Strategia content marketingowa Strona główna → Content marketing → Strategia content marketingowa Strategia content marketingowa Według planu czy po omacku? Konsekwentnie czy z doskoku? Znamy odpowiedź! Przemyślana strategia content marketingowa – oparta na danych, poprzedzona analizą konkurencji, rynku i odbiorców – to najlepszy sposób na to, aby content przynosił oczekiwane efekty. Dowiedz się, co możesz zyskać dzięki strategii treści zaprojektowanej przez Sempai. Szybki kontakt Szybki kontakt Zapytaj o ofertę Strategia content marketingu – co to takiego? Treści to forma komunikacji na linii: marka – użytkownik. Przydatne i wartościowe artykuły blogowe i sponsorowane, raporty, e-booki czy infografiki to sposób na zaciekawienie odbiorcy, przyciągnięcie go na orbitę marki, edukowanie, poszerzanie świadomości i zwiększanie rozpoznawalności brandu, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na sprzedaż. Aby tak się stało, musisz działać konsekwentnie i według planu – zgodnie z opracowaną na twardych danych strategią content marketingową. Dla kogo strategia content marketingowa? Strategia content marketingowa sprawi, że będziesz działać konsekwentnie i zgodnie z planem. Dzięki temu „wyciśniesz” z treści jeszcze więcej. Strategia content marketingowa to rozwiązanie dla ciebie, jeśli tylko: prowadzisz e-commerce i chcesz tworzyć content na potrzeby swojego sklepu albo już to robisz, nie masz sprecyzowanej strategii marketingowej, działasz intuicyjnie, opracowałeś strategię marketingową i wiesz, że trzeba ją uzupełnić o pomysł na content, chcesz wejść na wyższy level – zbudować konsekwentną komunikację, wzmocnić lub poprawić wizerunek marki, odnaleźć swój tone of voice bądź zwiększyć przychody. Content marketing – strategia z Sempai Tworzymy strategie typu data-driven – opieramy się na twardych danych. Na pierwszym etapie weryfikujemy wszystkie treści w twojej witrynie. Dzięki audytowi contentu ustalamy, czego brakuje treściom oraz co możemy zrobić, aby osiągały zamierzone wyniki. Z kolei analiza grup odbiorców pozwoli nam projektować bardziej precyzyjne, spersonalizowane komunikaty, które trafią do twoich użytkowników. Opracowaliśmy własną metodę i strukturę usługi, ale wciąż działamy bez kalek i gotowych szablonów. Dostajesz produkt stworzony specjalnie dla ciebie. Analizujemy gigabajty danych – twoje potrzeby, jakość contentu, specyfikę grup docelowych, sytuację na rynku, konkurencję – aby wskazać ci konkretne kroki, które przyniosą ci konkretne efekty i pozwolą ci wypełnić twój cel biznesowy. Chcę dostać wycenę Co potrafi dobra strategia content marketingowa? Poznasz konkurencję oraz swoje działania contentowe na jej tle – dowiesz się, co robić, aby Twoje treści były skuteczne i jeszcze lepiej performowały. Dostaniesz szczegółową analizę swoich treści. Millenialsi? Gen Z? A może osoby prowadzące własne biznesy? Dowiesz się wszystkiego o swoich odbiorcach oraz jak do nich mówić. Otrzymasz spójną strategię contentu oraz dokładne wytyczne dotyczące jej wdrożenia. Będziesz tworzyć użyteczne treści – takie, które odpowiadają na potrzeby, pytania i wątpliwości klientów. Przekażemy ci jasne instrukcje, jak zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarce poprzez publikowanie wartościowego contentu. Zbudujesz zaufanie, autorytet brandu oraz jego rozpoznawalność. Jeśli treści dadzą wartość użytkownikowi, zapamięta twoją markę. Przez odpowiednio zaprojektowany content zwiększysz liczbę generowanych leadów sprzedażowych. Otrzymasz wsparcie w trakcie wdrażania strategii oraz opiekę dedykowanego specjalisty. Elementy strategii content marketingowej Brief Zanim przystąpimy do pracy, chcemy poznać twoją markę. Na etapie briefingu przyjrzymy się twoim dotychczasowym działaniom, wspólnie sprecyzujemy potrzeby, poszukamy insightów i wstępnie nakreślimy cele. Audyt contentu Content marketing strategia nie istnieje bez weryfikacji dotychczasowych poczynań. Analiza treści na stronie pozwoli nam ocenić „stan wyjściowy”. Wskażemy mocne punkty oraz obszary wymagające interwencji. Dostaniesz od nas gotowe wytyczne, dzięki którym poprawisz treści samodzielnie lub powierzysz to nam. Określenie celów Zwiększanie świadomości i rozpoznawalności, zaufanie w stosunku do marki, wypracowanie własnego języka komunikacji dopasowanego do odbiorcy, lepsza widoczność witryny czy intensyfikacja sprzedaży? A może wszystko na raz? Teraz, na podstawie danych, sprecyzujemy, jakie konkretnie efekty możemy uzyskać dzięki konsekwentnie realizowanej strategii content marketingowej. Określenie grupy docelowej Po raz kolejny kłaniają się dane! Google Analytics zdradzi nam najważniejsze informacje na temat użytkowników witryny. Poznamy twoich odbiorców oraz stworzymy persony. Pozwoli nam to spersonalizować komunikaty oraz zaplanować treści, które wpiszą się w potrzeby i oczekiwania użytkowników. Analiza konkurencji Strategia content marketingowa typu data-driven musi uwzględniać również