Analityka internetowa

Można mieć niesamowitą intuicję i właśnie na niej opierać swój biznes. Można również zaufać liczbom, które nigdy nie zawodzą i nie kłamią. Zaufaj twardym danym dotyczącym Twojej strony. Dzięki analitykom Sempai dowiesz się, jak pozyskiwać dane oraz w jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Google Analytics 4

Wykorzystaj potencjał narzędzia dzięki jego pełnej konfiguracji, analityce oraz wdrożeniu

Więcej

Szkolenia GA4

Naucz się praktycznej obsługi GA4 pod okiem jednego z naszych specjalistów

Więcej

Konsultacje analityki

Dowiedz się, co potrzebujesz aby w pełni wykorzystywać potencjał Twoich danych

Więcej

Jeżeli czegoś nie możesz zmierzyć, to nie możesz też tego poprawić.

~Peter Drucker

Około 7 na 10 naszych klientów w momencie rozpoczęcia współpracy nie wykorzystuje w pełni potencjału Google Analytics! Wielu e-commerce bądź marketing managerów przyznaje, że nie wie:

jakie dane powinni zbierać i czy robią to poprawnie

na jakich metrykach skoncentrować swoją uwagę, a które mogą pominąć

czy wyciąga poprawne wnioski, analizując pozyskane dane

Tymczasem korzystanie z rozwiązań i możliwości, jakie daje analityka internetowa, pozwala podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Ale po kolei: co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to inaczej proces polegający na pozyskiwaniu oraz analizowaniu danych pochodzących ze stron internetowych. W rezultacie otrzymujesz szczegółowe informacje dotyczące ruchu oraz zachowań użytkowników na swojej stronie. Chyba nie musimy Ci mówić, jak cenna jest to wiedza! Dzięki zebranym i przeanalizowanym danym możesz wprowadzić zmiany w obrębie swojej witryny i zoptymalizować jej poszczególne elementy. „Podkręcisz” współczynnik konwersji i poprawisz widoczność serwisu w wyszukiwarce. Analityka webowa to zatem same plusy w branży e-commerce i nie tylko.

Analityka webowa – jakie dokładnie ma zastosowanie?

Przejdźmy jednak do konkretów. Jak możesz zastosować analitykę e-commerce w praktyce?

Dzięki analizie wymienionych danych:

  • wyłapiesz błędy na swojej stronie internetowej,
  • ocenisz, czy Twoje kampanie internetowe są skuteczne,
  • dowiesz się, kim są Twoi klienci,
  • poznasz zachowania użytkowników na stronie i wyłapiesz bariery, jakie napotykają,
  • w rezultacie usprawnisz działanie swojej witryny.

Twoja witryna będzie działała lepiej i szybciej oraz stanie się maksymalnie intuicyjna w obsłudze. Użytkownik nie będzie już napotykać przeszkód, które mogłyby skłonić go do opuszczenia strony. Ponadto poznasz swojego potencjalnego klienta i będziesz mógł tworzyć dla niego dedykowane, spersonalizowane komunikaty oraz rozwiązania. Z analityką webową zwiększasz szansę na to, że proces decyzyjny i zakupowy zakończy się sukcesem!

Księga danych, czyli analityka internetowa z Google Analytics

Analiza oraz interpretacja dostępnych danych jest możliwa jedynie dzięki wykorzystaniu odpowiednich, zaawansowanych narzędzi. Kluczowa jest także ich umiejętna obsługa, doświadczenie oraz nieustannie aktualizowana wiedza. Nasi specjaliści korzystają przede wszystkim z Google Analytics. To platforma dająca dostęp do ogromnej ilości danych, które możesz wykorzystać do rozwoju swojego biznesu. Liczba odwiedzin, unikalni użytkownicy czy średni czas przebywania na stronie – to tylko niektóre z nich.

Śmiało możemy stwierdzić, że nasi specjaliści znają to rozwiązanie na wylot. Google Analytics w rękach analityków Sempai może stać się Twoją tajną bronią, dzięki której wprowadzisz zmiany i rozłożysz konkurencję na łopatki.

