#growUp!

Zaznacz stronę

Marketing Automation

Wykorzystaj potencjał, jaki dają narzędzia marketing automation i zwiększ liczbę zadowolonych klientów!

Automatyzacja marketingu to w dobie rosnącej konkurencji rozwiązanie, które pomoże Ci lepiej dotrzeć do klientów oraz zareagować na ich faktyczne potrzeby w czasie rzeczywistym. Wspólnie ustalamy cele, które chcesz osiągnąć – nie muszą być to cele wyłącznie sprzedażowe.

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

Marketing Automation

Wyobraź sobie codzienną obsługę potencjalnego klienta: wysyłasz mu maile, przygotowujesz ofertę, przekierowujesz na interesujące podstrony, polecasz superciekawe treści, informujesz o wydarzeniach… Dużo obowiązków, prawda? A co jeśli to indywidualne podejście zastosujesz przy obsłudze dziesięciu klientów? Setki? Dziesięciu tysięcy? Wydaje się to niemożliwe, ale to właśnie po to powstał szereg rozwiązań marketing automation. To narzędzia, które pomogą Ci lepiej dotrzeć do odbiorców oraz reagować na ich faktyczne potrzeby w czasie rzeczywistym.

Każda firma, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, oferowanego produktu, czy branży, musi podejmować komunikację, zarówno z aktualnymi i potencjalnymi klientami, jak i z odbiorcami okazjonalnymi.

Z Sempai możesz wdrażać rozwiązania z zakresu marketing automation, które pomogą Ci kierować spersonalizowane komunikaty do różnych grup docelowych, usprawniać pracę marketingowców w Twojej firmie oraz gromadzić dane, które udoskonalą Twój biznes.

Co to jest marketing automation?

Marketing automation to system działań marketingowych opracowywanych i podejmowanych przy użyciu specjalnego oprogramowania, które z zastosowaniem algorytmów i sztucznej inteligencji zwiększa efektywność prowadzonych kampanii. Składa się z wielu połączonych narzędzi, umożliwiających tworzenie i segmentowanie bazy danych. Na jej podstawie możliwe jest prowadzenie automatycznej i spersonalizowanej komunikacji z użyciem różnych kanałów komunikacji.

Tyle, jeśli chodzi o sztywne definicje. Co to oznacza w praktyce? Narzędzia marketing automation pozwalają Ci dotrzeć do osób znajdujących się na różnych etapach lejka sprzedażowego. Nie jest to jednak komunikacja w ciemno – dane pokazują Ci wprost, kto już dodał produkt do koszyka, a kto dopiero przeglądał karty poszczególnych produktów.

Dzięki temu kierujesz do użytkownika wysokojakościowy i w pełni personalizowany przekaz na temat wyższości pluszowych myszek nad piłkami. A w efekcie – prowadzisz go prosto do dokonania zakupu najlepszych zabawek dla ukochanego kota.

Jak działa marketing automation?

Aby stworzyć możliwość spersonalizowanej komunikacji, dopasowanej ściśle do potrzeb i zainteresowań klientów, system marketing automation gromadzi dane o odbiorcach odwiedzających Twoją stronę, w tym o:

  • atrybutach (dane demograficzne, takie jak: e-mail, imię, miasto oraz zainteresowania, np. rozpieszczanie swojego kota);
  • aktywnościach (dane behawioralne, zachowania odbiorcy w trakcie przeglądania strony WWW lub aplikacji mobilnej np. kliknięcie linku, wrzucenie pluszowej myszki do koszyka zakupowego)
  • transakcjach (np. sfinalizowanie zakupu kocimiętki);
  • zgodach na przetwarzanie danych osobowych.

Moduły marketing automation do zarządzania relacjami z klientami i kontrahentami nazywane są systemami CRM.

Zebrane dane poddajemy segmentacji, która pozwala na zapewnienie odbiorcy uczucia odrębności. To sprawia, że kampanie marketingowe zyskują na dynamiczności i przypominają żywy dialog z klientem. Dowiesz się nie tylko, co interesuje Twojego konsumenta, ale też zapewnisz mu szybkie i przystępne zaznajomienie z Twoją platformą, obsługę na każdym etapie zakupu oraz zachęcisz go do powrotu i do budowania trwałej relacji z firmą. Co więcej, dane te przysłużą się przy odtworzeniu customer journey Twoich klientów.

