Strona główna → Blog → Content Marketing → Tematy na bloga firmowego: skąd czerpać inspiracje? Podopowiadamy, z jakich narzędzi warto skorzystać! Tematy na bloga firmowego: skąd czerpać inspiracje? Podopowiadamy, z jakich narzędzi warto skorzystać! Marlena Czaczkowska 18 października, 2023 Przeczytasz w ~ 9 min. O czym pisać bloga, aby przyciągał czytelników i zachęcał do pozostania na dłużej? To pytanie zadaje sobie niejeden twórca treści internetowych. Na szczęście istnieje kilka sposobów na pozyskanie inspiracji. Jakich dokładnie? O tym opowiadamy w poniższym tekście. Zajrzyj i się przekonaj, skąd brać tematy na bloga, by Twoja treść była zawsze świeża i interesująca! Gdzie możemy znaleźć nowe tematy na bloga? Darmowe metody Właściwie prowadzony blog firmowy to sposób na budowanie i promowanie swojej marki. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w danej dziedzinie pozwala na stworzenie wizerunku eksperta, co przekłada się na wzmocnienie pozycji marki na rynku. Ciekawe i aktualne treści to coś, co przyciąga czytelników, a przy tym generuje ruch na stronie. Tylko jak je stworzyć, gdy zaczyna brakować pomysłów na tematy? Pomysł na bloga możesz znaleźć na kilka sposobów. Zacznij od darmowych metod, które mogą się okazać skuteczną inspiracją. Jak stworzyć najciekawsze tematy na bloga? Wykorzystaj autouzupełnianie w wyszukiwarce Google Jednym z darmowych i przy tym niesamowicie wartościowych narzędzi, które oferuje Google, jest autouzupełnianie w wyszukiwarce. To funkcja, która podpowiada użytkownikom popularne zapytania, gdy zaczynają oni wpisywać swoje. Dla osób poszukujących nowych tematów na bloga internetowego będzie to więc skarbnica potencjalnych inspiracji. Od czego zacząć? Po prostu wpisz w wyszukiwarkę kilka słów związanych z Twoją branżą lub tematyką, którą chcesz omówić w najnowszym tekście, a Google stanie się Twoim źródłem nowych pomysłów. Na przykład, jeśli prowadzisz bloga o roślinach doniczkowych, wpisz w wyszukiwarkę Google “kwiaty doniczkowe”, a ona podsunie Ci pomysły na treści dotyczące np. wyboru konkretnych gatunków roślin do danej przestrzeni, sposobów ich pielęgnacji czy wymagań względem ziemi lub doniczki i wiele więcej. Zrzut ekranu z wyszukiwarki Google przy wpisywaniu frazy “kwiaty doniczkowe”. Autouzupełnianie w Google umożliwia nie tylko znalezienie tematów, które są aktualne i interesujące dla Twojej potencjalnej grupy docelowej, ale również pomaga w optymalizacji treści pod kątem popularnych zapytań. Przełoży się to więc na zwiększanie widoczności Twojego bloga w wynikach wyszukiwania. Skorzystaj z pomocy tego darmowego narzędzia, a łatwiej Ci będzie kreować treści, które nie tylko przyciągną czytelników, ale także odpowiedzą na ich aktualne pytania i potrzeby. Ubersuggest – siła sugestii, którą warto wziąć pod uwagę Kolejnym nieocenionym narzędziem w poszukiwaniu inspiracji do tematów blogowych jest Ubersuggest. To darmowe narzędzie online oferuje obszerną gamę opcji, które pozwalają na znalezienie potencjalnych tematów na dane słowa kluczowe związane z Twoim blogiem. Wyszukiwarka Ubersuggest po wrzuceniu do niej zapytania dostarcza nie tylko listę pomysłów na słowa kluczowe do wykorzystania w obrębie danego tematu, ale także informacje o ilości ich wyszukiwań, poziomie konkurencji i trendach związanych z danym zapytaniem. Dzięki tym danym możesz precyzyjnie dostosować treść swojego bloga do potrzeb i zainteresowań swojej grupy docelowej. Ponadto, narzędzie to generuje sugestie do zastosowania w tytułach czy nagłówkach, co może pomóc zwiększyć widoczność Twojego bloga w wynikach wyszukiwania. Ubersuggest to nie tylko narzędzie