Migracja sklepu

Stabilny i bezpieczny wzrost pozycji po zmianie platformy? Z nami to mo┼╝liwe! Migracja serwisu to ÔÇô jak ka┼╝da przeprowadzka ÔÇô stresuj─ůcy moment. Skorzystaj z pomocy naszych specjalist├│w, przenie┼Ť si─Ö bez problem├│w i utrzymaj, a nawet zwi─Öksz pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofert─Ö

Migracja sklepu internetowego

Przeprowadzka to zawsze stresuj─ůcy moment. Mo┼╝liwe, ┼╝e nie obejdziesz si─Ö bez wsparcia profesjonalnej ekipy. Podobnie z przeprowadzk─ů na inn─ů domen─Ö, adres czy nawet hosting. Przed Tob─ů migracja strony? Zastan├│w si─Ö, czy masz odpowiednie zasoby, aby zrobi─ç to samodzielnie. Przeczytaj, czym jest migracja sklepu internetowego, dlaczego ma tak du┼╝e znaczenie i dlaczego to zadanie dla specjalist├│w.

Co to jest migracja strony?

Migracja strony (dotyczy to tak┼╝e migracji sklepu internetowego) to proces polegaj─ůcy np. na przeniesieniu serwisu. Pos┼éu┼╝my si─Ö obrazow─ů analogi─ů i odwo┼éajmy si─Ö do kluczowych zmian ┼╝yciowych.

  • Przeniesienie na korzystniejszy hosting jest troch─Ö jak przeprowadzka na inne osiedle. Niby blisko, niby znajomo, a tak jakbyÔÇŽ inaczej? I mamy nadziej─Ö ÔÇô lepiej.

Mo┼╝e by─ç to zmiana samego dostawcy, ale i zmiany w obr─Öbie czynnik├│w technicznych.

  • Wyobra┼║ sobie, ┼╝e masz nowy zarz─ůd wsp├│lnoty mieszkaniowej. Niemo┼╝liwe staje si─Ö mo┼╝liwe, ┼╝ar├│wki na klatce s─ů b┼éyskawicznie wymienione i znikn─ů┼é problem z segregacj─ů ┼Ťmieci. Mo┼╝liwe, ┼╝e inny system CMS lub wprowadzenie zmian w obr─Öbie aktualnego pozwoli Ci na znacznie sprawniejsze zarz─ůdzanie tre┼Ťciami.
  • A mo┼╝e postanawiasz wyprowadzi─ç si─Ö do innego kraju? Musisz przyzwyczai─ç si─Ö do nowego adresu. Je┼Ťli jednak chodzi o stron─Ö, b─Ödzie to adres URL i nowa domena internetowa, a zmiana mo┼╝e dotyczy─ç tak┼╝e przenosin z http na https.
  • Czasami jednak, zamiast przeprowadza─ç si─Ö na drugi koniec ┼Ťwiata, wystarczy zrobi─ç generalny remont domu. Migracja strony mo┼╝e wi─Öc oznacza─ç r├│wnie┼╝ zupe┼én─ů zmian─Ö wygl─ůdu witryny (np. zmiana szaty graficznej b─ůd┼║ wdro┼╝enie nowego menu itd., co b─Ödzie mia┼éo wp┼éyw na struktur─Ö serwisu) lub jej funkcjonalno┼Ťci (kt├│ra mo┼╝e wynika─ç np. z konieczno┼Ťci stworzenia nowoczesnego, prostszego i intuicyjnego w obs┼éudze miejsca do zakup├│w online).

Mimo i┼╝ migracj─Ö strony kojarzymy przede wszystkim z przeniesieniem z jednego domeny na drug─ů (wyprowadzka do innego kraju), to w praktyce jest to znacznie wi─Öcej. O migracji m├│wimy zawsze wtedy, gdy podejmujemy dzia┼éania, kt├│re mog─ů w znacz─ůcy spos├│b wp┼éyn─ů─ç na ruch w witrynie, a tak┼╝e na odczucia u┼╝ytkownik├│w wynikaj─ůce z przebywania ma stronie.

Kiedy migracja sklepu internetowego?

