Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsZ offline do online. Case study At-outlet

Z offline do online. Case study At-outlet

Wiele branż odczuło negatywne skutki koronawirusa. Oczywiście, w najgorszej sytuacji są biznesy, w których sprzedaż w 100% odbywa się offline. Jednak, jeżeli jesteśmy w stanie realizować nasze usługi bądź oferować produkty za pośrednictwem internetu, możemy zredukować albo nawet zminimalizować do zera potencjalne straty.

I właśnie o tym piszemy w naszym cyklu “Z offline do online”. Z powodu braku możliwości zakupu w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, które wcześniej broniły się przed zakupami w internecie, zaczynają kupować w sieci.

At-outlet.pl to jeden z naszych Klientów z branży elektronicznej. W jego sklepie internetowym można nabyć używane, poleasingowe i powystawowe laptopy, smartfony, komputery i inny sprzęt IT. At-outlet sprzedaje swoje produkty także w punktach stacjonarnych, ale nie chcemy pisać o spadkach przychodów z offline. Tylko o tym, że kanał online przyczynia się do minimalizowania strat.

Skąd ten wniosek? Efektywność kampanii w 2 wiodących kanałach generowania ruchu i sprzedaży: SEO i Google Ads sukcesywnie wzrasta 👇👇👇

SEO

Ruch wg Google Analytics w marcu 2020

Porównanie liczby użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania rok do roku – marzec 2020 do marzec 2019:

wyniki seo koronawirus

  • +50,6% użytkownicy,
  • +47,8% przychody,
  • +40% liczba transakcji.

Porównanie liczby użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania w okresach: 13 marzec (ogłoszenie stanu epidemicznego w Polsce)-26 marca do poprzedniego okresu 28 lutego-12 marca:

wyniki seo koronawirus 2

 

Porównując wyniki z bezpłatnych wynikach wyszukiwania w okresach 13-26 marca do 28 lutego-12 marca możemy zauważyć, że wzrosły wszystkie wskaźniki efektywnościowe kampanii, w tym zwłaszcza:

  • +115,5% przychody,
  • +66% liczba transakcji,
  • +29% wskaźnik konwersji e-commerce,
  • +28,7% liczba sesji.

Prawie 30% wzrosty wskaźnika konwersji i liczby sesji mogą wskazywać na zwiększenie intencji zakupowych użytkowników trafiających do serwisu z bezpłatnych źródeł wyszukiwań.

Ruch wg Google Analytics w kwietniu

Porównanie rok do roku liczby użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania w okresach: 13 marca-17 kwietnia 2020 do poprzedniego 13 marca-17 kwietnia 2019:

ruch google analytics kwiecień

  •  141,9% przychody,
  • 134,7% liczba transakcji,
  • 120% użytkownicy,
  • 117% liczba sesji,
  • 7,8% wskaźnik konwersji e-commerce.

Porównując 5-tygodniowe okresy przed i po 13 marca wyraźnie widać, że zainteresowanie ofertą naszego klienta sukcesywnie rośnie.

Zapytania w Search Console w marcu 2020

Porównanie liczby wyświetleń i kliknięć w okresach: 13-26 marca do 28 lutego-12 marca:

google search console marzec 2020

Różnice w skuteczności poszczególnych fraz – porównanie liczby wyświetleń i średniego CTR w dwóch okresach: 13-26 marca oraz 28 lutego-12 marca:

Dane z narzędzia Google Trends

O tym, że branża, którą reprezentuje nasz Klient, ma się stabilnie, a nawet widać delikatne wzrosty, świadczą też dane dotyczące zainteresowania użytkowników frazami, z którymi silnie związany jest jego profil działalności.

Wyszukiwanie frazy “laptopy poleasingowe” na przestrzeni ostatnich 5 lat:

google trends laptopy poleasingowe

 

Wyszukiwanie frazy “laptopy poleasingowe” na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy:

google trends laptopy poleasingowe 2

 

Wyszukiwanie frazy “tanie laptopy” na przestrzeni 5 lat:

google trends tanie laptopy

 

Wyszukiwanie frazy “tanie laptopy” na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy:

google trends tanie laptopy 2

 

W okresie od 22 do 28 marca można zauważyć wzmożoną liczbę wyszukiwań fraz związanych z poleasingowymi laptopami:

google trends poleasingowe laptopy

poleasingowe laptopy google trends

 

Niektóre trendy jednak nie ulegają zmianie i pozostają w miarę stabilne, np.“komputery poleasingowe”:

google trends komputery poleasingowe

 

Po ogłoszeniu w Polsce stanu epidemicznego w branży elektronicznej można zauważyć spory wzrost zainteresowania zakupami przez internet. Pokazuje to zarówno liczba wyszukiwań/wyświetleń, jak i klikalność CTR.

Zamknięcie stacjonarnych sklepów z urządzeniami elektronicznymi (w tym galerii handlowych) spowodowało zwiększenie liczby zapytań w wyszukiwarce w poszukiwaniu sklepu, w którym można nabyć produkty online.

Biorąc pod uwagę porównanie dłuższych okresów czasu: 13 marca-17 kwietnia do poprzedzającego go 2 lutego-12 marca widać wyraźne zwiększenie intencji zakupowych użytkowników (liczba transakcji +105,4%, wzrost wskaźnika e-commerce +27%), Dzięki większej liczbie transakcji sklep zanotował wzrost przychodów o 106,2%.

wyniki seo covid19

Google Ads

W związku z sytuacją pandemiczną również w obszarze kampanii Google Ads odnotowaliśmy bardzo znaczący wzrost zapytań oraz liczby transakcji w serwisie www.at-outlet.pl.

Uwzględniając jedynie kampanie stricte performance’owe, od 12 marca do 20 kwietnia w porównaniu do poprzedniego okresu, osiągnęliśmy:

  • ponad +60% więcej sesji

wyniki google ads koronawirus

 

  • ponad +107% więcej transakcji

transakcje google ads koronawirus

 

  •  przychody wyższe aż o 171% przy ROAS wyższym o 38%

przychody e-commerce koronawirus

 

Ruch na stronie w dalszym ciągu nie słabnie, a na koncie osiągane są rekordowo wysokie wyniki sprzedażowe.

Z powodu zamknięcia galerii handlowych, a także mniejszych sklepów z elektroniką, znaczna część kupujących przeniosła się do sieci. Konieczność zakupu sprzętu elektronicznego, połączona z niską ceną, którą oferuje nasz Klient, sprawia, że wybór at-outlet.pl jest obecnie dla wielu osób najlepszym rozwiązaniem.

Jak sytuacja może się rozwijać?

Większa liczba użytkowników robiących zakupy przez internet powinna się utrzymać co najmniej do czasu zniesienia zakazu przemieszczania się. Jest to duża szansa dla sklepów, które były mniej rozpoznawalne. Klienci, którzy chociaż raz zrobili zakupy w naszym sklepie, zapamiętają brand i (jeśli zakupy były łatwe i przyjemne i nie wiązały się z niedogodnościami), jest duża szansa, że podczas następnych zakupów wrócą do serwisu naszego klienta – zarówno przy pierwszym styku z reklamą, jak również przez bezpośrednie wejście.

W zakresie kampanii produktowych z Sempai współpracujemy już od wielu lat, ze względu na satysfakcjonujące wyniki. Aktywacja reklam z CSS szybko przyniosła spektakularne efekty – już po miesiącu obniżyliśmy koszty CPC o 22% dzięki czemu ROAS wzrósł o 120%.

logo_preorder
Małgorzata Kotlarska, Marketing Manager Preorder