#growUp!

Zaznacz stronę

Szybko, efektywnie i mierzalnie

 

Chcesz, aby użytkownicy zainteresowani produktami, które masz w ofercie, trafili do Ciebie, a nie konkurencji?

Powierz nam prowadzenie kampanii Google ADS. Jesteśmy w elitarnym gronie agencji PREMIUM, co świadczy o najwyższej jakości naszych usług.

Kampanie Google ADS

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

Strona głównaKampanie Google Ads

Kampanie Google Ads – sposób na wykorzystanie potencjału Twojej firmy

Ponad 97% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google, gdy chce znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, rozwiać wątpliwości, dowiedzieć się więcej o danym produkcie czy usłudze. To dobre źródło informacji na niemal każdy temat. Poza tym to właśnie wyszukiwarka Google jest najczęściej ustawiona jako domyślna w różnych przeglądarkach. Wykorzystaj to i zdobądź potencjalnych klientów za pomocą dobrze zoptymalizowanej kampanii Google Ads. Jak to zrobić? Wszystko wyjaśniamy poniżej.

Kampanie Google Ads w SEMPAI — co nas wyróżnia?

Jesteśmy certyfikowanym Premier Partnerem Google ADS. Certyfikat gwarantuje znajomość aktualnych możliwości systemu Google ADS oraz specyfiki i trendów skutecznego prowadzenia i optymalizacji kampanii. Dzięki certyfikacji firmom, które nie korzystały dotąd z programu Google ADS, możemy zaoferować na start darmowy kupon na reklamę w Google, na pierwszą kampanię, o wartości 1200 zł, który poszerzy budżet reklamowy na kliknięcia.

 

Dlaczego warto płacić za zarządzanie kampanią?

System Google ADS pozwala na samodzielne stworzenie i zarządzanie kampanią Google ADS. Zastanawiasz się, dlaczego nam płacić za prowadzenie kampanii? Dzięki dużemu doświadczeniu, znajomości narzędzi takich jak: Edytor Google ADS, narzędzi propozycji słów kluczowych, rozmieszczania reklam w Internecie czy narzędzi diagnostyki reklam – jesteśmy w stanie zarządzać kampanią szybciej i efektywniej niż niedoświadczeni użytkownicy programu.

Oprócz tego:

  • znamy i rozumiemy mechanizm ustalania wyniku jakości (ang. quality score), który pozwala uzyskiwać wyższe pozycje w wyszukiwarce Google i płacić za każde kliknięcie mniej niż konkurencja, dzięki optymalizacji reklam i słów kluczowych;
  • nieobca jest nam specyfika rozpoczęcia kampanii, która w warunkach silnej konkurencji w sektorze między innymi w branży e-commerce, wymaga takiego doboru słów i fraz kluczowych oraz manewrowania oferowanymi stawkami za kliknięcia, aby nie przepłacając, nie pozwolić konkurentom zepchnąć witryny na margines;
  • jesteśmy świadomi roli historii konta w wyliczaniu wyniku jakości, dlatego nie pozwolimy sobie na nieprzemyślane próby i działania, które potrafią skutecznie „zepsuć” konto i obniżyć szansę przyszłego skutecznego konkurowania z innymi reklamodawcami;
  • optymalizujemy kampanię konsekwentnie pod kątem obranej strategii, stale analizując i uwzględniając wskaźniki ze statystyk Google Analytics. Na bieżąco eliminujemy najsłabsze reklamy i frazy oraz słowa kluczowe, przesuwając środki na te, które niosą najbardziej wartościowy ruch.

Kampania Google Ads to szeroko zakrojone działania w internecie, które dają świetne efekty w stosunkowo krótkim czasie. Koszt kliknięcia, koszt reklamy, jak i koszt kampanii szybko się zwracają. Powierz nam promowanie Twojego biznesu, bo możesz wiele na tym zyskać.

Co to jest Google Ads (wcześniej Google AdWords)?

Zanim przejdziemy do szczegółowego omawiania kampanii i reklam Google, w pierwszej kolejności musimy wyjaśnić, czym tak naprawdę jest Google Ads, dawniej znane pod nazwą Google AdWords oraz Google AdWords Express. To system reklamowy giganta, jakim jest Google, umożliwiający wyświetlanie reklam różnego typu w wyszukiwarce, w serwisie YouTube oraz na innych stronach i w aplikacjach w ramach sieci reklamowej Google Display Network. W skrócie chodzi o reklamy tekstowe, produktowe, graficzne (banerowe) oraz wideo, Gmail i mapy Google.

Google Ads to bez wątpienia skuteczne narzędzie, pozwalające realizować cele biznesowe w założonym przez siebie, racjonalnym budżecie. Dodatkowo na efekty nie trzeba długo czekać – już pierwszego dnia uruchomienia kampanii Google Ads obserwujemy wzrost widoczności serwisu.