 

Customer Journey to ścieżka, którą pokonuje klient od uświadomienia sobie potrzeby do jej zaspokojenia, wraz z ujęciem towarzyszących mu emocji, odczuć i doświadczeń, jakie napotyka na jej poszczególnych etapach. Poprawne opracowanie i zrozumienie procesu, jaki przechodzi klient, stanowi istotną wskazówkę do wdrożenia usprawnień i zmian w organizacji firmy. Dzięki automatyzacji jeszcze dokładniej poznasz drogę Twojego klienta i zwiększysz skuteczność marketingu.

Co jeszcze potrafi automatyzacja marketingu?

Narzędzia marketing automation wesprą Twoją firmę również w:

  • tworzeniu baz danych klientów oraz list kontaktów niezbędnych do e-mail marketingu,
  • zwiększaniu ilości i jakości pozyskiwanych leadów;
  • automatycznym dobieraniu ofert i reklam na podstawie zebranych danych;
  • wysyłce newsletterów i innych informacji mailowych;
  • badaniu reakcji odbiorców (tj. współczynnik klikalności, otwarć / odrzuceń);
  • pozyskiwaniu szeroko rozumianych danych analitycznych, a dzięki temu:
    • mierzeniu skuteczności podejmowanych działań (badanie i optymalizacja kosztów, wymierności efektów, jakie przynoszą działania marketingowe itd.)
    • testowaniu nowych rozwiązań i założeń;
    • poprawie współpracy działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta;
    • usprawnieniu procesów sprzedażowych i innych, również na poziomie całego biznesu.

Większość z tych funkcji marketing automation możliwa jest dzięki zastosowaniu takich bazowych rozwiązań jak:

  • lead nurturing – edukowanie potencjalnego klienta przed zakupem;
  • e-mail marketing – opracowanie skutecznej komunikacji poprzez wiadomości e-mail wedle zautomatyzowanych scenariuszy, w tym wysyłka newsletterów;
  • scoring kontaktów – przypisywanie punktowej wartości dla kontaktów na podstawie zaangażowania w działania (np. sprawdzenia cennika) na Twojej stronie internetowej;
  • pop-upy i formularze kontaktowe – okienka wyskakujące na stronie www w czasie rzeczywistym, zachęcające do pozostawienia kontaktu;
  • powiadomienia web push – krótkie komunikaty wyświetlane za zgodą użytkownika;
  • treści dynamiczne – treści pojawiające się na Twojej stronie internetowej w odpowiedzi na działania użytkownika;
  • reguły automatyzacji – wdrożenie automatycznego reagowania na zaistniałe czynniki.

77% marketerów zauważa wzrost konwersji po wdrożeniu działań marketing automation (źródło: invespcro.com)

Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, tylko co 3 koszyk w e-sklepach jest opłacany od razu. Marketing Automation pomaga docierać precyzyjnie do osób, które nie dokończyły zakupów

Zalety automatyzacji marketingu

Wśród wymienionych możliwości, jakie daje marketing automation, pojawiło się wiele korzyści, jakie niesie wdrożenie zautomatyzowanych systemów. Spośród nich warto wspomnieć także o takich jak:

  • powiększenie bazy jakościowych leadów i subskrybentów (np. poprzez dynamiczne formularze kontaktowe);
  • usprawnienie pracy zespołu marketingowego oraz działu sprzedaży poprzez zastosowanie zautomatyzowanych narzędzi komunikacyjnych;
  • zwiększenie konwersji, dzięki dopasowaniu treści do zachowań i preferencji odbiorcy;
  • wzrost szans na utrzymanie i klienta (customer retention) poprzez spersonalizowane rekomendacje produktowe oraz działania zachęcające do wznowienia porzuconych procesów, np. powrót do porzuconych koszyków zakupowych.

Dla jakich biznesów sprawdza się system marketing automation?

Dzięki możliwości wyboru pakietu nasze rozwiązania są odpowiednie dla każdego rodzaju działalności. Po systemy marketing automation sięgają głównie przedstawiciele branży e-commerce. Ponadto marketing automation to rozwiązanie zarówno dla biznesów nastawionych na relację B2B, jak i B2C. W Sempai wspólnie z klientem ustalamy cele, które chcesz osiągnąć – nie muszą być to cele wyłącznie sprzedażowe.

