Strona główna → Blog → Google Ads → Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Damian Oziębała 21 lipca, 2023 Przeczytasz w ~ 5 min. Automatyzacja to proces, który wedle definicji ma ograniczyć powtarzalną pracę fizyczną lub umysłową ludzi na rzecz robotów lub programów. Ten aspekt nie ominął systemu reklam Google Ads, a wręcz przeciwnie. Gigant Mountain View udostępnia kolejne typy kampanii lub strategii, które to w coraz przystępniejszej formie pozwalają laikom reklamować się z sukcesami. Nie są to jednak jedyne sposoby na przyspieszenie wykonywanych zadań w usłudze reklamowej. W artykule pokażę Ci, w jaki sposób poziom zaawansowania w obsłudze Google Ads przekłada się na konkretne możliwości automatyzacji, które mogą ułatwić Twoją pracę. Wyróżniłem 4 poziomy: beginner advanced professional ninja Uwaga! Nie przejmuj się jeżeli jesteś na pierwszym poziomie. Przedstawione “levele” odwołują się znajomości systemu Google Ads i wiedzy programistycznej oraz nawiązują do poziomów trudności z różnego rodzaju gier. Beginner Jest to poziom, z którym powinien sobie poradzić każdy użytkownik Google Ads. Obecnie zakładając nowe konto Google Ads, możemy stworzyć jeden z najstarszych typów reklamy w sieci wyszukiwania, jakim jest kampania searchowa. Z racji na braku danych o wcześniejszych konwersjach, możemy ją uzupełnić o bazową strategię określania, jaką jest samodzielne ustawianie CPC. Tak skonfigurowana kampania posłuży nam dalej jako podstawa do kolejnych działań. Jednym z najprostszych i prawdopodobnie najpopularniejszym przykładem automatyzacji jest zmiana strategii ustalania stawek na Smart Bidding, w zakresie: Docelowego CPA Maksymalizacji liczby konwersji Docelowego ROAS Maksymalizacji wartości konwersji Wykorzystując któryś z wyżej wymienionych sposobów określania stawek, możemy skupić się na innych elementach marketingowych, gdyż stawki są dobierane indywidualnie przez machine learning, na podstawie zebranych danych. Dokładny opis strategii jest dostępny w innym artykule. Kolejnym prostym sposobem na zautomatyzowanie konta reklamowego jest skorzystanie z gotowych typów kampanii, jak na przykład: Performance Max Kampania Inteligentna Discovery Wymienione kampanie agregują wiele typów sieci marketingu. Dostarczając im przekazy, materiały reklamowe oraz ustawiając cel, możemy mieć pewność, że reklamy wyświetlą się tam, gdzie potencjalny klient może przejść na stronę i dokonać kluczowego działania lub zakupu. Dzięki nim — nawet dopiero zaczynająca się reklamować w systemie osoba ma dużą szansę na osiągnięcie swoich celów, jednak bardziej doświadczony specjalista, nie będzie zadowolony z ograniczania dostępu danych, czy też zmniejszonej możliwości kontroli nad poczynaniami kampanii. Polecam zapoznać się z obszerniejszym artykułem o Performance Max. Advanced Na tym poziomie potrzebna jest bardziej zaawansowana znajomość ekosystemu Google Ads. Często — reprezentują go agencje oraz freelancerzy. Reguły automatyczne to następny dość prosty sposób na zarządzanie poszczególnymi elementami, takimi jak: Reguły kampanii Reguły grup reklam Reguły słów kluczowych Reguły reklam Reguły słów kluczowych w sieci reklamowej Reguły dla tematów Reguły dotyczące miejsc docelowych Reguły odbiorców Reguły dla przedziałów wiekowych Reguły związane z płciami Reguły dla statusów rodzicielskich Reguły dla zakresów przychodu Reguły grupy komponentów Za ich pomocą możemy wstrzymywać, uruchamiać i dostosowywać składowe według zadanych warunków. Przykładowym użyciem może być uruchomienie przekazów o promocji, jednocześnie wstrzymując standardowe. Kolejnym sposobem jest skorzystanie z oprogramowania desktopowego Google Ads Editor, dzięki któremu można w łatwy sposób edytować wiele treści reklamowych naraz, jak również zmieniać poszczególne ustawienia kampanii. Następnym sposobem na zautomatyzowanie konta Ads są atrybuty modułu dostosowania reklam. Dzięki ich wykorzystaniu, możemy sprawnie zarządzać treściami reklamowymi. Pozwala to na wykonanie zmian bez konieczności ręcznej edycji każdej reklamy lub korzystania z Edytora Ads, co znacząco przyspiesza aktualizację elementów wspólnych na koncie, takich jak na przykład informacja o progu darmowej dostawy, czy też treści o wysokości promocji. Potencjalnym problemem może okazać się limit znaków. Professional Aby sprostać temu poziomowi trudności — potrzebna jest już znajomość javascript, oraz ogólna wiedza programistyczna pozwalająca tworzyć skrypty w panelu Ads. Korzystając z Google Skrypty Ads, należy mieć wiedzę o podstawowych funkcjonalności javascript oraz zapoznać się z dokumentacją techniczną. W ramach Ads Scripts można się łączyć też z innymi obszarami udostępnionymi przez Googla za pośrednictwem zaawansowanych interfejsów API, jakimi są: Analytics Bigquery Calendar Fusion tables Shopping content Slides Tasks YouTube YouTube analytics Mnogość rozwiązań automatyzujących działania marketingowe na koncie jest niemal uzależniona od naszej pomysłowości i umiejętności tworzenia skryptu. Samo Ads Script nie posiada pełnej metodyki, jak w przypadku API, przez co nie możemy stworzyć choćby rozszerzonych reklam dynamicznych i rozszerzeń promocji. Ninja Tutaj – konieczna jest już szersza wiedza programistyczna: W odróżnieniu od Google Ads scripts, nie jesteśmy już ograniczeni: pisaniem kodu w javascript tworzeniem skryptu w systemie Google Ads brakiem możliwości tworzenia pewnych elementów limitem czasowym na pełne wykonanie skryptu W tym wypadku mamy pełną swobodę w tworzeniu, jednak rozwiązując powyższe niedogodności, wchodzimy głębiej do gęstego lasu. Trzeba się liczyć z tym, że: należy wybrać technologię, w jakiej będziemy pisać nasz program należy zapoznać się z dokumentacją techniczną Ads Api może się to wiązać z dodatkowymi kosztami, zależnie od ilości zapytań Api może się to wiązać z zakupem dodatkowego oprogramowania wspomagającego pisanie kodu może się to wiązać z zakupem serwisu internetowego, który dalej będzie wysyłał żądania do Api Przykładem takiego rozwiązania jest choćby wcześniej wspominany Ads Edytor oraz nasze autorskie narzędzie, czyli Sempai Merchant 360, o którym możesz się dowiedzieć więcej tutaj. Podsumowanie Reasumując, poszczególne poziomy skupiają się w głównej mierze na częstotliwości występowania na poszczególnych kontach oraz złożoności paradygmatów programowania. Jak pewnie zauważyłeś drogi czytelniku, nawet jeżeli nie jesteś jeszcze doświadczonym specjalistą — z poszczególnych elementów z wyższych poziomów być może już jesteś w stanie korzystać. Nie jest jednak powiedziane, że korzystając z wyższych poziomów, masz gwarantowany sukces. Może Cię to jedynie odciążyć i pomóc w osiąganiu lepszych rezultatów. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 6 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Cienie i blaski Demand Generation Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Damian Oziębała Senior Google Ads Specialist Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