analizę konkurencji. Zweryfikujemy, jak się komunikują oraz jakie treści tworzą konkurencyjne marki. Następnie wskażemy ci, jak robić to lepiej, trafniej i skuteczniej. Określenie rodzajów treści Analiza contentu, grup odbiorców, konkurencji – check! Teraz pora na wybór rodzajów treści oraz kanałów dystrybucji. Twoja marka może komunikować się m.in. poprzez: artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, analizy, raporty i case studies, e-booki, infografiki, newslettery (e-mail marketing), publikacje eksperckie, wywiady, wideo marketing, social media / media społecznościowe. To, jaki format będzie odpowiedni, zależy przede wszystkim od twoich celów. Pomożemy ci przeanalizować twój biznes i wspólnie ustalimy plan działania. Określenie budżetu i zasobów Podpowiemy, jaki budżet pozwoli ci na uzyskanie konkretnych efektów lub co możesz osiągnąć w ramach budżetu, którym dysponujesz. Dopasujemy zakres działań do twoich możliwości oraz oczekiwań. Następnie przygotujemy content plan na 3, 6 albo 12 miesięcy, uwzględniający wybrane rodzaje treści oraz kanały dystrybucji (np. blog firmowy). Optymalizacja SEO Strategia content marketingowa skupia się na treściach. Nie powinna jednak powstawać w oderwaniu od strategii pozycjonowania witryny SEO. Skorelowanie obu działań zapewni najlepsze rezultaty – zwiększy ruch na stronie, polepszy jej pozycję w wyszukiwarce, a ty pozyskasz nowych użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Wsparcie na etapie realizacji Masz swoich copywriterów, którzy będą odpowiedzialni za tworzenie treści? Przygotujemy im content plan wraz ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi każdego tematu. W ramach strategii content marketingowej możemy ci zaoferować również: konsultacje na etapie wdrażania, spersonalizowane szkolenia – opracowane z myślą o twoim teamie, okresowe audyty treści – jeśli chcesz upewnić się, że wszystko działa na tip-top. Nie masz w swoim zespole copywriterów? To nic nie szkodzi! Nasi specjaliści ds. content marketingu stworzą dla ciebie content z półki premium. Raportowanie efektów Założymy się, że tak jak my chcesz zobaczyć efekty czarno na białym. Dlatego będziemy odpowiadać również za monitorowanie przebiegu prac oraz systematyczne raportowanie wyników. Chcę dostać wycenę Strategia content marketingowa – przykłady Kto: firma sprzedająca obuwie damskie. Co: zwiększenie świadomości marki poprzez wartościowe treści o charakterze poradnikowym. Jak: skuteczna strategia content marketingowa. Blog firmowy zawierający spersonalizowane treści, dopasowane do potrzeb użytkowniczek reprezentujących różne grupy wiekowe i uwzględniające ich zachowania zakupowe. Wysokiej jakości artykuły sponsorowane na portalach lifestyle’owych i modowych, dzięki którym użytkownicy „osłuchają się” z nazwą marki. Infografiki - kolaże podpowiadające, jak łączyć obuwie marki z pozostałymi elementami garderoby. Wideo na podstronach produktowych pokazujące produkt w użyciu, na stopie, w ruchu itp. Wideo poradnikowe, recenzje produktów, porównania – w social media / na YouTube. E-booki, np. przed sezonem ślubnym – podpowiadające, jak wybrać, jak dopasować czółenka do sukni ślubnej itp. Social media – kompleksowy plan komunikacji tożsamy ze strategią treści na pozostałych kanałach. E-mail marketing – odpowiednio targetowane newslettery, nie tylko sprzedażowe, ale również o charakterze poradnikowym. Marketing treści to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wzmacniających twoją markę - niezależnie od tego, czy chodzi o marketing treści B2B, czy B2C. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki przemyślanej strategii content marketingowej opracowanej przez Sempai. Przeczytaj także: Dlaczego treść powinna być unikalna? Recyklink treści - czy warto? Jak pisać idealne opisy produktów? Jak tworzyć teksty, które trafią do pokolenia silver? Jak tłumaczyć treści na stronie na języki obce? Jak personalizować content? Jak tworzyć skuteczne treści sprzedażowe? Szybki kontakt Baza Wiedzy ostatni wpis Co należy wiedzieć o Allegro.cz i jak skutecznie przygotować się do sprzedaży na czeskim rynku? Sprzedaż międzynarodowa za pośrednictwem Allegro Sprzedaż na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Allegro przynosi wiele korzyści, które mogą znaczą... więcej wcześniejszy wpis Jak optymalizować treści wizualne? SEO dla obrazów i wideo Z pewnością słyszałeś o SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Ale czy wiesz, że optymalizacja dotyczy nie tylko tekstu, lecz także ... więcej Ostatni webinar Przygotuj się na Q4: Meta Ads i działania organiczne, które przynoszą efekty Zaspałeś na Q4? 😴 Nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie last minute! Gorący okres zakupowy zaczyna się już teraz: przed nami największe okazje ce... więcej Case Study 735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś... czytaj case study Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ... czytaj case study