Dlaczego warto wybrać marketing automation z Sempai?

Współpraca z dostawcami narzędzi do automatyzacji marketingu pozwala nam zaoferować Ci dedykowane rozwiązania, szyte na miarę Twoich potrzeb. Dostaniesz od nas dokładnie to, co faktycznie przyczyni się do rozwoju Twojego biznesu i jeszcze więcej:

  • wsparcie specjalistów doświadczonych w zakresie marketing automation;
  • opiekę dedykowanego opiekuna klienta;
  • innowacyjne rozwiązania – stale śledzimy trendy branżowe, reagujemy na zmiany, a nasi eksperci szkolą się w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań, aby dostarczyć najlepsze rozwiązania do automatyzacji marketingu i sprzedaży.

Współpracujemy z:

 

Ile czasu zajmuje wdrożenie marketing automation?

Wdrożenie automatyzacji marketingu to proces długotrwały. Nie da się jednoznacznie określić, po jakim czasie system osiągnie pełnię możliwości. Aby zapewnić optymalny przebieg implementacji, działamy wedle starannie przemyślanej strategii.

Chociaż nie możemy podać Ci dokładnej informacji, ile czasu zajmie zautomatyzowanie działań marketingowych na Twojej stronie, możesz sprawdzić, jakie funkcje marketing automation wdrażamy w pierwszym miesiącu współpracy:

PAKIET START (pierwszy miesiąc współpracy):

Poprawne wdrożenie narzędzia od podstaw jest zadaniem wymagającym i często skomplikowanym. Wiedza i doświadczenie naszych specjalistów gwarantują Ci, że cały proces przebiegnie szybko i sprawnie, a Ty będziesz mógł efektywnie korzystać z automatyzacji swojego marketingu.

1. Wdrożamy system

implementacja skryptów śledzącychchecked
wgranie feedu produktowego do systemu i integracja parametrów niestandardowychchecked
import bazy kontaktów do systemuchecked

2. Implementujemy podstawowe automatyzacje:

wysyłka maila aktywacyjnego do zaimportowanej bazychecked
maile z porzuconymi koszykami do bazychecked
widgety Social Proof (dla klientów Sales Manago)checked
livechatchecked
exit popup z zapisem na newsletter oraz mail z kodem rabatowym
(jeśli Klient zdecyduje się na takie rozwiązanie / będzie ono możliwe do zrealizowania pod kątem technicznym)
checked
ramki produktowe: na stronie głównej, na karcie produktu, w koszyku
(w zależności od możliwości technologicznych w serwisie)
checked
zapis na wiadomości pushchecked
mailing zapis newsletterchecked

Prowadzimy stałe działania

Poprowadzimy kampanie za Ciebie, abyś nie musiał się martwić obsługą narzędzi.

PAKIET MINIPAKIET MIDIPAKIET MAXI - CUSTOM
mailing (ilość)36>6
kampanie web push (ilość)36>6
bieżąca obsługa i optymalizacjacheckedcheckedchecked

Treści wykorzystywane w mailingach i powiadomieniach możesz dostarczać nam samodzielnie. Jeśli jednak wolisz powierzyć ich przygotowanie nam, to oferujemy możliwość rozszerzenia pakietu o dodatkowo płatną usługę contentową obejmującą:

  • przygotowanie treści maili / przekazów MA
  • przygotowanie grafik

Ile kosztuje marketing automation?

Istnieje błędne przekonanie, że działania marketing automation dedykowane są wyłącznie dużym graczom. Mit ten idzie w parze z twierdzeniem, że automatyzacja marketingu jest droga, a więc zarezerwowana dla największych marek. Fałsz!

Wiele zależy od tego, w którym punkcie zaczynasz współpracę i jakie cele chcesz osiągnąć. Jednak finalnym rezultatem automatyzacji jest oszczędność czasu i wysiłku pracowników, a w efekcie mniejsze koszta utrzymania działów marketingu i sprzedaży. Twoi specjaliści będą mogli zająć się tym, na co zawsze brakowało czasu w firmie, nawet na delektowanie się aromatyczną kawą w strefie relaksu.

76% firm wdrażających marketing automation generuje zwrot z inwestycji w ciągu pierwszego roku (źródło: marketo.com)