Kiedy warto skorzystać z kampanii Google Ads?

Kampania Google Ads jest idealną formą reklamy, jeśli zależy Ci na pozyskaniu wartościowego ruchu. Sprawdza się w wielu branżach i jest niemal bezkonkurencyjna w promocji firmy – a bez tego trudno zaistnieć w internecie oraz przyciągnąć nowych klientów.

Zatem kiedy jest najlepszy moment na skorzystanie z kampanii Google Ads? Tutaj można odpowiedzieć krótko: zawsze, a już szczególnie w kilku przypadkach.

Założenie nowego sklepu internetowego czy innej firmy

Wykorzystaj reklamy Google jako tester słów kluczowych (dzięki któremu sprawdzisz, jakie frazy mają największy potencjał) oraz jako wsparcie sprzedaży swoich produktów i usług.

Akcje specjalne

Akcje sprzedażowe na przykład z okazji świąt, wprowadzenia nowej usługi, nowej kolekcji, akcje rabatowe. W ten sposób szybko zbudujesz zasięg i przyciągniesz klientów.

Stworzenie nowej witryny internetowej

Wypozycjonowanie nowej witryny w wyszukiwarce Google zajmie trochę czasu, a płatne reklamy Google Ads pozwolą natychmiast zwiększyć liczbę wejść.

Strony typu one page

One page to na przykład wizytówka firmy. Trudno byłoby wypozycjonować ją w wynikach organicznych z uwagi na małą ilość treści. Płatna reklama w ramach Google Ads jest idealnym rozwiązaniem.

Strony typu landing page

Ich celem jest pozyskanie leadów (adresów e-mail) czy sprzedaż, ale oferując jednocześnie coś w zamian, na przykład webinar, szkolenie, materiały edukacyjne w formie ebooka, podcastu, raportu czy infografiki. Występuje tutaj taka sama sytuacja, jak ze stronami one page – pozycjonowanie nie, ale Google Ads tak.

Realizacja krótkookresowych celów

Reklamy Google są idealne przy produktach sezonowych, gdy zależy Ci na zwielokrotnieniu sprzedaży, pozyskaniu określonej liczby leadów i zwiększeniu ruchu na stronie w konkretnym czasie (nie tylko w szczycie sezonu, ale też poza nim).

Testowanie start-upów

Google Ads pozwala szybko zweryfikować i przy stosunkowo niskim budżecie, czy dany start-up bądź dany model biznesowy jest atrakcyjny dla klientów i ma szansę się rozwinąć, czy jest popyt na wybrany produkt lub usługę.

Umocnienie pozycji nad konkurencją

Google dopuszcza reklamowanie się na słowa brandowe konkurencji, podkreślając przy tym korzyści własnego produktu czy usługi. Korzyścią może być na przykład darmowa wysyłka bez względu na wartość zamówienia.

7 celów kampanii Google Ads

Każde działania marketingowe, w tym również kampania Google Ads, mają swój określony cel. Powinien on być mierzalny, wyrażany liczbowo, co pozwoli w pełni nadzorować oraz dokumentować i sprawdzać postępy.
I tak kampanię Google Ads możesz skonfigurować, biorąc pod uwagę poniższe cele:

  • ruch w witrynie: zachęcenie do odpowiednich osób do odwiedzenia witryny internetowej dokonania zakupu w sklepie internetowym, skorzystania z usługi, wypełnienia formularza czy wpisania się do skrzynki adresowej;
  • sprzedaż: zwiększenie sprzedaży na różnych polach, czyli online, w aplikacji, przez telefon bądź w sklepie stacjonarnym;
  • potencjalni klienci: pozyskanie kontaktów, na przykład poprzez wypełnienie formularza, wpisanie się do skrzynki adresowej;
  • rozważenie zakupu produktu danej marki: zachęcenie do zapoznania się z ofertą;
  • świadomość i zasięg marki: dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
  • promowanie aplikacji: zwiększenie liczby pobrań aplikacji i interakcji;
  • wizyty w sklepie tradycyjnym: zachęcenie klientów do pojawienia się w stacjonarnym sklepie czy siedzibie firmy.

Rodzaje kampanii w Google Ads

Skoro wiesz już, czym jest Google Ads, kiedy warto w niego zainwestować i jaki jest jego cel, możemy przejść do omówienia rodzajów kampanii prowadzonych nie tylko w samej wyszukiwarce Google, ale także w szeroko pojętym internecie.

Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania (Search)

To reklama tekstowa, która trafia do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Potencjalny klient widzi ją dokładnie w momencie, gdy szuka konkretnego produktu bądź usługi. Warto tutaj wziąć pod uwagę, żeby wyświetlać się na słowa kluczowe o kilku stopniach szczegółowości, pamiętając o tym, że użytkownicy są na różnych etapach lejka zakupowego. Niezbędne jest zatem przemyślane działanie i dopasowanie fraz kluczowych do celu kampanii reklamowych.

