pozycjonowanie marki icon

Pozycjonowanie marki

Skuteczne pozycjonowanie Twojej marki w sieci to również wysoka pozycja w świadomości użytkowników. Zadbaj o wzrost swojej popularności i wzbudzaj jak najlepsze skojarzenia wśród swoich Klientów.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Nie dajesz o sobie zapomnieć, pojawiasz się w kolejnych miejscach w internecie, w końcu zaczynasz budzić dane skojarzenia. Gratulujemy, Twoja marka znalazła się w świadomości użytkownika! To właśnie pozycjonowanie marki. Czytaj dalej i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować markę oraz dlaczego trzeba to połączyć z działaniami SEO.

Co to jest pozycjonowanie marki?

Pozycjonując się, marka mości sobie wygodne miejsce… w umyśle odbiorcy. Użytkownik ma wrażenie, że widział już gdzieś nazwę firmy? Robi się mięciutko. Zaczyna mieć pozytywne, a do tego bardzo konkretne skojarzenia? Miejsce wypełnia się pluszem i poduszkami. Korzysta z usług, kupuje produkt, poleca markę dalej? W pokoju pojawia się wygodna kanapa i najnowsze PlayStation, dodatkowo jest piątek wieczór, więc jutro nie trzeba wstawać do szkoły! Twoja marka jest doskonale wypozycjonowana, wypracowała sobie przestrzeń w świadomości odbiorcy oraz podstawy trwałej relacji.

Kiedy należy pozycjonować markę?

Kiedy warto zająć się urządzaniem wspomnianego pokoju, czyli pozycjonowaniem marki? Zawsze wtedy, gdy:

  • wprowadzasz na rynek nową usługę lub produkt
  • chcesz być rozpoznawalny – na pewno lepiej niż Twoi konkurenci
  • dochodzi do kryzysu i musisz popracować nad wizerunkiem marki
  • masz trudności z pozyskiwaniem nowych klientów
  • opinie o Twojej marce lub produktach niekoniecznie są pozytywne
  • wypracowałeś już sobie dobrą pozycję na rynku, ale chcesz lepiej i więcej

Przykłady pozycjonowania marki

Słyszysz „Red Bull” i wiesz, że „doda Ci skrzydeł”. Widzisz logo Biedronki i liczysz na to, że nie wydasz dużo na zakupy – w końcu „codziennie niskie ceny”. Logo Volvo kojarzy Ci się z wysokimi standardami, szwedzką jakością i bezpieczeństwem. Te marki zostały wypozycjonowane na konkretne hasło oraz konkretne wartości.

Jakie są strategie pozycjonowania marki?

Pamiętaj, że w zależności od tego, kim jest Twój odbiorca, opisany pokój może wyglądać inaczej. Czasami jest to salon gier, innym razem biblioteczka wypełniona książkami albo miejsce, w którym można bawić się z małymi kotkami. Dlatego potrzebujesz różnych strategii pozycjonowania marki – dopasowanych do użytkownika, potencjalnego klienta.

Istnieje jednak jedna uniwersalna strategia – taka, która sprawdza się niezależnie od grupy docelowej czy założonych celów. Co więcej, najlepiej realizować ją niezależnie od marketingowej strategii pozycjonowania marki. Chodzi o pozycjonowanie marki pod względem SEO, czyli polepszenie jej widoczności w wyszukiwarce.

Skorzystaj z oferty

Pozycjonowanie marki SEO

Pozycjonowanie marki w kontekście SEO to wieloetapowy proces. O czym trzeba pamiętać?

  • Pierwszym krokiem pozycjonowania marki w Google jest szczegółowa analiza. Najlepiej wykonać audyt SEO i wziąć przy tym pod uwagę wyniki konkurencji. Wtedy dowiesz się, na jakie słowa kluczowe warto budować swoją widoczność.
  • Sprecyzuj, które frazy wpisują się w wizerunek Twojej marki oraz które pomogą Ci go kreować. Stosuj frazy zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona.
  • Potrzebujesz również tzw. fraz brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę Twojej firmy czy marki (oraz – na dalszych etapie pozycjonowania – nazwę produktu). Pomogą Ci one wygenerować sporo wejść na stronę Twojego sklepu, zwiększyć konwersję oraz tworzyć i powiększać świadomość marki.

Jak możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej marki?

W Sempai od kilkunastu lat zajmujemy się zwiększaniem widoczności marek w sieci wyszukiwania. Zaczynamy od dogłębnej analizy SEO oraz przygotowania szczegółowego raportu i planu działań.
Jednym z kluczowych elementów strategii na pewno jest content marketing, który służy zarówno budowaniu świadomości marki czy pozycji eksperta, jak i zdobywaniu lepszych pozycji w Google. W Sempai realizujemy tzw. content efektywnościowy, czyli treści zorientowane na osiąganie konkretnych celów klienta. Są to zarówno treści on-site, typu opisy produktowe, kategorii czy artykuły blogowe, które ściągają ruch na Twoją witrynę, jak i off-site, przede wszystkim artykuły sponsorowane, dzięki którym zdobywasz cenne linki z tematycznych portali zewnętrznych.

Dopiero startujesz? Wypuszczasz na rynek nowy produkt albo usługę? Oferujesz, coś „czego jeszcze nie było”? Zanim zaczniesz promować swój pomysł, zainwestuj w pozycjonowanie marki. Pozycjonowanie marki w internecie to najlepszy sposób na poprawienie widoczności oraz budowanie zasięgu.

Baza
Wiedzy
Dlaczego warto zacząć reklamować się na TikTok’u

Dlaczego warto zacząć reklamować się na TikTok’u

TikTok jako platforma, która początkowo skupiała uwagę głównie młodych osób (przede wszystkim dzięki tworzonym przez nich treściom)  w podświadomości ...

Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć

Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć

Czy wiesz, że w styczniu 2024 roku w Polsce było już 27,9 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych? Jak wskazuje DataReportal, to 1,5%...

ostatni-webinar

Szukasz aktualnych case studies SEO i chcesz poznać tajniki sukcesu od ekspertów z różnych branż? Mamy coś dla Ciebie! Już niebawem ukaże się SEO Case...
Case
Study

okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...


Okladka Crazy Needles
Migracja nie musi boleć, czyli jak skutecznie wypozycjonować kolczyki — SEO case study Crazy Needles

Aby osiągnąć sukces — nie zawsze trzeba dokonywać radykalnych i spektakularnych zmian. Podstawą sukcesu często jest systematyczne wdrażanie d...


okladka top wosk
Let Us Perform!: Od 0 do 6 000 ruchu organicznego w 10 miesięcy – jak z sukcesami robimy SEO dla Topwosk.pl

Posiadasz świeżo założony sklep internetowy, który nie generuje ruchu i zastanawiasz się czy SEO w Twoim przypadku ma sens? Oczywiście że tak!...