Pozycjonowanie stron Białystok

Jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego w Białymstoku i zastanawiasz się jak dotrzeć do nowych klientów z Twojej okolicy? A może prowadzisz działalność usługową w stolicy województwa podlaskiego i szukasz sposobu, aby wyjść z cienia konkurencji i zaznaczyć swoją pozycję również w Internecie? Powodów, dla których warto promować swój biznes lokalny w wyszukiwarce Google, jest wiele i każdy z nich może być równie ważny. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron na frazy związane z miastem Białystok i zaufaj agencji marketingu internetowego z wieloletnim doświadczeniem. Nasz dział SEO funkcjonuje właśnie w stolicy województwa podlaskiego!

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie lokalne Białystok – na czym to polega?

W dzisiejszych czasach chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, jak ważny dla rozwoju biznesu jest marketing internetowy. Internet oraz rozwój technologii mobilnych (czyli między innymi smartfonów i wszelkich aplikacji, które w nich uruchamiasz) na zawsze zmienił sposoby, w jakie szukamy informacji o otaczającym nas świecie. Praktycznie każdy z nas korzysta dziś z Map Google aby znaleźć adresy sklepów, zlokalizować pobliskie restauracje lub konkretne lokale usługowe (np. salony fryzjerskie, kosmetyczne czy też warsztaty samochodowe). Wyszukiwarka Google dla wielu z nas stała się głównym źródłem informacji na niemal każdy temat – również tych dotyczących naszej najbliższej okolicy i codziennych zadań, które są przed nami stawiane

Wyniki wyszukiwania Google to przestrzeń, w której również firmy lokalne, specjaliści oraz usługodawcy działający w konkretnym mieście mogą dotrzeć do nowych klientów z okolicy. Służy temu pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania, czyli proces, którego celem jest poprawa pozycji strony internetowej lub sklepu on-line dla fraz wpisywanych do Google w konkretnej lokalizacji.

Pozycjonowanie Białystok to usługa skierowana do firm, które działają lokalnie i chciałyby dotrzeć do użytkowników przebywających na terenie miasta i w jego najbliższej okolicy.

> Według danych portalu Statistica ponad 24 miliony Polaków korzystało z aplikacji Google Search, a prawie 19 milionów z aplikacji Google Maps na urządzeniach mobilnych w grudniu 2021 roku. <

Mieszkańcy Białegostoku i okolic na ogół nie wiedzą o wszystkich sklepach ani punktach usługowych, które działają na terenie miasta. Owszem, znamy niektóre z nich, ale mało kto potrafi z pamięci wskazać adres szewca, krawcowej czy zegarmistrza z sąsiedniej dzielnicy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mieszkańcy miasta Białystok mogą odnaleźć informacje kontaktowe (adres, numer telefonu, wskazówki dojazdu, godziny pracy etc.) do sklepów i lokali usługowych, które funkcjonują blisko nich.

pozycjonowanie Białystok

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google?

Zazwyczaj, kiedy szukamy czegoś w Google, sprawdzamy jedynie kilka pierwszych wyników. Celem pozycjonowania stron sklepów i lokali usługowych z Białegostoku jest sprawienie, aby to właśnie Twoja witryna wyświetlała się na górze listy. Jeśli już trafisz do pierwszej dziesiątki wyników Google na wyszukiwane frazy kluczowe – więcej Białostoczan będzie miało kontakt z Twoją stroną, a zainteresowane osoby będą mogły w kolejnych krokach sprawdzić również Twoją ofertę, zakres oferowanych usług, opinie klientów, lub też wykonać jakąś akcję na stronie (np. umówić wizytę, zamówić potrzebny towar, dopytać o jakąś kwestię).

Pozycjonowanie stron internetowych w obrębie miasta Białystok – jak to działa?

Pozycjonowaniem stron internetowych na frazy lokalne związane z miastem Białystok to proces, w skład którego wchodzą m. in.:

