#growUp!

Zaznacz stronę

Analityka internetowa

Można mieć niesamowitą intuicję i właśnie na niej opierać swój biznes. Można również zaufać liczbom, które nigdy nie zawodzą i nie kłamią.

Zaufaj twardym danym dotyczącym Twojej strony. Dzięki analitykom Sempai dowiesz się, jak pozyskiwać dane oraz w jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

Strona głównaAnalityka internetowa

Analityka internetowa

Jeżeli czegoś nie możesz zmierzyć, to nie możesz też tego poprawić.
~Peter Drucker

Około 7 na 10 naszych klientów w momencie rozpoczęcia współpracy nie wykorzystuje w pełni potencjału Google Analytics! Wielu e-commerce bądź marketing managerów przyznaje, że nie wie:

jakie dane powinni zbierać i czy robią to poprawnie

na jakich metrykach skoncentrować swoją uwagę, a które mogą pominąć

czy wyciąga poprawne wnioski, analizując pozyskane dane

Tymczasem korzystanie z rozwiązań i możliwości, jakie daje analityka internetowa, pozwala podejmować lepsze decyzje biznesowe. 

 

Ale po kolei: co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to inaczej proces polegający na pozyskiwaniu oraz analizowaniu danych pochodzących ze stron internetowych. W rezultacie otrzymujesz szczegółowe informacje dotyczące ruchu oraz zachowań użytkowników na swojej stronie. Chyba nie musimy Ci mówić, jak cenna jest to wiedza! Dzięki zebranym i przeanalizowanym danym możesz wprowadzić zmiany w obrębie swojej witryny i zoptymalizować jej poszczególne elementy. „Podkręcisz” współczynnik konwersji i poprawisz widoczność serwisu w wyszukiwarce. Analityka webowa to zatem same plusy w branży e-commerce i nie tylko.  

 

Analityka webowa – jakie dokładnie ma zastosowanie?

Przejdźmy jednak do konkretów. Jak możesz zastosować analitykę e-commerce w praktyce? 

Dzięki analizie wymienionych danych:

  • wyłapiesz błędy na swojej stronie internetowej,
  • ocenisz, czy Twoje kampanie internetowe są skuteczne,
  • dowiesz się, kim są Twoi klienci,
  • poznasz zachowania użytkowników na stronie i wyłapiesz bariery, jakie napotykają,
  • w rezultacie usprawnisz działanie swojej witryny.

 

Twoja witryna będzie działała lepiej i szybciej oraz stanie się maksymalnie intuicyjna w obsłudze. Użytkownik nie będzie już napotykać przeszkód, które mogłyby skłonić go do opuszczenia strony. Ponadto poznasz swojego potencjalnego klienta i będziesz mógł tworzyć dla niego dedykowane, spersonalizowane komunikaty oraz rozwiązania. Z analityką webową zwiększasz szansę na to, że proces decyzyjny i zakupowy zakończy się sukcesem!

 

Księga danych, czyli analityka internetowa z Google Analytics

Analiza oraz interpretacja dostępnych danych jest możliwa jedynie dzięki wykorzystaniu odpowiednich, zaawansowanych narzędzi. Kluczowa jest także ich umiejętna obsługa, doświadczenie oraz nieustannie aktualizowana wiedza. Nasi specjaliści korzystają przede wszystkim z Google Analytics. To platforma dająca dostęp do ogromnej ilości danych, które możesz wykorzystać do rozwoju swojego biznesu. Liczba odwiedzin, unikalni użytkownicy czy średni czas przebywania na stronie – to tylko niektóre z nich. 

Śmiało możemy stwierdzić, że nasi specjaliści znają to rozwiązanie na wylot. Google Analytics w rękach analityków Sempai może stać się Twoją tajną bronią, dzięki której wprowadzisz zmiany i rozłożysz konkurencję na łopatki. 

 

Dzięki analityce internetowej poznasz i zrozumiesz użytkownika

Analityka webowa przeprowadzona za pomocą Google Analytics prześwietla kilka istotnych obszarów związanych z użytkownikiem. 

 

Kim jest Twój użytkownik?

Dzięki analityce internetowej dostaniesz przede wszystkim arcydokładne dane dotyczące osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Poznasz ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, ale także kategorie zainteresowań czy technologie, z których korzystają. Dobrze wiesz, że te informacje są bezcenne dla właścicieli sklepów internetowych!

 

Skąd przyszedł do Ciebie użytkownik?

Dane dotyczące Acquisition, czyli Pozyskiwania, to kolejny puzzel w układance. Dzięki nim dowiesz się, skąd i kiedy przychodzą Twoi odbiorcy. Acquisition daje Ci jasną informację, które z prowadzonych przez Ciebie kampanii działają. Czy jest to optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej SEO? Płatne kampanii Google Ads? A może kampanie prowadzone na portalach społecznościowych albo chociażby cotygodniowy newsletter? Analiza oraz interpretacja tych danych pozwoli Ci na opracowanie przemyślanej strategii pozyskiwania nowych użytkowników – niezależnie od tego, czy działasz w branży e-commerce, czy nie. 

 

Jak zachowuje się użytkownik na Twojej stronie?

