Analityka internetowa

Mo┼╝na mie─ç niesamowit─ů intuicj─Ö i w┼éa┼Ťnie na niej opiera─ç sw├│j biznes. Mo┼╝na r├│wnie┼╝ zaufa─ç liczbom, kt├│re nigdy nie zawodz─ů i nie k┼éami─ů. Zaufaj twardym danym dotycz─ůcym Twojej strony. Dzi─Öki analitykom Sempai dowiesz si─Ö, jak pozyskiwa─ç dane oraz w jaki spos├│b wykorzysta─ç t─Ö wiedz─Ö w praktyce.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofert─Ö

Google Analytics 4

Wykorzystaj potencjał narzędzia dzięki jego pełnej konfiguracji, analityce oraz wdrożeniu

Wi─Öcej

Szkolenia GA4

Naucz się praktycznej obsługi GA4 pod okiem jednego z naszych specjalistów

Wi─Öcej

Konsultacje analityki

Dowiedz się, co potrzebujesz aby w pełni wykorzystywać potencjał Twoich danych

Wi─Öcej

Jeżeli czegoś nie możesz zmierzyć, to nie możesz też tego poprawić.

~Peter Drucker

Oko┼éo 7 na 10 naszych klient├│w w momencie rozpocz─Öcia wsp├│┼épracy nie wykorzystuje w pe┼éni potencja┼éu Google Analytics! Wielu e-commerce b─ůd┼║ marketing manager├│w przyznaje, ┼╝e nie wie:

jakie dane powinni zbierać i czy robią to poprawnie

na jakich metrykach skoncentrować swoją uwagę, a które mogą pominąć

czy wyciąga poprawne wnioski, analizując pozyskane dane

Tymczasem korzystanie z rozwi─ůza┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci, jakie daje analityka internetowa, pozwala podejmowa─ç lepsze decyzje biznesowe.

Ale po kolei: co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to inaczej proces polegaj─ůcy na pozyskiwaniu oraz analizowaniu danych pochodz─ůcych ze stron internetowych. W rezultacie otrzymujesz szczeg├│┼éowe informacje dotycz─ůce ruchu oraz zachowa┼ä u┼╝ytkownik├│w na swojej stronie. Chyba nie musimy Ci m├│wi─ç, jak cenna jest to wiedza! Dzi─Öki zebranym i przeanalizowanym danym mo┼╝esz wprowadzi─ç zmiany w obr─Öbie swojej witryny i zoptymalizowa─ç jej poszczeg├│lne elementy. ÔÇ×Podkr─ÖciszÔÇŁ wsp├│┼éczynnik konwersji i poprawisz widoczno┼Ť─ç serwisu w wyszukiwarce. Analityka webowa to zatem same plusy w bran┼╝y e-commerce i nie tylko.

Analityka webowa ÔÇô jakie dok┼éadnie ma zastosowanie?

Przejd┼║my jednak do konkret├│w. Jak mo┼╝esz zastosowa─ç analityk─Ö e-commerce w praktyce?

Dzi─Öki analizie wymienionych danych:

  • wy┼éapiesz b┼é─Ödy na swojej stronie internetowej,
  • ocenisz, czy Twoje kampanie internetowe s─ů skuteczne,
  • dowiesz si─Ö, kim s─ů Twoi klienci,
  • poznasz zachowania u┼╝ytkownik├│w na stronie i wy┼éapiesz bariery, jakie napotykaj─ů,
  • w rezultacie usprawnisz dzia┼éanie swojej witryny.

Twoja witryna b─Ödzie dzia┼éa┼éa lepiej i szybciej oraz stanie si─Ö maksymalnie intuicyjna w obs┼éudze. U┼╝ytkownik nie b─Ödzie ju┼╝ napotyka─ç przeszk├│d, kt├│re mog┼éyby sk┼éoni─ç go do opuszczenia strony. Ponadto poznasz swojego potencjalnego klienta i b─Ödziesz m├│g┼é tworzy─ç dla niego dedykowane, spersonalizowane komunikaty oraz rozwi─ůzania. Z analityk─ů webow─ů zwi─Ökszasz szans─Ö na to, ┼╝e proces decyzyjny i zakupowy zako┼äczy si─Ö sukcesem!