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej (Display)

Tutaj przeważa reklama graficzna w formie statycznej, animowanej lub elastycznej, gdzie jest ona automatyczna dostosowywana (pod względem wyglądu, formatu i rozmiaru) do miejsca w którym zostanie umieszczona. Docierasz ze swoją reklamą do odbiorców innych serwisów, także tych największych. Może więc się okazać, że znajdziesz tam swoją grupę odbiorców, przyczyniając się do wzrostu świadomości marki, co przełoży się też na sprzedaż online. To idealne rozwiązanie na przykład dla właścicieli sklepów internetowych.

Kampanie Google Ads wideo (YouTube)

Reklama wideo to krótkie filmiki, trwające zwykle od 6 do 30 sekund, wyświetlające się na portalu YouTube, który każdego dnia odwiedzają miliony użytkowników.

Kampanie Google Ads remarketing

Remarketing to najlepszy – i skuteczny – sposób wyświetlenia reklamy, który zachęca klientów zainteresowanych produktem bądź usługą do powrotu na naszą stronę. Tutaj kluczem jest to, że możesz kierować reklamy, przede wszystkim reklamy graficzne, do osób, które znają Cię, trafiły na Twoją stronę internetową i kupiły już coś lub jeszcze się zastanawiają.

Kampanie Google Ads produktowe (PLA)

Google Zakupy umożliwiają natomiast zaprezentowanie produktu w atrakcyjnej i zachęcającej formie bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Co ważne, tworzenie kampanii produktowych jest możliwe tylko dla sklepów internetowych. Daje świetne efekty i pomaga znaleźć nowych potencjalnych klientów.

Kampania Performance Max

Nowy typ kampanii oparty na samouczących się algorytmach, pozwalający zdobyć wartościowych klientów, kierując do nich trafną reklamę z optymalną stawką. Reklamy wyświetlają się w całym ekosystemie Google, czyli w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, w serwisie YouTube, w Gmailu oraz w Mapach Google i na kartach Google Discover.

W 2022 roku do kampanii typu Performance Max dołączą obecne inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping Campaigns SSC) oraz kampanie lokalne Google Ads, z których korzystają na przykład sklepy, restauracje czy hotele.

Kampania Discovery

Nowoczesna i multimedialna kampania oparta na sztucznej inteligencji, bazującej na zachowaniach użytkowników w sieci, ich zainteresowaniach i wyszukiwaniach. Konkretne reklamy są wyświetlane w trzech miejscach, czyli w serwisie YouTube, w Gmailu oraz na kartach Google Discover. Kampania zachęca klientów do działania dzięki przewijanym reklamom pełnoekranowym.

Gdzie wyświetlają się reklamy w ramach Google Ads?

Reklamy Google Ads pojawiają się w kilku pierwszych oraz kilku ostatnich wynikach, po wpisaniu w wyszukiwarkę danego słowa kluczowego czy zapytania. Nietrudno je znaleźć, gdyż mają graficzne oznaczenie Reklama. Dodatkowo, jeśli wybierzesz reklamę banerową, to wyświetlają się one w różnych miejscach innych witryn internetowych oraz aplikacji. Wystarczy, że użytkownik kliknie w nią, a automatycznie przeniesie się na Twoją stronę.

Reklamy produktowe zaś wyświetlają się u góry wyników wyszukiwania oraz w zakładce Zakupy Google i w innych serwisach. Widać w nich zdjęcie produktu, jego nazwę wraz z ceną i marką. Natomiast reklamy wideo są odtwarzane w serwisie YouTube przed danym filmem lub w jego trakcie. W zależności od ustawień oglądający może je po kilku sekundach pominąć bądź też nie. Dodatkowo reklamy wyświetlają się w Mapach Google, Gmailu oraz w feedzie informacyjnych na telefonach z systemem Android bądź z aplikacją Google.

Rozszerzenia reklam w Google Ads

To jeszcze nie wszystko. Z naszego doświadczenia wynika, że każda reklama Google Ads w wyszukiwarce powinna być rozszerzona o numer telefonu, mapę oraz opinie klientów czy linki sponsorowane do wybranych podstron. Możesz zamieścić też inne, ważne dla potencjalnych klientów informacje, jak choćby darmowa dostawa czy atrakcyjne rabaty.

Rozszerzenia Google Ads – których jest naprawdę dużo – sprawiają, że tekst reklamy zajmuje wizualnie więcej miejsca. Jest więc większa szansa na to, że zostanie zauważona oraz że użytkownik się nią zainteresuje, kliknie i przejdzie na Twoją stronę. Skorzystaj z rozszerzeń wyświetlanych szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdyż może okazać się, że reklama pojawia się na znacznej części ekranu, a zatem trudno będzie ją przeoczyć.

