Strona g艂贸wna → Case-study → 735% wi臋cej klikni臋膰 z organicznych wynik贸w rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej 735% wi臋cej klikni臋膰 z organicznych wynik贸w rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej Sempai 13 czerwca, 2024 Przeczytasz w ~ 5 min. Klient – kim jest? Z drogeri膮 ByHealth wsp贸艂pracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zacz臋艂a wymaga膰 kompletnej zmiany podej艣cia i przewarto艣ciowania strategii. Zosta艂 wykonany audyt aktualnego stanu witryny aby odkry膰 powody, dla kt贸rych drogeria online grz臋z艂a w miejscu pod k膮tem widoczno艣ci, ruchu, przychod贸w. Dokument pozwoli艂 namierzy膰 punkty w臋z艂owe, na kt贸rych obowi膮zkowo nale偶a艂o skupi膰 si臋 przy optymalizacji strony, aby wyci膮gn膮膰 j膮 ze stagnacji, m.in.: optymalizacja nazw plik贸w graficznych, zablokowanie indeksowania thin, duplicate content, ograniczenie crawl budgetu oraz cross-silo linkowania, przebudowa drzewa kategorii pod k膮tem lepszego silosowania, ma艂o rozbudowane drzewo kategorii – brakowa艂o podstron ni偶szego rz臋du, blog – brak regularnego pisania artyku艂贸w w tak konkurencyjnej bran偶y, poprawa menu na desktopie – by艂 pewien mankament w kwestii UX, zmniejszenie wagi grafik, optymalizacja meta tag贸w, nag艂贸wk贸w Hx pod k膮tem indywidualnie dobranych fraz kluczowych, tworzenie unikalnego, zoptymalizowanego pod seo contentu w postaci opis贸w na stron臋, b艂臋dy w linkowaniu wewn臋trznym na mobile – belka menu. Witryna klienta na tle konkurencji nie ma te偶 zbyt d艂ugiej historii – a wiek domeny jest jednym z wielu element贸w mog膮cych mie膰 wp艂yw na pozycje.聽聽聽聽聽 Dla przyk艂adu, wiek domen topowej konkurencji: Witryna klienta ma ok.聽 9 lat: Na tle konkurent贸w nie daje to przewagi, oto witryna konkurencji, sporo starsza: Przek艂ada si臋 to na profil linkowy. Screen z wtyczki SeoQuake: Dzia艂ania pozycjonerskie聽 Oczywi艣cie, sam audyt nie wystarcza艂 i kolejne miesi膮ce wsp贸艂pracy przynosi艂y kolejne wa偶ne punkty, nad kt贸rymi nale偶a艂o si臋 pochyli膰: usuni臋cie 艣mieciowych komentarzy z bloga, analiza i zniwelowanie problemu duplikacji na szczeblu kategorii, optymalizacja nazw produktowych – dodanie cz艂onu zwi膮zanego z frazami tzw. long tail, rozbudowa asortymentu oraz drzewa kategorii – indywidualnie konsultowane z klientem tak, by ka偶da nowo utworzona podkategoria by艂a odpowiednio zatowarowana i spe艂nia艂a w przysz艂o艣ci cele biznesowe,聽 optymalizacja sitemapy, ustawianie i wgrywanie dedykowanych przekierowa艅 301,聽 optymalizacja globalnego schematu meta tag贸w witryny – pewien b艂膮d zwi膮zany z szablonem strony wymaga艂 naprawy i usuni臋cia przez webmaster贸w. Pozycjonowanie – efekty wg Ahrefsa聽 Oto efekty wyt臋偶onej pracy nad stron膮, rozpocz臋tej na pocz膮tku 2023 – wg narz臋dzia Ahrefs. Ruch organiczny: Wdro偶enie poprawek technicznych z audytu – na przestrzeni ca艂ego 2023 roku, oto efekty wg Ahrefsa: Frazy kluczowe: Pozycjonowanie – efekty wg Senuto Pozycjonowanie – efekty wg Google Search Console 735% wi臋cej klikni臋膰 z organicznych wynik贸w rok do roku. Wy艣wietle艅 – rok do roku 570% wi臋cej: Wykres klikni臋膰 z ost. 16 miesi臋cy: Wykres wy艣wietle艅 z ost. 16 miesi臋cy: Pozycjonowanie – dalsze dzia艂ania Prace nad stron膮 nadal trwaj膮, nabieraj膮c jedynie tempa i rozmachu: stale prowadzona kampania link buildingu, stale rozwijany blog, rozbudowa drzewa kategorii o nowe podstrony ofertowe, rozbudowa linkowania wewn臋trznego z kart produktowych, indywidualnie konstruowane meta tagi i nag艂贸wki Hx, dalsza optymalizacja crawl budgetu polegaj膮ca na jak najwi臋kszym jego oszcz臋dzaniu globalnie, w obr臋bie ca艂ej witryny – np. poprzez minimalizowanie ilo艣ci zdublowanych link贸w wewn臋trznych.聽 Wykres domen odsy艂aj膮cych wg Ahrefsa: Podsumowanie聽 Gar艣膰 informacji podsumowuj膮cych przedstawiony wy偶ej progres w pozycjonowaniu. Oto, co naszym zdaniem mia艂o najwi臋kszy wp艂yw na popraw臋 widoczno艣ci serwisu w wyszukiwarkach: kompleksowe podej艣cie do zagadnie艅 technicznych i holistyczna terapia b艂臋d贸w witryny, 偶mudna praca u podstaw nad takimi podstawowymi elementami witryny e-commerce jak adresy url, meta tagi, nag艂贸wki Hx, silosowanie i ograniczanie cross-silo linkowania, link building i tworzenie tre艣ci contentowych, zw艂aszcza bloga, rozbudowa drzewa kategorii oparta nie tylko o money keywords, ale r贸wnie偶 o frazy bardziej long tail. Jak wida膰 powy偶ej, nie ma w tych dzia艂aniach magii – jest tylko twarda rzeczywisto艣膰 i zastosowanie dobrych praktyk SEO. Chcesz przeczyta膰 wi臋cej historii sukcesu SEO? Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel si臋 Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