Pozycjonowanie marki

Skuteczne pozycjonowanie Twojej marki w sieci to również wysoka pozycja w świadomości użytkowników. Zadbaj o wzrost swojej popularności i wzbudzaj jak najlepsze skojarzenia wśród swoich Klientów.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Nie dajesz o sobie zapomnieć, pojawiasz się w kolejnych miejscach w internecie, w końcu zaczynasz budzić dane skojarzenia. Gratulujemy, Twoja marka znalazła się w świadomości użytkownika! To właśnie pozycjonowanie marki. Czytaj dalej i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować markę oraz dlaczego trzeba to połączyć z działaniami SEO.

Co to jest pozycjonowanie marki?

Pozycjonując się, marka mości sobie wygodne miejsce… w umyśle odbiorcy. Użytkownik ma wrażenie, że widział już gdzieś nazwę firmy? Robi się mięciutko. Zaczyna mieć pozytywne, a do tego bardzo konkretne skojarzenia? Miejsce wypełnia się pluszem i poduszkami. Korzysta z usług, kupuje produkt, poleca markę dalej? W pokoju pojawia się wygodna kanapa i najnowsze PlayStation, dodatkowo jest piątek wieczór, więc jutro nie trzeba wstawać do szkoły! Twoja marka jest doskonale wypozycjonowana, wypracowała sobie przestrzeń w świadomości odbiorcy oraz podstawy trwałej relacji.

Kiedy należy pozycjonować markę?

Kiedy warto zająć się urządzaniem wspomnianego pokoju, czyli pozycjonowaniem marki? Zawsze wtedy, gdy:

  • wprowadzasz na rynek nową usługę lub produkt
  • chcesz być rozpoznawalny – na pewno lepiej niż Twoi konkurenci
  • dochodzi do kryzysu i musisz popracować nad wizerunkiem marki
  • masz trudności z pozyskiwaniem nowych klientów
  • opinie o Twojej marce lub produktach niekoniecznie są pozytywne
  • wypracowałeś już sobie dobrą pozycję na rynku, ale chcesz lepiej i więcej

Przykłady pozycjonowania marki

Słyszysz „Red Bull” i wiesz, że „doda Ci skrzydeł”. Widzisz logo Biedronki i liczysz na to, że nie wydasz dużo na zakupy – w końcu „codziennie niskie ceny”. Logo Volvo kojarzy Ci się z wysokimi standardami, szwedzką jakością i bezpieczeństwem. Te marki zostały wypozycjonowane na konkretne hasło oraz konkretne wartości.

Jakie są strategie pozycjonowania marki?

Pamiętaj, że w zależności od tego, kim jest Twój odbiorca, opisany pokój może wyglądać inaczej. Czasami jest to salon gier, innym razem biblioteczka wypełniona książkami albo miejsce, w którym można bawić się z małymi kotkami. Dlatego potrzebujesz różnych strategii pozycjonowania marki – dopasowanych do użytkownika, potencjalnego klienta.

Istnieje jednak jedna uniwersalna strategia – taka, która sprawdza się niezależnie od grupy docelowej czy założonych celów. Co więcej, najlepiej realizować ją niezależnie od marketingowej strategii pozycjonowania marki. Chodzi o pozycjonowanie marki pod względem SEO, czyli polepszenie jej widoczności w wyszukiwarce.

Chcę dostać wycenę

Pozycjonowanie marki SEO

Pozycjonowanie marki w kontekście SEO to wieloetapowy proces. O czym trzeba pamiętać?

  • Pierwszym krokiem pozycjonowania marki w Google jest szczegółowa analiza. Najlepiej wykonać audyt SEO i wziąć przy tym pod uwagę wyniki konkurencji. Wtedy dowiesz się, na jakie słowa kluczowe warto budować swoją widoczność.
  • Sprecyzuj, które frazy wpisują się w wizerunek Twojej marki oraz które pomogą Ci go kreować. Stosuj frazy zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona.
  • Potrzebujesz również tzw. fraz brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę Twojej firmy czy marki (oraz – na dalszych etapie pozycjonowania – nazwę produktu). Pomogą Ci one wygenerować sporo wejść na stronę Twojego sklepu, zwiększyć konwersję oraz tworzyć i powiększać świadomość marki.

Jak możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej marki?

