Ile kosztują reklamy na TikTok’u?

Patryk Karoń
2 kwietnia, 2024
Przeczytasz w ~ 6 min.
Ile-kosztują-reklamy-na-TikTok’u

Przed rozpoczęciem działań reklamowych na TikTok’u, warto odpowiedzieć sobie na pytanie – „Ile budżetu reklamowego muszę zainwestować, aby zrealizować swój cel?”. Niezwykle ważne jest, aby otwierając się na wykorzystanie TikToka w swojej strategii marketingowej, przeprowadzić dogłębną analizę, unikając przy tym rzucania losowymi kwotami, które chcemy przeznaczyć na reklamę. TikTok rządzi się innymi prawami  niż inne, znane wszystkim platformy reklamowe i w jego przypadku – nieprzemyślany dobór budżetu jest błędem, popełnianym przez wielu jeszcze przed startem kampanii.

O czym zatem należy pamiętać wprowadzając swoją markę na TikTok’a?

Minimalny budżet reklamowy

Pierwszym kluczowym aspektem jest minimalny budżet reklamowy, jaki należy uwzględnić, aby w ogóle móc zacząć promowanie na TikToku. Bez zbędnego przedłużania – każdy reklamodawca musi być gotowy na minimalną inwestycję w wysokości 80 zł dziennie, co średnio w miesiącu daje nam kwotę 2 400 zł (zakładając, że miesiąc ma 30 dni). Oczywiście jest to minimum, jakie możemy przeznaczyć na reklamę bez ograniczonych możliwości targetowania.

Działania z takim budżetem nie są jednak przez nas zalecane z kilku powodów.

  • Pierwszym z nich jest sama rekomendacja TikTok’a, z której jasno wynika, że aby być konkurencyjnym dla pozostałych reklamodawców, warto zwiększyć dzienne wydatkowanie.
  • Innym powodem jest ograniczenie, jakie nakładamy sami na siebie poprzez działanie na minimalnej stawce. Budżet w wysokości 80 zł/dzień pozwala nam na targetowanie reklam do jednej grupy odbiorców, co wydłuża okres optymalizacji. W celu uniknięcia takiej sytuacji, warto zwiększyć dzienne wydatkowanie dwukrotnie, dzięki czemu jednocześnie będziemy mogli działać na dwóch różnych grupach odbiorców. Pozwoli to szybciej sprawdzić, która grupa jest dla nas efektywniejsza.
  • Warto także wspomnieć, że jeżeli Twoja strategia oparta jest o działania Full Funnel, budżet, jaki będzie Ci potrzebny do realizacji celów, wyniesie iloczyn kwoty 80 zł i ilości kampanii, które chcesz stworzyć w ramach swojego lejka.

Sposób na zmniejszenie minimalnego budżetu reklamowego

Co w momencie, kiedy chcemy sprawdzić efektywność danej grupy odbiorców, ale nie chcemy przy tym wydawać 80 zł dziennie? Tu z pomocą przychodzą reguły automatyczne, które po odpowiednim skonfigurowaniu, pozwolą nam w większym stopniu kontrolować wydatkowanie per kampania, a nawet per reklama, jeżeli chcemy mieć wpływ na to, ile budżetu zostanie przeznaczonego na konkretną kreację.

Dzięki takim regułom możemy m.in. decydować, w jakich okolicznościach dana reklama zostanie wyłączona lub włączona. Mamy także możliwość ustawiania częstotliwości odświeżania reguły, w wyniku czego możemy być pewniejsi, że wywołanie reguł odbędzie się w oczekiwanym przez nas momencie.

Warto jednak nadmienić, że taki sposób kontrolowania wydatków jest również czasochłonny.

Wpływ celów kampanii na koszty reklam

Zanim utworzysz jakąkolwiek kampanię na TikTok’u, kluczowe jest odpowiednie dobranie celu kampanii do celu, który chcesz osiągnąć w ramach swojej strategii. Ma to bowiem duży wpływ na to, czy przepalisz swój budżet reklamowy, czy też nie.

cel-reklamy

Co zatem zrobić, aby jak najefektywniej wydawać pieniądze na TikTok’u?

Przede wszystkim – po wcześniej wyznaczonym celu firmy, dla której będą prowadzone reklamy, zastanów się, na czym zależy Ci w pierwszej kolejności. Czy chcesz utworzyć grupy ciepłe do dalszego remarketingu poprzez kampanię na ruch, a może od razu planujesz zwiększyć liczbę konwersji w swoim sklepie?

Pamiętaj także, że TikTok umożliwia Ci tworzenie reklam generujących aktywność użytkowników pod Twoimi filmami, liczbę obserwacji, czy odwiedziny profilu. Na podstawie tych grup, w przyszłości również możesz tworzyć przekazy remarketingowe.
Gdy zdecydujesz już, który cel kampanii będzie dla Ciebie odpowiedni, sprawdź, jakich efektów możesz się spodziewać w zależności od Twojego wyboru.

