analityka internetowa icon 1

Analityka internetowa

Mo偶na mie膰 niesamowit膮 intuicj臋 i w艂a艣nie na niej opiera膰 sw贸j biznes. Mo偶na r贸wnie偶 zaufa膰 liczbom, kt贸re nigdy nie zawodz膮 i nie k艂ami膮. Zaufaj twardym danym dotycz膮cym Twojej strony. Dzi臋ki analitykom Sempai dowiesz si臋, jak pozyskiwa膰 dane oraz w jaki spos贸b wykorzysta膰 t臋 wiedz臋 w praktyce.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofert臋

Baza wiedzy copy 2 1
Google Analytics 4

Wykorzystaj potencja艂 narz臋dzia dzi臋ki jego pe艂nej konfiguracji, analityce oraz wdro偶eniu

Wi臋cej

szkolenia i kursy 2
Szkolenia GA4

Naucz si臋 praktycznej obs艂ugi GA4 pod okiem jednego z naszych specjalist贸w

Wi臋cej

Artboard 39 copy 13 1
Konsultacje analityki

Dowiedz si臋, co potrzebujesz aby w pe艂ni wykorzystywa膰 potencja艂 Twoich danych

Wi臋cej

Jeżeli czegoś nie możesz zmierzyć, to nie możesz też tego poprawić.

~Peter Drucker

Oko艂o 7 na 10 naszych klient贸w w momencie rozpocz臋cia wsp贸艂pracy nie wykorzystuje w pe艂ni potencja艂u Google Analytics! Wielu e-commerce b膮d藕 marketing manager贸w przyznaje, 偶e nie wie:

jakie dane powinni zbierać i czy robią to poprawnie

na jakich metrykach skoncentrować swoją uwagę, a które mogą pominąć

czy wyciąga poprawne wnioski, analizując pozyskane dane

Tymczasem korzystanie z rozwi膮za艅 i mo偶liwo艣ci, jakie daje analityka internetowa, pozwala podejmowa膰 lepsze decyzje biznesowe.

Ale po kolei: co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to inaczej proces polegaj膮cy na pozyskiwaniu oraz analizowaniu danych pochodz膮cych ze stron internetowych. W rezultacie otrzymujesz szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce ruchu oraz zachowa艅 potencjalnych klient贸w na swojej stronie w czasie rzeczywistym. Chyba nie musimy Ci m贸wi膰, jak cenna jest to wiedza! Dzi臋ki zebranym i przeanalizowanym danym mo偶esz poprawi膰 swoj膮 stron臋 internetow膮: wprowadzi膰 zmiany w obr臋bie witryny i zoptymalizowa膰 jej poszczeg贸lne elementy, a tak偶e przeprowadzi膰 trafione kampanie reklamowe. 鈥濸odkr臋cisz鈥 wsp贸艂czynnik konwersji i poprawisz widoczno艣膰 serwisu w wyszukiwarce. Analityka internetowa to zatem same plusy w bran偶y e-commerce i nie tylko.

najlepsze specjalistki z analityki internetowej

Analityka internetowa 鈥 jakie dok艂adnie ma zastosowanie?

Przejd藕my jednak do konkret贸w. Jak mo偶esz zastosowa膰 analityk臋 internetow膮 e-commerce w praktyce?

Dzi臋ki analizie wymienionych danych:

  • wy艂apiesz b艂臋dy na swojej stronie internetowej,
  • ocenisz, czy Twoje kampanie reklamowe s膮 skuteczne,
  • dowiesz si臋, kim s膮 Twoi klienci,
  • dowiesz si臋 wi臋cej o zachowaniu u偶ytkownik贸w na stronie i wy艂apiesz bariery, jakie napotykaj膮,
  • w rezultacie usprawnisz swoj膮 stron臋 internetow膮.

Twoja witryna b臋dzie dzia艂a艂a lepiej i szybciej oraz stanie si臋 maksymalnie intuicyjna w obs艂udze. U偶ytkownicy odwiedzaj膮cy Twoje strony www nie b臋d膮 ju偶 napotyka膰 przeszk贸d, kt贸re mog艂yby sk艂oni膰 ich do opuszczenia witryn, co zmotywuje ich do dalszych dzia艂a艅. Ponadto poznasz swoich potencjalnych klient贸w i b臋dziesz m贸g艂 tworzy膰 dla nich dedykowane, spersonalizowane komunikaty oraz rozwi膮zania. Z analityk膮 internetow膮 zwi臋kszasz szans臋 na to, 偶e proces decyzyjny i zakupowy zako艅czy si臋 sukcesem!

