Strona główna → Pozycjonowanie stron → Pozycjonowanie lokalne → Pozycjonowanie Białystok
Jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego w Białymstoku i zastanawiasz się jak dotrzeć do nowych klientów z Twojej okolicy? A może prowadzisz działalność usługową w stolicy województwa podlaskiego i szukasz sposobu, aby wyjść z cienia konkurencji i zaznaczyć swoją pozycję również w Internecie? Powodów, dla których warto promować swój biznes lokalny w wyszukiwarce Google, jest wiele i każdy z nich może być równie ważny. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron na frazy związane z miastem Białystok i zaufaj agencji marketingu internetowego z wieloletnim doświadczeniem. Nasz dział SEO funkcjonuje właśnie w stolicy województwa podlaskiego!
Imię/Nazwisko
Adres e-mail
Numer telefonu
Strona www
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Kraków, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zgłoszenia.
Δ
W dzisiejszych czasach chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, jak ważny dla rozwoju biznesu jest marketing internetowy. Internet oraz rozwój technologii mobilnych (czyli między innymi smartfonów i wszelkich aplikacji, które w nich uruchamiasz) na zawsze zmienił sposoby, w jakie szukamy informacji o otaczającym nas świecie. Praktycznie każdy z nas korzysta dziś z Map Google aby znaleźć adresy sklepów, zlokalizować pobliskie restauracje lub konkretne lokale usługowe (np. salony fryzjerskie, kosmetyczne czy też warsztaty samochodowe). Wyszukiwarka Google dla wielu z nas stała się głównym źródłem informacji na niemal każdy temat – również tych dotyczących naszej najbliższej okolicy i codziennych zadań, które są przed nami stawiane
Wyniki wyszukiwania Google to przestrzeń, w której również firmy lokalne, specjaliści oraz usługodawcy działający w konkretnym mieście mogą dotrzeć do nowych klientów z okolicy. Służy temu pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania, czyli proces, którego celem jest poprawa pozycji strony internetowej lub sklepu on-line dla fraz wpisywanych do Google w konkretnej lokalizacji.
Pozycjonowanie Białystok to usługa skierowana do firm, które działają lokalnie i chciałyby dotrzeć do użytkowników przebywających na terenie miasta i w jego najbliższej okolicy.
> Według danych portalu Statistica ponad 24 miliony Polaków korzystało z aplikacji Google Search, a prawie 19 milionów z aplikacji Google Maps na urządzeniach mobilnych w grudniu 2021 roku. <
Mieszkańcy Białegostoku i okolic na ogół nie wiedzą o wszystkich sklepach ani punktach usługowych, które działają na terenie miasta. Owszem, znamy niektóre z nich, ale mało kto potrafi z pamięci wskazać adres szewca, krawcowej czy zegarmistrza z sąsiedniej dzielnicy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mieszkańcy miasta Białystok mogą odnaleźć informacje kontaktowe (adres, numer telefonu, wskazówki dojazdu, godziny pracy etc.) do sklepów i lokali usługowych, które funkcjonują blisko nich.
Zazwyczaj, kiedy szukamy czegoś w Google, sprawdzamy jedynie kilka pierwszych wyników. Celem pozycjonowania stron sklepów i lokali usługowych z Białegostoku jest sprawienie, aby to właśnie Twoja witryna wyświetlała się na górze listy. Jeśli już trafisz do pierwszej dziesiątki wyników Google na wyszukiwane frazy kluczowe – więcej Białostoczan będzie miało kontakt z Twoją stroną, a zainteresowane osoby będą mogły w kolejnych krokach sprawdzić również Twoją ofertę, zakres oferowanych usług, opinie klientów, lub też wykonać jakąś akcję na stronie (np. umówić wizytę, zamówić potrzebny towar, dopytać o jakąś kwestię).
Pozycjonowaniem stron internetowych na frazy lokalne związane z miastem Białystok to proces, w skład którego wchodzą m. in.:
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych może wyglądać nieco inaczej w przypadku różnych rodzajów działalności. Duży wpływ na efekty może mieć również Twoja konkurencja – firmy z Białegostoku, które funkcjonują aby zaspokoić te same potrzeby na rynku. W sytuacji gdy Twoi konkurenci mają stronę internetową, którą od wielu lat aktywnie promują, zaś Twoja strona powstała zaledwie kilka miesięcy temu – potrzebnych może być dużo więcej działań i czasu aby zniwelować różnice, które widzi między nimi Google.