do generowania pomysłów, ale także kluczowe wsparcie w optymalizacji treści. Skorzystaj z niego, a wsparcie to przełoży się na większą liczbę odwiedzających Twoją stronę. Answer The Public – stwórz wyjątkową mapę myśli Answer the Public to jedno z narzędzi do badania słów kluczowych, które może posłużyć Ci do generowania pomysłów na treści blogowe. Jego działanie opiera się na zbieraniu informacji z baz danych Google i Bing oraz prezentowaniu wyników w formie wizualnych map słów kluczowych. Staje się więc swoistą skarbnicą inspiracji, jeśli chodzi o tematy blogowe. Jak wykorzystać możliwości Answer The Public? W miejsce wyszukiwania wrzuć frazę, na temat której szukasz inspiracji, i kliknij szukaj. Narzędzie pokaże Ci najczęściej zadawane pytania i frazy związane z tym tematem w formie obszernej, okrągłej mapy. Znajdziesz na niej krótkie, ale i rozbudowane słowa kluczowe podzielone na różne kategorie pytań, np. co, dlaczego, gdzie, jak, kiedy, kto, które, w jaki sposób. Zrzut ekranu z Answer The Public, wyszukiwanie na frazę”rowery damskie”. Przyjrzyjmy się powyższemu przykładowi na frazę “rowery damskie” – Answer The Public podpowiada, jakie zagadnienia najbardziej interesują wyszukujących, dzięki czemu możesz spośród nich wybrać to jedno najciekawsze na temat najświeższego artykułu. Jaki rower damski do jazdy po mieście, a jaki do jazdy poza nim? Jak dopasować rower damski do swoich potrzeb? To tylko dwa przykłady z bardzo wielu, jakie możesz stworzyć na podstawie tej analizy. Sprawdź możliwości Answer The Public i poznaj realne potrzeby i pytania swojej grupy docelowej, by stworzyć treści równie atrakcyjne, co przydatne. BuzzSumo – darmowy sprzymierzeniec każdego copywritera Narzędzie BuzzSumo jest kolejnym z darmowych sprzymierzeńców blogerów, którzy poszukują inspiracji tematycznych do swoich treści. To narzędzie pozwala na analizę fraz wokół danej tematyki, co umożliwia identyfikację najpopularniejszych artykułów, wpisów na blogu czy materiałów wideo związanych z danym obszarem. Buzzsumo analizuje bowiem najczęściej odwiedzane przez użytkowników strony, tym samym wskazując najpopularniejsze trendy w danej dziedzinie. Co ważne, bazuje także na mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze czy LinkedInie, dodatkowo zwiększając trafność osiąganych wyników. Z jego pomocą możesz przefiltrować otrzymane dane m.in. wg typu treści, czasu lub domeny. Przeczytaj również: Co to jest clickbait? Sprawdź, jak stworzyć clickbait przynoszący realne korzyści Jak się posługiwać BuzzSumo? Wystarczy, że wprowadzisz frazę związaną z Twoim blogiem, a narzędzie przedstawi Ci najczęściej udostępniane i komentowane treści na ten temat w mediach społecznościowych. Dzięki tym informacjom dowiesz się, co obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród czytelników. To doskonały sposób na pozyskanie inspiracji, dostosowanie treści do bieżących trendów i pozostawienie konkurencji w tyle. I pamiętaj – BuzzSumo pomaga nie tylko w generowaniu pomysłów, ale także w optymalizacji treści pod kątem społecznościowym, co przekłada się na większy zasięg i zaangażowanie czytelników. To narzędzie z pewnością warto wykorzystać, jeśli chcesz tworzyć treści przyciągające uwagę i dostarczające wartości. Fora internetowe – niedoceniane źródło wiedzy Fora internetowe to cenne źródło inspiracji gdy szukasz tematów, które interesują czytelników. Przeszukiwanie forów związanych z Twoją branżą może pomóc w znalezieniu najpopularniejszych pytań, problemów i potrzeb Twojej grupy docelowej. Jak jednak podejść do tematu, by działania faktycznie przyniosły oczekiwany rezultat? Zacznij od