Ksi─Öga danych, czyli analityka internetowa z Google Analytics

Analiza oraz interpretacja dost─Öpnych danych jest mo┼╝liwa jedynie dzi─Öki wykorzystaniu odpowiednich, zaawansowanych narz─Ödzi. Kluczowa jest tak┼╝e ich umiej─Ötna obs┼éuga, do┼Ťwiadczenie oraz nieustannie aktualizowana wiedza. Nasi specjali┼Ťci korzystaj─ů przede wszystkim z Google Analytics. To platforma daj─ůca dost─Öp do ogromnej ilo┼Ťci danych, kt├│re mo┼╝esz wykorzysta─ç do rozwoju swojego biznesu. Liczba odwiedzin, unikalni u┼╝ytkownicy czy ┼Ťredni czas przebywania na stronie ÔÇô to tylko niekt├│re z nich.

┼Ümia┼éo mo┼╝emy stwierdzi─ç, ┼╝e nasi specjali┼Ťci znaj─ů to rozwi─ůzanie na wylot. Google Analytics w r─Ökach analityk├│w Sempai mo┼╝e sta─ç si─Ö Twoj─ů tajn─ů broni─ů, dzi─Öki kt├│rej wprowadzisz zmiany i roz┼éo┼╝ysz konkurencj─Ö na ┼éopatki.

Dzi─Öki analityce internetowej poznasz i zrozumiesz u┼╝ytkownika

Analityka webowa przeprowadzona za pomoc─ů Google Analytics prze┼Ťwietla kilka istotnych obszar├│w zwi─ůzanych z u┼╝ytkownikiem.

Kim jest Tw├│j u┼╝ytkownik?

Dzi─Öki analityce internetowej dostaniesz przede wszystkim arcydok┼éadne dane dotycz─ůce os├│b, kt├│re odwiedzaj─ů Twoj─ů witryn─Ö. Poznasz ich wiek, p┼ée─ç, miejsce zamieszkania, ale tak┼╝e kategorie zainteresowa┼ä czy technologie, z kt├│rych korzystaj─ů. Dobrze wiesz, ┼╝e te informacje s─ů bezcenne dla w┼éa┼Ťcicieli sklep├│w internetowych!

Sk─ůd przyszed┼é do Ciebie u┼╝ytkownik?

Dane dotycz─ůce Acquisition, czyli Pozyskiwania, to kolejny puzzel w uk┼éadance. Dzi─Öki nim dowiesz si─Ö, sk─ůd i kiedy przychodz─ů Twoi odbiorcy. Acquisition daje Ci jasn─ů informacj─Ö, kt├│re z prowadzonych przez Ciebie kampanii dzia┼éaj─ů. Czy jest to optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej SEO? P┼éatne kampanii Google Ads? A mo┼╝e kampanie prowadzone na portalach spo┼éeczno┼Ťciowych albo chocia┼╝by cotygodniowy newsletter? Analiza oraz interpretacja tych danych pozwoli Ci na opracowanie przemy┼Ťlanej strategii pozyskiwania nowych u┼╝ytkownik├│w ÔÇô niezale┼╝nie od tego, czy dzia┼éasz w bran┼╝y e-commerce, czy nie.

Jak zachowuje si─Ö u┼╝ytkownik na Twojej stronie?

Analityka e-commerce pomo┼╝e Ci r├│wnie┼╝ ÔÇ×rozgry┼║─çÔÇŁ Behavior, czyli Zachowanie u┼╝ytkownik├│w na stronie. Kt├│re podstrony ich interesuj─ů? W co klikaj─ů? W kt├│rym momencie decyduj─ů si─Ö opu┼Ťci─ç stron─Ö? Czy po opuszczeniu witryny wracaj─ů? Analityka internetowa w tym rozumieniu s┼éu┼╝y m.in. wy┼éapaniu b┼é─Öd├│w, newralgicznych miejsc oraz optymalizacj─Ö rozwi─ůza┼ä.

Czy użytkownik robi to, co chcesz, aby robił?

Kolejny etap w─Ödr├│wki klienta po stronie to Coversion, czyli oczywi┼Ťcie Konwersja. Konwersja b─Ödzie si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od tego, w jakim celu prowadzisz swoj─ů witryn─Ö. Je┼╝eli masz sklep internetowy, to z pewno┼Ťci─ů zale┼╝y Ci na ┼Ťwietnych wynikach sprzeda┼╝y. To nie znaczy, ┼╝e nie mo┼╝esz wyznacza─ç innych, dodatkowych cel├│w oraz monitorowa─ç wynik├│w. Konwersja mo┼╝e dotyczy─ç np. wype┼énienia formularza i zadania pytania, zapisania si─Ö do newslettera albo pobrania PDF-a z ofert─ů. Narz─Ödzia analityki e-commerce pozwalaj─ů Ci mierzy─ç konwersj─Ö niezale┼╝nie od jej rodzaju, a tak┼╝e por├│wnywa─ç ze sob─ů wyniki z r├│┼╝nych segment├│w czy pochodz─ůce z r├│┼╝nych okres├│w.

