6 narzędzi, które pokocha każdy copywriter!

Paulina Roszko
30 czerwca, 2022
Przeczytasz w ~ 6 min.
6 narzedzi ktore pokocha kazdy copywriter

Chcesz spróbować swoich sił w copywritingu, ale używanie słów kluczowych to dla ciebie czarna magia? A może zajmujesz się tym już od dłuższego czasu, ale poszukujesz przydatnych narzędzi, które ułatwią ci tworzenie treści? Dobrze się składa, bo właśnie mamy coś dla ciebie! Oto 6 aplikacji oraz wtyczek przydatnych w pracy copywritera i przy tworzeniu tekstów na strony!

Dlaczego przy tworzeniu tekstów warto korzystać z narzędzi dla copywriterów?

Sztuka pisania tekstów na strony internetowe, sprawiających, że wybrana witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google to zasługa wieloletniego doświadczenia copywritera, jego wiedzy z zakresu SEO oraz umiejętności pisarskich.

Na szczęście obecnie do dyspozycji copywriterów jest wiele narzędzi, ułatwiających pisanie, ale również optymalizowanie tekstów tak, by były przyjazne dla wyszukiwarki Google. Dzięki nim początkujący twórca zyskuje wsparcie przy tworzeniu treści, a doświadczony copywriter przyspiesza swoją pracę z tekstem.

W pracy copywritera ważne jest nie tylko to, by tekst zawierał chwytliwy nagłówek i słowo kluczowe. Dobry content odpowiada bowiem również na potrzeby internautów. W zakresie copywriterów jest zatem stworzenie tekstów merytorycznych i w pełni wyczerpujących zagadnienie, które interesuje daną grupę odbiorców. Do tego twórca powinien pilnować długości wpisów, ich poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej oraz właściwego użycia słów kluczowych. 

Jak więc widać, to całkiem dużo zadań. Dlatego też odpowiednie wsparcie w postaci edytora tekstu czy narzędzia do analizy słów kluczowych (keyword planner) to coś, co bardzo przydaje się w pracy każdego copywritera, zwiększając jego wydajność oraz podnosząc jakość pisanych tekstów.

Niezbędne narzędzia dla copywritera — co na początek?

Sprawdzanie tekstu z zakresu zasad pisowni czy doboru słów kluczowych dziś umożliwiają darmowe narzędzia. Są to programy oraz intuicyjne wtyczki, sprawdzające się przy tekstach w języku polskim, ale nie tylko. 

Oto 5 darmowych narzędzi, które ułatwią i usprawnią pracę copywriterów:

1. Edytor tekstu — dokumenty Google

Każdy artykuł czy opis, który pojawił się na stronie sklepu lub firmowym blogu, najpierw musiał gdzieś powstać. W codziennej pracy copywriterów i edycji treści pomocne będą dokumenty Google. 

Google Docs w zupełności wystarczy jednakowo dla początkujących jak i doświadczonych już copywriterów. Narzędzie ma przyjazny interfejs, jest intuicyjne w obsłudze, ma wbudowany korektor, pozwala sprawdzić długość artykułu, a do tego umożliwia tworzenie tabel.

Jeśli zainteresował Cię ten temat, sprawdź również: SEO copywriting, czyli jak pisać teksty do pozycjonowania w sieci

Google Docs to darmowy program, który pozwoli ci sprawdzić wybraną treść pod kątem ortograficznym. Jednocześnie umożliwi stworzenie ustrukturyzowanego tekstu, jak każde bowiem rozbudowane narzędzie pozwala na formatowanie oraz wyodrębnienie nagłówków, pogrubienie, kursywę, zmianę fontów i wielkości czcionki czy ustawienie odpowiednich interlinii. Dokumenty Allegro

2. Teksty a ortografia — Ortograf.pl

Kolejne darmowe narzędzie to Ortograf.pl — jego działanie jest bardzo proste. Wystarczy wrzucić tam tekst, a wybrany artykuł lub opis zostanie sprawdzony pod względem poprawności ortograficznej. 

ortograf
źródło: ortograf.pl

Oprócz tego dokonuje on analizy treści pod względem poprawności interpunkcyjnej, fonetycznej, leksykalnej czy składniowej. Analizuje również poprawność pisowni z partykułą „nie” oraz zastosowania związków frazeologicznych.

3. Poprawność tekstów monitorowana na bieżąco — Language Tool

Language Tool to wtyczka, którą z powodzeniem zainstalujesz w przeglądarce Chrome czy Firefox. To kolejne darmowe narzędzie do użytku komercyjnego, które działa podobnie jak Ortograf.pl. Jego działanie opiera się na bierzącym sprawdzaniu artykułów podczas pisania. Wtyczka działa nie tylko w wybranym edytorze tekstu, ale wszędzie tam, gdzie pojawia się tekst: podczas pisnaia na komunikatorze, w wyszukiwarce, mediach społecznościowych czy podczas komentowania wybranego wpisu w sieci.

languagetool

4. Unikalność treści — PlagiarismSearch.com

Content w internecie powinien być unikalny i jest to szczególnie ważne pod względem wyszukiwarki Google. Zduplikowane treści mają mniejsze szanse na przyniesienie pożądanych rezultatów w postaci lepszej widoczności w sieci. Powielane treści są też po prostu nudne i nieprzyjazne dla użytkowników. 

