Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsNowy regulamin AdWords. Najważniejsze zmiany

Parę dni temu osoby, których adresy e-mail są powiązane z kontami reklamowymi AdWords, otrzymały od Google’a prośbę o zaakceptowanie nowych warunków korzystania z usługi AdWords. Wielu klientów pytało nas, czego konkretnie dotyczy aktualizacja i w jaki sposób wpłynie to na ich działania reklamowe. W tym wpisie postaramy się wyjaśnić, co dokładniej się zmienia i czy jest czym zaprzątać sobie głowę 🙂

Poza nieznaczną zmianą w nomenklaturze – w poprzednim regulaminie zamiennie stosowano terminy “Teksty” i “Reklamy”, w najnowszej wersji zachowano większą konsekwencję – dodano lub zaktualizowano następujące punkty:

 

Testowanie usług i funkcji AdWords

Akceptując nowe warunki, zgadzamy się na przeprowadzanie przez Google testów, które mogą wpłynąć na format naszych reklam, cele, miejsca docelowe, jakość rankingi, wyniki, ceny oraz dostosowania stawek w czasie aukcji. Przy czym gigant nie musi nas o tym informować, a w przypadku obniżenia efektywności naszych kampanii – nie możemy ubiegać o odszkodowanie z tego tytułu.

W poprzednim regulaminie nie zawarto żadnego zapisu dotyczącego testowania usług i funkcji AdWords, ale w rzeczywistości sytuacja prezentowała się identycznie, jak zostało to opisane w najnowszej wersji.

 

Kontakt z reklamodawcą

Zgodnie z nowymi zapisami w regulaminie, Google będzie mógł się do nas dzwonić, wysyłać SMS-y czy e-maile w celu weryfikacji różnych informacji dotyczących naszej kampanii.
Nie musimy jednak obawiać się tego, że zaleje nas od teraz fala SPAM-u. W regulaminie wyraźnie zaznaczono, że zapis nie dotyczy informacji marektingowych.

 

Ujawnianie usterek i błędów technicznych AdWords

Na końcu punktu dotyczącego “Wyłączenia odpowiedzialności” dodano jedno zdanie: “Google nie składa jakichkolwiek zapewnień w zakresie poinformowania Klienta o defektach lub błędach”. Czy w takim razie coś się istotnie zmieniło dla Ciebie jako reklamodawcy? Nie, tylko wcześniej to było nieuregulowane.

 

W nowym regulaminie można znaleźć więcej zmian, ale są typowo “kosmetyczne” (jeszcze bardziej od tych, które opisaliśmy powyżej :)). Dotyczą m.in. terminów (a raczej podania ich w przypadku ich braku w poprzedniej wersji warunków) oraz uporządkowania nazewnictwa.

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik

 

 

Przeczytaj także:

RODO: zmiany w AdWords i Analytics. Poradnik last minute

Amazon. Od czego zacząć sprzedaż i jak się reklamować?

5 tipów na zwiększenie efektywności reklam na Facebooku

Małgorzata Cichocka