#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAllegro AdsTaki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study PPHU Eldor

Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study PPHU Eldor

Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads.

 

O firmie

PPHU Eldor jest firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów elektrycznych oraz elektronicznych. Obszar działań firmy PPHU Eldor obejmuje produkcję, sprzedaż, import i eksport różnorodnych produktów z zakresu elektrotechniki. W gronie ich klientów znajdują się sklepy i hurtownie elektryczne, firmy instalatorskie, jak również klienci indywidualni. Firma posiada szeroki wybór dostępnego asortymentu.

Cele kampanii

Celem kampanii na koncie było przede wszystkim zwiększenie przychodu wraz z zadowalającym zwrotem z inwestycji. 

Jako agencja Sempai przeprowadziliśmy kompleksowy audyt konta sprzedawcy w celu zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji na aukcjach, do których będzie kierować kampania reklamowa

Następnie skupiliśmy się na reklamowaniu kategorii produktów najlepiej sprzedających się historycznie. Wyzwaniem, z jakimi zmagaliśmy się w tej kampanii, było prowadzenie działań na niskim budżecie, co wymuszało przeprowadzenie kampanii efektywnej kosztowo.

Audyt konta sprzedawcy

Efektywna reklama to jedno, ale równie ważne jest odpowiednie przygotowanie wystawianych aukcji. W celu zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami, należy z odpowiednią starannością przygotować aukcje na Allegro. 

case study allegro ads

W ramach audytu konta Allegro przygotowaliśmy:

  • tytuły aukcji z najlepszymi słowami kluczowymi, 
  • rekomendacje poprawy opisów, zdjęć, miniatur, kategorii, 
  • analizę ceny w oparciu o konkurencję, 
  • analizy i rekomendacje zmian w cenniku dostaw, 
  • rekomendacje ofert wartych promowania wraz z analizą rentowności aktualnie promowanych ofert
  • dobór aukcji pod oferty sponsorowane Allegro Ads

Dość sporym wyzwaniem była ogromna różnorodność produktów wśród 4801 ofert wystawionych na koncie. Podzieliliśmy je na rodzaje produktów i w efekcie przygotowaliśmy kompletny audyt podparty danymi z raportów Allegro. Pozwoliło to wyeliminować błędy i niedociągnięcia na aukcjach, zwiększyć widoczność aukcji na listingach, zwiększyć zainteresowanie oraz finalnie liczbę konwersji. 

Przebieg kampanii

  1. Wprowadzenie przez firmę PPHU Eldor zmian zarekomendowanych przez nas w wyniku przeprowadzonego audytu.
  2. Wybór produktów do kampanii – z racji ograniczonego budżetu skupiliśmy się przede wszystkim na produktach, na których w pierwszej kolejności zostały wprowadzone zmiany po przeprowadzonym audycie porównując je z danymi historycznej sprzedaży
  3. Przygotowanie kampanii – z pomocą analizy planera kampani oraz raportów Allegro z Trade Analytic przygotowaliśmy odpowiednio stargetowane grupy reklam. Przeanalizowaliśmy oferowane kategorie oraz wybraliśmy słowa kluczowe, które mają największy procentowy udział w sprzedaży w danej kategorii produktu według raportów Allegro. Następnie przeanalizowaliśmy oferowane aukcje w celu dopasowania cech wspólnych ze słowami kluczowymi z największym potencjałem, a także zastosowaliśmy szereg słów wykluczających w celu zmaksymalizowania precyzji wyświetlania reklam.
  4. Optymalizacja – pod kątem zwrotu z inwestycji w reklamę i wzrostu ze sprzedaży. Bazując na aktualnych statystykach mogliśmy dopasować odpowiednią stawkę CPC oraz przeanalizować rentowność obecnych miejsc reklamowych. Z raportów słów kluczowych na bieżąco trafiały do nas informacje, z jakich zapytań użytkownicy trafiali na naszą reklamę, dzięki czemu mogliśmy szybko aktualizować słowa wymagane i wykluczające. Dzięki aktualnym statystykom mogliśmy zwiększać intensywność wyświetleń produktów sprzedających się lepiej, a ograniczać lub całkowicie eliminować słabsze.
  5. Rozbudowa kampanii – pod kątem zwrotu z inwestycji w reklamę i wzrostu sprzedaży. Bazując na aktualnych statystykach wprowadziliśmy w pierwszej kolejności nowe produkty z największym potencjałem sprzedażowym. W tym celu wprowadziliśmy produkty sezonowe oraz jak najbardziej zbliżone kategorią do bestsellerów

Efekt

Przy tak kompleksowym podejściu już w pierwszym miesiącu działań przeskoczyliśmy trzykrotnie pierwotne oczekiwania pod kątem ROI mieszcząc się w zakładanym budżecie.

 

Pierwotne oczekiwania:

Budżet – 3000 zł

ROI – 500%

 

Nasz wynik:

Wykorzystany budżet – 3000,38 zł

ROI – 1545%

case study allegro ads - roi

Wyniki sprzedażowe wzrosły znacząco w skali całego roku:

case study allegro ads wyniki sprzedażowe

W efekcie firma PPHU Eldor z chęcią zwiększyła budżet na wprowadzenie większej liczby produktów do kampanii. Klient, przekonawszy się jak efektywne działania prowadzimy, postanowił również przekazać nam swoje drugie konto reklamowe w celu przeskalowania prowadzonych na nim kampanii – Julia24_pl

Efekt dla konta Julia24_pl

Z faktu, że konto Julia24_pl jest bliźniacze do konta PPHU Eldor i oferuje te same kategorie produktów, wykorzystaliśmy dane z pierwszej kampanii od razu eliminując jej słabsze elementy, dzięki czemu efekt jest widoczny poniżej:

 

Julia24_pl

Wykorzystany budżet – 3040,75 zł

ROI – 2365%

case study allegro ads roi dla drugiego konta

Podsumowanie

Jak widać na przykładzie PPHU Eldor, niski budżet nie musi być ograniczeniem. Odpowiednie przygotowanie do kampanii pozwoliło nam na znalezienie sposobu na jak najefektywniejsze dysponowanie wydatkami, co zaowocowało efektami, które znacznie przekroczyły oczekiwania klienta. Pracując w sposób kompleksowy – od szczegółowego audytu konta sprzedawcy, po przemyślaną optymalizację i rozbudowę kampanii – zwiększyliśmy sprzedaż sklepu PPHU Eldor na Allegro i utrzymaliśmy wysoki zwrot z inwestycji w Allegro Ads już w pierwszym miesiącu naszych działań.

Współpracę z Sempai rozpoczęliśmy w kwietniu 2015 roku i ze względu na wysoką jakość współpracy i zadowalające efekty kontynuujemy ją do dziś. Obszary współpracy obejmują działania SEO, kampanie Adwords (w tym PLA, Youtube i remarketing) oraz Facebook ADS.

Tym, co najbardziej sobie cenimy w tej współpracy, jest przede wszystkim podejście biznesowe do tematu każdej z kampanii, świetne opomiarowanie działań, zachowywanie pożądanych zwrotów z inwestycji oraz możliwości skalowania działań i naszego sklepu.

Zdecydowanie polecamy współpracę z Sempai w powyższych zakresach.

Cocolita
Zobacz także

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.