Strona główna → Blog → Analityka Webowa → Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 3 – budowa kart produktowych Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 3 – budowa kart produktowych Damian Kołodziejski 20 listopada, 2023 Przeczytasz w ~ 6 min. Karta produktu to jedna z najważniejszych podstron w sklepie internetowym. To właśnie tutaj użytkownik decyduje, czy dokona zakupu w danym sklepie. Im jest skuteczniejsza, tym bardziej motywuje klienta do przejścia procesu składania zamówienia.Jeżeli chcesz przeczytać poprzednie części poradnika, kliknij w link. Opisy produktów Opisy produktów spełniają kilka funkcji. Po pierwsze zachęcają użytkowników do zakupów, a po drugie pozytywnie wpływają na pozycje organiczne w wyszukiwarce Google. Opis pozwala użytkownikowi dowiedzieć się więcej szczegółów na temat produktu. Poniższy przykład pokazuje poprawnie zaimplementowane opisy produktów (wcześniej widoczne były jedynie parametry techniczne). Po wdrożeniu opisów, karta produktu zyskała na atrakcyjności. Parametry techniczne znajdują się obecnie pod opisem. Dodatkowo przedstawione zostały w sposób tabelaryczny, co zwiększa ich widoczność. Produkty podobne Dodanie na karcie produktu sliderów z produktami podobnymi lub produktami z tej samej kategorii pozwala na pokazanie użytkownikowi alternatyw, na które również może się zdecydować. Poniższy przykład pokazuje sklep, w którym wyżej wspomniane elementy zostały zaimplementowane nieprawidłowo: W witrynie funkcjonowały slidery z produktami podobnymi, jednak nie na wszystkich kartach produktowych. Dodatkowo – karuzele te nie były ujednolicone. Na części kart pojawiały się slidery z “produktami podobnymi”, a na innych slidery z “akcesoriami” dodatkowymi, często wyświetlając tylko jeden lub 2 produkty: Prawidłowo wdrożone karuzele powinny być ujednolicone na wszystkich podstronach produktów. Tak jak, zostało to wdrożone tutaj: Wysyłka (dostawa) Na karcie produktowej powinna znajdować się jasna i konkretna informacja o sposobie dostawy. Najlepiej, by ta informacja była przedstawiona w formie graficznej, która jest łatwo przyswajalna. Należy ją umieścić w widocznym miejscu, np. pod ceną produktu. W poniższym przykładzie, informacja o dostawie została podana, jednak wymagała uwydatnienia. Po wdrożeniu zmian przedstawia się następująco: Obecnie informacje na temat dostawy są umieszczone w miejscu widocznym dla użytkownika (szczegóły wyświetlają się po najechaniu kursorem na czarną ikonkę). Głównymi zaleceniami związanymi z optymalizacją sekcji o kosztach dostawy była poprawa wizualna oraz spójność przekazywania informacji o dostawie na karcie produktu. Poza tym, niektóre produkty nie posiadały informacji np. o czasie lub kosztach dostawy. Klient osiągnął cel poprzez: usunięcie zbyt dużych odstępów ujednolicenie i standaryzację sekcji WYSYŁKA. W sposób jasny i czytelny podano zarówno koszt jak i czas dostawy Przed: Po: Zdjęcia/wideo produktów W wielu branżach zdjęcia stanowią kluczowe źródło informacji dla klienta. Użytkownikowi należy umożliwić jak najwygodniejszą formę przeglądania zdjęć, również na mobile. Zalecenie dotyczyło poprawy trybu full screen w wersji mobilnej: przeglądanie listingu zdjęć poprzez przesuwanie palcem jest niemożliwe gdyż zdjęcie od razu zostaje powiększone maksymalnie Klient wdrożył uwagi poprzez poprawienie funkcji powiększania w trybie “full screen” – zdjęcie można poszerzać palcami oraz przez double tap. Widoczność ceny produktu Zapewnienie widocznej ceny to jeden z kluczowych elementów prowadzących do sprzedaży. W przypadku cen promocyjnych należy również zapewnić odpowiednią ekspozycję informacji o tym ile oszczędza klient. Głównym zaleceniem optymalizacyjnym było wprowadzenie informacji o rabacie zarówno w formie procentowej, jak i kwotowej. Po wdrożeniu powyższej sugestii – użytkownik dostaje jasną informację o tym, ile zaoszczędzi i nie musi niczego przeliczać samodzielnie. Opinie Duża ilość pozytywnych opinii stanowi kolejny czynnik przekonujący użytkownika do zakupu. Opatrzone danymi strukturalnymi, gwiazdki opinii wyświetlają się w wyszukiwarkach co wpływa korzystnie na współczynnik wejść w ofertę. W tym przypadku głównym zaleceniem optymalizacyjnym było wdrożenie na kartach produktowych sekcji z opiniami. Dodatkowo klient może dodać (pochwalić się) jak wygląda produkt u niego w domu (w rzeczywistości). Stanowi to niezwykłą wartość dla potencjalnych klientów, ponieważ tego typu zdjęcia czy komentarze, są bardziej autentyczne, a przez to często bardziej cenione niż opis oraz zdjęcia od producenta. Możliwość share’owania na kartach produktów Możliwość szybkiego udostępnienia produktów w social mediach to powszechny zabieg stosowany na kartach produktowych. Jest to istotne pod kątem SEO, ponieważ pozwala na pozyskanie linków do strony z portali społecznościowych. Witryna posiadała możliwość share’owania produktów, jednak nie była ona widoczna na pierwszy rzut oka: Po wdrożeniu zmian możliwość share’owania jest bardziej widoczna dzięki umieszczeniu ikonek konkretnych portali społecznościowych. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 4 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Parametry UTM — czym są i jak je poprawnie ustawić? Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 2 – budowa strony Dobre praktyki w E-commerce. Najbardziej przydatne raporty w GA4. Q&A po webinarze Jak wykorzystać automatyczne i niestandardowe statystyki w Google Analytics 4? Sempai partnerem Cookiebot! Consent mode – dlaczego jak najszybciej musisz go wprowadzić na swojej stronie internetowej? Damian Kołodziejski Senior Google Ads Specialist Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