  • research słów kluczowych – w pierwszej kolejności musimy określić potencjał, który posiada Twoja strona internetowa. Na etapie analizy słów kluczowych specjalista SEO sprawdza które frazy kluczowe związane z Twoją działalnością cieszą się największą popularnością wśród użytkowników Google;
  • analiza konkurencji – na etapie planowania działań musimy zorientować się kim są Twoi konkurenci, jakie działania związane z pozycjonowaniem prowadzą i jaki dystans dzieli Twoją stronę od miejsca, w którym się znajdują; dzięki analizie konkurencji ustalimy pozycję wyjściową oraz cele, do których będziemy dążyć prowadząc regularne działania SEO;
  • optymalizacja strony internetowej – jeśli wiemy już w jaki sposób mieszkańcy Białegostoku szukają usług które świadczysz, kolejnym krokiem jest dopasowanie Twojej strony internetowej tak, aby mogła być uwzględniana przez Google na te właśnie frazy; na ogół samą optymalizację poprzedza audyt SEO, którego celem jest znalezienie wszelkich istotnych pod kątem SEO obszarów do poprawy i jak najlepsze przygotowanie strony do skutecznej rywalizacji z konkurencją;
  • promocja strony internetowej, zdobywanie odnośników z innych witryn i inne działania, które wspierają pozycjonowanie – poprzez regularne działania związane z link buildingiem i promocją strony www w zewnętrznych serwisach pokazujemy Google, że Twoja strona jest popularna i wartościowa.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych może wyglądać nieco inaczej w przypadku różnych rodzajów działalności. Duży wpływ na efekty może mieć również Twoja konkurencja – firmy z Białegostoku, które funkcjonują aby zaspokoić te same potrzeby na rynku. W sytuacji gdy Twoi konkurenci mają stronę internetową, którą od wielu lat aktywnie promują, zaś Twoja strona powstała zaledwie kilka miesięcy temu – potrzebnych może być dużo więcej działań i czasu aby zniwelować różnice, które widzi między nimi Google.

Białystok pozycjonowanie

Wizytówka Google Moja Firma – zaznacz swoją obecność na mapie!

W przypadku usługi takiej jak pozycjonowanie stron Białystok równie ważna co obecność strony w wynikach wyszukiwarki Google jest obecność firmy w mapach Google.

Pozycjonowanie lokalne to proces, dzięki któremu Twój biznes może być obecny w internecie – i to nawet bez konieczności posiadania własnej strony internetowej! Dzięki założeniu wizytówki Google Moja Firma i powiązaniu jej z fizycznym adresem, pod którym prowadzisz działalność, lokal w którym mieści się Twoja firma przestanie być anonimowym punktem na mapie. Po zweryfikowaniu adresu każdy, kto będzie przeglądał w mapach Google okolicę, w której działasz, dowie się, że w tym konkretnym budynku funkcjonuje właśnie Twoja firma.

Zadbaj o optymalizację wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania

Samo dodanie strony do GMF to jednak nie wszystko – musisz pamiętać, aby odpowiednio ją zoptymalizować (czyli w jak najbardziej optymalnym stopniu dopasować jej zawartość do zapytań, których mogą używać Twoi potencjalni klienci). Dzięki temu osoby, które jeszcze nie znają Twojej marki, będą mogły skorzystać z Twoich usług używając najbardziej ogólnych zapytań (np. “sklep z herbatą”, “hydraulik”, “księgarnia”), czy też nieco bardziej szczegółowych sformułowań, jak np. “krawiec w okolicy”, “sklep monopolowy blisko mnie”, czy “kosmetyczka z dojazdem do klienta”. Oprócz tego, wizytówka GMF może być również zwrócona bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google (jako element wyróżnionej paczki wyników Miejsca), np. na frazy typu “fryzjer białystok”, “kancelaria adwokacka białystok” itp.

pozycjonowanie stron Białystok

Pozycjonowanie Białystok – korzyści dla Twojego biznesu

Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie stron nakierowanych na użytkowników z Białegostoku? Oto niektóre z nich:

  • dotrzesz do nowych osób w Białymstoku, które do tej pory w ogóle nie znały Twojej firmy;
  • ułatwisz zainteresowanym osobom dotarcie do miejsca, w którym prowadzisz działalność;
  • ułatwisz zainteresowanym osobom kontakt z Twoją firmą;
  • zyskasz szansę na wyróżnienie się na tle lokalnej konkurencji, a nawet jej wyprzedzenie (a przynajmniej w wynikach Google);
  • zwiększysz rozpoznawalność swojej marki wśród mieszkańców Białegostoku i okolic;
  • zwiększysz szansę na rozwój swojego lokalnego biznesu – ruch z wyszukiwarki Google należy do najlepiej konwertujących (o ile nie są to przypadkowe frazy).

Pamiętaj że pozycjonowanie stron to działanie, które ma na celu wprowadzenie Twojej witryny do wyników Google na frazy, które są wpisywane w oknie wyszukiwania. Aby ktokolwiek mógł odnaleźć Twoją firmę, musi istnieć odpowiednia potrzeba w danej grupie odbiorców. Białystok aktualnie posiada niespełna 300 tysięcy mieszkańców i w porównaniu do innych miast w Polsce nie jest to duża liczba. Miej więc na uwadze, że w Białymstoku są branże, które są wyszukiwane częściej, a są też takie, gdzie wyszukiwania lokalne są sporadyczne. Warto to sprawdzić przed rozpoczęciem pozycjonowania.

Dlaczego Sempai? Powierz pozycjonowanie agencji SEO z Białegostoku!