znalezienia kilku aktywnych forów internetowych, na których użytkownicy dyskutują na tematy związane z interesującą Cię tematyką. Następnie przejrzyj kilka wątków i umieszczonych w nich komentarzy. W wielu z nich pojawiają się regularnie te same pytania? To znak dla Ciebie, że w wyszukiwarce prawdopodobnie znajduje się zbyt mało (bądź wcale) informacji na dany temat. Tworząc wpis blogowy odpowiadający na te pytania wypełnisz lukę i sprawisz, że ruch na Twojej stronie wzrośnie. Płatne narzędzia SEO do poszukiwania ciekawych pomysłów na bloga Narzędzia SEO stanowią świetne wsparcie w pracy nie tylko specjalistów SEO, ale i copywriterów tworzących wpisy blogowe. Oprócz pomocy w optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek mogą one być bowiem także doskonałym źródłem inspiracji do tworzenia ciekawych treści na bloga. Oczywiście narzędzia SEO pozwalają zrozumieć, jakie frazy kluczowe są popularne w danej branży i jakie pytania zadają internauci, lecz to niejedyna wiedza, jaką można z nich pozyskać. Płatne narzędzia SEO umożliwiają analizę konkurencji, co pozwala zidentyfikować nisze i tematy, które jeszcze nie zostały w pełni wykorzystane. Dzięki temu możesz tworzyć treści, które odpowiadają na konkretne potrzeby i zainteresowania Twojej grupy docelowej. Dodatkowo, narzędzia SEO dostarczają informacje o trendach i zmianach w algorytmach wyszukiwarek, co jest niezwykle przydatne w planowaniu treści na przyszłość tak, aby nie traciły szybko na aktualności i tym samym – popularności. Warto więc wykorzystać potencjał narzędzi SEO nie tylko do optymalizacji, ale także do poszukiwania pomysłów na bloga, które przyciągną uwagę czytelników i zwiększą widoczność Twojej strony internetowej. Senuto: sprawdź potencjał swoich słów kluczowych Ciekawe tematy na bloga stworzysz z pomocą płatnego narzędzia, jakim jest Senuto. To specjalistyczne narzędzie SEO oferuje wiele zaawansowanych funkcji związanych z analizą słów kluczowych, ale i analizą Twojej konkurencji. Aby znaleźć interesujące tematy na bloga za pomocą Senuto, wystarczy wprowadzić główne słowo kluczowe związane z daną tematyką w wyszukiwarkę. Zrzut ekranu z Senuto, wyszukiwanie na frazę “kurtka damska puchowa”. Zerknij na powyższy przykład analizy kurtek damskich puchowych. Narzędzie przedstawia listę powiązanych słów kluczowych z krótkim i długim ogonem i wskazuje informacje na temat ich popularności w wynikach wyszukiwania. Poza frazami pojawiają się również najczęściej zadawane pytania. To zaś pozwoli Ci na wybór tych słów kluczowych, które mają potencjał wzrostowy, a przy tym są stosunkowo mało popularne. Decydując się na nie zwiększasz swoją szansę na dotarcie do konkretnej grupy odbiorczej i osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Surfer SEO – narzędzie, w którym stworzysz atrakcyjne treści blogowe Wartościowe pomysły na bloga możesz zaczerpnąć również z analizy wykonanej w płatym narzędziu, jakim jest Surfer SEO. Jak ono działa? Surfer SEO analizuje istniejące już treści na temat związany z Twoim wyszukiwaniem. Po wprowadzeniu odpowiedniego słowa kluczowego narzędzie przeprowadza dogłębną analizę stron konkurencyjnych i wydobywa wartościowe informacje na temat treści, które są najbardziej popularne. Dzięki temu dowiesz się, jakie zagadnienia i pytania są aktualnie istotne w Twojej branży. Surfer SEO pomaga także sprawdzić, jakie elementy treści wpływają na wydajność w wynikach wyszukiwania. Analizuje m.in. długość artykułów, ilość zastosowanych słów kluczowych czy strukturę nagłówków. I co ważne – możesz w nim tworzyć swoje treści, a narzędzie będzie je na bieżąco analizowało i podpowiadało, jakich