Strona główna → Pozycjonowanie → Pozycjonowanie lokalne
Pojawiaj się tam, gdzie użytkownik odwiedzi Cię najchętniej – czyli w jego pobliżu. Pozycjonowanie lokalne sprawi, że Twoje usługi będą widoczne na podstawie lokalizacji użytkownika, lub fraz związanych z określonym miejscem.
Wyobraź sobie, że chcesz zmienić fryzurę, ale po wpisaniu frazy „dobry fryzjer” Google proponuje Ci salon w Kołobrzegu. Trochę słabo, bo przecież chodziło Ci o zakład na warszawskim Bemowie. Czy to znaczy, że czas kupić bilet na pociąg? Na szczęście nie, bo scenariusz ten nie mógłby się wydarzyć w prawdziwym życiu. Dlaczego nie? Dowiedz się, czym jest lokalne SEO, aby poznać odpowiedź.
Pozycjonowanie regionalne to zespół działań on-site oraz off-site, podejmowanych w celu zwiększenia widoczności Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania – czyli takich, które wyświetlają się w odpowiedzi na zestaw fraz powiązanych z daną lokalizacją. SEO lokalne może odnosić się do regionu, w którym działa Twoja firma, ale również do konkretnej miejscowości, a nawet dzielnicy.Pozycjonowanie lokalne poprawia widoczność strony w wynikach organicznych. Jednak warto również wyróżnić markę w wynikach wtrąconych, przy pomocy pinezki w Google Maps oraz wizytówki Google Moja Firma.
Wyszukiwać lokalnie możesz poprzez zapytania geolokalizacyjne, czyli takie, które zawierają frazy kluczowe informujące o obszarze poszukiwań, np. fryzjer Warszawa. Jednak warto wiedzieć, że wyszukiwanie regionalne uwzględnia również aktualną, rzeczywistą pozycję internauty.Co to oznacza w praktyce? Na frazę „salon tatuażu” Google zaproponuje Ci najpierw skorzystanie z usług okolicznych artystów. Nawet jeśli nie posiadasz urządzenia GPS ani nie zezwalasz na dane lokalizacyjne. Jak to możliwe?Przed dobraniem wyników wyszukiwania Google szacuje położenie użytkownika na podstawie geolokalizacji adresu IP, z którego pochodzi dane zapytanie. Co więcej, bierze pod uwagę Twoją historię wyszukań oraz miejsca odwiedzone i ocenione w Mapach Google.Właśnie dlatego lokalne wyniki wyszukiwania dopasowywane są do miejsca przebywania użytkownika, nawet jeśli nie wpisał on konkretnego położenia w wyszukiwaną frazę.
Jedną z największych zalet pozycjonowania lokalnego jest dodatkowa widoczność. Wiele fraz kluczowych zwiększa szansę na wyeksponowanie Twojej strony na dodatkowej mapce Google, jak i na liście wizytówek lokalnych firm.Jakie jeszcze korzyści może przynieść Twojej firmie pozycjonowanie regionalne? Dzięki zastosowaniu SEO lokalnego:
Działania zmierzające do umocnienia pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnego powinny zainteresować przede wszystkim firmy małe, które swoich potencjalnych klientów poszukują w najbliższym otoczeniu. Dotyczy to zwykle takich działalności jak:
oraz pozostałe biznesy, których działalność uzależniona jest od stacjonarnej wizyty klienta. Pojawienie się adresu firmy wysoko w wynikach wyszukiwania zwiększa szanse na to, że odbiorca odwiedzi Twoją siedzibę osobiście i skorzysta z jej usług.
Badania SW Reserach na zlecenie PSH Lewiatan z lipca 2020 wskazują, że Polacy coraz chętniej kupują od lokalnych dostawców. Członkowie badania jako motywacje podają: świeżość (w przypadku produktów o krótkim terminie przydatności), chęć wsparcia gospodarki, tradycję, ochronę środowiska (krótsza droga transportu) oraz bliskość relacji z przedsiębiorcą. (Źródło: Money.pl)
Skorzystaj z oferty
Tak jak w globalnym SEO, tak i w przypadku pozycjonowania lokalnego zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wymaga wdrożenia działań w obrębie witryny i poza nią. W lokalnym SEO niezwykle ważne są też dane widniejące na wizytówce Google Moja Firma oraz opinie konsumentów, które możemy pozyskać za jej pośrednictwem. Przyjrzyjmy się temu nieco dokładniej.