Jako agencja SEO już od kilkunastu lat pomagamy naszym klientom zaznaczać swoją obecność w internecie, z sukcesami pozycjonując strony internetowe z przeróżnych branż. Nasze kampanie były wielokrotnie nagradzane, zarówno na szczeblu ogólnopolskim (Ekomersy, SEM Krk), jak i europejskim (kilkakrotnie zdobywaliśmy nominacje i wyróżnienia w ramach European Search Awards – najbardziej prestiżowego konkursu dla branży marketingu w wyszukiwarkach na naszym kontynencie).

Nasz dział SEO od samego początku rozwijany jest w Białymstoku, a nasze biuro aktualnie funkcjonuje przy alei Tysiąclecia Państwa Polskiego 6. Interesuje Cię pozycjonowanie stron w Białymstoku? Możemy umówić się na spotkanie, gdzie poznamy Twoje oczekiwania i możliwości, a także opowiemy w jaki sposób będziemy mogli Ci pomóc w zakresie pozycjonowania lokalnego. Wiemy jak ważne w naszej branży jest indywidualne podejście do właścicieli biznesów dlatego zawsze będziemy otwarci na Twoje sugestie i potrzeby. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie optymalizacji i budowania widoczności stron internetowych, przede wszystkim dla sklepów on-line (w tym również największych e-komersów, o ogólnopolskiej rozpoznawalności). W zakresie pozycjonowania lokalnego oferujemy szereg działań, których celem jest skuteczne pozycjonowanie serwisu, między innymi audyty SEO i wytyczne optymalizacyjne (zarówno dla sklepów i hurtowni z Białegostoku, jak i firm typowo usługowych), copywriting efektywnościowy (tworzenie treści wspierających działania SEO), content marketing i link building.

Być może będziemy w stanie pomóc również w rozwoju Twojego biznesu!

pozycjonowanie www Białystok

Kto powinien skorzystać z pozycjonowania SEO w Białymstoku?

Istnieją grupy osób, które na pewno powinny rozważyć rozpoczęcie działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym strony w Białymstoku lub przynajmniej z pozycjonowaniem wizytówki firmy w mapach Google. Sprawdź czy jesteś w jednej z nich!

Kto powinien rozważyć pozycjonowanie lokalne w Białymstoku?

  • sklepy stacjonarne z Białegostoku, funkcjonujące w konkurencyjnych branżach, posiadające własną stronę internetową (np. salony samochodowe, sklepy meblowe, butiki);
  • serwisy oferujące usługi w konkurencyjnych branżach, posiadające własną stronę internetową (np. salony fryzjerskie, warsztaty samochodowe, punkty diagnostyczne, hotele, parki rozrywki, salony masażu);
  • podmioty oferujące specjalistyczne usługi na terenie miasta Białystok, posiadające własną stronę internetową (np. kliniki medycyny estetycznej, gabinety dermatologiczne, stomatologiczne, psychologiczne etc.);
  • osoby prowadzące jednoosobową działalność usługową w konkurencyjnych branżach, które posiadają własną stronę internetową (np. fotografowie, dj’e na wesele, floryści, fizjoterapeuci);
  • producenci i hurtownie nastawione na lokalnych odbiorców, którzy posiadają własną stronę internetową.

Kto powinien rozważyć pozycjonowanie wizytówki firmy w mapach Google?

  • osoby prowadzące jednoosobową działalność usługową na terenie miasta, które nie posiadają własnej strony internetowej;
  • restauracje i punkty gastronomiczne działające w obrębie Białegostoku;
  • właściciele firm, których adres nie pojawia się w mapach Google;
  • placówki publiczne i instytucje pożytku publicznego, które nie posiadają własnej strony internetowej.

To jedynie przykłady działalności, do których skierowana jest usługa pozycjonowanie strony Białystok i które powinny zadbać o to, aby w jak najszerszym zakresie docierać do potencjalnych klientów za pomocą wyszukiwarki lub map Google.

Nie wiesz czy branża w której działasz posiada niewykorzystany potencjał? Zgłoś się do nas, sprawdzimy to!

Zobacz więcej:

Pozycjonowanie Kraków, Pozycjonowanie Częstochowa

    Najczęściej zadawane pytania

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Białymstoku?

