735% wi臋cej klikni臋膰 z organicznych wynik贸w rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Sempai
13 czerwca, 2024
Przeczytasz w ~ 5 min.
byhealth case study okladka

Klient – kim jest?

Z drogeri膮 ByHealth wsp贸艂pracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zacz臋艂a wymaga膰 kompletnej zmiany podej艣cia i przewarto艣ciowania strategii. Zosta艂 wykonany audyt aktualnego stanu witryny aby odkry膰 powody, dla kt贸rych drogeria online grz臋z艂a w miejscu pod k膮tem widoczno艣ci, ruchu, przychod贸w.

Dokument pozwoli艂 namierzy膰 punkty w臋z艂owe, na kt贸rych obowi膮zkowo nale偶a艂o skupi膰 si臋 przy optymalizacji strony, aby wyci膮gn膮膰 j膮 ze stagnacji, m.in.:

 

  • optymalizacja nazw plik贸w graficznych,
  • zablokowanie indeksowania thin, duplicate content,
  • ograniczenie crawl budgetu oraz cross-silo linkowania,
  • przebudowa drzewa kategorii pod k膮tem lepszego silosowania,
  • ma艂o rozbudowane drzewo kategorii – brakowa艂o podstron ni偶szego rz臋du,
  • blog – brak regularnego pisania artyku艂贸w w tak konkurencyjnej bran偶y,
  • poprawa menu na desktopie – by艂 pewien mankament w kwestii UX,
  • zmniejszenie wagi grafik,
  • optymalizacja meta tag贸w, nag艂贸wk贸w Hx pod k膮tem indywidualnie dobranych fraz kluczowych,
  • tworzenie unikalnego, zoptymalizowanego pod seo contentu w postaci opis贸w na stron臋,
  • b艂臋dy w linkowaniu wewn臋trznym na mobile – belka menu.

 

Witryna klienta na tle konkurencji nie ma te偶 zbyt d艂ugiej historii – a wiek domeny jest jednym z wielu element贸w mog膮cych mie膰 wp艂yw na pozycje.聽聽聽聽聽

wiek domen konkurencji

Dla przyk艂adu, wiek domen topowej konkurencji:

iek domeny konkurencyjnej

 

wiek domeny

Witryna klienta ma ok.聽 9 lat:

witryna klient ama 9 lat

 

Na tle konkurent贸w nie daje to przewagi, oto witryna konkurencji, sporo starsza:

starsza witryna konkurencji

Przek艂ada si臋 to na profil linkowy. Screen z wtyczki SeoQuake:

profil linkowy

Dzia艂ania pozycjonerskie聽

Oczywi艣cie, sam audyt nie wystarcza艂 i kolejne miesi膮ce wsp贸艂pracy przynosi艂y kolejne wa偶ne punkty, nad kt贸rymi nale偶a艂o si臋 pochyli膰:

 

  • usuni臋cie 艣mieciowych komentarzy z bloga,
  • analiza i zniwelowanie problemu duplikacji na szczeblu kategorii,
  • optymalizacja nazw produktowych – dodanie cz艂onu zwi膮zanego z frazami tzw. long tail,
  • rozbudowa asortymentu oraz drzewa kategorii – indywidualnie konsultowane z klientem tak, by ka偶da nowo utworzona podkategoria by艂a odpowiednio zatowarowana i spe艂nia艂a w przysz艂o艣ci cele biznesowe,聽
  • optymalizacja sitemapy,
  • ustawianie i wgrywanie dedykowanych przekierowa艅 301,聽
  • optymalizacja globalnego schematu meta tag贸w witryny – pewien b艂膮d zwi膮zany z szablonem strony wymaga艂 naprawy i usuni臋cia przez webmaster贸w.

 

Pozycjonowanie – efekty wg Ahrefsa聽

 

Oto efekty wyt臋偶onej pracy nad stron膮, rozpocz臋tej na pocz膮tku 2023 – wg narz臋dzia Ahrefs.

Ruch organiczny:

Ruch organiczny wg Ahrefs

Wdro偶enie poprawek technicznych z audytu – na przestrzeni ca艂ego 2023 roku, oto efekty wg Ahrefsa:

Frazy kluczowe:

Frazy kluczowe wg Ahrefs

Pozycjonowanie – efekty wg Senuto

efekty wg Senuto

Pozycjonowanie – efekty wg Google Search Console

 

735% wi臋cej klikni臋膰 z organicznych wynik贸w rok do roku.

735 wiecej klikniec z organicznych wynikow rok do roku

Wy艣wietle艅 – rok do roku 570% wi臋cej:

Wyswietlen rok do roku 570 wiecej

Wykres klikni臋膰 z ost. 16 miesi臋cy:

Wykres klikniec z ost. 16 miesiecy

Wykres wy艣wietle艅 z ost. 16 miesi臋cy:

Wykres wyswietlen z ost 16 miesiecy

Pozycjonowanie – dalsze dzia艂ania

 

Prace nad stron膮 nadal trwaj膮, nabieraj膮c jedynie tempa i rozmachu:

  • stale prowadzona kampania link buildingu,
  • stale rozwijany blog,
  • rozbudowa drzewa kategorii o nowe podstrony ofertowe,
  • rozbudowa linkowania wewn臋trznego z kart produktowych,
  • indywidualnie konstruowane meta tagi i nag艂贸wki Hx,
  • dalsza optymalizacja crawl budgetu polegaj膮ca na jak najwi臋kszym jego oszcz臋dzaniu globalnie, w obr臋bie ca艂ej witryny – np. poprzez minimalizowanie ilo艣ci zdublowanych link贸w wewn臋trznych.聽

 

Wykres domen odsy艂aj膮cych wg Ahrefsa:

Wykres domen odsylajacych wg Ahrefsa

Podsumowanie聽

 

Gar艣膰 informacji podsumowuj膮cych przedstawiony wy偶ej progres w pozycjonowaniu.

Oto, co naszym zdaniem mia艂o najwi臋kszy wp艂yw na popraw臋 widoczno艣ci serwisu w wyszukiwarkach:

  • kompleksowe podej艣cie do zagadnie艅 technicznych i holistyczna terapia b艂臋d贸w witryny,
  • 偶mudna praca u podstaw nad takimi podstawowymi elementami witryny e-commerce jak adresy url, meta tagi, nag艂贸wki Hx,
  • silosowanie i ograniczanie cross-silo linkowania,
  • link building i tworzenie tre艣ci contentowych, zw艂aszcza bloga,
  • rozbudowa drzewa kategorii oparta nie tylko o money keywords, ale r贸wnie偶 o frazy bardziej long tail.

Jak wida膰 powy偶ej, nie ma w tych dzia艂aniach magii – jest tylko twarda rzeczywisto艣膰 i zastosowanie dobrych praktyk SEO.

 

Chcesz przeczyta膰 wi臋cej historii sukcesu SEO?

casebook SEO Sempai