Pozycjonowanie produktu

Przez pozycję w wyszukiwarce po świadomość w umyśle użytkownika. Zadbaj o to, aby Twoje produkty były bardziej rozpoznawalne a przez to - częściej wybierane przez klientów.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Słyszysz „pozycjonowanie”, myślisz „SEO”? My też! Pozycjonowanie produktu to cała strategia, a SEO to jeden z jej filarów. Nie obejdziesz się bez dopasowanych fraz kluczowych, jednak pamiętaj, że dobrze wypozycjonowany produkt to również taki, który pozostanie w świadomości klienta i który będzie budził pozytywne skojarzenia. Jak wypozycjonować produkt zarówno w internecie, jak i umyśle użytkownika?

Czym jest pozycjonowanie produktu?

Zacznijmy od definicji. Pozycja produktu to zestaw odczuć na jego temat. Co więcej, te spostrzeżenia i emocje funkcjonują w kontekście innych produktów tego typu (czyli produktów Twojej konkurencji).

Zatem co to jest pozycjonowanie produktu? Pozycjonowanie produktu to proces, który odbywa się nie tylko w środowisku internetowym, a przede wszystkim w umysłach użytkowników. To walka o uwagę i świadomość konsumenta – tak, aby Twoja marka i Twój produkt zajmowały w myślach odbiorcy konkretne miejsce i rodziły konkretne skojarzenia.
Na pewno powinno to być miejsce wygodniejsze niż te, w których rozsiedli się Twoi konkurenci. Bój toczy się więc o pierwszy rząd – najlepsze miejscówki zaraz pod sceną.
Pozycjonowanie produktu rozumiemy zatem jako zespół narzędzi marketingowych, dzięki którym możesz osiągnąć przewagę.

Strategie pozycjonowania produktu

Chcesz wypozycjonować produkt na rynku? Powinieneś zacząć od strategii. Pamiętaj, że strategię należy różnicować w zależności od tego, czy dopiero startujesz ze sprzedażą, czy może chcesz wygenerować lepsze wyniki. Na początku przeanalizuj, kim są Twoi odbiorcy i potencjalni klienci, tzn. czego potrzebują oraz jaką korzyść może dać im Twój produkt. Następnie zastanów się, jakie cechy produktu wyeksponować oraz jak to zrobić.

Wybierz taką strategię pozycjonowania produktu na rynku, która odda ducha marki i wpisze się w koncepcję produktu. Albo połącz ze sobą kilka strategii, tak aby budowanie świadomości na temat Twojej marki przynosiło jeszcze lepsze rezultaty. Do wyboru masz przynajmniej kilka sprawdzonych narzędzi.

Organiczne pozycjonowanie produktu na rynku

Zacznijmy od widoczności w wyszukiwarce oraz ogólnie w internecie, bo to w końcu tym zajmujemy się w Sempai na co dzień.

Promowanie produktu to w tym kontekście głównie wszelkie organiczne działania, które mają poprawić widoczność produktu w wyszukiwarce.
Z naszego doświadczenia wynika, że nawet jeśli użytkownik zobaczy produkt wśród innych pozycji w feedzie produktowym, czyli na samej górze strony wyszukiwania – to niekoniecznie podejmie decyzje o zakupie. Wielu użytkowników wpisuje nazwę produktu w wyszukiwarkę nie po to, aby od razu dokonać zakupu czy porównać ceny. W pierwszej kolejności wyszukuje informacje dotyczące marki, produktu oraz porównuje dostępne warianty.
Należy więc zwracać uwagę przede wszystkim na pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To trochę jak z pozycjonowaniem produktu na sklepowych półkach. Półki znajdujące się na wysokości wzroku kupującego to właśnie najwyższe pozycje w Google. Użytkownik częściej sięga po wystawione tu produkty = chętniej klika w wyświetlające się wysoko linki. Dlatego jeśli chcesz, aby użytkownik Cię zauważył i wszedł na Twoją stronę, musisz odpowiednio wypozycjonować się w wyszukiwarce.

Chcę dostać wycenę

Content marketing – kluczowy etap pozycjonowania produktu na rynku

Poza tym zwróć uwagę na to, aby pozycjonowanie produktu i Twojej strony odpowiadało na potrzeby użytkownika oraz ich zapytania. Dzięki temu na Twoją witrynę trafią osoby, które szukają rozwiązania swojego problemu. Weźmy przykład frazy „jak biegać poprawnie”. Jeżeli wypozycjonujesz się na tę frazę, biegacz znajdzie u Ciebie poradnik dotyczący prawidłowej postawy oraz najlepszych technik, a także – podpowiedzi co do wyboru odpowiednich butów do biegania. Rozbudowany blog i dobrze przygotowane wpisy blogowe dostarczają więc wiedzę, a przy tym wspomagają pozycjonowanie produktu na rynku i pobudzają sprzedaż.

