Dlaczego warto zacząć reklamować się na TikTok’u

Patryk Karoń
17 kwietnia, 2024
Przeczytasz w ~ 4 min.
Dlaczego-warto-zacząć-się-reklamować-na-tiktoku

TikTok jako platforma, która początkowo skupiała uwagę głównie młodych osób (przede wszystkim dzięki tworzonym przez nich treściom)  w podświadomości wielu przedsiębiorców zaczęła się jawić jako coś zarezerwowanego tylko dla młodszych pokoleń. W ujęciu performance marketingu, wielu właścicieli sklepów internetowych wciąż podchodzi sceptycznie do reklam na TikToku – głównie w obawie, że nie jest to aplikacja, z której korzystają osoby z ich targetu.

Jeszcze kilka lat temu, kiedy TikTok faktycznie dopiero zaczynał przekonywać do siebie nowych odbiorców, stwierdzenie dot. problemu znalezienia na nim swojej niszy byłoby słuszne. Aktualnie TikTok jest jednak aplikacją, z której korzysta coraz więcej starszych pokoleń, a co ważniejsze – są wśród nich również osoby prowadzące własne biznesy. Jeżeli chcesz poznać więcej powodów, aby rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem i również chcesz wykorzystać jego potencjał to realizacji swoich celów zawodowych – zapraszamy do przeczytania artykułu!

4 powody, dla których warto reklamować się na TikTok’u

  1. Niski koszt wyświetleń reklamy – w zależności od wybranego celu kampanii oraz wykorzystywanych w niej kreacjach, wartość wskaźnika CPM będzie się od siebie różnić. Nie zmienia to jednak faktu, że TikTok nadal jest jedną z tańszych platform. Przy niskim koszcie tysiąca wyświetleń, dobierając odpowiedni budżet, nasza reklama jest w stanie szybko dotrzeć do ustalonego targetu. Jak to wygląda w praktyce? Przy sprecyzowaniu celu i grupy docelowej, a następnie dopasowaniu do nich kreacji, mamy możliwość uzyskać CPM na poziomie 1,50 zł. Dokładnie taką wartość wskaźnika uzyskaliśmy dla jednego z naszych klientów, którego strategia skupia się na pozyskiwaniu zasięgu. W tym przypadku sprawdziła się kampania z celem Video Views.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o kosztach reklamy na TikToku – zachęcam do przeczytania artykułu.

  2. Akcja = reakcja, czyli szybki sposób na feedback – dla reklamodawców, wyznacznikiem tego, czy dana kampania przynosi zamierzone efekty, jest często feedback odbiorców. Nic innego nie potrafi tak dobrze zakomunikować marce, czy dany produkt/usługa spełnia swoje oczekiwania, jak właśnie informacja zwrotna od klienta. TikTok jest idealnym miejscem, gdzie możemy liczyć na informację zwrotną, ponieważ w jego przypadku otrzymujemy ją w czasie rzeczywistym. Jest to możliwe dzięki formatowi treści udostępnianych na tej platformie, ponieważ video angażuje jak żadna inna reklama. Oczywiście, są wyjątki, natomiast obecnie to właśnie video za sprawą TikTok’a wyznacza trendy w świecie internetu. Co więcej, jeżeli w naszej reklamie zawrzemy w kreatywny sposób pytanie do odbiorcy, spokojnie możemy oczekiwać większej ilości publikowanych komentarzy. Warto o tym pamiętać, ponieważ przekaz reklamowy odgrywa kluczową rolę, natomiast odpowiednia optymalizacja kampanii jest dopiero na drugim miejscu.
  3. Social Proof a trend – kolejnym argumentem świadczącym o potencjale TikTok’a w ujęciu reklamowym jest społeczny dowód słuszności. Precyzując; tytułowa aplikacja zgromadziła rzeszę fanów – w tym wielu influencerów, którzy dzieląc się różnymi przemyśleniami w publikowanych treściach zaczęli wpływać na decyzje pozostałych użytkowników w wielu aspektach. To zjawisko było nam znane znacznie wcześniej na innych platformach, natomiast w przypadku TikTok’a należy zwrócić szczególną uwagę na szybką rotację trendujących treści. Wynika ona m.in. z sezonowości, wydarzeń kulturalnych i społecznych oraz samych tiktoków, które swoją tematyką lub wydźwiękiem przykuły uwagę znacznej części użytkowników aplikacji. Trendy w przypadku Social Proof mogą ułatwić i usprawnić reklamodawcom planowanie contentu, ponieważ na podstawie tego, co aktualnie najchętniej jest wyświetlane, są Oni w stanie określić, jak powinna wyglądać ich reklama, aby chętnie była oglądana. Przykładowo – ostatnie lata na TikTok’u pokazały nam, że jego użytkownicy w okresie jesiennym lubią odliczać czas do Halloween. Powstaje wtedy wiele treści związanych m.in. z przygotowywaniem tematycznych przekąsek, wiele osób poleca horrory do obejrzenia w Halloweenowy wieczór, etc. Reklamodawcy, wiedząc o tym trendzie, mogą się przygotować i dopasować swoje przekazy tak, aby w najgorętszym momencie odpalić kampanię odpowiadającą na aktualne potrzeby odbiorców i zakorzenić w ich podświadomości chęć posiadania danego produktu. Może to być np. lampka w kształcie dyni, która daje klimatyczne światło, a zarazem jest miską na przekąski.

    Czy ktoś pytał? Może. Czy taki produkt się sprzeda? Z wykorzystaniem kampanii na pewno, ponieważ liczy się pomysł – strategia – produkt – reklama. Co więcej, jeżeli nasz tiktok stanie się trendujący, istnieje duże prawdopodobieństwo, że inni twórcy będą do niego nawiązywać, co pozytywnie wpłynie na Social Proof.

  4. Natywność reklam – dzięki temu, że reklamy na TikTok’u nie odbiegają znacząco formą od organicznych treści, częściej niż w przypadku innych platform reklamowych wywołują u odbiorców pozytywne bądź neutralne emocje. To z kolei przekłada się na dłuższy czas oglądania reklam, w wyniku czego reklamodawcy zyskują więcej czasu, aby dotrzeć swoim przekazem do grupy docelowej.

Wyżej wymienione powody, dla których warto rozważyć reklamowanie się na TikTok’u, stanowią zaledwie niewielką część zalet tej aplikacji. Jeżeli chcesz poznać ich więcej, napisz do nas, a na pewno przybliżymy Ci działanie TikTok’a!

Zadaj pytanie

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Bądź pierwszy i oceń tekst.