Ksi臋ga danych, czyli analityka marketingowa z Google Analytics

Analiza danych i ich interpretacja jest mo偶liwa jedynie dzi臋ki wykorzystaniu odpowiednich, zaawansowanych narz臋dzi. Kluczowa jest tak偶e ich umiej臋tna obs艂uga, do艣wiadczenie oraz nieustannie aktualizowana wiedza. Nasi specjali艣ci korzystaj膮 przede wszystkim z Google Analytics. To platforma umo偶liwiaj膮ca zbieranie informacji i daj膮ca dost臋p do ogromnej ilo艣ci danych, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰 do rozwoju swojego biznesu. Liczba odwiedzin, unikalni u偶ytkownicy czy 艣redni czas przebywania na stronie 鈥 to tylko niekt贸re z nich.

zgrany zesp贸艂 analityki internetowej

艢mia艂o mo偶emy stwierdzi膰, 偶e nasi specjali艣ci znaj膮 to rozwi膮zanie na wylot. Google Analytics w r臋kach analityk贸w Sempai mo偶e sta膰 si臋 Twoj膮 tajn膮 broni膮, dzi臋ki kt贸rej wprowadzisz zmiany i roz艂o偶ysz konkurencj臋 na 艂opatki.

Dzi臋ki analityce internetowej poznasz i zrozumiesz u偶ytkownika

Analityka internetowa przeprowadzona za pomoc膮 Google Analytics prze艣wietla kilka istotnych obszar贸w zwi膮zanych z u偶ytkownikiem.

Kim jest Tw贸j u偶ytkownik?

Dzi臋ki analityce internetowej dostaniesz przede wszystkim arcydok艂adne dane dotycz膮ce os贸b, kt贸re odwiedzaj膮 Twoj膮 witryn臋. Poznasz ich wiek, p艂e膰, miejsce zamieszkania, ale tak偶e kategorie zainteresowa艅 czy technologie, z kt贸rych korzystaj膮. Dobrze wiesz, 偶e te informacje s膮 bezcenne dla w艂a艣cicieli sklep贸w internetowych!

Sk膮d przyszed艂 do Ciebie u偶ytkownik?

Dane dotycz膮ce Acquisition, czyli Pozyskiwania, to kolejny puzzel w uk艂adance. Dzi臋ki nim dowiesz si臋, sk膮d i kiedy przychodz膮 Twoi odbiorcy. Acquisition daje Ci jasn膮 informacj臋, kt贸re z prowadzonych przez Ciebie kampanii dzia艂aj膮. Czy jest to optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej SEO? P艂atne kampanii Google Ads? A mo偶e kampanie marketingowe prowadzone na portalach spo艂eczno艣ciowych albo chocia偶by cotygodniowy newsletter? Analiza oraz interpretacja tych danych pozwoli Ci na poznanie zachowania u偶ytkownik贸w i na opracowanie przemy艣lanej strategii pozyskiwania nowych 鈥 niezale偶nie od tego, czy dzia艂asz w bran偶y e-commerce, czy nie.

Jak zachowuje si臋 u偶ytkownik na Twojej stronie?

Analityka e-commerce pomo偶e Ci r贸wnie偶 鈥瀝ozgry藕膰鈥 Behavior, czyli Zachowania u偶ytkownika na stronie.聽Kt贸re podstrony ich interesuj膮? W co klikaj膮? Czy przechodz膮 ca艂y proces zakupowy? W kt贸rym momencie decyduj膮 si臋 opu艣ci膰 stron臋? Czy po opuszczeniu witryny wracaj膮, a je艣li tak, to jaki jest to odsetek u偶ytkownik贸w? Jaki jest wsp贸艂czynnik odrzuce艅? Analityka internetowa w tym rozumieniu s艂u偶y m.in. wy艂apaniu b艂臋d贸w, newralgicznych miejsc oraz optymalizacj臋 rozwi膮za艅.

Czy u偶ytkownik robi to, co chcesz, aby robi艂?

Kolejny etap w臋dr贸wki klienta po stronie to Coversion, czyli oczywi艣cie Konwersja. Konwersja b臋dzie si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od tego, w jakim celu prowadzisz swoj膮 witryn臋. Je偶eli masz sklep internetowy, to z pewno艣ci膮 zale偶y Ci na 艣wietnych wynikach sprzeda偶y, do osi膮gni臋cia kt贸rych potrzebny Ci b臋dzie wysoki wsp贸艂czynnik konwersji. To nie znaczy, 偶e nie mo偶esz wyznacza膰 innych, dodatkowych cel贸w oraz monitorowa膰 wynik贸w. Konwersja mo偶e dotyczy膰 np. wype艂nienia formularza i zadania pytania, zapisania si臋 do newslettera albo pobrania PDF-a z ofert膮. Narz臋dzia analityczne e-commerce pozwalaj膮 Ci pozna膰 wsp贸艂czynnik konwersji niezale偶nie od jej rodzaju, a tak偶e por贸wnywa膰 ze sob膮 wyniki z r贸偶nych segment贸w czy pochodz膮ce z r贸偶nych okres贸w.

Analityka e-commerce poprawi Twoje wyniki

Poza tym przeanalizujesz kampanie prowadzone w r贸偶nych kana艂ach 鈥 z SEO, Google Ads czy reklam bannerowych w mediach spo艂eczno艣ciowych 鈥 por贸wnasz ich koszty oraz osi膮gni臋te wyniki sprzeda偶y produkt贸w. Czarno na bia艂ym b臋dziesz w stanie okre艣li膰, co dzia艂a, a co niekoniecznie. Tym samym zoptymalizujesz dzia艂ania, ograniczysz te, kt贸re nie przynosz膮 a偶 tak dobrych rezultat贸w oraz zainwestujesz sw贸j czas i pieni膮dze tam, gdzie mo偶esz si臋 spodziewa膰 艣wietnych efekt贸w.

