Let Us Perform!: Od 0 do 6 000 ruchu organicznego w 10 miesięcy – jak z sukcesami robimy SEO dla Topwosk.pl

Sempai
17 października, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
okladka top wosk

Posiadasz świeżo założony sklep internetowy, który nie generuje ruchu i zastanawiasz się czy SEO w Twoim przypadku ma sens? Oczywiście że tak! Z tego założenia wyszliśmy nawiązując współpracę ze sklepem internetowym Topwosk.pl 

Let Us Perform! to cykl krótkich case studies, w których przedstawiamy jak zestawiając kreatywność z 17 letnim doświadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwijać ich sprzedaż i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwiązań, niewyeksploatowanych dotąd kanałów dotarcia do nowych, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj case study i dowiedz się, jak pracujemy!

Efekty działań SEO po 10 miesiącach współpracy:

case study SEO

O Topwosk.pl 

Topwosk to ambitny e-commerce, oferujący produkty do produkcji własnych świec, tj. wosk sojowy, barwniki do świec, knoty, olejki zapachowe itp. Klient zdecydowanie ma ambicje na rozwijanie sklepu i powiększanie asortymentu, aby stać się jednym z czołowych e-commerce z produktami do handmade.

Początek współpracy

Sklep topwosk.pl zgłosił się do nas w listopadzie 2022 roku, kiedy domena nie generowała ruchu organicznego:

początek współpracy - seo case study
seo case study - początek

Dlatego za cel działań SEO postawiliśmy sobie zwiększenie udziału przychodów z ruchu organicznego za pomocą wzrostu pozycji i widoczności sklepu na słowa kluczowe związane z asortymentem sklepu, np.:

  • wosk sojowy,
  • olejki zapachowe do świec,
  • knoty do świec,
  • akcesoria do świec.

Cel

nasze cele topwosk

Cele, jaki postawiliśmy sobie na starcie działań SEO to:

Jak to robimy?

Nasze działania pozycjonujące rozpoczęliśmy w listopadzie 2022 roku. Głównym “problemem” był fakt, że domena topwosk.pl była jak czysta karta – zero ruchu, zero fraz. Dlatego ważna w tym przypadku była praca od podstaw i wkroczenie z contentem.

Działania ONSITE, jakie prowadziliśmy na początku działań:

  • optymalizacja meta title i description poprzedzone analizą fraz kluczowych
  • utworzenie zoptymalizowanych opisów kategorii 
  • dodanie nawigacji okruszkowej
  • rozbudowa drzewa kategorii
  • założenie i prowadzenie bloga 
  • poprawki w technicznym seo (robots.txt, nofollow, noindex)

W działaniach OFF-SITE, postawiliśmy nacisk na pozyskiwanie linków z domen z zróżnicowanych źródeł w celu dywersyfikacji profilu linków. 

Wykres przedstawia wzrost odsyłających domen do topwosk.pl:

wzrost odsyłających domen

Dzięki bezproblemowej współpracy z klientem oraz regularnym powyższym implementacjom …

…w przeciągu pięciu miesięcy prac efekty były następujące:

seo case study - efekty w ciągu 5 miesięcy

Na koniec września 2023 parametry sklepu topwosk.pl według narzędzia Ahrefs prezetują się następująco:

seo case study - wyniki ahrefs

Przykładowe pozycje serwisu na podstawie narzędzia ASPS:

seo case study pozycje serwisu ASPS

Porównanie skuteczności wyszukiwania w GSC z listopada 2022 oraz września 2023:

seo case study - GSC

Założone cele zostały osiągnięte – ruch organiczny jak i wzrost sprzedaży znacząco wzrosły. Kategorie sklepu Topwosk znajdują się na wysokich pozycjach na ważne słowa kluczowe związane z asortymentem. 

Opinia Specjalisty

komentarz eksperta

Opinia Klienta

opinia klienta topwosk