  1. Zasięg – w przypadku kampanii zasięgowej warto prowadzić działania brandowe, dzięki którym możemy zadbać o PR naszej marki. Pomimo, że ten rodzaj kampanii skupia się na jak najszerszym dotarciu do grupy odbiorców, w wyniku czego możemy spodziewać się niskich wartości wskaźnika CPM, mamy także możliwość dodania linku przekierowującego do strony docelowej. Jest to oczywiście rozwiązanie opcjonalne, natomiast należy pamiętać, że wykorzystując w kampanii zasięgowej CTA, musimy się liczyć z wysokimi kosztami za kliknięcia. Jest to normalne ze względu na to, że nie taki jest cel kampanii zasięgowej, która w większym stopniu będzie skupiała się na optymalizacji kosztu za 1 000 wyświetleń. Jeżeli więc zależy Ci na innych efektach, warto rozważyć zmianę typu kampanii.
  2. Ruch – wybierając ten cel kampanii, reklamy można optymalizować zarówno pod wyświetlenia strony docelowej, jak i pod kliknięcia linku. Sprawdzi się on u reklamodawców, którym zależy na tanim przekierowaniu użytkowników TikTok’a do swojej witryny internetowej, bowiem przy tym celu kampanii jesteśmy w stanie generować jedne z wyższych CTR’ów niskim kosztem za kliknięcia.
  3. Wyświetlenia wideo – kampania ta, podobnie jak w przypadku kampanii zasięgowej, nastawiona jest na tanie pozyskiwanie użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem obejrzą nasze tiktoki. Optymalizacja opiera się tutaj o 6 sekundowe wyświetlenie. i o tym, jaki jego średni koszt należy utrzymać decyduje reklamodawca. TikTok z góry zakłada 16 groszy i tę stawkę spokojnie możemy rekomendować, ponieważ finalnie koszt 6 sekundowego wyświetlenia jest znacznie tańszy. Przy dobrym contencie możemy nawet oczekiwać kosztu na poziomie ułamka grosza.optymalizacja
  4. Follow/odwiedziny profilu – jak sama nazwa wskazuje, cel follow/odwiedziny profilu umożliwia nam tworzenie reklam, dzięki którym zwiększymy liczbę obserwujących lub wejść na profil. Tutaj jednak – z czystym sumieniem możemy odradzić optymalizację pod odwiedziny profilu, ponieważ – o ile takie osoby mogą zostawić obserwację, kliknąć w link w opisie lub prześledzić naszą twórczość i zostawić pod kilkoma tiktokami polubienia – w rzeczywistości rzadko ma to miejsce. Dodatkowo taki sposób pozyskiwania ruchu na profil nie ma przełożenia w przyszłości na zwiększenie efektywności działań remarketingowych.W przypadku optymalizacji pod follow, mamy możliwość niskim kosztem (z dobrym contentem 30-40 gr/follow) zwiększyć tę liczbę, co może pozytywnie wpłynąć na odbiór konta przez nowych użytkowników. Warto natomiast pamiętać, że im dłużej będziemy wykorzystywać tę kampanię w naszej strategii, koszt pozyskania obserwacji będzie stopniowo wzrastał niezależnie od wykorzystywanego contentu. Ważnym aspektem przy wyborze tego rodzaju kampanii jest także brak możliwości kierowania odbiorców do zewnętrznych witryn.
  5. Konwersje – znany i lubiany przez wszystkich cel kampanii skupiający się na pozyskiwaniu konwersji dla wielu reklamodawców będzie przynosił efekty po innych kosztach. Pierwszym decydującym czynnikiem jest oczywiście rodzaj konwersji, pod który optymalizujemy naszą kampanię. Jeżeli naszą konwersją jest zakup to oczywiste jest, że koszt jej pozyskania będzie wyższy niż w przypadku reklamodawcy, dla którego docelową konwersją jest dodanie do koszyka. Oczywiście zawsze znajdą się pojedyncze przypadki, gdzie może być inaczej, natomiast nie jest to temat na ten artykuł. Jakiego więc kosztu, powiedzmy – za zakup, możemy się spodziewać prowadząc kampanie na TikTok’u? Tu niestety nastąpi rozczarowanie, ponieważ nie ma na to reguły. Wszystko zależy od tego: jaki produkt/usługę sprzedajesz, jaki jest koszt, czy jesteś konkurencyjny na rynku, etc.

 

Tym, co jest jednak pewne i ma duży wpływ na to, czy reklama na TikTok’u będzie dla Ciebie opłacalna, jest content. Precyzując – musisz się nastawić na dużą ilość publikowanych materiałów i ich różnorodność. Pamiętaj, żeby podążać za trendami, ale także być kreatywnym i przeinaczać virale pod swoją markę. Nie staraj się także na siłę tworzyć profesjonalnego contentu jak ze studia filmowego, ponieważ chociaż takie treści mogą cieszyć oko wielu odbiorców, pamiętaj, że TikTok to platforma społecznościowa dla osób, które cenią sobie szczerość i naturalność.

Z jakim budżetem należy więc zacząć przygodę na TikTok’u? Jeśli uważnie przeczytałeś/aś ten artykuł, na pewno znasz już odpowiedź na to pytanie. Jeżeli jednak nadal uważasz, że potrzebujesz wsparcia, napisz do nas! 🙂

Zadaj pytanie

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 6

Bądź pierwszy i oceń tekst.