Z offline do online. Case study At-outlet

Sempai
30 kwietnia, 2020
Przeczytasz w ~ 8 min.
computers

Wiele bran偶 odczu艂o negatywne skutki koronawirusa. Oczywi艣cie, w najgorszej sytuacji s膮 biznesy, w kt贸rych sprzeda偶 w 100% odbywa si臋 offline. Jednak, je偶eli jeste艣my w stanie realizowa膰 nasze us艂ugi b膮d藕 oferowa膰 produkty za po艣rednictwem internetu, mo偶emy zredukowa膰 albo nawet zminimalizowa膰 do zera potencjalne straty.

I w艂a艣nie o tym piszemy w naszym cyklu 鈥淶 offline do online鈥. Z powodu braku mo偶liwo艣ci zakupu w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, kt贸re wcze艣niej broni艂y si臋 przed zakupami w internecie, zaczynaj膮 kupowa膰 w sieci.

 

At-outlet.pl to jeden z naszych Klient贸w z bran偶y elektronicznej. W jego sklepie internetowym mo偶na naby膰 u偶ywane, poleasingowe i powystawowe laptopy, smartfony, komputery i inny sprz臋t IT.聽 At-outlet sprzedaje swoje produkty tak偶e w punktach stacjonarnych, ale nie chcemy聽 pisa膰 o spadkach przychod贸w z offline. Tylko o tym, 偶e kana艂 online przyczynia si臋 do minimalizowania strat.

Sk膮d ten wniosek? Efektywno艣膰 kampanii w 2 wiod膮cych kana艂ach generowania ruchu i sprzeda偶y: SEO i Google Ads sukcesywnie wzrasta.

SEO

Ruch wg Google Analytics w marcu 2020

Por贸wnanie liczby u偶ytkownik贸w z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania rok do roku: marzec 2020 do marzec 2019:

Por贸wnanie liczby u偶ytkownik贸w z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania rok do roku marzec 2020 do marzec 2019

  • 50,6% u偶ytkownicy,
  • 47,8% przychody,
  • 40% liczba transakcji.

 

Por贸wnanie liczby u偶ytkownik贸w z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania w okresach: 13 marzec (og艂oszenie stanu epidemicznego w Polsce) – 26 marca do poprzedniego okresu 28 lutego – 12 marca:

Por贸wnuj膮c wyniki z bezp艂atnych wynikach wyszukiwania w okresach 13-26 marca do 28 lutego-12 marca mo偶emy zauwa偶y膰, 偶e wzros艂y wszystkie wska藕niki efektywno艣ciowe kampanii, w tym zw艂aszcza:

  • 115,5% przychody,
  • 66% liczba transakcji,聽
  • 29%聽 wska藕nik konwersji e-commerce,
  • 28,7% liczba sesji.

 

Prawie 30% wzrosty wska藕nika konwersji i liczby sesji mog膮 wskazywa膰 na zwi臋kszenie intencji zakupowych u偶ytkownik贸w trafiaj膮cych do serwisu z bezp艂atnych 藕r贸de艂 wyszukiwa艅.

 

Ruch wg Google Analytics w kwietniu

Por贸wnanie rok do roku liczby u偶ytkownik贸w z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania w okresach: 13 marca (og艂oszenia stanu zagro偶enia epidemicznego)-17 kwietnia 2020 do poprzedniego 13 marca-17 kwietnia 2019:

Por贸wnanie rok do roku liczby u偶ytkownik贸w z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania

  • 141,9% przychody,
  • 134,7% liczba transakcji,聽
  • 120% u偶ytkownicy,
  • 117% liczba sesji,
  • 7,8% wska藕nik konwersji e-commerce.

 

Por贸wnuj膮c 5-tygodniowe okresy przed i po 13 marca wyra藕nie wida膰, 偶e zainteresowanie ofert膮 naszego klienta sukcesywnie ro艣nie.

 

Zapytania w Search Console w marcu 2020

Por贸wnanie liczby wy艣wietle艅 i klikni臋膰 w okresach: 13-26 marca do 28 lutego-12 marca:聽

Por贸wnanie liczby wy艣wietle艅 i klikni臋膰 w okresach 13-26 marca do 28 lutego-12 marca

R贸偶nice w skuteczno艣ci poszczeg贸lnych fraz – por贸wnanie liczby wy艣wietle艅 i 艣redniego CTR w dw贸ch okresach: 13-26 marca oraz 28 lutego-12 marca:

 

Zapytanie Wy艣wietlenia

13.03.2020 – 26.03.2020聽

Wy艣wietlenia

28.02.2020 – 12.03.2020聽

CTR 13.03.2020 – 26.03.2020聽 CTR 28.02.2020 – 12.03.2020聽
laptopy poleasingowe 12530 7318 6.47% 6.09%
at outlet 1715 1156 39.42% 43.51%
atoutlet 469 322 44.35% 44.41%
u偶ywane laptopy 1621 912 12.65% 11.73%
at-outlet 488 396 41.19% 37.88%
komputery poleasingowe 5072 3885 3.33% 4.92%
laptopy u偶ywane 1334 731 10.64% 7.93%
laptop poleasingowy 2393 1398 4.81% 5.08%
tanie laptopy 4290 1629 1.66% 2.15%
poleasingowe laptopy 1242 912 5.64% 4.61%
outlet laptopy 309 161 21.04% 22.98%
at outlet katowice 114 70 48.25% 51.43%
telefony poleasingowe 272 236 19.12% 17.37%
laptop u偶ywany 1011 437 4.95% 5.26%
laptopy outlet 242 192 19.01% 19.27%
outlet komputerowy 173 106 25.43% 25.47%

 

