Opisy produktów na Amazon

opisy amazon 2

Opisy produktów na Amazon

Czy chcesz, aby Twoje listingi na Amazon były jak lista zakupów na lodówce, czy raczej jak przyciągający spojrzenia bilbord w centrum miasta? Skuteczny opis produktu to nie dzieło przypadku, ale wynik przemyślanej strategii, która uwzględnia analizę fraz, konkurencji oraz oczekiwań klientów. Zrozumienie wytycznych Amazon może przełożyć się na widoczność Twojej oferty i wyniki sprzedażowe. Odkryj, jak tego dokonać ze wsparciem Sempai.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Jak piszemy skuteczny opis produktu na Amazon?

Stworzenie dobrego listingu to kwestia problematyczna dla wielu sprzedawców. Zadanie wymaga nie tylko używania właściwych słów (takich, które spodobają się robotom Amazona), ale także zrozumienia potrzeb klientów. Do tego musisz przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę – tak, aby nie szukali okazji na innych aukcjach. 

Chcesz zanurzyć się w ten proces? No to zaczynamy!  Dowiedz się, jak tworzymy opisy na Amazon, który sprzedają.

Oferta opisow produktow Amazon infografika

Analiza słów kluczowych

Zaczynamy od dogłębnej analizy słów kluczowych. Tak, brzmi to trochę sztywniacko, ale uwierz nam: to najważniejszy krok. Wkładamy nasze najmocniejsze okulary, parzymy mocną kawę i zagłębiamy się w ocean danych, by znaleźć te frazy, które klienci naprawdę wpisują w wyszukiwarkę Amazon.

Dlaczego słowa kluczowe są tak ważne?

Dzięki precyzyjnej analizie słów kluczowych Twój produkt staje się lepiej widoczny. Pojawia się wyżej na stronie wyników wyszukiwania, co zwiększa szanse na kliknięcie i ostatecznie na zakup. Twoi potencjalni klienci znajdują dokładnie to, czego szukają, a Ty możesz obserwować rosnące słupki sprzedaży.

Załóżmy, że oferujesz eleganckie filiżanki do kawy. Dzięki odpowiednim narzędziom dowiadujemy się, że popularne frazy wyszukiwania to „porcelanowe filiżanki do kawy”, „eleganckie filiżanki na prezent” oraz „zestaw filiżanek do espresso”. Wykorzystujemy te słowa, aby stworzyć chwytliwy tytuł i opis, który przyciągnie zarówno miłośników kawy, jak i tych szukających idealnego prezentu.

Chcę dostać wycenę

Poznajemy potrzeby kupujących

Chcemy wiedzieć, czego naprawdę pragną Twoi klienci. Co prawda nie wróżymy z fusów, ale mamy swoje sposoby, by dowiedzieć się, co im duszach gra (i co najchętniej wrzuciliby do koszyka).

Dlaczego poznanie potrzeb kupujących to ważna sprawa?

Kiedy znamy potrzeby klientów, możemy pisać opisy, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także pokazują, jak Twoje produkty mogą rozwiązać ich problemy.

Załóżmy, że sprzedajesz sprzęt do jogi. Z analizy recenzji dowiadujemy się, że klienci często narzekają na maty, które się ślizgają. Jednocześnie chwalą te, które są wygodne i łatwe do przenoszenia.

Dzięki tym informacjom możemy skupić na korzyściach: Twoja mata jest antypoślizgowa, wygodna i ma praktyczny pasek do przenoszenia. Staje się odpowiedzią na potrzeby konsumentów – wystarczy, że wybiorą tę właśnie ofertę i klikną „Dodaj do koszyka”.

Opisz kluczowe cechy swojego produktu

Twoje produkty mają supermoce, a specjalne punktory (tzw. bullet points) to wyróżniony element opisu produktu, który pozwala Ci je zaprezentować. To tylko kilka słów (max. 500 znaków), aby przekonać klienta, że jego życie bez Twojego produktu jest jak film bez popcornu – po prostu niepełne.

I co w tym trudnego?

Gdybyś miał/a wymienić, za co kochasz obiady u mamy, taka lista nie miałaby końca. Na szczęście nie musisz ograniczać się do kilku punktów! Inaczej jest w przypadku listingu na Amazonie – tu możesz wyodrębnić tylko pięć najważniejszych cech produktu.

