Case study SEO: Wzrost ruchu o 300% i przychod贸w o 180% w sklepie z bran偶y muzycznej聽

Sempai
9 lipca, 2021
Przeczytasz w ~ 6 min.
case study winylownia

Winyle prze偶ywaj膮 obecnie prawdziwy renesans, nic wi臋c dziwnego, 偶e coraz wi臋cej os贸b szuka kr膮偶k贸w w internecie.

Sprzeda偶 p艂yt winylowych ma swoj膮 specyfik臋 – ma艂o przewidywalna sezonowo艣膰, szybko wyprzedaj膮ce si臋 produkty i wi臋kszo艣膰 fraz kluczowych o niskiej liczbie wyszuka艅. Przed takimi wyzwaniami stan臋li艣my nawi膮zuj膮c wsp贸艂prac臋 z naszym Klientem, sklepem z p艂ytami winylowymi – winylownia.pl

Zobacz, jak dzi臋ki skutecznym dzia艂aniom SEO opartym na link buildingu:

  • zwi臋kszyli艣my ruch o 300%
  • przychody sklepu z ruchu organicznego wzros艂y o 180%

Przeczytaj nasze case study i poznaj szczeg贸艂y.

O Winylowni

 

Winylownia.pl to muzyczny sklep internetowy z p艂ytami winylowymi, plakatami muzycznymi oraz gramofonami. E-sklep powsta艂 w 2015 roku, a sama domena zosta艂a pierwszy raz zaindeksowana ponad 10 lat temu. Wsp贸艂prac臋 rozpocz臋li艣my we wrze艣niu 2020 roku.

SERP winylownia
殴r贸d艂o: Google

 

Specyfika p艂yt winylowych

 

P艂yty winylowe ciesz膮 si臋 obecnie spor膮 popularno艣ci膮, jednak popyt na nie nie przek艂ada si臋 na poda偶, kt贸ra wci膮偶 jest niewystarczaj膮ca. Cz臋艣膰 z tych mniej dost臋pnych p艂yt jest stale poszukiwana przez kolekcjoner贸w i po pojawieniu w sklepie –聽 sprzedaje si臋 momentalnie.

 

Zdarza si臋 r贸wnie偶, 偶e niekt贸re p艂yty winylowe, kt贸re wcze艣niej cieszy艂y si臋 umiarkowanym, ale sta艂ym zainteresowaniem klient贸w, nagle staj膮 si臋 bardzo rozchwytywane. Przyk艂adem jest zainteresowanie muzyczn膮 tw贸rczo艣ci膮 Daft Punk tu偶 po og艂oszeniu przez zesp贸艂 22 lutego 2021 zako艅czenia dzia艂alno艣ci:

widocznosc daft punk

Rzadka dost臋pno艣膰 niekt贸rych p艂yt powoduje kilka problem贸w w procesie pozycjonowania. Jak wiadomo, pozycjonowanie jest procesem d艂ugotrwa艂ym, wymagaj膮cym pewnej stabilizacji na poziomie oferty. Niestety, w przypadku produkt贸w, dla kt贸rych wyst臋puj膮 nag艂e i kr贸tkie piki sprzeda偶owe, staje si臋 to utrudnione – niekt贸re p艂yty z oferty Winylowni wyprzedawa艂y si臋 jeszcze zanim osi膮ga艂y wysokie pozycje w Google.聽

Znikaj膮ce produkty

 

Z powodu b艂yskawicznie wyprzedaj膮cego si臋 asortymentu, co cz臋sto uzale偶nione jest od鈥 tak naprawd臋 nieprzewidywalnych czynnik贸w, cz臋sto mamy do czynienia z produktami, kt贸re nie tylko tymczasowo znikn臋艂y z magazynu, ale te偶 pojawi艂y si臋 w nim tylko na chwil臋. W贸wczas albo pozostaj膮 one widoczne w serwisie z informacj膮 o braku dost臋pno艣ci, albo s膮 trwale z niego usuwane.

 

Bran偶a pod k膮tem dzia艂a艅 SEO jest trudna, m. in. dlatego, 偶e adresy URL usuni臋tych produkt贸w, mimo przekierowa艅, trac膮 wysokie pozycje. Te zmiany maj膮 negatywny wp艂yw na widoczno艣膰 w wynikach organicznych.

brak produkt贸w

藕r贸d艂o: https://winylownia.pl/pl/parameters/daft-punk-10347.html

 

Cele dzia艂a艅 SEO

Zwi臋kszenie widoczno艣ci w wynikach organicznych

 

G艂贸wne kategorie sprzeda偶owe zawieraj膮 wiele stron produkt贸w, dlatego nie wszystkie z nich s膮 indeksowane. Nasze dzia艂ania maj膮 za zadanie poprawia膰 ich indeksacj臋, aby jak najwi臋ksza cz臋艣膰 oferty sklepu mog艂a pojawia膰 si臋 w wynikach organicznych Google.

