Strategia content marketingowa

strategia content marketingowa 150small

Strategia content marketingowa

Według planu czy po omacku? Konsekwentnie czy z doskoku? Znamy odpowiedź! Przemyślana strategia content marketingowa – oparta na danych, poprzedzona analizą konkurencji, rynku i odbiorców – to najlepszy sposób na to, aby content przynosił oczekiwane efekty. Dowiedz się, co możesz zyskać dzięki strategii treści zaprojektowanej przez Sempai.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

Strategia content marketingu – co to takiego? 

Treści to forma komunikacji na linii: marka – użytkownik. Przydatne i wartościowe artykuły blogowe i sponsorowane, raporty, e-booki czy infografiki to sposób na zaciekawienie odbiorcy, przyciągnięcie go na orbitę marki, edukowanie, poszerzanie świadomości i zwiększanie rozpoznawalności brandu, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na sprzedaż. Aby tak się stało, musisz działać konsekwentnie i według planu – zgodnie z opracowaną na twardych danych strategią content marketingową

Dla kogo strategia content marketingowa? 

Strategia content marketingowa sprawi, że będziesz działać konsekwentnie i zgodnie z planem. Dzięki temu „wyciśniesz” z treści jeszcze więcej. 

Strategia content marketingowa to rozwiązanie dla ciebie, jeśli tylko: 

  • prowadzisz e-commerce i chcesz tworzyć content na potrzeby swojego sklepu albo już to robisz,
  • nie masz sprecyzowanej strategii marketingowej, działasz intuicyjnie,
  • opracowałeś strategię marketingową i wiesz, że trzeba ją uzupełnić o pomysł na content,
  • chcesz wejść na wyższy level – zbudować konsekwentną komunikację, wzmocnić lub poprawić wizerunek marki, odnaleźć swój tone of voice bądź zwiększyć przychody.

Content marketing – strategia z Sempai

Tworzymy strategie typu data-driven – opieramy się na twardych danych. Na pierwszym etapie weryfikujemy wszystkie treści w twojej witrynie. Dzięki audytowi contentu ustalamy, czego brakuje treściom oraz co możemy zrobić, aby osiągały zamierzone wyniki. Z kolei analiza grup odbiorców pozwoli nam projektować bardziej precyzyjne, spersonalizowane komunikaty, które trafią do twoich użytkowników.

Opracowaliśmy własną metodę i strukturę usługi, ale wciąż działamy bez kalek i gotowych szablonów. Dostajesz produkt stworzony specjalnie dla ciebie. Analizujemy gigabajty danych – twoje potrzeby, jakość contentu, specyfikę grup docelowych, sytuację na rynku, konkurencję – aby wskazać ci konkretne kroki, które przyniosą ci konkretne efekty i pozwolą ci wypełnić twój cel biznesowy.

Chcę dostać wycenę

Co potrafi dobra strategia content marketingowa? 

Kampanie remarketing

Poznasz konkurencję oraz swoje działania contentowe na jej tle – dowiesz się, co robić, aby Twoje treści były skuteczne i jeszcze lepiej performowały.  

ikona lupy

Dostaniesz szczegółową analizę swoich treści. 

ikona okularow

Millenialsi? Gen Z? A może osoby prowadzące własne biznesy? Dowiesz się wszystkiego o swoich odbiorcach oraz jak do nich mówić.

ikona play 2

Otrzymasz spójną strategię contentu oraz dokładne wytyczne dotyczące jej wdrożenia. Będziesz tworzyć użyteczne treści – takie, które odpowiadają na potrzeby, pytania i wątpliwości klientów. 

ikona ksiazki

Przekażemy ci jasne instrukcje, jak zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarce poprzez publikowanie wartościowego contentu. 

ikona produktu 1

Zbudujesz zaufanie, autorytet brandu oraz jego rozpoznawalność. Jeśli treści dadzą wartość użytkownikowi, zapamięta twoją markę. 

ikona zakupow online

Przez odpowiednio zaprojektowany content zwiększysz liczbę generowanych leadów sprzedażowych. 

performance

Otrzymasz wsparcie w trakcie wdrażania strategii oraz opiekę dedykowanego specjalisty. 