Decyzj─Ö o migracji sklepu internetowego nale┼╝y poprzedzi─ç szczeg├│┼éow─ů analiz─ů aktualnego stanu witryny oraz swoich potrzeb. To skomplikowany proces, kt├│ry trzeba bardzo dok┼éadnie zaplanowa─ç i kt├│rego na pewno nie mo┼╝na zostawia─ç na ostatni─ů chwil─Ö. Dotyczy to przede wszystkim zmian w zakresie hostingu. Nie czekaj, a┼╝ o momencie wyprowadzki zadecyduj─ů narzucone Ci deadlineÔÇÖy. Poza tym pami─Ötaj, ┼╝e przeniesienie sklepu w szczycie sezonu, kiedy to generujesz najwi─Öksza sprzeda┼╝, to raczej kiepski pomys┼é. Musisz liczy─ç si─Ö z chwilowymi trudno┼Ťciami w dost─Öpie do strony, ponadto migracja si┼é─ů prawdopodobnie spowoduj─ů chwilowy spadek ruchu organicznego w witrynie.

Chc─Ö dosta─ç wycen─Ö

Ile trwa migracja sklepu internetowego?

Odpowied┼║ brzmi oczywi┼Ťcie: to zale┼╝y. Znaczenie ma tu przede wszystkim rodzaj migracji, wielko┼Ť─ç serwisu, a tak┼╝e poprawno┼Ť─ç przeprowadzenia ca┼éego procesu. Do┼Ť─ç prosta zmiana hostingu zajmuje zazwyczaj maksymalnie kilka dni ÔÇô tak jak przeprowadzka na s─ůsiednie osiedle. Z kolei zmiana w zakresie adresu URL i konieczno┼Ť─ç wdro┼╝enia nowych przekierowa┼ä czy tym bardziej przenosiny na now─ů domen─Ö zajmie kilka tygodni, a nawet kilka miesi─Öcy.

Etapy migracji sklepu ÔÇô czyli jak nie straci─ç pozycji

Ruch organiczny z wyszukiwarek to jedno z najwi─Ökszych ┼║r├│de┼é odwiedzin potencjalnych klient├│w w e-sklepach. Przy dobrej optymalizacji SEO i du┼╝ej sile brandu mo┼╝e by─ç r├│wnie┼╝ jednym z ta┼äszych sposob├│w generowaniu ruchu. A co najwa┼╝niejsze ÔÇô r├│wnie┼╝ i konwersji! Je┼╝eli witryna b─Ödzie Idealne dopasowana do potrzeb u┼╝ytkownik├│w, tego typu odwiedziny wygeneruj─ů bardzo du┼╝y potencja┼é sprzeda┼╝owy.
Trzeba jednak pami─Öta─ç, ┼╝e w┼éa┼Ťnie to ┼║r├│d┼éo ruchu jest najbardziej nara┼╝one na negatywne skutki migracji pomi─Ödzy platformami e-commerce, w tym m.in. na:

  • spadek pozycji na wa┼╝ne s┼éowa kluczowe w wynikach wyszukiwania,
  • utrata ruchu z fraz long tail, czyli z tzw. d┼éugiego ogona,
  • spadek si┼éy link├│w,
  • pogorszenie jako┼Ťci serwisu (dla u┼╝ytkownika i robota Google).

Przed Tob─ů wi─Öc ambitne zadanie: musisz tak przeprowadzi─ç migracj─Ö swojego sklepu internetowego, aby nie odbi┼éo si─Ö to negatywnie na ruchu w Twojej witrynie.

Dlatego te┼╝ migracj─Ö strony nale┼╝y podzieli─ç na mniejsze etapy. Zamiast od razu za┼éadowywa─ç ci─Ö┼╝ar├│wk─Ö wszystkimi gratami na chybi┼é trafi┼é, zacznij od mebli, a dopiero potem przewie┼║ ksi─ů┼╝ki i ubrania.

Zebranie danych przed migracj─ů

Można tu wymienić przede wszystkim takie działania jak:

  • eksport najwa┼╝niejszych podstron serwisu,
  • zapisanie starej struktury serwisu (aby mie─ç do niej dost─Öp w ka┼╝dym dowolnym momencie i m├│c odzyska─ç poprzedni─ů warstw─Ö strony),
  • monitorowanie pozycji najwa┼╝niejszych s┼é├│w kluczowych, w celu wy┼éapania waha┼ä po przeindeksowaniu serwisu.

