Strona główna → Pozycjonowanie → Migracja sklepów
Stabilny i bezpieczny wzrost pozycji po zmianie platformy? Z nami to możliwe! Migracja serwisu to – jak każda przeprowadzka – stresujący moment. Skorzystaj z pomocy naszych specjalistów, przenieś się bez problemów i utrzymaj, a nawet zwiększ pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Przeprowadzka to zawsze stresujący moment. Możliwe, że nie obejdziesz się bez wsparcia profesjonalnej ekipy. Podobnie z przeprowadzką na inną domenę, adres czy nawet hosting. Przed Tobą migracja strony? Zastanów się, czy masz odpowiednie zasoby, aby zrobić to samodzielnie. Przeczytaj, czym jest migracja sklepu internetowego, dlaczego ma tak duże znaczenie i dlaczego to zadanie dla specjalistów.
Migracja strony (dotyczy to także migracji sklepu internetowego) to proces polegający np. na przeniesieniu serwisu. Posłużmy się obrazową analogią i odwołajmy się do kluczowych zmian życiowych.
Może być to zmiana samego dostawcy, ale i zmiany w obrębie czynników technicznych.
Mimo iż migrację strony kojarzymy przede wszystkim z przeniesieniem z jednego domeny na drugą (wyprowadzka do innego kraju), to w praktyce jest to znacznie więcej. O migracji mówimy zawsze wtedy, gdy podejmujemy działania, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na ruch w witrynie, a także na odczucia użytkowników wynikające z przebywania ma stronie.
Decyzję o migracji sklepu internetowego należy poprzedzić szczegółową analizą aktualnego stanu witryny oraz swoich potrzeb. To skomplikowany proces, który trzeba bardzo dokładnie zaplanować i którego na pewno nie można zostawiać na ostatnią chwilę. Dotyczy to przede wszystkim zmian w zakresie hostingu. Nie czekaj, aż o momencie wyprowadzki zadecydują narzucone Ci deadline’y. Poza tym pamiętaj, że przeniesienie sklepu internetowego w szczycie sezonu, kiedy to generujesz największa sprzedaż, to raczej kiepski pomysł. Musisz liczyć się z chwilowymi trudnościami w dostępie do strony, ponadto migracja siłą prawdopodobnie spowodują chwilowy spadek ruchu organicznego w witrynie.
Skorzystaj z oferty
Odpowiedź brzmi oczywiście: to zależy. Znaczenie ma tu przede wszystkim rodzaj migracji, wielkość serwisu, a także poprawność przeprowadzenia całego procesu. Dość prosta zmiana hostingu zajmuje zazwyczaj maksymalnie kilka dni – tak jak przeprowadzka na sąsiednie osiedle. Z kolei zmiana w zakresie adresu URL i konieczność wdrożenia nowych przekierowań czy tym bardziej przenosiny na nową domenę zajmie kilka tygodni, a nawet kilka miesięcy.
Ruch organiczny z wyszukiwarek to jedno z największych źródeł odwiedzin potencjalnych klientów w e-sklepach. Przy dobrej optymalizacji SEO i dużej sile brandu może być również jednym z tańszych sposobów generowaniu ruchu. A co najważniejsze – również i konwersji! Jeżeli witryna będzie Idealne dopasowana do potrzeb użytkowników, tego typu odwiedziny wygenerują bardzo duży potencjał sprzedażowy.Trzeba jednak pamiętać, że właśnie to źródło ruchu jest najbardziej narażone na negatywne skutki migracji pomiędzy platformami e-commerce, w tym m.in. na:
Przed Tobą więc ambitne zadanie: musisz tak przeprowadzić migrację swojego sklepu internetowego, aby nie odbiło się to negatywnie na ruchu w Twojej witrynie.
Dlatego też migrację strony należy podzielić na mniejsze etapy. Zamiast od razu załadowywać ciężarówkę wszystkimi gratami na chybił trafił, zacznij od mebli, a dopiero potem przewieź książki i ubrania.
Można tu wymienić przede wszystkim takie działania jak:
Dane, jakie musisz przenieść, to na pewno informacje o Twoich klientach, dane dotyczące zamówień, produktów oraz kategorii.