Analityka internetowa 鈥 co mo偶emy dla Ciebie zrobi膰?

wdro偶enie analityki dla e-commerce

Temat analityki internetowej nie jest nam obcy. U艂atwimy Ci zarz膮dzanie danymi zwi膮zanymi z Twoim serwisem i dzia艂aniami online, kt贸re prowadzisz. Dzi臋ki naszej pomocy zaczniesz podejmowa膰 trafniejsze decyzje marketingowe i pozyskasz nowych u偶ytkownik贸w witryny!

Pracowali艣my nad kilkoma tysi膮cami kont i przeprowadzali艣my analizy danych wielu skomplikowanych przypadk贸w. Dzi臋ki temu wypracowali艣my metody dzia艂ania pozwalaj膮ce nam na trafn膮 diagnoz臋 powtarzaj膮cych si臋 b艂臋d贸w i brak贸w. Przekuli艣my je w konkretne rozwi膮zania w postaci 3 pakiet贸w.

Konfiguracja Google Analytics

Potrzebujesz, aby kto艣 skonfigurowa艂 Twoje konto Google Analytics tak, by艣 m贸g艂 korzysta膰 z narz臋dzia samodzielnie? Oczekujesz wsparcia technicznego w zakresie najwa偶niejszych funkcji narz臋dzia, a mo偶e chcesz dostosowa膰 dane rozwi膮zania do potrzeb swojej strony internetowej? Nasz analityk internetowy pu艣ci machin臋 w ruch i poinstruuje Ci臋 dok艂adnie, co robi膰 dalej oraz na co zwraca膰 najwi臋ksz膮 uwag臋.

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Szukasz rozwi膮za艅 pozwalaj膮cych na analiz臋 zachowa艅 zakupowych obecnych i nowych klient贸w? Mamy co艣 dla Ciebie! Dzi臋ki analityce webowej dla e-commerce dostajesz wszystko to, co zawiera poprzedni pakiet, a ponadto dost臋p do szczeg贸艂owych informacji dotycz膮cych transakcji, przychod贸w czy warto艣ci zam贸wie艅. Dowiesz si臋 wszystkiego o produktach wy艣wietlanych przez u偶ytkownika, dodawanych do koszyka, ale i z niego usuwanych. Je艣li zdecydujesz si臋 na to rozwi膮zanie, uzyskasz od nas szczeg贸艂owe wytyczne i propozycje optymalizacji witryny 鈥 tak, aby dopasowa膰 j膮 do u偶ytkownik贸w i osi膮ga膰 coraz lepsze wyniki.

Dedykowane wdro偶enie analityczne

To najbardziej rozbudowany modu艂. Otrzymujesz od nas dzia艂ania w ramach dw贸ch pierwszych pakiet贸w, a ponadto analiz臋 oraz interpretacj臋 wynik贸w dotycz膮cych funkcjonowania witryny. Skupiamy si臋 m.in. na elementach zwi膮zanych z UX oraz optymalizacj膮 konwersji w serwisie. Wdra偶amy niezb臋dne rozwi膮zania na Twojej stronie, a Ty obserwujesz rosn膮ce s艂upki konwersji.

Chcesz mierzy膰 efektywno艣膰 prowadzonych dzia艂a艅 鈥 marketingowych czy promocyjnych 鈥 i przekona膰 si臋, co robaisz 艣wietnie, a co mo偶esz poprawi膰? Skorzystaj ze wsparcia specjalist贸w Sempai z zakresu dziedziny analityki internetowej!

Chc臋 dosta膰 wycen臋

Baza
Wiedzy
SEO, czy UX? Sprawd藕, jak je skutecznie 艂膮czy膰!

SEO, czy UX? Sprawd藕, jak je skutecznie 艂膮czy膰!

Z tego artyku艂u dowiesz si臋: Jeszcze do niedawna – z perspektywy SEOwca – to, jak wygl膮da strona internetowa w oczach u偶ytkownika, nie mia...

Allegro czy Amazon? Dowiedz si臋, kt贸ry marketplace wybra膰! Q&A po webinarze

Allegro czy Amazon? Dowiedz si臋, kt贸ry marketplace wybra膰! Q&A po webinarze

Podczas ostatniego webinaru 鈥淎llegro czy Amazon? Dowiedz si臋, kt贸ry marketplace wybra膰!鈥 uczestnicy zadawali wiele pyta艅 dotycz膮cych sprzeda偶y na obu ...

ostatni-webinar

Decyzja o rozpocz臋ciu sprzeda偶y na marketplace jest trudna z wielu wzgl臋d贸w. Zar贸wno Allegro, jak i Amazon maj膮 swoje zalety, ale i wady. Na co zwr贸ci...
Case
Study

case study rea
Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

Bran偶a klienta: armatura 艂azienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie spos贸b prowadzi膰 skutecznych i precyzyjnych dzia艂a艅 rek...