Dane, jakie musisz przenie┼Ť─ç, to na pewno informacje o Twoich klientach, dane dotycz─ůce zam├│wie┼ä, produkt├│w oraz kategorii.

Nie trzeba za to przenosić danych historycznych (jak historia zmian statusów zamówień czy edycji konta klienta), kampanii promocyjnych (zakończ je przed rozpoczęciem migracji) czy też stron z regulaminem, komunikatem RODO oraz zakładki z kontaktem (lepiej zbudować je od nowa na nowej stronie).

Przekierowania adres├│w URL

Przed rozpocz─Öciem migracji serwisu nale┼╝y te┼╝ zadba─ç o przekierowania adres├│w URL. Bez tego nie ma mowy o zachowaniu wysokiej pozycji w Google.
Potrzebne jest:

  • przygotowanie skryptu przekierowuj─ůcego produkty, kategorie i strony producent├│w
  • stworzenie planu przekierowa┼ä kategorii/podkategorii oraz najwa┼╝niejszych podstron serwisu nieobj─Ötych automatycznym skryptem przekierowa┼ä,
  • wsparcie i nadz├│r w czasie przepi─Öcia platformy.

Weryfikacja i wdro┼╝enie systemu

Wszystko gotowe? Teraz mo┼╝na wcisn─ů─ç przycisk ÔÇ×STARTÔÇŁ i rozpocz─ů─ç migracj─Ö sklepu internetowego. Miej jednak na uwadze, ┼╝e tego procesu nie mo┼╝na pozostawi─ç bez nadzoru. Nale┼╝y na bie┼╝─ůco weryfikowa─ç, czy nie dochodzi do powstawania b┼é─Öd├│w i w razie potrzeby je korygowa─ç.

Analiza powdro┼╝eniowa SEO ÔÇô po migracji sklepu internetowego

Najpierw przeprowadzamy analiz─Ö URL po przenosinach:

  • sprawdzamy poprawno┼Ť─ç przekierowania starej struktury serwisu,
  • monitorujemy b┼é─Ödy w Search Console,
  • monitorujemy b┼é─Ödy 404 i przekierowania zagubionych adres├│w URL,
  • optymalizujemy przekierowa┼ä ÔÇô du┼╝a liczba przekierowa┼ä mo┼╝e znacz─ůco zwi─Ökszy─ç czas ┼éadowania strony (warto wi─Öc po wy┼éapaniu ich wszystkich zoptymalizowa─ç plik ÔÇô znale┼║─ç cz─Ö┼Ťci wsp├│lne i d─ů┼╝y─ç do redukcji wielko┼Ť─ç pliku htaccess),
  • monitorujemy pozycje oraz ruch.

Ponadto niezb─Ödny jest audyt SEO nowego serwisu:

  • pe┼ény Audyt SEO nowej wersji serwisu,
  • stworzenie wytycznych optymalizacyjnych dla nowego serwisu

Migracja sklepu ÔÇô samodzielna czy ze wsparciem agencji?

Jak widzisz, migracja sklepu to operacja na ┼╝ywym organizmie. Sporo ryzykujesz, szczeg├│lnie je┼Ťli powierzysz to zadanie chirurgom bez do┼Ťwiadczenia! Co mo┼╝e p├│j┼Ť─ç nie tak i czym mo┼╝e to skutkowa─ç?

To, czego wszyscy najbardziej si─Ö boimy, czyli spadek widoczno┼Ťci witryny

Oczywi┼Ťcie, chwilowy spadek widoczno┼Ťci i ruchu mo┼╝e nast─ůpi─ç nawet wtedy, kiedy migracja sklepu internetowego zostanie przeprowadzona wzorowo. Strona powinna si─Ö jednak szybko odbi─ç. Ewentualne b┼é─Ödy podczas migracji mog─ů przynie┼Ť─ç naprawd─Ö drastyczny spadek ruchu, a optymalizacj─Ö SEO witryny trzeba b─Ödzie rozpoczyna─ç w zasadzie od nowa.

Utrata przychodz─ůcych link├│w

Może tak się stać wskutek nieprawidłowo ustalonych przekierowań. Tym samym będziesz musiał się pożegnać z efektami długich miesięcy systematycznej pracy nad pozycjonowaniem.