Nie trzeba za to przenosić danych historycznych (jak historia zmian statusów zamówień czy edycji konta klienta), kampanii promocyjnych (zakończ je przed rozpoczęciem migracji) czy też stron z regulaminem, komunikatem RODO oraz zakładki z kontaktem (lepiej zbudować je od nowa na nowej stronie).
Przed rozpoczęciem migracji serwisu należy też zadbać o przekierowania adresów URL. Bez tego nie ma mowy o zachowaniu wysokiej pozycji w Google.Potrzebne jest:
Wszystko gotowe? Teraz można wcisnąć przycisk „START” i rozpocząć migrację sklepu internetowego. Miej jednak na uwadze, że tego procesu nie można pozostawić bez nadzoru. Należy na bieżąco weryfikować, czy nie dochodzi do powstawania błędów i w razie potrzeby je korygować.
Najpierw przeprowadzamy analizę URL po przenosinach:
Jak widzisz, migracja sklepu to operacja na żywym organizmie. Sporo ryzykujesz, szczególnie jeśli powierzysz to zadanie chirurgom bez doświadczenia! Co może pójść nie tak i czym może to skutkować?
To, czego wszyscy najbardziej się boimy, czyli spadek widoczności witryny
Oczywiście, chwilowy spadek widoczności i ruchu może nastąpić nawet wtedy, kiedy migracja sklepu internetowego zostanie przeprowadzona wzorowo. Strona powinna się jednak szybko odbić. Ewentualne błędy podczas migracji mogą przynieść naprawdę drastyczny spadek ruchu, a optymalizację SEO witryny trzeba będzie rozpoczynać w zasadzie od nowa.
Może tak się stać wskutek nieprawidłowo ustalonych przekierowań. Tym samym będziesz musiał się pożegnać z efektami długich miesięcy systematycznej pracy nad pozycjonowaniem.
Komunikaty 404 to naturalna konsekwencja prac związanych z migracją. Gorzej, jeśli niepoprawnie wdrożyłeś przekierowania, przez co użytkownicy mają trudność z dostaniem się do odpowiednich podstron.
To tylko kilka przykładowych skutków nieprawidłowo przeprowadzonej migracji strony. O ile migrację niewielkiego i nieskomplikowanego serwisu prawdopodobnie można przeprowadzić samodzielnie, to w przypadku sklepów z dużą liczbą produktów lepiej skorzystać ze wsparcia specjalistów. Gra toczy się tu o zbyt wysoką stawkę!Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania to gwarancja stałych i stabilnych wzrostów ruchu na stronie. Jednak tylko doświadczeni specjaliści wiedzą, jak pozyskać wartościowych, nieprzypadkowych użytkowników i uniknąć przy tym kar od Google. W Sempai od kilkunastu lat z powodzeniem zajmujemy się migracjami sklepów internetowych i jednocześnie zapewniamy naszym klientom najlepsze pozycje w wyszukiwarce.
Koszt migracji zawsze ustalany jest indywidualnie. Jeżeli przeprowadzasz prace samodzielnie, musisz wziąć pod uwagę liczbę godzin i innych zasobów, jakie poświęcisz na ten proces.Podobnie w przypadku współpracy z agencją. Wycena jest ustalana na podstawie rodzaju i zakresu migracji, wielkości sklepu, liczby podstron, produktów itd. Odezwij się do nas – nasi specjaliści wypytają Cię o potrzeby i przygotują Ci propozycje wspólnych działań.
Sklepy internetowe nie są rzeźbione w kamieniu. Jeżeli widzisz pole do zmiany, przejdź na nową platformę i wdróż nowe funkcjonalności oraz zadbaj o szczegóły w kontekście SEO. Jeżeli zrobisz to dobrze lub zlecisz zadanie profesjonalistom, Twój nowy sklep online będzie zbierał coraz więcej ruchu i zacznie generować jeszcze większą sprzedaż.
Sprzedaż międzynarodowa za pośrednictwem Allegro Sprzedaż na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Allegro przynosi wiele korzyści, które mogą znaczą...
Z pewnością słyszałeś o SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Ale czy wiesz, że optymalizacja dotyczy nie tylko tekstu, lecz także ...
Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...