W przypadku usługi takiej jak pozycjonowanie stron Białystok równie ważna co obecność strony w wynikach wyszukiwarki Google jest obecność firmy w mapach Google.
Pozycjonowanie lokalne to proces, dzięki któremu Twój biznes może być obecny w internecie – i to nawet bez konieczności posiadania własnej strony internetowej! Dzięki założeniu wizytówki Google Moja Firma i powiązaniu jej z fizycznym adresem, pod którym prowadzisz działalność, lokal w którym mieści się Twoja firma przestanie być anonimowym punktem na mapie. Po zweryfikowaniu adresu każdy, kto będzie przeglądał w mapach Google okolicę, w której działasz, dowie się, że w tym konkretnym budynku funkcjonuje właśnie Twoja firma.
Samo dodanie strony do GMF to jednak nie wszystko – musisz pamiętać, aby odpowiednio ją zoptymalizować (czyli w jak najbardziej optymalnym stopniu dopasować jej zawartość do zapytań, których mogą używać Twoi potencjalni klienci). Dzięki temu osoby, które jeszcze nie znają Twojej marki, będą mogły skorzystać z Twoich usług używając najbardziej ogólnych zapytań (np. “sklep z herbatą”, “hydraulik”, “księgarnia”), czy też nieco bardziej szczegółowych sformułowań, jak np. “krawiec w okolicy”, “sklep monopolowy blisko mnie”, czy “kosmetyczka z dojazdem do klienta”. Oprócz tego, wizytówka GMF może być również zwrócona bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google (jako element wyróżnionej paczki wyników Miejsca), np. na frazy typu “fryzjer białystok”, “kancelaria adwokacka białystok” itp.
Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie stron nakierowanych na użytkowników z Białegostoku? Oto niektóre z nich:
Pamiętaj że pozycjonowanie stron to działanie, które ma na celu wprowadzenie Twojej witryny do wyników Google na frazy, które są wpisywane w oknie wyszukiwania. Aby ktokolwiek mógł odnaleźć Twoją firmę, musi istnieć odpowiednia potrzeba w danej grupie odbiorców. Białystok aktualnie posiada niespełna 300 tysięcy mieszkańców i w porównaniu do innych miast w Polsce nie jest to duża liczba. Miej więc na uwadze, że w Białymstoku są branże, które są wyszukiwane częściej, a są też takie, gdzie wyszukiwania lokalne są sporadyczne. Warto to sprawdzić przed rozpoczęciem pozycjonowania.
Jako agencja SEO już od kilkunastu lat pomagamy naszym klientom zaznaczać swoją obecność w internecie, z sukcesami pozycjonując strony internetowe z przeróżnych branż. Nasze kampanie były wielokrotnie nagradzane, zarówno na szczeblu ogólnopolskim (Ekomersy, SEM Krk), jak i europejskim (kilkakrotnie zdobywaliśmy nominacje i wyróżnienia w ramach European Search Awards – najbardziej prestiżowego konkursu dla branży marketingu w wyszukiwarkach na naszym kontynencie).
Nasz dział SEO od samego początku rozwijany jest w Białymstoku, a nasze biuro aktualnie funkcjonuje przy alei Tysiąclecia Państwa Polskiego 6. Interesuje Cię pozycjonowanie stron w Białymstoku? Możemy umówić się na spotkanie, gdzie poznamy Twoje oczekiwania i możliwości, a także opowiemy w jaki sposób będziemy mogli Ci pomóc w zakresie pozycjonowania lokalnego. Wiemy jak ważne w naszej branży jest indywidualne podejście do właścicieli biznesów dlatego zawsze będziemy otwarci na Twoje sugestie i potrzeby. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie optymalizacji i budowania widoczności stron internetowych, przede wszystkim dla sklepów on-line (w tym również największych e-komersów, o ogólnopolskiej rozpoznawalności). W zakresie pozycjonowania lokalnego oferujemy szereg działań, których celem jest skuteczne pozycjonowanie serwisu, między innymi audyty SEO i wytyczne optymalizacyjne (zarówno dla sklepów i hurtowni z Białegostoku, jak i firm typowo usługowych), copywriting efektywnościowy (tworzenie treści wspierających działania SEO), content marketing i link building.
Być może będziemy w stanie pomóc również w rozwoju Twojego biznesu!
Istnieją grupy osób, które na pewno powinny rozważyć rozpoczęcie działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym strony w Białymstoku lub przynajmniej z pozycjonowaniem wizytówki firmy w mapach Google. Sprawdź czy jesteś w jednej z nich!