Co istotne, rozszerzenia w ramach kampanii Google Ads nic nie kosztują, a jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie, to i tak jako reklamodawca płacisz tak samo, jak gdyby kliknął w nagłówek. Tym samym efektywniej zarządzasz budżetem, masz szansę zyskać przewagę nad konkurencją i osiągnąć lepsze wyniki.

Zalety kampanii Google Ads:

  • krótki czas oczekiwania na efekty;
  • gwarancja emisji reklamy (o ile jest zgodna z regulaminem Google);
  • możliwość różnicowania przekazu ze względu na profil;
  • precyzyjne kierowanie reklam;
  • nie wymaga ingerencji w strukturę witryny.

 

Pozycja strony w Google Ads

Pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, przy czym dotyczy to nie tylko wyników organicznych, ale również reklam Google. Algorytmy sprawdzają między innymi kontekst wyszukiwania, lokalizację użytkownika, ale też ranking reklamy, wysokość stawki za reklamę, jakość reklamy, konkurencyjność oraz ewentualne rozszerzenia i jakość strony docelowej.

Zdaj się na doświadczenie specjalistów w dziedzinie prowadzenia kampanii Google Ads, którzy wiedzą, w jaki sposób ustawić parametry, by wyświetlać Twoją reklamę w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu.

Skuteczna reklama w Google Ads – jaki koszt?

Reklamy Google Ads można zarówno w każdej chwili uruchomić, jak i w każdej chwili wstrzymać. Można też dowolnie je konfigurować oraz dostosowywać budżet – tutaj nie ma ani minimalnej, ani maksymalnej kwoty, jaką wydajesz na pierwszą kampanię czy każdą kolejną. Koszt kampanii rozliczany jest w Google co miesiąc (faktura VAT), przy tym należy wcześniej ustalić model rozliczenia. Ponadto za media płacisz na bieżąco – albo z góry, albo podpinając kartę, z której środki są automatycznie ściągane po wydanej konkretnej kwocie.

Jedną z form jest model opłaty za kliknięcie PPC (ang. Pay Per Click), a współczynnik efektywności reklamy jest wyrażony jako stosunek kosztów emisji konkretnej treści reklamy do ilości kliknięć w nią – CPC (ang. Cost Per Click). Koszty pojedynczych kliknięć są bardzo zróżnicowane w zależności między innymi od konkurencyjności frazy oraz pozycji reklamy w sekcji i wahają się one od kilku groszy do kilku złotych. Płacisz zatem za każde kliknięcie w reklamę, a nie samo jej wyświetlenie (w modelu CPM, czyli z ang. Cost Per Mille).

W niektórych kampaniach możesz też ustawić model CPA, czyli rozliczanie się za pozyskanie akcji (pod pewnymi warunkami), oraz ROAS, w którym oczekujesz zwrotu kosztów reklamy dzięki maksymalizacji konwersji, choć i tak ponosisz opłatę za kliknięcia.

Natomiast koszty obsługi kampanii Google Ads przez agencję są ustalane indywidualnie. Obejmują one nie tylko samą obsługę, ale też opracowanie strategii, analizę słów kluczowych, grupy odbiorców i wszystkich wskaźników oraz kreację przekazów reklamowych i treści reklam tekstowych. Co ważne, nie jest to jednorazowe działanie, gdyż kampanie Google Ads wymagają stałego, codziennego monitorowania.

Jak weryfikować skuteczność prowadzonej kampanii Google Ads?

Skuteczność reklamy Google Ads – od momentu uruchomienia kampanii – sprawdzamy na podstawie właściwie wyznaczonych KPI, czyli kluczowych wskaźników efektywności. Warto w tym celu połączyć konto Google Ads z Google Analytics, które jest prawdziwą kopalnią informacji – i do tego bezpłatną.

Analizujemy wówczas, ile czasu użytkownik spędził na naszej stronie od momentu kliknięcia w reklamę, ile oraz jakie odwiedził podstrony i karty produktowe, jakich fraz kluczowych szukał, oraz ile takich wizyt zakończyło się konwersją. Ustalimy ponadto, jaka była proporcja leadów do klientów oraz koszt pozyskania klienta.

Cenną informacją jest też współczynnik odrzuceń, mówiący o tym, jaki procent użytkowników po kliknięciu w reklamę nie przeszło dalej, na żadną inną podstronę. Wcale nie musi to od razu oznaczać, że nie był on zainteresowany ofertą. Równie dobrze mógł znaleźć wszystko, czego potrzebował na podstronie przekierowanej z reklamy tekstowej, graficznej czy innej.

Zaufali nam