Istotnym elementem content marketingu są również inne treści on-site, które przyciągają użytkownika na stronę internetową sklepu. Są to przede wszystkim opisy produktów i kategorii – wartościowe dla potencjalnego klienta, użyteczne i dające przydatne informacje, czyli takie, które faktycznie skłaniają do zakupu.
Aby wypozycjonować produkt i swoją witrynę, musisz też zaplanować działania off-site. Będą to głównie artykuły sponsorowane publikowane na zewnętrznych portalach. Dostarczą cenny link do Twojej witryny, a jednocześnie pomogą w budowaniu świadomości marki.
Oczywiście nie można zapominać również o angażujących wpisach w mediach społecznościowych, e-mail marketingu, ale i takich formatach jak webinary, wywiady oraz ogromnie popularne podcasty.

Influencer marketing jako jednak ze strategii pozycjonowania produktu

Dobrze, aby komunikaty dotyczące produktu wychodziły nie tylko od marki, czyli producenta czy twórcy, ale także od użytkowników. Dlatego dobrym sposobem na wypromowanie produktu, zwiększenie świadomości o nim oraz przemówienie praktycznym językiem korzyści jest współpraca z influencerami. Kampania może być realizowana na różnych kanałach komunikacji influencera z obserwatorami – m.in. na YouTube, Facebooku, Instagramie, blogu – i dać Ci naprawdę duże zasięgi. Uwzględnienie w treściach influencerskich linku do Twojej strony dodatkowo pozytywnie wpłynie na jej pozycjonowanie.

Dobre rezultaty osiągniesz jednak tylko wtedy, kiedy wytypujesz odpowiednią osobę do promowania Twoich produktów. Musi się ona wpisywać w charakter produktu i jednocześnie korespondować z duchem marki oraz wyznawać podobne wartości. Tylko wtedy przekaz będzie szczery.

Mimo iż pozycjonowanie produktu odbywa się przede wszystkim w umysłach użytkowników, to w Sempai nie uprawiamy żadnych gierek psychologicznych. Opieramy się na czystych danych! Dzięki temu wiemy, co działa i co przyniesie najlepsze rezultaty również w przypadku Twojego sklepu internetowego. Dzięki opracowanej przez nas strategii możesz pozycjonować produkt na różnych poziomach i kanałach, skutecznie zwiększając jego świadomość na rynku.

Szybki kontakt






    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Kraków, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zgłoszenia.
    Zapoznałem/-am się z polityką prywatności. Wiem, że moja zgoda może być odwołana w każdym momencie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza
    Wiedzy
    RTM – czym jest Real Time Marketing

    RTM – czym jest Real Time Marketing?

    Dowiedz się – co to jest RTM (Real Time Marketing) i zapoznaj z przykładami tego rodzaju marketingu, które omawiamy w tym artykule! Kiedy powinieneś z...


    Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Wymiary i dane niestandardowe w GA4

    Jeśli konfigurowałeś w GTM zbieranie zdarzeń niestandardowych, a w tych zdarzeniach “pozaszywałeś” przesyłanie do GA4 dodatkowych parametrów opisujący...


    Kończą się czasy contentowego bezkrólewia! Google dokładnie weryfikuje, czy teksty na stronach internetowych są przydatne, wartościowe i wyczerpujące ...
    Case
    Study
    Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

    Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elasty...


    Sprawdź, jak w szybkim tempie rozwinąć profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, które przygotowaliśmy wspólnie z agencją Kohai i sprawdź, jak w krótkim czasie dzięki kreatywnym pomysłom i odpowiednim...


    Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z branży armatury łazienkowej i dowiedz się, jak wsparliśmy ją w wyjściu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl  &n...


    Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study

    Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firmą ...


    283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj historię naszej współpracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawdź, jak zwiększyliśmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego użytkownika, z dedykowanym przekazem i we właściwej chwili stanowi największe wyzwanie współczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle przeżywają obecnie prawdziwy renesans, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób szuka krążków w internecie. Sprzedaż płyt winylowy...


    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie historię sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, który na przestrzeni 4 lat ewoluował z raczkującego e-commerce’a do jednego z lider...


    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marzeń, jak sam o sobie pisze, oferuje pomysły na prezent dla każdego i na każdą okazję. Klienci znajdą tam zarówno relaksujące preze...


    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Branża klienta: armatura łazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań rek...


    Jak dzięki precyzyjnie zebranym danym zwiększyliśmy efektywność kampanii Google Ads

    Każda prowadzona kampania reklamowa powinna podlegać wnikliwej i systematycznej analizie. Mając to na uwadze traktujemy poprawnie wdrożoną analit...


    Jak wygrać wyścig o klienta? 5 praktyk i case study Messimo.pl

    Co mają ze sobą wspólnego działania reklamowe na Facebooku oraz wyścigi Formuły 1? Jak się okazuje, można znaleźć wiele podobieństw w tych,...