    Wszystko zależy od dystansu, który dzieli Twoją stronę od stron konkurencji, z którymi chcesz rywalizować o topowe pozycje. W przypadku mniej konkurencyjnych fraz czasem wystarcza sama optymalizacja serwisu (wówczas zalecamy jedynie jednorazowy audyt SEO, którego koszt waha się od około 1000 do 3000 zł dla sklepów lokalnych), w przypadku bardziej konkurencyjnych branż, potrzebne będą regularne działania prowadzone przez dłuższy czas. Miesięczny koszt prowadzenia lokalnego projektu SEO zależy od liczby godzin specjalisty, które przeznaczymy na działania SEO związane z Twoją stroną, zakresu działań, który będzie potrzebny do uzyskania założonego efektu i czasu, w którym chcemy go osiągnąć. W zależności od branży i otoczenia — koszt regularnych działań związanych z pozycjonowaniem stron w Białymstoku może wynosić od około 500 do 3000 zł netto miesięcznie.

    Ile trwa pozycjonowanie strony www w Białymstoku?

    Na ogół pierwsze efekty powinieneś zobaczyć po okresie 3-6 miesięcy od rozpoczęcia działań. Musisz jednak pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej to proces, który warto prowadzić w trybie ciągłym. Nawet gdy już zdobędziesz topowe pozycje na najważniejsze frazy, nie znaczy to, że tak pozostanie zawsze. Internet jest środowiskiem zmiennym — stale pojawiają się nowe technologie, nowe serwisy, nowe informacje i linki. Również sam algorytm Google wciąż przystosowywany jest do zmieniających się warunków. Z czasem zmieniają się też kryteria, na podstawie których klasyfikuje i ocenia strony.

    Czy przygotowujemy raporty z efektami pozycjonowania?

    Oczywiście, każdy z naszych klientów co miesiąc otrzymuje szczegółowy raport, w którym zawarte są informacje na temat wykonanych działań oraz osiągniętych efektów (raport obejmuje m. in. zmiany w widoczności strony www, dane z narzędzi analitycznych, w tym również raporty z pozycji na monitorowane przez nas słowa kluczowe, czy też dane dotyczące ruchu w Google Analytics i zapytań z raportów w Search Console).

    Na jaki okres trzeba podpisać umowę o pozycjonowanie SEO w Białymstoku

    Jedną z zasad, którymi się kierujemy od początku pracy jako agencja SEO, jest elastyczność i indywidualne podejście do każdego z naszych klientów. Na ogół umowę podpisujemy na czas nieokreślony, z miesięcznym okresem wypowiedzenia dla obu stron. Rozumiemy, gdy nasi klienci mają lepsze i gorsze okresy, dlatego też nie będzie problemem, gdy zechcesz zawiesić działania na pewien czas lub gdy zdecydujesz się ograniczyć ich zakres.

Szybki kontakt

Baza
Wiedzy
Cocolita.pl i Sempai triumfują w Mobile Trends Awards 2023!

Cocolita.pl i Sempai triumfują w Mobile Trends Awards 2023!

Wczoraj wieczorem w Krakowie odbyła się uroczysta gala Mobile Trends Awards, podczas której nagrodzono najlepsze aplikacje i kampanie mobilne minioneg...

Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze

Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze

Podczas ostatniego webinaru “Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce“ uczestnicy zadawali bardzo dużo pytań dotyczą...

ostatni-webinar

Zgodnie z unijnym Aktem o rynkach cyfrowych, od 7 marca 2024 r. wszystkie witryny internetowe, które chcą korzystać z funkcji reklamowych Google, musz...
Case
Study
drogeria okladka
588% wzrostu sprzedaży w jeden miesiąc, czyli jak podbić branżę dzięki Allegro Ads!

Allegro Ads jest bez wątpienia cennym źródłem ruchu i przychodów, zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych reklamodawców. Ekosystem Al...


rea okladka
Let Us Perform!: Niedoceniane źródło ruchu w Polsce przyniosło kilkaset tysięcy PLN dodatkowych przychodów. Wyniki za pierwszy kwartał mówią same za siebie!

Co powiecie na to, że w pierwszym kwartale możecie mieć dodatkowe 350k przychodów przy efektywności sprzedażowej analogicznej do innych działa...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...


okladka cs andzela
Sukces branży Fashion na TikToku, czyli jak skalując budżet, uzyskaliśmy ROAS 6 000%?

TikTok w ostatnich latach zyskał miliony zwolenników na całym świecie. Jest odpowiedzią na zachodzące zmiany w naszej codzienności. Dlaczego? W...


Okladka Crazy Needles
Migracja nie musi boleć, czyli jak skutecznie wypozycjonować kolczyki — SEO case study Crazy Needles

Aby osiągnąć sukces — nie zawsze trzeba dokonywać radykalnych i spektakularnych zmian. Podstawą sukcesu często jest systematyczne wdrażanie d...


belita okladka
Cztery lata udanej współpracy i nie mamy dość! Case study Google Ads dla sklepu Bellita

Stawiamy na długofalowe relacje - to nie są puste słowa. Dowodem na to niech będzie historia naszej kooperacji ze sklepem Bellita - ambitnym, spec...