W Sempai od kilkunastu lat zajmujemy się zwiększaniem widoczności marek w sieci wyszukiwania. Zaczynamy od dogłębnej analizy SEO oraz przygotowania szczegółowego raportu i planu działań.
Jednym z kluczowych elementów strategii na pewno jest content marketing, który służy zarówno budowaniu świadomości marki czy pozycji eksperta, jak i zdobywaniu lepszych pozycji w Google. W Sempai realizujemy tzw. content efektywnościowy, czyli treści zorientowane na osiąganie konkretnych celów klienta. Są to zarówno treści on-site, typu opisy produktowe, kategorii czy artykuły blogowe, które ściągają ruch na Twoją witrynę, jak i off-site, przede wszystkim artykuły sponsorowane, dzięki którym zdobywasz cenne linki z tematycznych portali zewnętrznych.

Dopiero startujesz? Wypuszczasz na rynek nowy produkt albo usługę? Oferujesz, coś „czego jeszcze nie było”? Zanim zaczniesz promować swój pomysł, zainwestuj w pozycjonowanie marki. Pozycjonowanie marki w internecie to najlepszy sposób na poprawienie widoczności oraz budowanie zasięgu.

 

Szybki kontakt






    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Dobrego Pasterza 13/6, 31-416 Kraków, podanych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zgłoszenia.
    Zapoznałem/-am się z polityką prywatności. Wiem, że moja zgoda może być odwołana w każdym momencie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@sempai.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez NetArch Sp. z o.o.

    Baza
    Wiedzy
    RTM – czym jest Real Time Marketing

    RTM – czym jest Real Time Marketing?

    Dowiedz się – co to jest RTM (Real Time Marketing) i zapoznaj z przykładami tego rodzaju marketingu, które omawiamy w tym artykule! Kiedy powinieneś z...


    Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Wymiary i dane niestandardowe w GA4

    Jeśli konfigurowałeś w GTM zbieranie zdarzeń niestandardowych, a w tych zdarzeniach “pozaszywałeś” przesyłanie do GA4 dodatkowych parametrów opisujący...


    Kończą się czasy contentowego bezkrólewia! Google dokładnie weryfikuje, czy teksty na stronach internetowych są przydatne, wartościowe i wyczerpujące ...
    Case
    Study
    Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

    Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elasty...


    Sprawdź, jak w szybkim tempie rozwinąć profil na TikToku! Case study eDomator.

    Przeczytaj case study, które przygotowaliśmy wspólnie z agencją Kohai i sprawdź, jak w krótkim czasie dzięki kreatywnym pomysłom i odpowiednim...


    Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

    Przeczytaj case study marki z branży armatury łazienkowej i dowiedz się, jak wsparliśmy ją w wyjściu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl  &n...


    Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study

    Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firmą ...


    283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

    Poznaj historię naszej współpracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawdź, jak zwiększyliśmy przychody generowane przez kampanie Google Ads...


    W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

    Dotarcie do odpowiedniego użytkownika, z dedykowanym przekazem i we właściwej chwili stanowi największe wyzwanie współczesnego marketera. Przed ...


    case study winylownia
    Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychodów o 180% w sklepie z branży muzycznej 

    Winyle przeżywają obecnie prawdziwy renesans, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób szuka krążków w internecie. Sprzedaż płyt winylowy...


    RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

    Poznajcie historię sukcesu RMD Bike - sklepu internetowego, który na przestrzeni 4 lat ewoluował z raczkującego e-commerce’a do jednego z lider...


    Kompleksowa kampania wideo marketingowa w najgorętszym sprzedażowo sezonie w roku dla Prezent Marzeń

    Prezent Marzeń, jak sam o sobie pisze, oferuje pomysły na prezent dla każdego i na każdą okazję. Klienci znajdą tam zarówno relaksujące preze...


    Skaluj kampanie w oparciu o kompletne dane. Case study Rea

    Branża klienta: armatura łazienkowa (producent) Silnik sklepu: i-systems   Nie sposób prowadzić skutecznych i precyzyjnych działań rek...


    Jak dzięki precyzyjnie zebranym danym zwiększyliśmy efektywność kampanii Google Ads

    Każda prowadzona kampania reklamowa powinna podlegać wnikliwej i systematycznej analizie. Mając to na uwadze traktujemy poprawnie wdrożoną analit...


    Jak wygrać wyścig o klienta? 5 praktyk i case study Messimo.pl

    Co mają ze sobą wspólnego działania reklamowe na Facebooku oraz wyścigi Formuły 1? Jak się okazuje, można znaleźć wiele podobieństw w tych,...