Analityka e-commerce pomoże Ci również „rozgryźć” Behavior, czyli Zachowanie użytkowników na stronie. Które podstrony ich interesują? W co klikają? W którym momencie decydują się opuścić stronę? Czy po opuszczeniu witryny wracają? Analityka internetowa w tym rozumieniu służy m.in. wyłapaniu błędów, newralgicznych miejsc oraz optymalizację rozwiązań. 

 

Czy użytkownik robi to, co chcesz, aby robił?

Kolejny etap wędrówki klienta po stronie to Coversion, czyli oczywiście Konwersja. Konwersja będzie się różnić w zależności od tego, w jakim celu prowadzisz swoją witrynę. Jeżeli masz sklep internetowy, to z pewnością zależy Ci na świetnych wynikach sprzedaży. To nie znaczy, że nie możesz wyznaczać innych, dodatkowych celów oraz monitorować wyników. Konwersja może dotyczyć np. wypełnienia formularza i zadania pytania, zapisania się do newslettera albo pobrania PDF-a z ofertą. Narzędzia analityki e-commerce pozwalają Ci mierzyć konwersję niezależnie od jej rodzaju, a także porównywać ze sobą wyniki z różnych segmentów czy pochodzące z różnych okresów czasu. 

 

Analityka e-commerce poprawi Twoje wyniki

Poza tym przeanalizujesz kampanie prowadzone w różnych kanałach – z SEO, Google Ads czy reklam bannerowych w mediach społecznościowych – porównasz ich koszty oraz osiągnięte wyniki. Czarno na białym zobaczysz, co działa, a co niekoniecznie. Tym samym zoptymalizujesz działania, ograniczysz te, które nie przynoszą aż tak dobrych rezultatów oraz zainwestujesz swój czas i pieniądze tam, gdzie możesz się spodziewać świetnych efektów.  

 

Analityka internetowa – co możemy dla Ciebie zrobić?

Ułatwimy Ci zarządzanie danymi związanymi z Twoim serwisem i działaniami online, które prowadzisz. Dzięki naszej pomocy zaczniesz podejmować trafniejsze decyzje marketingowe!

Pracowaliśmy nad kilkoma tysiącami kont i analizowaliśmy mnóstwo skomplikowanych przypadków. Dzięki temu wypracowaliśmy metody działania pozwalające nam na trafną diagnozę powtarzających się błędów i braków. Przekuliśmy je w konkretne rozwiązania w postaci 3 pakietów.

 

Konfiguracja Google Analytics

Potrzebujesz, aby ktoś skonfigurował Twoje konto Google Analytics tak, byś mógł korzystać z narzędzia samodzielnie? Oczekujesz wsparcia technicznego w zakresie najważniejszych funkcji narzędzia, a może chcesz dostosować dane rozwiązania do potrzeb swojej strony internetowej? Nasi specjaliści puszczą machinę w ruch i poinstruują Cię dokładnie, co robić dalej oraz na co zwracać największą uwagę. 

 

Rozbudowana analityka dla e-commerce

Szukasz rozwiązań pozwalających na analizę zachowań zakupowych użytkowników? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki analityce webowej dla e-commerce dostajesz wszystko to, co zawiera poprzedni pakiet, a ponadto dostęp do szczegółowych informacji dotyczących transakcji, przychodów czy wartości zamówień. Dowiesz się wszystkiego o produktach wyświetlanych przez użytkownika, dodawanych do koszyka, ale i z niego usuwanych. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, dostaniesz od nas szczegółowe wytyczne i propozycje optymalizacji witryny – tak, aby osiągać coraz lepsze wyniki. 

Dedykowane wdrożenie analityczne 

To najbardziej rozbudowany moduł. Otrzymujesz od nas działania w ramach dwóch pierwszych pakietów, a ponadto analizę oraz interpretację wyników dotyczących funkcjonowania witryny. Skupiamy się m.in. na elementach związanych z UX oraz optymalizacją konwersji w serwisie. Wdrażamy niezbędne rozwiązania na Twojej stronie, a Ty obserwujesz rosnące słupki konwersji.

 Konfiguracja
Google Analytics
Rozbudowana
analityka dla
e-commerce
Dedykowane
wdrożenie
analityczne
poprawność danych
informacje o użytkownikach
szczegóły źródeł ruchu
dostosowane raporty
śledzenie zdarzeń, celów, alerty
spójność narzędzi i kodów (GTM) 
analiza ładowania stron 
zachowania zakupowe użytkowników 
kompletny dedykowany raport (GDS) 
współdziałanie źródeł ruchu (atrybucja) 
szczegółowa analiza potrzeb (konsultacje)  
+dedykowane wdrożenia:  
aktywności użytkowników (Hotjar)  
badanie stron wejścia/wyjścia  
skrócenie czasu ładowania  
profile klientów (persony)  
raporty w wielu przekrojach  
inne  
 WięcejWięcejWięcej

Chcesz mierzyć efektywność prowadzonych działań – marketingowych czy promocyjnych – i przekonać się, co robisz świetnie, a co możesz poprawić? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów Sempai z zakresu dziedziny analityki internetowej!