Jeśli Twój biznes posiada już firmową domenę, następnym krokiem jest optymalizacja strony pod względem prezentowanych treści. Z punktu widzenia pozycjonowania lokalnego, kluczowe mogą okazać się teksty, w których:
Dobór lokalnych fraz kluczowych to nie wszystko! Pomyśl o umieszczeniu na stronie przejrzystej mapki Google z lokalizacją firmy.
Warto też pamiętać o uzupełnieniu danych strukturalnych. Dzięki temu wyszukiwarka lepiej zrozumie zawartość strony i wesprze Twoje starania w pozycjonowaniu lokalnym. Co więcej, działania on-site powinny obejmować dopracowanie witryny pod względem technicznym, również pod urządzenia mobilne.
Dane strukturalne to znaczniki umieszczane na stronach internetowych, które opisują zawartość witryny w sposób zrozumiały dla wyszukiwarki.
Drugą stroną medalu są działania off-site, które dotyczą zewnętrznej optymalizacji strony. Gdy uwzględnimy kwestie lokalne, kluczowe okazują się:
W sieci istnieje wiele miejsc, w których możesz skutecznie promować Twój lokalny biznes, nawet z niewielkim budżetem. Pomożemy Ci wybrać takie, dzięki którym będziesz lepiej widoczny i które jednocześnie przykują uwagę potencjalnego klienta.
Aby skoordynowane działania SEO miały sens, a Twoja oferta mogła zaistnieć na rynku lokalnym, konieczne zadbaj o wizytówkę Google Moja Firma. To właśnie dzięki niej Twój biznes pojawi się na mapach Google oraz będzie uwzględniany w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Wizytówka Google Moja Firma zawiera najważniejsze informacje o prowadzonej przez Ciebie działalności:
Zgodne i aktualne teleadresowe to podstawa, aby Twoi potencjalni klienci mogli Cię odnaleźć. Do założenia profilu niezbędne jest posiadanie konta Google. Usługa jest bezpłatna, a proces konfiguracji niezwykle prosty.
Co więcej, za pośrednictwem wizytówki Google Moja Firma Twoi odbiorcy mogą dzielić się opiniami na temat świadczonych usług lub oferowanych produktów. Pozytywny odzew konsumentów to większa szansa na pozyskanie nowego klienta.
Jesteś w drodze do wymarzonego kurortu. Prowadzisz auto i czujesz, że zaczyna doskwierać Ci głód. Co robisz? Oczywiście, zwracasz się do Asystenta Google i prosisz, aby wskazał na mapie „najbliższy bar szybkiej obsługi” lub „sushi na wynos w okolicy”.
Chociaż to rozwiązanie nie należy jeszcze do szczególnie popularnych w Polsce, zachodni użytkownicy już od dawna poszukują lokalnych biznesów właśnie za pomocą botów głosowych. Wirtualni asystenci coraz częściej operują językiem polskim, a to znak, aby przygotować się na nowy trend wśród użytkowników internetu.
Internet to potężne narzędzie, które pozwala dotrzeć do ludzi na całym świecie. Jednak czasem tym, czego najbardziej potrzebuje dany biznes, jest skupienie uwagi najbliższego otoczenia. Bądź krok przed regionalnymi konkurentami i zadbaj o widoczność Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak mogą Ci w tym pomóc specjaliści Sempai.
Zobacz więcej:
Pozycjonowanie Kraków, Pozycjonowanie Częstochowa, Pozycjonowanie Białystok
Sprzedaż międzynarodowa za pośrednictwem Allegro Sprzedaż na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Allegro przynosi wiele korzyści, które mogą znaczą...
Z pewnością słyszałeś o SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Ale czy wiesz, że optymalizacja dotyczy nie tylko tekstu, lecz także ...
Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...