Pozycjonowanie a sprzeda偶

 

Z powodu du偶ej rotacji produkt贸w w naszych dzia艂aniach istotne jest kierowanie si臋 stanem magazynowym.聽 U偶ytkownicy, kt贸rzy kupi膮 artyku艂 – s膮 dla nas najcenniejsi, dlatego sukcesywnie zwi臋kszamy konwertuj膮cy ruch w serwisie. Wybieraj膮c produkty do pozycjonowania – bierzemy przede wszystkim pod uwag臋 te z du偶膮 dost臋pno艣ci膮 w magazynie.

 

Strategia dzia艂a艅

Dob贸r s艂贸w kluczowych

 

Na stronie znajduje si臋 kilka kategorii p艂yt winylowych – p艂yty s膮 podzielone ze wzgl臋du na gatunki. Zauwa偶yli艣my, 偶e u偶ytkownicy Google szukaj膮 jednak inaczej – cz臋艣ciej poszukuj膮 p艂yty konkretnego artysty ni偶 p艂yty w danym gatunku.

 

Po analizie zdecydowali艣my si臋 skupi膰 w swoich dzia艂aniach na stronach artyst贸w.

frazy kluczowefrazy kluczowe

殴r贸d艂o: ahrefs.com聽

 

Sezonowe frazy kluczowe

Istnieje niewiele dopasowanych fraz kluczowych, kt贸re s膮 stale wyszukiwane przez u偶ytkownik贸w. Jedn膮 z nich s膮 鈥減艂yty winylowe鈥 – ta fraza ta jest kluczowa w pozyskiwaniu nowych u偶ytkownik贸w na stronie:

ahrefs pozycja frazy

藕r贸d艂o: ahrefs.com

 

Opr贸cz okresu 艣wi膮tecznego, nie jeste艣my w stanie przewidzie膰 powtarzalnej sezonowo艣ci, jak to si臋 dzieje np. w bran偶y odzie偶owej.

Realizacja dzia艂a艅

G艂贸wnym fundamentem naszych SEO dzia艂a艅 by艂 linkbuilding.聽

W jego ramach publikowali艣my artyku艂y sponsorowane z linkami do serwisu na popularnych portalach o wysokiej widoczno艣ci w Google:

publikacja

Opublikowane tre艣ci 艣ci艣le zwi膮zane z tematyk膮 linkowanych stron najbardziej przyczyni艂y si臋 do osi膮gni臋cia wysokich pozycji w SERP na najwa偶niejsze dla nas frazy. Publikowane artyku艂y mia艂y charakter poradnikowy, informacyjny i news鈥檕wy.

 

W ramach dzia艂a艅 link buildingu pozyskiwali艣my r贸wnie偶 odno艣niki z domen z wysokim autorytetem (jak np. interia.pl). Opublikowane linki przyczyni艂y si臋 g艂贸wnie do ustabilizowania pozycji sklepu na kluczowe frazy.

 

Dzi臋ki regularnemu linkowaniu stron z artystami uda艂o si臋 nam poprawi膰 ich widoczno艣膰 w SERP oraz indeksacj臋 powi膮zanych z nimi podstron produktowych.

 

W ramach dzia艂a艅 link buildingu publikowali艣my r贸wnie偶 inne linki o du偶ym stopniu zr贸偶nicowania. To dzia艂anie mia艂o na celu zachowanie naturalnego profilu link贸w.聽

 

Podsumowuj膮c dzia艂ania link buildingu – przyczyni艂y si臋 one do zwi臋kszenia widoczno艣ci oraz liczby klikni臋膰 z wynik贸w organicznych, w szczeg贸lno艣ci stron z artystami z poszukiwanymi produktami. W efekcie wraz ze wzrostem ruchu odnotowywali艣my r贸wnie偶 wzrost przychod贸w pochodz膮cych z ruchu organicznego.

 

Efekty

Google Analytics聽 – por贸wnanie 7 miesi臋cy po rozpocz臋ciu dzia艂a艅 do analogicznego okresu przed (30.04.2021-1.09.2020 do 31.08.2020-3.01.2020)

Sesje: wzrost o 302,59%

Przychody: wzrost o 183%

efekty

Google Analytics – por贸wnanie ruchu organicznego 7 miesi臋cy z poprzednim okresem

efekty

Google Search Console – miesi膮c do miesi膮ca; rok do roku

 

Wzrost liczby klikni臋膰: 644%

Wzrost liczby wy艣wietle艅: 1270%

GSC por贸wnanie rok do roku

Sie膰 – por贸wnanie klikni臋膰 i widoczno艣ci – kwiecie艅 2021 vs kwiecie艅 2020

 

Google Discover

 

W trakcie wsp贸艂pracy strona Winylownia kilkukrotnie znalaz艂a si臋 w Google discover – oto dane z pa藕dziernika 2020 roku.

Google discover

藕r贸d艂o: Google Search Console

 

Raport Senuto – e-commerce w Polsce 2021

Strona Winylownia聽 w raporcie Senuto zosta艂a oceniona jako najbardziej efektywny sklep ze wzgl臋du na rozmiar site. Na 12 600 adres贸w URL zaindeksowanych w Google – a偶 5 074 adres贸w URL znalaz艂o si臋 w top 10 – efektywno艣膰 40,27%.

raport Senuto

殴r贸d艂o: Raport Senuto – e-commerce w Polsce 2021聽