A co, jeśli powiemy Ci, że musisz nie tylko przestrzegać limitu znaków, ale także używać odpowiednich słów kluczowych i zoptymalizować listę pod kątem SEO? Brzmi jak wyzwanie, prawda? Ale spokojnie, możesz zostawić to nam. W dziale Content Marketingu stworzymy Ci opis o idealnej długości, czytelny i napisany w języku korzyści.

Dostosuj język do grupy docelowej

Nie ma sensu rozprawiać jak profesor na wykładzie z fizyki kwantowej, gdy Twoi klienci chcą prostych, zrozumiałych informacji. Wiemy, że Twoja ciocia i komputerowy gracz z sąsiedztwa mówią nieco innymi językami. Dlatego najpierw przeanalizujemy grupy Twoich odbiorców, a następnie dostosujemy do nich styl komunikacji, niezależnie, czy są to miłośnicy fitnessu, fani nowinek technologicznych, czy mamy szukające ekologicznych pieluszek.

Pisz poprawnie

Raczej nie chciałbyś przeczytać, że Twój ulubiony metalowy album to „gratka dla miłośników mózyki”? Albo, że masażer do stóp zapewni Ci niezapomniane przerzycia [sic!]?

Chyba nic nie odstrasza klientów bardziej niż literówki i gramatyczne wpadki. Błędy językowe mogą sugerować brak profesjonalizmu, a to ostatnia rzecz, jaką chcemy, aby klienci myśleli o Twojej marce. Właśnie dlatego każdą stronę opisu produktu warto sprawdzić dwa, a nawet trzy razy.

Przestrzegaj wytycznych

Platforma Amazon to idealne miejsce do rozwoju Twojego e-commerce, ale uważaj. Gigant nie przepada za konkurencją, dlatego w opisie nie umieszczaj informacji o Twojej własnej stronie ani nie zachęcaj do zakupu z innych źródeł.

Nie dawaj też obietnic bez pokrycia. Wiemy, że kusi, ale opisując swój produkt, unikaj wyrażeń, typu „najpiękniejszy”, „najszybszy”, „najtańszy”, „najlepszy”. Dobry opis produktu Amazon powinien dostarczać rzetelnych informacji, ponieważ to konkretne dane przekonują użytkowników i są mile widziane przez algorytmy.

To nie wszystko! Platforma nie chce, abyś jako sprzedawca umieszczał informacje dotyczące promocji, przekraczał sugerowany limit znaków ani używał zwrotów potencjalnie obraźliwych. Listing musi być napisany w zgodzie z wytycznymi Amazon, a my z przyjemnością Ci w tym pomożemy.

Opis produktu na Amazon a SEO — zoptymalizowany listing robi robotę

Stworzenie dobrego listingu na Amazon, który jest zoptymalizowany pod kątem SEO, a do tego spełnia swoje zadanie, czyli SPRZEDAJE, to sztuka.

SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) pomaga wyróżnić Twoje produkty wśród wielu ofert, ale klienta Amazon zainteresuje przede wszystkim to, jaką wartość prezentują dla niego.

Spełnienie tych dwóch celów – trafne opisanie produktów i sprawienie, by pojawiały się w wynikach wyszukiwania – wymaga nieco pracy. Szczególnie gdy długość opisu jest ograniczona.

Jak skonstruować dobry tytuł (nazwę produktu)?

  • Używaj słów kluczowych strategicznie — frazy kluczowe powinny być naturalnie wplecione w opis, aby brzmiały autentycznie. Unikaj nadmiernego nasycenia słowami kluczowymi, ponieważ może to zaszkodzić czytelności i płynności tekstu.
  • Podkreślaj korzyści dla klienta — użytkownik chce wiedzieć, jak Twój produkt poprawi jego życie. Skup się na korzyściach, które płyną z użytkowania produktu. Na przykład, zamiast pisać, że „mata do jogi jest antypoślizgowa”, opisz ja jako „matę do jogi, która zapewni stabilność podczas każdej pozycji”.
  • Pisz konkretnie — nie owijaj w bawełnę, szanuj czas swój i konsumenta, ani nie powtarzaj informacji. Jeżeli jakieś dane znajdują się już w parametrach produktu, nie musisz pisać o nich po raz drugi.
  • Dodaj wezwanie do działania (CTA) — nie zapomnij zachęcić klienta do zakupu. Proste CTA, takie jak „Dodaj do koszyka teraz!”, może zwiększyć konwersję.
  • Przestrzegaj limitu znaków — Twoje opisy powinny być zwięzłe i na temat. Masz tylko 2000 znaków ze spacjami, więc zwróć uwagę, aby każde słowo było starannie dobrane i miało sens.

