Strona główna → Oferta → Pozycjonowanie produktu
Przez pozycję w wyszukiwarce po świadomość w umyśle użytkownika. Zadbaj o to, aby Twoje produkty były bardziej rozpoznawalne a przez to – częściej wybierane przez klientów.
Słyszysz „pozycjonowanie”, myślisz „SEO”? My też! Pozycjonowanie produktu to cała strategia, a SEO to jeden z jej filarów. Nie obejdziesz się bez dopasowanych fraz kluczowych, jednak pamiętaj, że dobrze wypozycjonowany produkt to również taki, który pozostanie w świadomości klienta i który będzie budził pozytywne skojarzenia. Jak wypozycjonować produkt zarówno w internecie, jak i umyśle użytkownika?
Zacznijmy od definicji. Pozycja produktu to zestaw odczuć na jego temat. Co więcej, te spostrzeżenia i emocje funkcjonują w kontekście innych produktów tego typu (czyli produktów Twojej konkurencji).
Zatem co to jest pozycjonowanie produktu? Pozycjonowanie produktu to proces, który odbywa się nie tylko w środowisku internetowym, a przede wszystkim w umysłach użytkowników. To walka o uwagę i świadomość konsumenta – tak, aby Twoja marka i Twój produkt zajmowały w myślach odbiorcy konkretne miejsce i rodziły konkretne skojarzenia.
Na pewno powinno to być miejsce wygodniejsze niż te, w których rozsiedli się Twoi konkurenci. Bój toczy się więc o pierwszy rząd – najlepsze miejscówki zaraz pod sceną.
Pozycjonowanie produktu rozumiemy zatem jako zespół narzędzi marketingowych, dzięki którym możesz osiągnąć przewagę.
Chcesz wypozycjonować produkt na rynku? Powinieneś zacząć od strategii. Pamiętaj, że strategię należy różnicować w zależności od tego, czy dopiero startujesz ze sprzedażą, czy może chcesz wygenerować lepsze wyniki. Na początku przeanalizuj, kim są Twoi odbiorcy i potencjalni klienci, tzn. czego potrzebują oraz jaką korzyść może dać im Twój produkt. Następnie zastanów się, jakie cechy produktu wyeksponować oraz jak to zrobić.
Wybierz taką strategię pozycjonowania produktu na rynku, która odda ducha marki i wpisze się w koncepcję produktu. Albo połącz ze sobą kilka strategii, tak aby budowanie świadomości na temat Twojej marki przynosiło jeszcze lepsze rezultaty. Do wyboru masz przynajmniej kilka sprawdzonych narzędzi, aby odpowiednio wykorzystać cykl życia produktu.
Zacznijmy od widoczności w wyszukiwarce oraz ogólnie w internecie, bo to w końcu tym zajmujemy się w Sempai na co dzień.
Promowanie produktu to w tym kontekście głównie wszelkie organiczne działania, które mają poprawić widoczność produktu w wyszukiwarce.Z naszego doświadczenia wynika, że nawet jeśli użytkownik zobaczy produkt wśród innych pozycji w feedzie produktowym, czyli na samej górze strony wyszukiwania – to niekoniecznie podejmie decyzje o zakupie. Wielu użytkowników wpisuje nazwę produktu w wyszukiwarkę nie po to, aby od razu dokonać zakupu czy porównać ceny. W pierwszej kolejności wyszukuje informacje dotyczące marki, produktu oraz porównuje dostępne warianty.Należy więc zwracać uwagę przede wszystkim na pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To trochę jak z pozycjonowaniem produktu na sklepowych półkach. Półki znajdujące się na wysokości wzroku kupującego to właśnie najwyższe pozycje w Google. Użytkownik częściej sięga po wystawione tu produkty = chętniej klika w wyświetlające się wysoko linki. Dlatego jeśli chcesz, aby użytkownik Cię zauważył i wszedł na Twoją stronę, musisz odpowiednio wypozycjonować się w wyszukiwarce.