Elementy strategii content marketingowej

timeline content number

Brief 

Zanim przystąpimy do pracy, chcemy poznać twoją markę. Na etapie briefingu przyjrzymy się twoim dotychczasowym działaniom, wspólnie sprecyzujemy potrzeby, poszukamy insightów i wstępnie nakreślimy cele. 

Audyt contentu

Content marketing strategia nie istnieje bez weryfikacji dotychczasowych poczynań. Analiza treści na stronie pozwoli nam ocenić „stan wyjściowy”. Wskażemy mocne punkty oraz obszary wymagające interwencji. Dostaniesz od nas gotowe wytyczne, dzięki którym poprawisz treści samodzielnie lub powierzysz to nam. 

Określenie celów 

Zwiększanie świadomości i rozpoznawalności, zaufanie w stosunku do marki, wypracowanie własnego języka komunikacji dopasowanego do odbiorcy, lepsza widoczność witryny czy intensyfikacja sprzedaży? A może wszystko na raz? Teraz, na podstawie danych, sprecyzujemy, jakie konkretnie efekty możemy uzyskać dzięki konsekwentnie realizowanej strategii content marketingowej. 

Określenie grupy docelowej

Po raz kolejny kłaniają się dane! Google Analytics zdradzi nam najważniejsze informacje na temat użytkowników witryny. Poznamy twoich odbiorców oraz stworzymy persony. Pozwoli nam to spersonalizować komunikaty oraz zaplanować treści, które wpiszą się w potrzeby i oczekiwania użytkowników. 

Analiza konkurencji

Strategia content marketingowa typu data-driven musi uwzględniać również analizę konkurencji. Zweryfikujemy, jak się komunikują oraz jakie treści tworzą konkurencyjne marki. Następnie wskażemy ci, jak robić to lepiej, trafniej i skuteczniej. 

Określenie rodzajów treści

Analiza contentu, grup odbiorców, konkurencji – check! Teraz pora na wybór rodzajów treści oraz kanałów dystrybucji. Twoja marka może komunikować się m.in. poprzez: 

  • artykuły blogowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • analizy, raporty i case studies,
  • e-booki,
  • infografiki,
  • newslettery (e-mail marketing),
  • publikacje eksperckie,
  • wywiady,
  • wideo marketing,
  • social media / media społecznościowe.

To, jaki format będzie odpowiedni, zależy przede wszystkim od twoich celów. Pomożemy ci przeanalizować twój biznes i wspólnie ustalimy plan działania. 

Określenie budżetu i zasobów

Podpowiemy, jaki budżet pozwoli ci na uzyskanie konkretnych efektów lub co możesz osiągnąć w ramach budżetu, którym dysponujesz. Dopasujemy zakres działań do twoich możliwości oraz oczekiwań. 

Następnie przygotujemy content plan na 3, 6 albo 12 miesięcy, uwzględniający wybrane rodzaje treści oraz kanały dystrybucji (np. blog firmowy). 

Optymalizacja SEO

Strategia content marketingowa skupia się na treściach. Nie powinna jednak powstawać w oderwaniu od strategii pozycjonowania witryny SEO. Skorelowanie obu działań zapewni najlepsze rezultaty – zwiększy ruch na stronie, polepszy jej pozycję w wyszukiwarce, a ty pozyskasz nowych użytkowników, czyli potencjalnych klientów. 

Wsparcie na etapie realizacji

Masz swoich copywriterów, którzy będą odpowiedzialni za tworzenie treści? Przygotujemy im content plan wraz ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi każdego tematu. 

W ramach strategii content marketingowej możemy ci zaoferować również:

  • konsultacje na etapie wdrażania,
  • spersonalizowane szkolenia – opracowane z myślą o twoim teamie,
  • okresowe audyty treści – jeśli chcesz upewnić się, że wszystko działa na tip-top.

Nie masz w swoim zespole copywriterów? To nic nie szkodzi! Nasi specjaliści ds. content marketingu stworzą dla ciebie content z półki premium

Raportowanie efektów

Założymy się, że tak jak my chcesz zobaczyć efekty czarno na białym. Dlatego będziemy odpowiadać również za monitorowanie przebiegu prac oraz systematyczne raportowanie wyników.  

Chcę dostać wycenę

Strategia content marketingowa – przykłady

Kto: firma sprzedająca obuwie damskie. 

Co: zwiększenie świadomości marki poprzez wartościowe treści o charakterze poradnikowym.

