Bing Ads – jak skutecznie promować produkty eCommerce?

Paulina Roszko
21 kwietnia, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
bing-ads-jak-skutecznie-promowac-produkty-ecommerce

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak przekształcić codziennych przeglądających Internet w lojalnych klientów Twojego sklepu internetowego? Odpowiedź tkwi w skutecznej promocji eCommerce, a kluczem do sukcesu może być Bing Ads! Poznaj sprawdzone metody, które pozwolą ci maksymalizować zasięg i konwersje, zwiększając jednocześnie świadomość marki i rentowność Twojego sklepu internetowego.

Microsoft Ads – płatna reklama w wyszukiwarce Bing

Odkryj potencjał płatnych reklam w wyszukiwarce Bing (dawniej MSN Search i Windows Live Search), dzięki Microsoft Ads – nowoczesnemu narzędziu marketingowemu, które skieruje twoją działalność na szczyt rankingu wyszukiwania. Dzięki unikalnym funkcjom i szerokiemu zasięgowi, ta reklama online zapewni sukces twojemu biznesowi i pomoże wyprzedzić konkurencję.

Zaawansowane opcje targetowania oferowane przez Bing Ads pozwolą ci dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Przekształć każde wyszukiwanie w potencjalną sprzedaż, dostosowując swoje kampanie bing Ads do kluczowych demografów, zainteresowań i zachowań użytkowników.

Osiągnij maksymalną wydajność i zwrot z inwestycji, korzystając z inteligentnych strategii licytacji i kontrolowania wydatków. Microsoft Ads pozwala na precyzyjne zarządzanie budżetem, dostosowując się do twoich potrzeb oraz oczekiwań.

Bądź na bieżąco ze skutecznością swoich reklam, analizując szczegółowe raporty i metryki. System Microsoft Advertising oferuje przejrzyste informacje na temat wydajności kampanii, ułatwiając optymalizację i identyfikację kluczowych czynników sukcesu.

Popularność wyszukiwarki Bing w Polsce i za granicą

Dlaczego reklama w Bing to dobry pomysł? W Polsce, ale i na świecie nieustannie zyskuje ona popularność wśród internautów. Wzrost liczby użytkowników oraz zasięgu jest wynikiem ciągłej innowacji, dążenia do doskonałości i skuteczności tej wyszukiwarki. Nie przegap szansy na zdobycie lojalnych klientów w Polsce poprzez skierowanie swoich działań marketingowych w Bing.

Według danych z raportu Statcounter z marca 2023 roku udział wyszukiwarki Bing na wszystkich urządzeniach w Polsce wynosił 3,04%, co daje jej drugie miejsce za popularną wyszukiwarką Google. Warto wspomnieć, że wyszukiwarka Bing wyprzedziła takie wyszukiwarki jak Yahoo!, YANDEX czy DuckDuckGo.

Udział Microsoft Bing w Polsce na desktopie to aż 8,73% (wciąż z przewagą nad Yahoo! i DuckDuckGo). Tymczasem w skali Europejskiej Bing na desktopie notuje udział w wysokości 9,09%. Na świecie natomiast udział Bing wśród innych wyszukiwarek na wszystkich urządzeniach to 3,17% (nadal przed Yahoo!, YANDEX czy Baidu). Widzisz więc, że kampanie Bing Ads mają duży potencjał!

Bing Ads – typy kampanii

Reklama Bing daje wiele możliwości, jeśli chodzi o prowadzenie kampanii. Dzięki temu jesteś w stanie wybrać sposób najlepszy dla twojego biznesu. Co ciekawe, Bing posiada niemal identyczny panel do kreowania kampanii jak Google Ads. Dzięki temu jeśli do tej pory korzystałeś z Google Ads, będziesz miał zdecydowanie łatwiej w poruszaniu się po tym panelu.

Oto podstawowe formaty reklam Microsoft Ads:

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe to najpopularniejszy format reklam w Bing. W tego typu opcji występuje reklamowy tekst oraz dany link. Masz tutaj możliwość ustawienia nagłówków tekstowych, dodanie tekstu reklamy oraz odnośnika, który przeniesie użytkownika na daną stronę www.

Wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe, wyświetlaj swoje reklamy tekstowe użytkownikom, którzy już szukają twoich produktów lub usług. Dzięki temu skierujesz przekaz do tych, którzy są najbardziej zainteresowani twoją ofertą, zwiększając tym samym szansę na skuteczne konwersje.

Reklamy Display (graficzne)

Reklamy Display to nic innego jak graficzne Bing Ads wyświetlane w sieci reklamowej Microsoft Audience Network – Bing, Yahoo i MSN. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki wśród użytkowników oraz zwiększanie zasięgów.

Reklamy produktowe

Kampanie produktowe pozwalają na prezentowanie twoich produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Intuicyjny interfejs sprawia, że tworzenie atrakcyjnych reklam produktowych jest proste. W tego typu Bing Ads występują przede wszystkim: zdjęcie produktu i cena.