B┼é─Ödy na stronie, kt├│re odstraszaj─ů

Komunikaty 404 to naturalna konsekwencja prac zwi─ůzanych z migracj─ů. Gorzej, je┼Ťli niepoprawnie wdro┼╝y┼ée┼Ť przekierowania, przez co u┼╝ytkownicy maj─ů trudno┼Ť─ç z dostaniem si─Ö do odpowiednich podstron.

Dlaczego Sempai?

To tylko kilka przyk┼éadowych skutk├│w nieprawid┼éowo przeprowadzonej migracji strony. O ile migracj─Ö niewielkiego i nieskomplikowanego serwisu prawdopodobnie mo┼╝na przeprowadzi─ç samodzielnie, to w przypadku sklep├│w z du┼╝─ů liczb─ů produkt├│w lepiej skorzysta─ç ze wsparcia specjalist├│w. Gra toczy si─Ö tu o zbyt wysok─ů stawk─Ö!
Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania to gwarancja sta┼éych i stabilnych wzrost├│w ruchu na stronie. Jednak tylko do┼Ťwiadczeni specjali┼Ťci wiedz─ů, jak pozyska─ç warto┼Ťciowych, nieprzypadkowych u┼╝ytkownik├│w i unikn─ů─ç przy tym kar od Google. W Sempai od kilkunastu lat z powodzeniem zajmujemy si─Ö migracjami sklep├│w internetowych i jednocze┼Ťnie zapewniamy naszym klientom najlepsze pozycje w wyszukiwarce.

Ile kosztuje migracja?

Koszt migracji zawsze ustalany jest indywidualnie. Je┼╝eli przeprowadzasz prace samodzielnie, musisz wzi─ů─ç pod uwag─Ö liczb─Ö godzin i innych zasob├│w, jakie po┼Ťwi─Öcisz na ten proces.
Podobnie w przypadku wsp├│┼épracy z agencj─ů. Wycena jest ustalana na podstawie rodzaju i zakresu migracji, wielko┼Ťci sklepu, liczby podstron, produkt├│w itd. Odezwij si─Ö do nas ÔÇô nasi specjali┼Ťci wypytaj─ů Ci─Ö o potrzeby i przygotuj─ů Ci propozycje wsp├│lnych dzia┼éa┼ä.

Sklepy internetowe nie s─ů rze┼║bione w kamieniu. Je┼╝eli widzisz pole do zmiany, przejd┼║ na now─ů platform─Ö i wdr├│┼╝ nowe funkcjonalno┼Ťci oraz zadbaj o szczeg├│┼éy w kontek┼Ťcie SEO. Je┼╝eli zrobisz to dobrze lub zlecisz zadanie profesjonalistom, Tw├│j sklep online b─Ödzie zbiera┼é coraz wi─Öcej ruchu i zacznie generowa─ç jeszcze wi─Öksz─ů sprzeda┼╝.

Szybki kontakt






    Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzib─ů przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Krak├│w, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zg┼éoszenia.
    Zapozna┼éem/-am si─Ö z polityk─ů prywatno┼Ťci. Wiem, ┼╝e moja zgoda mo┼╝e by─ç odwo┼éana w ka┼╝dym momencie poprzez wys┼éanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkowa─ç b─Ödzie usuni─Öciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza
    Wiedzy
    Performance Max, czy alternatywy? Naucz si─Ö dobiera─ç idealne kampanie reklamowe!

    Performance Max, czy alternatywy? Naucz si─Ö dobiera─ç idealne kampanie reklamowe!

    Performance Max to stosunkowo nowy typ kampanii reklamowej, kt├│ry w wakacje 2022 roku na dobre zast─ůpi┼é dotychczasowe inteligentne kampanie produktowe...

    Wska┼║nik jako┼Ťci konta Google Ads  ÔÇö Tw├│j przyjaciel, czy wr├│g?

    Wska┼║nik jako┼Ťci konta Google Ads ÔÇö Tw├│j przyjaciel, czy wr├│g?