Skorzystaj z oferty
Poza tym zwróć uwagę na to, aby pozycjonowanie produktu i Twojej strony odpowiadało na potrzeby użytkownika oraz ich zapytania. Dzięki temu na Twoją witrynę trafią osoby, które szukają rozwiązania swojego problemu. Weźmy przykład frazy „jak biegać poprawnie”. Jeżeli wypozycjonujesz się na tę frazę, biegacz znajdzie u Ciebie poradnik dotyczący prawidłowej postawy oraz najlepszych technik, a także – podpowiedzi co do wyboru odpowiednich butów do biegania. Rozbudowany blog i dobrze przygotowane wpisy blogowe dostarczają więc wiedzę, a przy tym wspomagają pozycjonowanie produktu na rynku i pobudzają sprzedaż.
Istotnym elementem content marketingu są również inne treści on-site, które przyciągają użytkownika na stronę internetową sklepu. Są to przede wszystkim opisy produktów i kategorii – wartościowe dla potencjalnego klienta, użyteczne i dające przydatne informacje, czyli takie, które faktycznie skłaniają do zakupu.Aby wypozycjonować produkt i swoją witrynę, musisz też zaplanować działania off-site. Będą to głównie artykuły sponsorowane publikowane na zewnętrznych portalach. Dostarczą cenny link do Twojej witryny, a jednocześnie pomogą w budowaniu świadomości marki.Oczywiście nie można zapominać również o angażujących wpisach w mediach społecznościowych, e-mail marketingu, ale i takich formatach jak webinary, wywiady oraz ogromnie popularne podcasty.
Dobrze, aby komunikaty dotyczące produktu wychodziły nie tylko od marki, czyli producenta czy twórcy, ale także od użytkowników. Dlatego dobrym sposobem na wypromowanie produktu, zwiększenie świadomości o nim oraz przemówienie praktycznym językiem korzyści jest współpraca z influencerami. Kampania może być realizowana na różnych kanałach komunikacji influencera z obserwatorami – m.in. na YouTube, Facebooku, Instagramie, blogu – i dać Ci naprawdę duże zasięgi. Uwzględnienie w treściach influencerskich linku do Twojej strony dodatkowo pozytywnie wpłynie na jej pozycjonowanie.
Dobre rezultaty osiągniesz jednak tylko wtedy, kiedy wytypujesz odpowiednią osobę do promowania Twoich produktów. Musi się ona wpisywać w charakter produktu i jednocześnie korespondować z duchem marki oraz wyznawać podobne wartości. Tylko wtedy przekaz będzie szczery.
Mimo iż pozycjonowanie produktu odbywa się przede wszystkim w umysłach użytkowników, to w Sempai nie uprawiamy żadnych gierek psychologicznych. Opieramy się na czystych danych! Dzięki temu wiemy, co działa i co przyniesie najlepsze rezultaty również w przypadku Twojego sklepu internetowego. Dzięki opracowanej przez nas strategii możesz pozycjonować produkt na różnych poziomach i kanałach, skutecznie zwiększając jego świadomość na rynku.
Niezależnie od tego, czy planujesz samodzielne prowadzenie kampanii TikTok Ads, czy wolisz skorzystać z pomocy agencji, warto znać podstawy, dzięki kt...
Czym jest tak zwany marketing sieciowy, nazywany również marketingiem wielopoziomowym (marketing MLM)? Czym się charakteryzuje? Jakie są jego efekty? ...
Allegro Ads jest bez wątpienia cennym źródłem ruchu i przychodów, zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych reklamodawców. Ekosystem Al...
Co powiecie na to, że w pierwszym kwartale możecie mieć dodatkowe 350k przychodów przy efektywności sprzedażowej analogicznej do innych działa...
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...
TikTok w ostatnich latach zyskał miliony zwolenników na całym świecie. Jest odpowiedzią na zachodzące zmiany w naszej codzienności. Dlaczego? W...
Aby osiągnąć sukces — nie zawsze trzeba dokonywać radykalnych i spektakularnych zmian. Podstawą sukcesu często jest systematyczne wdrażanie d...
Stawiamy na długofalowe relacje - to nie są puste słowa. Dowodem na to niech będzie historia naszej kooperacji ze sklepem Bellita - ambitnym, spec...
Posiadasz świeżo założony sklep internetowy, który nie generuje ruchu i zastanawiasz się czy SEO w Twoim przypadku ma sens? Oczywiście że tak!...
Z Microsoft Advertising jako Channel Partner współpracujemy już kolejny rok i jesteśmy przekonani, że nasze partnerstwo to początek owocnej koop...