Analityka e-commerce poprawi Twoje wyniki

Poza tym przeanalizujesz kampanie prowadzone w r├│┼╝nych kana┼éach ÔÇô z SEO, Google Ads czy reklam bannerowych w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych ÔÇô por├│wnasz ich koszty oraz osi─ůgni─Öte wyniki. Czarno na bia┼éym zobaczysz, co dzia┼éa, a co niekoniecznie. Tym samym zoptymalizujesz dzia┼éania, ograniczysz te, kt├│re nie przynosz─ů a┼╝ tak dobrych rezultat├│w oraz zainwestujesz sw├│j czas i pieni─ůdze tam, gdzie mo┼╝esz si─Ö spodziewa─ç ┼Ťwietnych efekt├│w.

Analityka internetowa ÔÇô co mo┼╝emy dla Ciebie zrobi─ç?

U┼éatwimy Ci zarz─ůdzanie danymi zwi─ůzanymi z Twoim serwisem i dzia┼éaniami online, kt├│re prowadzisz. Dzi─Öki naszej pomocy zaczniesz podejmowa─ç trafniejsze decyzje marketingowe!

Pracowali┼Ťmy nad kilkoma tysi─ůcami kont i analizowali┼Ťmy mn├│stwo skomplikowanych przypadk├│w. Dzi─Öki temu wypracowali┼Ťmy metody dzia┼éania pozwalaj─ůce nam na trafn─ů diagnoz─Ö powtarzaj─ůcych si─Ö b┼é─Öd├│w i brak├│w. Przekuli┼Ťmy je w konkretne rozwi─ůzania w postaci 3 pakiet├│w.

Konfiguracja Google Analytics

Potrzebujesz, aby kto┼Ť skonfigurowa┼é Twoje konto Google Analytics tak, by┼Ť m├│g┼é korzysta─ç z narz─Ödzia samodzielnie? Oczekujesz wsparcia technicznego w zakresie najwa┼╝niejszych funkcji narz─Ödzia, a mo┼╝e chcesz dostosowa─ç dane rozwi─ůzania do potrzeb swojej strony internetowej? Nasi specjali┼Ťci puszcz─ů machin─Ö w ruch i poinstruuj─ů Ci─Ö dok┼éadnie, co robi─ç dalej oraz na co zwraca─ç najwi─Öksz─ů uwag─Ö.

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Szukasz rozwi─ůza┼ä pozwalaj─ůcych na analiz─Ö zachowa┼ä zakupowych u┼╝ytkownik├│w? Mamy co┼Ť dla Ciebie! Dzi─Öki analityce webowej dla e-commerce dostajesz wszystko to, co zawiera poprzedni pakiet, a ponadto dost─Öp do szczeg├│┼éowych informacji dotycz─ůcych transakcji, przychod├│w czy warto┼Ťci zam├│wie┼ä. Dowiesz si─Ö wszystkiego o produktach wy┼Ťwietlanych przez u┼╝ytkownika, dodawanych do koszyka, ale i z niego usuwanych. Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na to rozwi─ůzanie, dostaniesz od nas szczeg├│┼éowe wytyczne i propozycje optymalizacji witryny ÔÇô tak, aby osi─ůga─ç coraz lepsze wyniki.

Dedykowane wdro┼╝enie analityczne

To najbardziej rozbudowany modu┼é. Otrzymujesz od nas dzia┼éania w ramach dw├│ch pierwszych pakiet├│w, a ponadto analiz─Ö oraz interpretacj─Ö wynik├│w dotycz─ůcych funkcjonowania witryny. Skupiamy si─Ö m.in. na elementach zwi─ůzanych z UX oraz optymalizacj─ů konwersji w serwisie. Wdra┼╝amy niezb─Ödne rozwi─ůzania na Twojej stronie, a Ty obserwujesz rosn─ůce s┼éupki konwersji.

Chcesz mierzy─ç efektywno┼Ť─ç prowadzonych dzia┼éa┼ä ÔÇô marketingowych czy promocyjnych ÔÇô i przekona─ç si─Ö, co robisz ┼Ťwietnie, a co mo┼╝esz poprawi─ç? Skorzystaj ze wsparcia specjalist├│w Sempai z zakresu dziedziny analityki internetowej!