Remarketing

Przekuj przeglądanie w sprzedaż z pomocą spersonalizowanych reklam. Kampanie remarketingowe w Bing Ads to skuteczny sposób na dotarcie do użytkowników, którzy odwiedzili twoją stronę, ale nie dokonali zakupu lub innego działania. Dzięki technologii remarketingu Bing Ads pozwala na kierowanie spersonalizowanych reklam do tych użytkowników, zachęcając ich do powrotu na twoją stronę i finalizację zakupu.

Wykorzystując tego typu kampanie Microsoft advertising, wyszukiwarka Bing stanie się miejscem, w którym będziesz dobrze widoczny.

Jak utworzyć skuteczne reklamy Microsoft Ads?

Aby utworzyć skuteczne reklamy w Microsoft Ads, warto wziąć pod uwagę kilka podstawowych kryteriów.

Na początek, określ jasno cele swojej kampanii (co chcesz osiągnąc dzięki sieci Microsoft Audience Network). Czy będzie to zwiększenie ruchu na stronie, generowanie leadów, czy wzrost sprzedaży? Jasnookreślone cele reklam w Bing Ads pomogą ci skupić się na tworzeniu reklam, które wpłyną na osiągnięcie tych celów.

Przeprowadź też koniecznie analizę słów kluczowych, które są istotne dla Twojej branży, produktów lub usług. Dobierz słowa kluczowe z wysoką trafnością i stosunkowo niską konkurencją, aby zwiększyć swoje szanse na sukces. Użyj narzędzi takich jak Planer słów kluczowych w Microsoft Ads, aby zidentyfikować najbardziej efektywne frazy.

Podczas tworzenia tego typu reklam w Bing Ads (jak do większości wyszukiwarek internetowych) stosuj się do następujących wskazówek:

  • Napisz przekonujące i atrakcyjne nagłówki, które zaciekawią użytkowników.
  • Użyj jasnych i krótkich opisów, przedstawiających korzyści i wartość twojego produktu lub usługi.
  • Wprowadź wyraźne Call-to-Action (CTA), które nakłonią użytkowników do podjęcia określonego działania.
  • Dostosuj wyświetlanie adresu URL do celów swojej kampanii i tematyki reklamy.

Reklamy graficzne (Display) i produktowe (reklamy multimedialne):

  • Wybierz atrakcyjne obrazy i grafiki, które przyciągną uwagę użytkowników.
  • Zadbaj o profesjonalizm i spójność wizualną z twoją marką.
  • Użyj czytelnych czcionek i kontrastujących kolorów, aby ułatwić odbiorcy zrozumienie przekazu.

Regularna analiza i optymalizacja kampanii na podstawie wyników to klucz do sukcesu. Sprawdzaj efektywność słów kluczowych, koszt za kliknięcie (CPC), współczynnik konwersji i inne kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). W razie potrzeby wprowadź zmiany w celu poprawy skuteczności reklam. Elastyczne reklamy Microsoft Bing dają naprawdę wiele możliwości.

Bing Ads – czy warto?

Wydawać by się mogło, że skoro to wyszukiwarka internetowa Google wciąż cieszy się największym zainteresowaniem wśród użytkowników, to nie warto inwestować w reklamy na innych wyszukiwarkach, jak choćby Bing właśnie. Nic bardziej mylnego!

W porównaniu do Google Ads, Microsoft Ads ma zdecydowanie mniej konkurencji. Oznacza to, że jest łatwiej zaistnieć na tym rynku, a koszt za kliknięcie (CPC) jest zwykle niższy. Dostępne formaty reklam w Bing mogą działać jako doskonałe uzupełnienie twojej strategii reklamowej w Google Ads. A do tego możliwość targetowania reklam sprawia, że zwiększysz swoją widoczność w sieci, docierając do szerszej grupy odbiorców.

Aby ocenić, czy kampanie reklamowe w Bing Ads będą dla ciebie korzystne, najlepiej przeprowadzić testowe kampanie i monitorować wyniki, a następnie podejmować decyzje na podstawie uzyskanych danych. Jedno jest pewne, nie tylko wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie warto być. Postaw na Bing Ads i sprawdź, jakie daje możliwości!

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Bądź pierwszy i oceń tekst.

Paulina Roszko

Content Marketing Specialist

Swoją karierę jako copywriterka rozpoczęłam już jako młoda dziewczyna, kiedy to bezwiednie usypiałam rówieśników opowieściami o moim ukochanym psie. Szybko zrozumiałam, że jest to moje prawdziwe powołanie — chociaż przekształciła tę umiejętność z usypiania w bawienie i edukację tekstami. Czy bywam poważna? Zdecydowanie — szczególnie kiedy czytam instrukcję obsługi wciągników elektrycznych. Na siebie i otaczający mnie świat patrzę z dystansem, a usta wciąż wykrzywiam w uśmiechu, czasem ironicznym.