PlagiarismSerch.com ułatwi ci codzienną pracę z tekstem, sprawdzając unikalność wpisów. Jak poprzednie darmowe narzędzia, to również pozwala na bezpłatną analizę artykułów. Podstawowa wersja jednak obejmuje 150 słów w tekście. Aby móc analizować w danym momencie większą ilość znaków, potrzebujesz do tego rozszerzonej wersji płatnej.

plagiarism

5. Frazy na czasie — Trends.Google.com

Google Trends to narzędzie szczególnie przydatne przy pisaniu artykułów pod SEO. Zadaniem copywritera jest wypuszczenie tekstu, dzięki któremu wybrana strona znajdzie się na lepszej pozycji w sieci, a użytkownik znajdzie w nim odpowiedź na zapytanie wpisane w pole wyszukiwania.  

Google Trends to narzędzie, dzięki któremu sprawdzisz liczbę wyszukiwań danych fraz kluczowych w określonym czasie, w wybranym przez siebie kraju i regionie. Dzięki temu sprawdzisz, co najbardziej interesowało użytkowników, jakie słowa kluczowe są na czasie oraz o czym warto wspomnieć w tekście.

Google Trends

6. Odpowiedź na potrzeby czytelników — AnswerThePublic.com

Frazy kluczowe użyte odpowiednio w tekście to nie wszystko. Jak już wspomnieliśmy, znaczenie mają również teksty przyjazne użytkownikowi. Ważne zatem, by w tekście znalazły się odpowiedzi na pytania najczęściej wpisywane w pole wyszukiwarki przez internautów. 

Stworzenie takich artykułów umożliwia AnswerThePublic.com. Pozwala on na wplecenie do artykułu frazy z długiego ogona (long tail), a jednocześnie ułatwia pisanie, dając gotowe pomysły na tytuły czy śródtytuły w tekście. Jego obsługa jest bardzo prosta — wystarczy wpisać wybraną frazę, wybrać kraj oraz język i gotowe — otrzymujesz najpopularniejsze tematy — a właściwie całą mapę słów kluczowych, które ułatwią ci pisanie.

AnswerThePublic

Codzienność copywritera — praca z tekstem i wartościowy content

Dobre teksty to takie, które zawierają odpowiednio użyte frazy, ale jednocześnie interesują i zaciekawiają odbiorcę. Zadaniem copywritera jest zabawa słowem i przekazywanie wartościowych oraz przydatnych treści, które jednocześnie spełniają określone funkcje w marketingu internetowym. Planer słów kluczowych oraz bieżące sprawdzanie, które frazy aktualnie cieszą się największą popularnością w sieci i poprawność językowa to klucz do sukcesu niemal każdej strony. 

Tekst i słowa kluczowe to nie wszystko

Każdy artykuł dobrze jest też urozmaicić pasującą do tekstu grafiką, która również zawiera słowa kluczowe. Wysokiej jakości zdjęcia znajdziesz w darmowych bankach grafik, jak np.: Pexels.com czy Pixabay.com. To popularne darmowe bazy zdjęć, które sprawią, że artykuł przyciągnie odbiorcę nie tylko treścią, ale też atrakcyjną grafiką.

Czujesz, że praca z tekstem to coś dla ciebie, ale aspekty techniczne cię przerażają? W takim razie narzędzia dla copywriterów pomogą ci rozpocząć przygodę z pisaniem artykułów i słowami kluczowymi, które porwą tłumy! A nic tak przecież nie buduje marki osobistej jak gotowe projekty, które podnoszą popularność strony. 

Niezależnie od tego, czy zamierzasz tworzyć krótkie posty do mediów społecznościowych, opisy produktów, teksty poradnikowe czy wpisy blogowe — dzięki podanym narzędziom stworzysz dobre teksty i znajdziesz frazy do każdego miejsca w sieci. 

Sprawdź również:

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 3.7 / 5. Liczba głosów: 3

Bądź pierwszy i oceń tekst.

Paulina Roszko

Content Marketing Specialist

Swoją karierę jako copywriterka rozpoczęłam już jako młoda dziewczyna, kiedy to bezwiednie usypiałam rówieśników opowieściami o moim ukochanym psie. Szybko zrozumiałam, że jest to moje prawdziwe powołanie — chociaż przekształciła tę umiejętność z usypiania w bawienie i edukację tekstami. Czy bywam poważna? Zdecydowanie — szczególnie kiedy czytam instrukcję obsługi wciągników elektrycznych. Na siebie i otaczający mnie świat patrzę z dystansem, a usta wciąż wykrzywiam w uśmiechu, czasem ironicznym.