Audyt contentu

Tworzysz content – opisy produktów, kategorii i artykuły blogowe – ale Twoja strona nadal nie wskakuje na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google? Mamy na to sposób! Audyt treści pozwoli sprawdzić, co działa, a co należy poprawić – tak, aby zwiększyć widoczność Twojej witryny. Przeczytaj, dlaczego potrzebujesz audytu treści w Sempai.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Co to jest audyt treści?

Audyt contentu, nazywany również audytem treści, to kompleksowa i bardzo dokładna analiza treści na stronie internetowej. Pod lupę bierzemy m.in. opisy kategorii, opisy produktów, wpisy blogowe oraz zakładki ofertowe.

Tutaj nie ma jednego gotowego szablonu czy schematu! Audyt treści to usługa spersonalizowana, dopasowana do Ciebie i Twoich potrzeb. Dzięki wdrożeniu poaudytowych wytycznych poprawisz widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google, podniesiesz współczynnik konwersji, zbudujesz wizerunek eksperta i jeszcze więcej – cokolwiek jest Twoim celem!

Kiedy warto przeprowadzić audyt treści:

  • nie satysfakcjonuje Cię aktualny ruch albo obserwujesz małe zaangażowanie użytkowników oraz zbyt wysoki współczynnik odrzuceń,
  • zanotowałeś spadek pozycji fraz z podstron wypełnionych treścią,
  • mimo że masz opisane kategorie i prowadzisz bloga, nie notujesz ani wzrostu ruchu i konwersji, ani poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania i chcesz się dowiedzieć, w czym tkwi problem,
  • osiągasz dobre wyniki sprzedażowe, ale widzisz potencjał, by stały się jeszcze lepsze,
  • zdajesz sobie sprawę z tego, że na Twojej stronie znajduje się sporo nie do końca aktualnych i zoptymalizowanych treści,
  • masz własnych copywriterów, ale chcesz się upewnić, czy tworzone przez nich treści są wartościowe i interesujące dla użytkowników, i dla Google.

Chcę dostać wycenę

Na czym polega audyt treści?

Działania w ramach usługi audyt treści strony internetowej dzielimy na cztery etapy:

analiza techniczna tresci
wytyczne i zapropnowanie rozwiazan
analiza jakosciowa tresci
konsultacje ze specjalista

Co robimy w ramach audytu treści?

  • sprawdzamy, czy treści są dopasowane do grupy docelowej, czyli do tych osób, do których chcesz kierować przekaz/produkt/usługę,
  • upewniamy się, czy treści są interesujące dla użytkowników, czy może wymagają poprawy, innego podejścia do tematu, rozbudowy lub dodania elementów multimedialnych,
  • weryfikujemy, czy treści są odpowiednio zoptymalizowane, tzn. czy zawierają słowa kluczowe,
  • analizujemy aspekty techniczne, takie jak metadane czy struktura nagłówków – to ważne dla wyszukiwarek internetowych, ale i dla użytkowników,
  • wgryzamy się w warstwę językową, stylistyczną i merytoryczną, jakość przekazywanych informacji, zachowanie ciągu logicznego,
  • badamy unikalność treści – duplikacja szkodzi stronie i wpływa negatywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • sprawdzamy linkowanie wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi podstronami,
  • wskazujemy, jakich treści brakuje na Twojej stronie internetowej i proponujemy konkretne formaty i tematy, np. artykuły evergreenowe (takie, które nie tracą na aktualności) związane z Twoją branżą,
  • analizujemy treści konkurencji - aby sprawdzić, co możesz poprawić, aby ją prześcignąć.

Jakie korzyści da Ci audyt treści?

  • Konkretne wskazówki

W audycie treści zawieramy dokładne wskazówki, co i jak powinieneś zmienić. Dzięki temu nie tracisz czasu ani nie marnujesz budżetu na nieefektywne działania, tylko skupiasz się na tych, które przynoszą największe korzyści. Otrzymujesz rozbudowany dokument z analizą contentu, przykładami i omówieniem. Dodatkowo możesz skorzystać z konsultacji ze specjalistą, który odpowie na Twoje pytania i rozwieje wątpliwości.

  • Przyjazny content

Wiesz, jak tworzyć użyteczny i przejrzysty content, który pokochają użytkownicy oraz Google. W ramach audytu treści dostaniesz listę podpowiedzi, jak dopasować opisy czy artykuły do Twoich odbiorców. Dowiesz się także, jak zastosować język korzyści.

  • Budowanie wizerunku

Dzięki odpowiednio zoptymalizowanym i dobrze napisanym treściom masz szansę zbudować dany wizerunek, np. marki godnej zaufania, nowoczesnej, eksperckiej itd.

  • Nie zostajesz w tyle

Po dokładnej analizie treści i wdrożeniu wytycznych content stanie się mocną stroną Twojej witryny. Dzięki temu wesprzesz pozycjonowanie strony i poprawisz jej widoczność, dotrzesz do grupy docelowej, a nawet podniesiesz współczynnik konwersji i wyprzedzisz konkurencję.

tworzenie audytu contentu

Audyt treści w Sempai

W Sempai umiemy w content i wiemy, co zrobić, aby dowoził wyniki! Co miesiąc tworzymy i analizujemy miliony znaków, co przekłada się na rosnące zyski naszych klientów.

Teraz stworzyliśmy autorską usługę, która łączy doświadczenie copywriterskie, dziennikarskie i contentowe z twardymi danymi. 

Nie mamy gotowego szablonu audytu. Zakres analizy treści dostosowujemy do klienta, branży, potrzeb, stanu wyjściowego. Dlatego możesz być pewny, że otrzymasz wskazówki i wytyczne maksymalnie dopasowane do swojego biznesu.