    Dos┼éownie w ka┼╝dym przypadku w naszym ┼╝yciu ÔÇö je┼╝eli ocena czegokolwiek ma nie┼Ť─ç pozytywn─ů dla nas warto┼Ť─ç ÔÇö powinna by─ç obiektywna. Musimy r├│wnie┼╝ do...

    ostatni-webinar

    S┼éysza┼ée┼Ť co┼Ť o rozporz─ůdzeniu RODO i Dyrektywie Omnibus, ale nie wiesz, co te regulacje oznaczaj─ů w praktyce i czy rzeczywi┼Ťcie dotycz─ů Twojego e-biz...
    Case
    Study
    case study eDomator
    Jak w kr├│tkim czasie rozwin─ů─ç konto i wskoczy─ç na 1 miejsce w rankingu sprzedaj─ůcych w swojej najwa┼╝niejszej kategorii? Case study Allegro Ads┬á

    Z firm─ů eDomator wsp├│┼épracujemy ju┼╝ prawie 5 lat. Rozpocz─Öli┼Ťmy nasze dzia┼éania od efektywno┼Ťciowych kampanii Google Ads i wraz z rozwojem skl...


    case study green bike 1
    Wzrost liczby zakup├│w o 175%! Case study GreenBike

    Wsp├│┼épraca z GreenBike nigdy nie by┼éa jazd─ů bez trzymanki. Opracowali┼Ťmy szczeg├│┼éowy plan dzia┼éania, ale wiedzieli┼Ťmy, ┼╝e musimy by─ç elasty...


    furniture
    Sprawd┼║, jak w szybkim tempie rozwin─ů─ç profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, kt├│re przygotowali┼Ťmy wsp├│lnie z agencj─ů Kohai i sprawd┼║, jak w kr├│tkim czasie dzi─Öki kreatywnym pomys┼éom i odpowiednim...


    case study silla
    Kampanie Google Ads w bran┼╝y armatury ┼éazienkowej w Polsce i zagranic─ů. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z bran┼╝y armatury ┼éazienkowej i dowiedz si─Ö, jak wsparli┼Ťmy j─ů w wyj┼Ťciu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl┬á &n...


    bulb
    Taki sam bud┼╝et – efekty 3x wi─Öksze ju┼╝ w pierwszym miesi─ůcu dzia┼éa┼ä Allegro Ads. Case study

    Historia zwi─Ökszenia sprzeda┼╝y na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firm─ů ...


    kitchen
    283% wi─Öcej transakcji w miesi─ůc – a to dopiero pocz─ůtek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj histori─Ö naszej wsp├│┼épracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawd┼║, jak zwi─Ökszyli┼Ťmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    christin hume Hcfwew744z4 unsplash 1 e1661775100550.png
    W punkt! Czyli jak dzi─Öki precyzyjnej segmentacji u┼╝ytkownik├│w w Google Ads 2 x zwi─Ökszyli┼Ťmy liczb─Ö lead├│w w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego u┼╝ytkownika, z dedykowanym przekazem i we w┼éa┼Ťciwej chwili stanowi najwi─Öksze wyzwanie wsp├│┼éczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle prze┼╝ywaj─ů obecnie prawdziwy renesans, nic wi─Öc dziwnego, ┼╝e coraz wi─Öcej os├│b szuka kr─ů┼╝k├│w w internecie. Sprzeda┼╝ p┼éyt winylowy...


    case study rmd bike
    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie histori─Ö sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, kt├│ry na przestrzeni 4 lat ewoluowa┼é z raczkuj─ůcego e-commerceÔÇÖa do jednego z lider├...


    case study prezent marzen
    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marze┼ä, jak sam o sobie pisze, oferuje pomys┼éy na prezent dla ka┼╝dego i na ka┼╝d─ů okazj─Ö. Klienci znajd─ů tam zar├│wno relaksuj─ůce preze...


    case study rea
    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Bran┼╝a klienta: armatura ┼éazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie spos├│b prowadzi─ç skutecznych i precyzyjnych dzia┼éa┼ä rek...


    case study zapato
    Jak dzi─Öki precyzyjnie zebranym danym zwi─Ökszyli┼Ťmy efektywno┼Ť─ç kampanii Google Ads

    Ka┼╝da prowadzona kampania reklamowa powinna podlega─ç wnikliwej i systematycznej analizie. Maj─ůc to na uwadze traktujemy poprawnie wdro┼╝on─ů analit...