Jak: skuteczna strategia content marketingowa.

  • Blog firmowy zawierający spersonalizowane treści, dopasowane do potrzeb użytkowniczek reprezentujących różne grupy wiekowe i uwzględniające ich zachowania zakupowe. 
  • Wysokiej jakości artykuły sponsorowane na portalach lifestyle’owych i modowych, dzięki którym użytkownicy „osłuchają się” z nazwą marki. 
  • Infografiki - kolaże podpowiadające, jak łączyć obuwie marki z pozostałymi elementami garderoby.
  • Wideo na podstronach produktowych pokazujące produkt w użyciu, na stopie, w ruchu itp.
  • Wideo poradnikowe, recenzje produktów, porównania – w social media / na YouTube.
  • E-booki, np. przed sezonem ślubnym – podpowiadające, jak wybrać, jak dopasować czółenka do sukni ślubnej itp. 
  • Social media – kompleksowy plan komunikacji tożsamy ze strategią treści na pozostałych kanałach.
  • E-mail marketing – odpowiednio targetowane newslettery, nie tylko sprzedażowe, ale również o charakterze poradnikowym. 

Marketing treści to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wzmacniających twoją markę - niezależnie od tego, czy chodzi o marketing B2B, czy B2C. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki przemyślanej strategii content marketingowej opracowanej przez Sempai. 

Szybki kontakt

Baza
Wiedzy
Na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe? Dlaczego warto sięgnąć po pozycjonowanie zagraniczne stron?

Na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe? Dlaczego warto sięgnąć po pozycjonowanie zagraniczne stron?

Czym jest pozycjonowanie poza granicami kraju? Jak się odbywa i jakimi strategiami operuje, by zapewniać wymierne, wyraźne efekty? W tym artykule opow...

Na czym polega pozycjonowanie bloga?

Na czym polega pozycjonowanie bloga?

Wielu przedsiębiorców prowadzących swoje strony i sklepy internetowe, chce dzielić się wiedzą, budować markę i przyciągać klientów. Jednak samo tworze...

ostatni-webinar

Chcesz wiedzieć, jak efektywnie mierzyć sukces Twoich kampanii Allegro Ads?  Ten webinar zapewni Ci kompleksowe spojrzenie na narzędzia i strategie ni...
Case
Study

cocolita okladka
Sukces kampanii “Jak się czujesz, tak się malujesz” – Sempai & Cocolita

Kampania "Jak się czujesz, tak się malujesz", zrealizowana przez Sempai na zlecenie drogerii internetowej Cocolita, to doskonały przykład skuteczn...


kiddymoon case study okladka
Let Us Perform!: Zobacz jak w 6 miesięcy osiągnęliśmy o 895% więcej konwersji!

Odkryj sekrety udanej kampanii marketingowej dla klienta z branży zabawek. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak Sempai pomaga osiągnąć ...


byhealth case study okladka
735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...


aquel case study okladka 1
Allegro Ads 4 Brands, czyli paliwo rakietowe Twojego biznesu B2B.  Case study Aquael

Aquael to firma znana miłośnikom akwarystyki nie tylko w Polsce - od 40 lat produkuje i sprzedaje akcesoria niezbędne do założenia oraz pielęgna...


drogeria okladka
588% wzrostu sprzedaży w jeden miesiąc, czyli jak podbić branżę dzięki Allegro Ads!

Allegro Ads jest bez wątpienia cennym źródłem ruchu i przychodów, zarówno dla początkujących, jak i rozwiniętych reklamodawców. Ekosystem Al...


rea okladka
Let Us Perform!: Niedoceniane źródło ruchu w Polsce przyniosło kilkaset tysięcy PLN dodatkowych przychodów. Wyniki za pierwszy kwartał mówią same za siebie!

Co powiecie na to, że w pierwszym kwartale możecie mieć dodatkowe 350k przychodów przy efektywności sprzedażowej analogicznej do innych działa...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...


okladka cs andzela
Sukces branży Fashion na TikToku, czyli jak skalując budżet, uzyskaliśmy ROAS 6 000%?

TikTok w ostatnich latach zyskał miliony zwolenników na całym świecie. Jest odpowiedzią na zachodzące zmiany w naszej codzienności. Dlaczego? W...