Dane z narz臋dzia Google Trends

O tym, 偶e bran偶a, kt贸r膮 reprezentuje nasz Klient, ma si臋 stabilnie, a nawet wida膰 delikatne wzrosty, 艣wiadcz膮 te偶 dane dotycz膮ce zainteresowania u偶ytkownik贸w frazami, z kt贸rymi silnie zwi膮zany jest profil dzia艂alno艣ci sklepu at-outlet.pl:

 

Wyszukiwanie frazy 鈥渓aptopy poleasingowe鈥 na przestrzeni 5 lat:

Wyszukiwanie frazy 鈥渓aptopy poleasingowe鈥 na przestrzeni 5 lat

Wyszukiwanie frazy 鈥渓aptopy poleasingowe鈥 na przestrzeni ostatnich 12 miesi臋cy

Wyszukiwanie frazy 鈥渓aptopy poleasingowe鈥 na przestrzeni ostatnich 12 miesi臋cy

Wyszukiwanie frazy 鈥渢anie laptopy鈥 na przestrzeni 5 lat:

Wyszukiwanie frazy 鈥渢anie laptopy鈥 na przestrzeni 5 lat

Wyszukiwanie frazy 鈥渢anie laptopy鈥 na przestrzeni ostatnich 12 miesi臋cy:

Wyszukiwanie frazy 鈥渢anie laptopy鈥 na przestrzeni ostatnich 12 miesi臋cy

W okresie od 22 do 28 marca mo偶na zauwa偶y膰 wzmo偶on膮 liczb臋 wyszukiwa艅 fraz zwi膮zanych z poleasingowymi laptopami:

W okresie od 22 do 28 marca mo偶na zauwa偶y膰 wzmo偶on膮 liczb臋 wyszukiwa艅 fraz zwi膮zanych z poleasingowymi laptopami

tanie laptopy
Niekt贸re trendy jednak nie ulegaj膮 zmianie i pozostaj膮 w miar臋 stabilne, np.鈥渒omputery poleasingowe鈥:

komputery poleasingowe

Po og艂oszeniu w Polsce stanu epidemicznego w bran偶y elektronicznej mo偶na zauwa偶y膰 spory wzrost zainteresowania zakupami przez internet. Pokazuje to zar贸wno liczba wyszukiwa艅/wy艣wietle艅, jak i klikalno艣膰 CTR.

 

Zamkni臋cie stacjonarnych sklep贸w z urz膮dzeniami elektronicznymi (w tym galerii handlowych) spowodowa艂o zwi臋kszenie liczby zapyta艅 w wyszukiwarce w poszukiwaniu sklepu, w kt贸rym zakupi膮 produkt.聽

 

Bior膮c pod uwag臋 por贸wnanie d艂u偶szych okres贸w czasu: 13 marca-17 kwietnia do poprzedzaj膮cego go 2 lutego-12 marca wida膰 wyra藕ne zwi臋kszenie intencji zakupowych u偶ytkownik贸w (liczba transakcji +105,4%, wzrost wska藕nika e-commerce +27%),聽 Dzi臋ki wi臋kszej liczbie transakcji sklep zanotowa艂 wzrost przychod贸w o 106,2%.

Dzi臋ki wi臋kszej liczbie transakcji sklep zanotowa艂 wzrost przychod贸w

Google Ads

W zwi膮zku z sytuacj膮 pandemiczn膮 r贸wnie偶 w obszarze kampanii Google Ads odnotowali艣my bardzo znacz膮cy wzrost zapyta艅 oraz liczby transakcji w serwisie www.at-outlet.pl.

 

Uwzgl臋dniaj膮c jedynie kampanie stricte performance鈥檕we, od 12.03 do 20.04 w por贸wnaniu do poprzedniego okresu, osi膮gn臋li艣my:

– ponad +60% wi臋cej sesji聽

kampanie performance鈥檕we

https://take.ms/Fb47E

– ponad +107% wi臋cej transakcji聽

wi臋cej transakcji

https://take.ms/R3l0B
– przychody wy偶sze a偶 o 171% przy ROAS wy偶szym o 38%

wy偶sze przychody

https://take.ms/sTUJ7

 

Ruch na stronie w dalszym ci膮gu nie s艂abnie, a na koncie osi膮gane s膮 rekordowo wysokie wyniki sprzeda偶owe.聽

 

Z powodu zamkni臋cia galerii handlowych, a tak偶e mniejszych sklep贸w z elektronik膮, znaczna cz臋艣膰 kupuj膮cych przenios艂a si臋 do sieci. Konieczno艣膰 zakupu sprz臋tu elektronicznego, po艂膮czona z nisk膮 cen膮, kt贸r膮 oferuje nasz Klient sprawia, 偶e wyb贸r at-outlet.pl jest obecnie dla wielu os贸b najlepszym rozwi膮zaniem.聽

 

Jak sytuacja mo偶e si臋 rozwija膰?

Wi臋ksza liczba u偶ytkownik贸w robi膮cych zakupy przez internet powinna si臋 utrzyma膰 co najmniej do czasu zniesienia zakazu przemieszczania si臋. Jest to du偶a szansa dla sklep贸w, kt贸re by艂y mniej rozpoznawalne. Klienci, kt贸rzy chocia偶 raz zrobili zakupy w naszym sklepie, zapami臋taj膮 brand i (je艣li zakupy by艂y 鈥樑俛twe i przyjemne鈥, nie by艂y zwi膮zane z niedogodno艣ciami), jest du偶a szansa, 偶e podczas nast臋pnych zakup贸w wr贸c膮 do serwisu naszego klienta – zar贸wno przy pierwszym styku z reklam膮, czy r贸wnie偶 przez bezpo艣rednie wej艣cie.