Kto powinien rozważyć pozycjonowanie lokalne w Białymstoku?
Kto powinien rozważyć pozycjonowanie wizytówki firmy w mapach Google?
To jedynie przykłady działalności, do których skierowana jest usługa pozycjonowanie strony Białystok i które powinny zadbać o to, aby w jak najszerszym zakresie docierać do potencjalnych klientów za pomocą wyszukiwarki lub map Google.
Nie wiesz czy branża w której działasz posiada niewykorzystany potencjał? Zgłoś się do nas, sprawdzimy to!
Zobacz więcej:
Pozycjonowanie Kraków, Pozycjonowanie Częstochowa
Wszystko zależy od dystansu, który dzieli Twoją stronę od stron konkurencji, z którymi chcesz rywalizować o topowe pozycje. W przypadku mniej konkurencyjnych fraz czasem wystarcza sama optymalizacja serwisu (wówczas zalecamy jedynie jednorazowy audyt SEO, którego koszt waha się od około 1000 do 3000 zł dla sklepów lokalnych), w przypadku bardziej konkurencyjnych branż, potrzebne będą regularne działania prowadzone przez dłuższy czas. Miesięczny koszt prowadzenia lokalnego projektu SEO zależy od liczby godzin specjalisty, które przeznaczymy na działania SEO związane z Twoją stroną, zakresu działań, który będzie potrzebny do uzyskania założonego efektu i czasu, w którym chcemy go osiągnąć. W zależności od branży i otoczenia — koszt regularnych działań związanych z pozycjonowaniem stron w Białymstoku może wynosić od około 500 do 3000 zł netto miesięcznie.
Na ogół pierwsze efekty powinieneś zobaczyć po okresie 3-6 miesięcy od rozpoczęcia działań. Musisz jednak pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej to proces, który warto prowadzić w trybie ciągłym. Nawet gdy już zdobędziesz topowe pozycje na najważniejsze frazy, nie znaczy to, że tak pozostanie zawsze. Internet jest środowiskiem zmiennym — stale pojawiają się nowe technologie, nowe serwisy, nowe informacje i linki. Również sam algorytm Google wciąż przystosowywany jest do zmieniających się warunków. Z czasem zmieniają się też kryteria, na podstawie których klasyfikuje i ocenia strony.
Oczywiście, każdy z naszych klientów co miesiąc otrzymuje szczegółowy raport, w którym zawarte są informacje na temat wykonanych działań oraz osiągniętych efektów (raport obejmuje m. in. zmiany w widoczności strony www, dane z narzędzi analitycznych, w tym również raporty z pozycji na monitorowane przez nas słowa kluczowe, czy też dane dotyczące ruchu w Google Analytics i zapytań z raportów w Search Console).
Jedną z zasad, którymi się kierujemy od początku pracy jako agencja SEO, jest elastyczność i indywidualne podejście do każdego z naszych klientów. Na ogół umowę podpisujemy na czas nieokreślony, z miesięcznym okresem wypowiedzenia dla obu stron. Rozumiemy, gdy nasi klienci mają lepsze i gorsze okresy, dlatego też nie będzie problemem, gdy zechcesz zawiesić działania na pewien czas lub gdy zdecydujesz się ograniczyć ich zakres.
Co to jest media plan? Z czego się składa? W jaki sposób należy go przygotowywać i dlaczego jest tak istotny? Jakie korzyści zapewnia i jak oceniać re...
Wyjaśnienie pojęcia atrybucji Jednym z głównych powodów, dla których firmy inwestują w analitykę, jest chęć zrozumienia „ścieżki klienta” — czyli tego...
Wielu mogłoby się wydawać, że TikTok jest platformą, na której sprzedawać mogą nieliczni. Głównie marki z asortymentem skierowanym stricte d...
Kampania "Jak się czujesz, tak się malujesz", zrealizowana przez Sempai na zlecenie drogerii internetowej Cocolita, to doskonały przykład skuteczn...
Odkryj sekrety udanej kampanii marketingowej dla klienta z branży zabawek. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak Sempai pomaga osiągnąć ...
Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...
Aquael to firma znana miłośnikom akwarystyki nie tylko w Polsce - od 40 lat produkuje i sprzedaje akcesoria niezbędne do założenia oraz pielęgna...
Allegro Ads jest bez wątpienia cennym źródłem ruchu i przychodów, zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych reklamodawców. Ekosystem Al...