Przeprowadzenie audytu treści jest świetnym punktem wyjścia do budowania strategii contentowej oraz wszelkich działań content marketingowych, które mają realizować zakładane cele. 

Poznaj nasze pozostałe usługi z zakresu content marketingu:

Poznaj nasze pozostałe usługi z zakresu content marketingu:

Nasze webinary:

  1. Content pod lupą! Jak sprawdzić, czy treści na Twojej stronie działają?
  2. Niedoceniane treści

>>MOŻE CIEBIE ZAINTERESOWAĆ<<


    Najczęściej zadawane pytania

    Czym jest audyt treści?

    Audyt treści to kompleksowa analiza treści na stronie internetowej, mająca na celu ocenę ich jakości, poziomu optymalizacji pod frazy kluczowe oraz zgodności z celami biznesowymi.

    Dlaczego warto przeprowadzić audyt treści?

    Audyt treści pozwala zidentyfikować słabe i mocne strony contentu. Głównym celem audytu treści jest optymalizacja treści i dzięki temu m.in. poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ruchu organicznego, współczynnika konwersji, zwiększenie zaangażowania użytkowników, a także zbudowanie i umocnienie danego wizerunku, np. eksperta w branży.

    Kiedy warto przeprowadzić audyt treści?

    Analizę contentu warto przeprowadzić m.in. w sytuacji, gdy aktualny ruch na stronie jest niesatysfakcjonujący, występuje wysoki współczynnik odrzuceń, strona spada z wysokich wyników wyszukiwania lub gdy po prostu chcesz zoptymalizować treści, by lepiej odpowiadały na potrzeby użytkowników.

    Audyt treści to też must do przed rozpoczęciem działań wspomagających proces pozycjonowania.

    Na czym polega audyt content marketingu?

    Audyt content marketingu obejmuje analizę techniczną i ocenę jakości i użyteczności treści. Po zakończonym procesie audytu treści dostaniesz od nas dokładny raport – wytyczne, jak poprawić content oraz skorelowane elementy na swojej stronie internetowej. Nabędziesz wiedzę dotyczącą kluczowych aspektów warstwy contentowej w swojej witrynie. Jeśli tego potrzebujesz, możesz skorzystać z konsultacji z naszym specjalistą.

    Co jest analizowane podczas audytu treści?

    Analiza obejmuje m.in. atrakcyjność treści dla użytkowników, zgodność z grupą docelową (czy treści dostarczają im wartościowych informacji), aspekty techniczne (np. metadane, struktura nagłówków; weryfikujemy też, czy strony linkują do siebie nawzajem), warstwę językową i merytoryczną.

    Co jeszcze wchodzi w zakres audytu content marketingu? Nie może tu zabraknąć sprawdzania unikalności treści (czy opisy lub artykuły nie są splagiatowane), analizy czytelności tekstu (czy tekst jest przystępny i zrozumiały), analizy słów kluczowych (na poszczególnych podstronach z opisami czy artykułami), analizy adresów URL i in.

    Jakie korzyści daje audyt treści?

    Audyt dostarcza konkretnych wskazówek do poprawy treści, umożliwia tworzenie przyjaznego contentu dla użytkowników i Google, budowanie wizerunku eksperta oraz wyprzedzenie konkurencji.

    Co daje analiza konkurencji w ramach audytu treści?

    Dzięki temu możemy znaleźć luki w Twoich treściach. Pomoże w tym m.in. analiza fraz kluczowych, która wskaże nam, jakich tematów brakuje na Twojej stronie. Ponadto dowiemy się, o jakie informacje warto rozbudować opisy oraz artykuły – tak, aby były jeszcze lepsze niż u konkurencji.

    Czy audyt treści jest dostosowany do indywidualnych potrzeb?

    Tak, audyt w Sempai jest spersonalizowany i dostosowany do specyfiki Twojego biznesu – podobnie jak inne, realizowane przez nas usługi z zakresu content marketingu. Zapewnia to maksymalną skuteczność.

    Czy przeprowadzony audyt treści jest niezbędny, aby przygotować strategię content marketingową?

    Tak, audyt treści to podstawa dobrej strategii marketingowej i content marketingowej. Aby przygotować skuteczny plan działania, najpierw należy ocenić stan wyjściowy Twojej strony i Twoich treści. Umożliwi to zaplanowanie i następnie wprowadzenie zmian, dzięki czemu content będzie wspierał Twoje cele biznesowe.

    Jak długo trwa przeprowadzenie audytu treści?

    Czas potrzebny do wykonania audytu treści zależy m.in. od wielkości i złożoności witryny oraz zasobów contentowych, ale zazwyczaj trwa od kilku dni do maksymalnie kilku tygodni.

Szybki kontakt

Baza
Wiedzy
Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce

Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce

Rozpoczynając 4. kwartał, zbliżamy się do najbardziej gorącego sprzedażowo okresu w roku. Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia oraz ...

InCommerce x Allegro 2024: kino, e-commerce i szczytny cel w sercu Warszawy

InCommerce x Allegro 2024: kino, e-commerce i szczytny cel w sercu Warszawy

12 września 2024 roku w kultowym Kinie Muranów w Warszawie odbyła się wyjątkowa konferencja InCommerce, organizowana przez agencję Sempai. Wydarzenie ...

ostatni-webinar

Zaspałeś na Q4? 😴 Nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie last minute! Gorący okres zakupowy zaczyna się już teraz: przed nami największe okazje ce...
Case
Study

byhealth case study okladka
735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...