fraz jest za mało, a jakich za dużo. Jeśli więc chcesz tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem SEO, które mają potencjał na zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, koniecznie skorzystaj z Surfera SEO! Ahrefs: płatne narzędzie SEO o wielu możliwościach Wśród narzędzi SEO, które wykorzystasz do tworzenia tematów na bloga, nie można pominąć Ahrefsa. Jednym z kluczowych sposobów jego działania jest analiza konkurencji. Wprowadź słowo kluczowe związane z Twoją branżą w wyszukiwarkę tego narzędzia, a Ahrefs dostarczy Ci listę witryn pozycjonujących się na nie. Dzięki temu możesz przeanalizować ich najpopularniejsze treści, a tym samym dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe przynoszą im najwięcej ruchu. Tę wiedzę możesz wykorzystać jako punkt wyjścia do tworzenia własnych treści o sporym potencjale. Zrzut ekranu z Ahrefsa, wyszukiwanie na frazę “leki na katar”. Warto wiedzieć, że Ahrefs pozwala również na analizę linków zwrotnych do konkurencyjnych witryn, co może dostarczyć pomysłów na tematy, które przyciągają uwagę i zdobywają wartościowe linki. Oprócz analizy konkurencji to narzędzie SEO umożliwia także badanie popularnych artykułów w swojej branży na podstawie liczby udostępnień społecznościowych poszczególnych treści, co pozwala na wybór tematów blogowych o większym prawdopodobieństwie powodzenia wśród czytelników. To narzędzie nie tylko pomaga znaleźć tematy, ale także wspomaga optymalizację treści pod kątem SEO, co jest kluczowe dla zwiększenia widoczności Twojego bloga i przyciągnięcia nowych czytelników. Zdecyduj się na wsparcie Ahrefsa w swoich działaniach, a przyniesie Ci on wiele korzyści na różnych polach. SEMrush – wsparcie w analizie konkurencji Płatne narzędzie SEMrush, podobnie jak wyżej opisany Ahrefs, umożliwia poszukiwanie inspiracji tematycznych na podstawie analizy treści tworzonych przez konkurencję. Po wrzuceniu konkretnej frazy w SEMrush narzędzie to prezentuje konkurencyjne witryny i ich ranking względem ruchu organicznego. Otrzymane wyniki możesz przeanalizować pod kątem swoich działań na blogu, wyciągając wnioski względem fraz, które warto wziąć pod uwagę tworząc nowe teksty. Postaw na wyżej wymienione narzędzia, a szybko pokonasz swój pisarski zastój i brak weny. Skorzystaj z ich pomocy i zyskaj szansę na sprawdzenie najczęstszych potrzeb użytkowników wyszukiwarki Googla. Dzięki temu stworzysz wpisy odpowiadające ich oczekiwaniom, a przy tym nie stracisz za dużo czasu na szukanie nowych pomysłów tematycznych! Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 6 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Jak optymalizować treści wizualne? SEO dla obrazów i wideo Język racjonalny a język emocjonalny – którego używać, by przekonać odbiorcę? Outreach marketing: co to takiego? Jaki wpływ na SEO ma marketing zewnętrzny? Content pod lupą! Jak sprawdzić, czy treści na Twojej stronie działają? Q&A po webinarze Co to jest clickbait? Sprawdź, jak stworzyć clickbait przynoszący realne korzyści Content marketing B2B vs B2C: różnice i punkty wspólne Marlena Czaczkowska Senior Content Marketing Specialist Miłość do poprawnie stawianych przecinków i kropek zauważyłam u siebie już w podstawówce. Czy może być bowiem większa przyjemność od wytknięcia komuś tej drobnej pomyłki w tekście pisanym? Ale to wszystko oczywiście z przymrużeniem oka ;) Jako copywriterka najchętniej piszę o zdrowiu i roślinach, ale niestraszne są mi także tematy wymagające głębszego reaserchu. Po godzinach uwielbiam malowanie po numerach, jazdę rowerem i grzebanie w ogródku. Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