Ciebie działanie klienta, które pośrednio lub bezpośrednio przekłada się na Twój zysk:

  • założenie konta, 
  • zapisanie się do newslettera, 
  • wypełnienie formularza,
  • pobranie e-booka, 
  • zadanie pytania lub inna forma kontaktu, 
  • zarezerwowanie terminu usługi,
  • zakup produktu. 

Z kolei współczynnik konwersji to stosunek liczby konwersji do liczby odwiedzin na stronie. 

Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, naturalnie dążysz do jak największej konwersji. Tymczasem zdarza się, że użytkownik spotyka na swojej drodze różnego rodzaju przeszkody i w konsekwencji opuszcza Twoją stronę. Może to być zbyt powolne ładowanie strony, nieintuicyjna nawigacja witryny, słabej jakości treści, brak responsywnej wersji na urządzenia mobilne itd. Tym samym CRO, czyli optymalizacja współczynnika konwersji, to proces pozwalający na zlikwidowanie tych barier i w rezultacie – osiągnięcie założonych celów. 

Co więcej, nie potrzebujesz do tego zwiększania ruchu! W Sempai dokładnie przeanalizujemy wszystkie elementy Twojej witryny, a następnie zaproponujemy i wprowadzimy zmiany – przekujemy dotychczasowy ruch w Twoim w serwisie w więcej zamówień, sukcesywnie zwiększając przy tym ich wartość

Dlaczego tak ważna jest optymalizacja konwersji? Wystarczy spojrzeć na kilka statystyk:

  • 1 sekunda opóźnienia w ładowaniu strony powoduje 7% spadek konwersji (Źródło: KISSmetrics)
  • Wykorzystanie video na stronie potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 86% (Źródło: Eyeviewdigital)
  • 61% konsumentów czyta opinie przed dokonaniem zakupu (Źródło: Kyleads)
  • Spersonalizowane CTA konwertują o 202% lepiej niż standardowe (Źródło: Hubspot)
  • Zmniejszenie liczby pól formularzy na stronie z 11 do 4 może skutkować zwiększeniem liczby konwersji o 120% (Źródło: Unbounce)
opóźnienia w ładowaniu strony
1 sekunda opóźnienia w ładowaniu strony powoduje 7% spadek konwersji (Źródło: KISSmetrics)
Wykorzystanie video na stronie
Wykorzystanie video na stronie potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 86% (Źródło: Eyeviewdigital)
czytanie opinii przed dokonaniem zakupu
61% konsumentów czyta opinie przed dokonaniem zakupu (Źródło: Kyleads)
spersonalizowane CTA
Spersonalizowane CTA konwertują o 202% lepiej niż standardowe (Źródło: Hubspot)
Zmniejszenie liczby pól formularzy
Zmniejszenie liczby pól formularzy na stronie z 11 do 4 może skutkować zwiększeniem liczby konwersji o 120% (Źródło: Unbounce)

CRO – jak działamy?

Niemal 70% małych biznesów nie posiada spisanej strategii CRO (Źródło: CXL)! Czy to dotyczy także Ciebie? Jeśli nie wiesz, dokąd zmierzasz, to jak chcesz rozwijać swój biznes? Bez wyznaczonego kierunku zmian Twoje działania będą chaotyczne, a ich ewaluacja oraz ocena wręcz niemożliwe.

Nie wiesz, jak zacząć? Od tego masz nas! Jako Google Premier Partner specjalizujemy się również w conversion rate optimization – zajmujemy się tym od 15 lat. Przygotowaliśmy dla konkretne Ciebie rozwiązania, które przełożą się na wzrost współczynnika konwersji w Twoim serwisie:

 Dobre praktyki CROOptymalizacja konwersji dla e-commerceDedykowane wdrożenie CRO
skrócenie czasu ładowania strony
przegląd użyteczności elementów
analiza ścieżek konwersji
bezpieczeństwo i wygoda w witrynie
zachęcanie użytkowników do powrotu
badanie aktywności użytkowników (Hotjar) 
analiza stron wejścia / wyjścia 
analiza SWOT oferty 
cykl życia klienta, long-term value 
różne błędy i braki w witrynie 
szczegółowa analiza potrzeb (konsultacje)  
+dedykowane rozwiązania:  
analiza krytyczna  
formułowanie hipotez  
rekomendacje: narzędzia, moduły, nowinki  
weryfikacja rozwiązań, testy A/B  
inne  
 WięcejWięcejWięcej

Jeśli wybierzesz pakiet Dobre Praktyki CRO, przeanalizujemy Twoją witrynę – zweryfikujemy jej poszczególne elementy, ścieżki konwersji, wygodę poruszania się po stronie oraz sprawdzimy czas jej ładowania. Chcesz więcej? Wybierz pakiet Optymalizacja konwersji dla e-commerce. Jego zakres obejmuje również analizę wejść i wyjść (tzn. stron, od których użytkownicy rozpoczynają wizytę na Twojej witrynie oraz na których kończą), analizę cyklu życia klienta oraz wyłapanie wszystkich błędów i braków witryny. Jeśli zdecydujesz się zaś na Dedykowane wdrożenie CRO, szczegółowo przeanalizujemy Twoją stronę – według Twoich potrzeb – i zarekomendujemy Ci najlepsze rozwiązania. Część z nich możemy również pretestować przed finalnym wdrożeniem na stronie. 

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez ciągłego udoskonalania oferowanych rozwiązań. Dzięki CRO Twoja witryna stanie się przyjazna dla użytkownika, a proces zakupowy płynny i spójny, co przełoży się na konkretne wyniki. Zwiększysz sprzedaż i osiągniesz swoje cele, nie zwiększając przy tym ruchu!  Brzmi dobrze, prawda?