Chc─Ö dosta─ç wycen─Ö

 

Szybki kontakt






    Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzib─ů przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Krak├│w, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zg┼éoszenia.
    Zapozna┼éem/-am si─Ö z polityk─ů prywatno┼Ťci. Wiem, ┼╝e moja zgoda mo┼╝e by─ç odwo┼éana w ka┼╝dym momencie poprzez wys┼éanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkowa─ç b─Ödzie usuni─Öciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza
    Wiedzy
    Blog_niewidzialne-konwersje_blur

    Niewidzialne konwersje po wdro┼╝eniu Consent Management Platform? Sprawd┼║, co mo┼╝esz z tym zrobi─ç!

    Obowi─ůzek zaimplementowania polityki prywatno┼Ťci (consent management platform – CMP) – jak wiadomo ÔÇö dotyczy bezwzgl─Ödnie wszystkich sklep...


    Google Analytics 4: Sprawd┼║ czy Twoje narz─Ödzie jest dobrze skonfigurowane. Q&A po webinarze

    Webinar “Google Analytics 4: Sprawd┼║ czy Twoje narz─Ödzie jest dobrze skonfigurowane” cieszy┼é si─Ö spor─ů popularno┼Ťci─ů. Jeste┼Ťmy wdzi─Öczni z...


    Za niewiele ponad 100 dni Google Analytics 4 stanie si─Ö jedynym narz─Ödziem od Google, kt├│re s┼éu┼╝y do analityki internetowej. Chcesz mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e T...
    Case
    Study
    Wzrost liczby zakup├│w o 175%! Case study GreenBike

    Wsp├│┼épraca z GreenBike nigdy nie by┼éa jazd─ů bez trzymanki. Opracowali┼Ťmy szczeg├│┼éowy plan dzia┼éania, ale wiedzieli┼Ťmy, ┼╝e musimy by─ç elasty...


    Sprawd┼║, jak w szybkim tempie rozwin─ů─ç profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, kt├│re przygotowali┼Ťmy wsp├│lnie z agencj─ů Kohai i sprawd┼║, jak w kr├│tkim czasie dzi─Öki kreatywnym pomys┼éom i odpowiednim...


    Kampanie Google Ads w bran┼╝y armatury ┼éazienkowej w Polsce i zagranic─ů. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z bran┼╝y armatury ┼éazienkowej i dowiedz si─Ö, jak wsparli┼Ťmy j─ů w wyj┼Ťciu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl┬á &n...


    Taki sam bud┼╝et – efekty 3x wi─Öksze ju┼╝ w pierwszym miesi─ůcu dzia┼éa┼ä Allegro Ads. Case study

    Historia zwi─Ökszenia sprzeda┼╝y na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firm─ů ...


    283% wi─Öcej transakcji w miesi─ůc – a to dopiero pocz─ůtek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj histori─Ö naszej wsp├│┼épracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawd┼║, jak zwi─Ökszyli┼Ťmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    W punkt! Czyli jak dzi─Öki precyzyjnej segmentacji u┼╝ytkownik├│w w Google Ads 2 x zwi─Ökszyli┼Ťmy liczb─Ö lead├│w w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego u┼╝ytkownika, z dedykowanym przekazem i we w┼éa┼Ťciwej chwili stanowi najwi─Öksze wyzwanie wsp├│┼éczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle prze┼╝ywaj─ů obecnie prawdziwy renesans, nic wi─Öc dziwnego, ┼╝e coraz wi─Öcej os├│b szuka kr─ů┼╝k├│w w internecie. Sprzeda┼╝ p┼éyt winylowy...


    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie histori─Ö sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, kt├│ry na przestrzeni 4 lat ewoluowa┼é z raczkuj─ůcego e-commerceÔÇÖa do jednego z lider├...


    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marze┼ä, jak sam o sobie pisze, oferuje pomys┼éy na prezent dla ka┼╝dego i na ka┼╝d─ů okazj─Ö. Klienci znajd─ů tam zar├│wno relaksuj─ůce preze...


    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Bran┼╝a klienta: armatura ┼éazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie spos├│b prowadzi─ç skutecznych i precyzyjnych dzia┼éa┼ä rek...


    Jak dzi─Öki precyzyjnie zebranym danym zwi─Ökszyli┼Ťmy efektywno┼Ť─ç kampanii Google Ads

    Ka┼╝da prowadzona kampania reklamowa powinna podlega─ç wnikliwej i systematycznej analizie. Maj─ůc to na uwadze traktujemy poprawnie wdro┼╝on─ů analit...


    Jak wygra─ç wy┼Ťcig o klienta? 5 praktyk i case study Messimo.pl

    Co maj─ů ze sob─ů wsp├│lnego dzia┼éania reklamowe na Facebooku oraz wy┼Ťcigi Formu┼éy 1? Jak si─Ö okazuje, mo┼╝na znale┼║─ç wiele podobie┼ästw w tych,...