Dzięki analityce internetowej poznasz i zrozumiesz użytkownika

Analityka webowa przeprowadzona za pomocą Google Analytics prześwietla kilka istotnych obszarów związanych z użytkownikiem.

Kim jest Twój użytkownik?

Dzięki analityce internetowej dostaniesz przede wszystkim arcydokładne dane dotyczące osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Poznasz ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, ale także kategorie zainteresowań czy technologie, z których korzystają. Dobrze wiesz, że te informacje są bezcenne dla właścicieli sklepów internetowych!

Skąd przyszedł do Ciebie użytkownik?

Dane dotyczące Acquisition, czyli Pozyskiwania, to kolejny puzzel w układance. Dzięki nim dowiesz się, skąd i kiedy przychodzą Twoi odbiorcy. Acquisition daje Ci jasną informację, które z prowadzonych przez Ciebie kampanii działają. Czy jest to optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej SEO? Płatne kampanii Google Ads? A może kampanie prowadzone na portalach społecznościowych albo chociażby cotygodniowy newsletter? Analiza oraz interpretacja tych danych pozwoli Ci na opracowanie przemyślanej strategii pozyskiwania nowych użytkowników – niezależnie od tego, czy działasz w branży e-commerce, czy nie.

Jak zachowuje się użytkownik na Twojej stronie?

Analityka e-commerce pomoże Ci również „rozgryźć” Behavior, czyli Zachowanie użytkowników na stronie. Które podstrony ich interesują? W co klikają? W którym momencie decydują się opuścić stronę? Czy po opuszczeniu witryny wracają? Analityka internetowa w tym rozumieniu służy m.in. wyłapaniu błędów, newralgicznych miejsc oraz optymalizację rozwiązań.

Czy użytkownik robi to, co chcesz, aby robił?

Kolejny etap wędrówki klienta po stronie to Coversion, czyli oczywiście Konwersja. Konwersja będzie się różnić w zależności od tego, w jakim celu prowadzisz swoją witrynę. Jeżeli masz sklep internetowy, to z pewnością zależy Ci na świetnych wynikach sprzedaży. To nie znaczy, że nie możesz wyznaczać innych, dodatkowych celów oraz monitorować wyników. Konwersja może dotyczyć np. wypełnienia formularza i zadania pytania, zapisania się do newslettera albo pobrania PDF-a z ofertą. Narzędzia analityki e-commerce pozwalają Ci mierzyć konwersję niezależnie od jej rodzaju, a także porównywać ze sobą wyniki z różnych segmentów czy pochodzące z różnych okresów.

Analityka e-commerce poprawi Twoje wyniki

Poza tym przeanalizujesz kampanie prowadzone w różnych kanałach – z SEO, Google Ads czy reklam bannerowych w mediach społecznościowych – porównasz ich koszty oraz osiągnięte wyniki. Czarno na białym zobaczysz, co działa, a co niekoniecznie. Tym samym zoptymalizujesz działania, ograniczysz te, które nie przynoszą aż tak dobrych rezultatów oraz zainwestujesz swój czas i pieniądze tam, gdzie możesz się spodziewać świetnych efektów.

Analityka internetowa – co możemy dla Ciebie zrobić?

Ułatwimy Ci zarządzanie danymi związanymi z Twoim serwisem i działaniami online, które prowadzisz. Dzięki naszej pomocy zaczniesz podejmować trafniejsze decyzje marketingowe!

Pracowaliśmy nad kilkoma tysiącami kont i analizowaliśmy mnóstwo skomplikowanych przypadków. Dzięki temu wypracowaliśmy metody działania pozwalające nam na trafną diagnozę powtarzających się błędów i braków. Przekuliśmy je w konkretne rozwiązania w postaci 3 pakietów.

Konfiguracja Google Analytics

Potrzebujesz, aby ktoś skonfigurował Twoje konto Google Analytics tak, byś mógł korzystać z narzędzia samodzielnie? Oczekujesz wsparcia technicznego w zakresie najważniejszych funkcji narzędzia, a może chcesz dostosować dane rozwiązania do potrzeb swojej strony internetowej? Nasi specjaliści puszczą machinę w ruch i poinstruują Cię dokładnie, co robić dalej oraz na co zwracać największą uwagę.

