pozycjonowanie produktu icon

Pozycjonowanie produktu

Przez pozycję w wyszukiwarce po świadomość w umyśle użytkownika. Zadbaj o to, aby Twoje produkty były bardziej rozpoznawalne a przez to – częściej wybierane przez klientów.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Słyszysz „pozycjonowanie”, myślisz „SEO”? My też! Pozycjonowanie produktu to cała strategia, a SEO to jeden z jej filarów. Nie obejdziesz się bez dopasowanych fraz kluczowych, jednak pamiętaj, że dobrze wypozycjonowany produkt to również taki, który pozostanie w świadomości klienta i który będzie budził pozytywne skojarzenia. Jak wypozycjonować produkt zarówno w internecie, jak i umyśle użytkownika?

Czym jest pozycjonowanie produktu?

Zacznijmy od definicji. Pozycja produktu to zestaw odczuć na jego temat. Co więcej, te spostrzeżenia i emocje funkcjonują w kontekście innych produktów tego typu (czyli produktów Twojej konkurencji).

Zatem co to jest pozycjonowanie produktu? Pozycjonowanie produktu to proces, który odbywa się nie tylko w środowisku internetowym, a przede wszystkim w umysłach użytkowników. To walka o uwagę i świadomość konsumenta – tak, aby Twoja marka i Twój produkt zajmowały w myślach odbiorcy konkretne miejsce i rodziły konkretne skojarzenia.

Na pewno powinno to być miejsce wygodniejsze niż te, w których rozsiedli się Twoi konkurenci. Bój toczy się więc o pierwszy rząd – najlepsze miejscówki zaraz pod sceną.

Pozycjonowanie produktu rozumiemy zatem jako zespół narzędzi marketingowych, dzięki którym możesz osiągnąć przewagę.

Strategie pozycjonowania produktu

Chcesz wypozycjonować produkt na rynku? Powinieneś zacząć od strategii. Pamiętaj, że strategię należy różnicować w zależności od tego, czy dopiero startujesz ze sprzedażą, czy może chcesz wygenerować lepsze wyniki. Na początku przeanalizuj, kim są Twoi odbiorcy i potencjalni klienci, tzn. czego potrzebują oraz jaką korzyść może dać im Twój produkt. Następnie zastanów się, jakie cechy produktu wyeksponować oraz jak to zrobić.

Wybierz taką strategię pozycjonowania produktu na rynku, która odda ducha marki i wpisze się w koncepcję produktu. Albo połącz ze sobą kilka strategii, tak aby budowanie świadomości na temat Twojej marki przynosiło jeszcze lepsze rezultaty. Do wyboru masz przynajmniej kilka sprawdzonych narzędzi, aby odpowiednio wykorzystać cykl życia produktu.

Organiczne pozycjonowanie produktu na rynku

Zacznijmy od widoczności w wyszukiwarce oraz ogólnie w internecie, bo to w końcu tym zajmujemy się w Sempai na co dzień.

Promowanie produktu to w tym kontekście głównie wszelkie organiczne działania, które mają poprawić widoczność produktu w wyszukiwarce.
Z naszego doświadczenia wynika, że nawet jeśli użytkownik zobaczy produkt wśród innych pozycji w feedzie produktowym, czyli na samej górze strony wyszukiwania – to niekoniecznie podejmie decyzje o zakupie. Wielu użytkowników wpisuje nazwę produktu w wyszukiwarkę nie po to, aby od razu dokonać zakupu czy porównać ceny. W pierwszej kolejności wyszukuje informacje dotyczące marki, produktu oraz porównuje dostępne warianty.
Należy więc zwracać uwagę przede wszystkim na pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To trochę jak z pozycjonowaniem produktu na sklepowych półkach. Półki znajdujące się na wysokości wzroku kupującego to właśnie najwyższe pozycje w Google. Użytkownik częściej sięga po wystawione tu produkty = chętniej klika w wyświetlające się wysoko linki. Dlatego jeśli chcesz, aby użytkownik Cię zauważył i wszedł na Twoją stronę, musisz odpowiednio wypozycjonować się w wyszukiwarce.

Skorzystaj z oferty

Content marketing – kluczowy etap pozycjonowania produktu na rynku

Poza tym zwróć uwagę na to, aby pozycjonowanie produktu i Twojej strony odpowiadało na potrzeby użytkownika oraz ich zapytania. Dzięki temu na Twoją witrynę trafią osoby, które szukają rozwiązania swojego problemu. Weźmy przykład frazy „jak biegać poprawnie”. Jeżeli wypozycjonujesz się na tę frazę, biegacz znajdzie u Ciebie poradnik dotyczący prawidłowej postawy oraz najlepszych technik, a także – podpowiedzi co do wyboru odpowiednich butów do biegania. Rozbudowany blog i dobrze przygotowane wpisy blogowe dostarczają więc wiedzę, a przy tym wspomagają pozycjonowanie produktu na rynku i pobudzają sprzedaż.