Potrzebujesz opisów Allegro? Poproś o wycenę!

Tytuł produktu — kluczowy element na samym wstępie

Tytuł produktu to pierwsza rzecz, którą zobaczą potencjalni klienci. Dlatego musi być precyzyjny, atrakcyjny i zawierać najważniejsze słowa kluczowe.

Jak stworzyć skuteczny tytuł (nazwę produktu)?

  • Umieszczaj w tytule najważniejsze  informacje upewnij się, że tytuł prezentuje najważniejsze dane o produkcie, takie jak marka, model, kolor, rozmiar i inne istotne cechy. Przykładowy tytuł mógłby brzmieć: „Porcelanowe Filiżanki do Kawy, Zestaw 4 szt., Elegancki Prezent, Białe”.
  • Stosuj słowa kluczowe — wpleć najważniejsze słowa kluczowe, które pomogą Twojemu produktowi pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Frazy, takie jak „porcelanowe filiżanki” i „elegancki prezent” powinny znaleźć się w tytule.
  • Przestrzegaj limitu znaków — pamiętaj, aby długość tytułu nie przekraczała 200 znaków. Zbyt długie tytuły mogą zostać obcięte w wynikach wyszukiwania, co może wpłynąć na widoczność Twojego produktu.

Zdjęcie produktu — dobry opis produktu to nie wszystko

Zdjęcie produktu to jeden z najważniejszych elementów listingu na Amazonie. Klienci często podejmują decyzje zakupowe na podstawie tego, co widzą, dlatego zdjęcia powinny być najwyższej jakości.

Upewnij się, że zdjęcia są zgodne z wytycznymi Amazon dotyczącymi rozmiaru, formatu i jakości. Dzięki temu unikniesz problemów z publikacją listingu. Amazon + Premium oferuje dodatkowe funkcje, takie jak interaktywne zdjęcia, które mogą jeszcze bardziej wyróżnić Twój produkt.

Amazon + Content oraz Amazon + Premium — dodatkowe usługi na platformie Amazon

Marzą Ci się ciekawsze sposoby prezentacji produktów, długie opisy i ogólnie zwiększona atrakcyjność wizualna ofert? Amazon oferuje narzędzia i funkcje, które pomagają sprzedawcom tworzyć wyjątkowe listingi, przyciągające uwagę i zwiększające sprzedaż.

Dzięki usługom Amazon + Content i Amazon + Premium możesz zapewnić swoim produktom maksymalną widoczność, a także dostarczyć klientom doskonałe doświadczenie zakupowe. Zapoznaj się z warunkami korzystania w Amazon Seller Central i wyróżnij się na tle konkurencji!

Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu opisów produktów?

Masz wrażenie, że opisy produktów na Amazon to czarna magia? Zrelaksuj się, jesteśmy tutaj, aby pomóc! W Sempai uwielbiamy tworzyć opisy, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także sprzedają.

Jeśli chcesz, aby Twoje produkty wyróżniały się na Amazonie i przyciągały klientów, skontaktuj się z nami. Zajmiemy się wszystkim – od analizy słów kluczowych po stworzenie skutecznych tekstów reklamowych.

W dziale Content Marketingu Sempai realizujemy również opisy Allegro. Wypełnij formularz poniżej, aby dowiedzieć się więcej.

Szybki kontakt

Baza
Wiedzy
Co należy wiedzieć o Allegro.cz i jak skutecznie przygotować się do sprzedaży na czeskim rynku?

Co należy wiedzieć o Allegro.cz i jak skutecznie przygotować się do sprzedaży na czeskim rynku?

Sprzedaż międzynarodowa za pośrednictwem Allegro Sprzedaż na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Allegro przynosi wiele korzyści, które mogą znaczą...

Jak optymalizować treści wizualne? SEO dla obrazów i wideo

Jak optymalizować treści wizualne? SEO dla obrazów i wideo

Z pewnością słyszałeś o SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Ale czy wiesz, że optymalizacja dotyczy nie tylko tekstu, lecz także ...

ostatni-webinar

Zaspałeś na Q4? 😴 Nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie last minute! Gorący okres zakupowy zaczyna się już teraz: przed nami największe okazje ce...
Case
Study

byhealth case study okladka
735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...