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Szukasz rozwiązań pozwalających na analizę zachowań zakupowych użytkowników? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki analityce webowej dla e-commerce dostajesz wszystko to, co zawiera poprzedni pakiet, a ponadto dostęp do szczegółowych informacji dotyczących transakcji, przychodów czy wartości zamówień. Dowiesz się wszystkiego o produktach wyświetlanych przez użytkownika, dodawanych do koszyka, ale i z niego usuwanych. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, dostaniesz od nas szczegółowe wytyczne i propozycje optymalizacji witryny – tak, aby osiągać coraz lepsze wyniki.

Dedykowane wdrożenie analityczne

To najbardziej rozbudowany moduł. Otrzymujesz od nas działania w ramach dwóch pierwszych pakietów, a ponadto analizę oraz interpretację wyników dotyczących funkcjonowania witryny. Skupiamy się m.in. na elementach związanych z UX oraz optymalizacją konwersji w serwisie. Wdrażamy niezbędne rozwiązania na Twojej stronie, a Ty obserwujesz rosnące słupki konwersji.

Chcesz mierzyć efektywność prowadzonych działań – marketingowych czy promocyjnych – i przekonać się, co robisz świetnie, a co możesz poprawić? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów Sempai z zakresu dziedziny analityki internetowej!

Chcę dostać wycenę

 

Szybki kontakt






    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Kraków, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zgłoszenia.
    Zapoznałem/-am się z polityką prywatności. Wiem, że moja zgoda może być odwołana w każdym momencie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza
    Wiedzy
    Blog_niewidzialne-konwersje_blur

    Niewidzialne konwersje po wdrożeniu Consent Management Platform? Sprawdź, co możesz z tym zrobić!

    Obowiązek zaimplementowania polityki prywatności (consent management platform – CMP) – jak wiadomo — dotyczy bezwzględnie wszystkich sklep...


    Google Analytics 4: Sprawdź czy Twoje narzędzie jest dobrze skonfigurowane. Q&A po webinarze

    Webinar “Google Analytics 4: Sprawdź czy Twoje narzędzie jest dobrze skonfigurowane” cieszył się sporą popularnością. Jesteśmy wdzięczni z...


    Za niewiele ponad 100 dni Google Analytics 4 stanie się jedynym narzędziem od Google, które służy do analityki internetowej. Chcesz mieć pewność, że T...
    Case
    Study
    Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

    Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elasty...


    Sprawdź, jak w szybkim tempie rozwinąć profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, które przygotowaliśmy wspólnie z agencją Kohai i sprawdź, jak w krótkim czasie dzięki kreatywnym pomysłom i odpowiednim...


    Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z branży armatury łazienkowej i dowiedz się, jak wsparliśmy ją w wyjściu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl  &n...


    Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study

    Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firmą ...


    283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj historię naszej współpracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawdź, jak zwiększyliśmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego użytkownika, z dedykowanym przekazem i we właściwej chwili stanowi największe wyzwanie współczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle przeżywają obecnie prawdziwy renesans, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób szuka krążków w internecie. Sprzedaż płyt winylowy...


    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie historię sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, który na przestrzeni 4 lat ewoluował z raczkującego e-commerce’a do jednego z lider...


    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marzeń, jak sam o sobie pisze, oferuje pomysły na prezent dla każdego i na każdą okazję. Klienci znajdą tam zarówno relaksujące preze...


    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Branża klienta: armatura łazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań rek...


    Jak dzięki precyzyjnie zebranym danym zwiększyliśmy efektywność kampanii Google Ads

    Każda prowadzona kampania reklamowa powinna podlegać wnikliwej i systematycznej analizie. Mając to na uwadze traktujemy poprawnie wdrożoną analit...


    Jak wygrać wyścig o klienta? 5 praktyk i case study Messimo.pl

    Co mają ze sobą wspólnego działania reklamowe na Facebooku oraz wyścigi Formuły 1? Jak się okazuje, można znaleźć wiele podobieństw w tych,...