Istotnym elementem content marketingu są również inne treści on-site, które przyciągają użytkownika na stronę internetową sklepu. Są to przede wszystkim opisy produktów i kategorii – wartościowe dla potencjalnego klienta, użyteczne i dające przydatne informacje, czyli takie, które faktycznie skłaniają do zakupu.
Aby wypozycjonować produkt i swoją witrynę, musisz też zaplanować działania off-site. Będą to głównie artykuły sponsorowane publikowane na zewnętrznych portalach. Dostarczą cenny link do Twojej witryny, a jednocześnie pomogą w budowaniu świadomości marki.
Oczywiście nie można zapominać również o angażujących wpisach w mediach społecznościowych, e-mail marketingu, ale i takich formatach jak webinary, wywiady oraz ogromnie popularne podcasty.

Influencer marketing jako jedna ze strategii pozycjonowania produktu

Dobrze, aby komunikaty dotyczące produktu wychodziły nie tylko od marki, czyli producenta czy twórcy, ale także od użytkowników. Dlatego dobrym sposobem na wypromowanie produktu, zwiększenie świadomości o nim oraz przemówienie praktycznym językiem korzyści jest współpraca z influencerami. Kampania może być realizowana na różnych kanałach komunikacji influencera z obserwatorami – m.in. na YouTube, Facebooku, Instagramie, blogu – i dać Ci naprawdę duże zasięgi. Uwzględnienie w treściach influencerskich linku do Twojej strony dodatkowo pozytywnie wpłynie na jej pozycjonowanie.

Dobre rezultaty osiągniesz jednak tylko wtedy, kiedy wytypujesz odpowiednią osobę do promowania Twoich produktów. Musi się ona wpisywać w charakter produktu i jednocześnie korespondować z duchem marki oraz wyznawać podobne wartości. Tylko wtedy przekaz będzie szczery.

Mimo iż pozycjonowanie produktu odbywa się przede wszystkim w umysłach użytkowników, to w Sempai nie uprawiamy żadnych gierek psychologicznych. Opieramy się na czystych danych! Dzięki temu wiemy, co działa i co przyniesie najlepsze rezultaty również w przypadku Twojego sklepu internetowego. Dzięki opracowanej przez nas strategii możesz pozycjonować produkt na różnych poziomach i kanałach, skutecznie zwiększając jego świadomość na rynku.

Baza
Wiedzy
Media plan – co to takiego i jak go napisać?

Media plan – co to takiego i jak go napisać?

Co to jest media plan? Z czego się składa? W jaki sposób należy go przygotowywać i dlaczego jest tak istotny? Jakie korzyści zapewnia i jak oceniać re...

Modele atrybucji w GA4

Modele atrybucji w GA4

Wyjaśnienie pojęcia atrybucji Jednym z głównych powodów, dla których firmy inwestują w analitykę, jest chęć zrozumienia „ścieżki klienta” — czyli tego...

ostatni-webinar

Zanim 12 września warszawskie Kino Muranów wypełni się po brzegi e-commerce’ową wiedzą podczas InCommerce x Allegro, zapraszamy na webinar rozgrzewkow...
Case
Study

wubber case study okladka
Wiedza, humor i produkt, czyli Trzej Królowie TikTokowego Contentu, który rozwinie niejeden biznes! Case study marki Wuber

Wielu mogłoby się wydawać, że TikTok jest platformą, na której sprzedawać mogą nieliczni. Głównie marki z asortymentem skierowanym stricte d...


cocolita okladka
Sukces kampanii “Jak się czujesz, tak się malujesz” – Sempai & Cocolita

Kampania "Jak się czujesz, tak się malujesz", zrealizowana przez Sempai na zlecenie drogerii internetowej Cocolita, to doskonały przykład skuteczn...


kiddymoon case study okladka
Let Us Perform!: Zobacz jak w 6 miesięcy osiągnęliśmy o 895% więcej konwersji!

Odkryj sekrety udanej kampanii marketingowej dla klienta z branży zabawek. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak Sempai pomaga osiągnąć ...


byhealth case study okladka
735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...


aquel case study okladka 1
Allegro Ads 4 Brands, czyli paliwo rakietowe Twojego biznesu B2B.  Case study Aquael

Aquael to firma znana miłośnikom akwarystyki nie tylko w Polsce - od 40 lat produkuje i sprzedaje akcesoria niezbędne do założenia oraz pielęgna...


drogeria okladka
588% wzrostu sprzedaży w jeden miesiąc, czyli jak podbić branżę dzięki Allegro Ads!

Allegro Ads jest bez wątpienia cennym źródłem ruchu i przychodów, zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych reklamodawców. Ekosystem Al...


rea okladka
Let Us Perform!: Niedoceniane źródło ruchu w Polsce przyniosło kilkaset tysięcy PLN dodatkowych przychodów. Wyniki za pierwszy kwartał mówią same za siebie!

Co powiecie na to, że w pierwszym kwartale możecie mieć dodatkowe 350k przychodów przy efektywności sprzedażowej analogicznej do innych działa...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...