Strona główna → Blog → Google Ads → CSS. Czym są i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży? CSS. Czym są i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży? Sempai 6 maja, 2019 Przeczytasz w ~ 4 min. Reklamy produktowe w Google to jedna z najskuteczniejszych form promocji konkretnych produktów w sieci. Ze względu na sam wygląd w wyszukiwarce charakteryzuje je bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Zobacz, jak dodatkowo możesz zwiększyć efektywność kampanii produktowych dzięki wykorzystaniu alternatywnych Google Shopping Comparison Services! UE orzeczenie antymonopolowe Google Shopping W czerwcu 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową grzywnę w wysokości 2,4 mld Euro za faworyzowanie swojej usługi porównywania cen kosztem konkurencji w wyszukiwarce Google. Pokłosiem tej kary jest wpuszczenie przez giganta z Mountain View innych porównywarek cenowych do boksów reklam produktowych. Aby mieć pewność, że wezmą one udział w aukcji, Google wprowadził atrakcyjne stawki dla usług innych niż Google Shopping. Jest to wielka szansa dla sklepów internetowych, których przychód w dużej mierze zazwyczaj generowany jest przez kampanie produktowe (PLA). Czym jest CSS? Reklama produktowa jest jedną z najefektywniejszych form promocji asortymentu sklepu internetowego za sprawą samego wyglądu w wyszukiwarce Google: Reklamy PLA mogą być wyświetlane jedynie w ramach usługi porównywania cen – do niedawna reklamodawcy musieli w tym celu korzystać jedynie z Google Shopping. Jednak wskutek kary, jaką KE wymierzyła gigantowi z Mountain View, możemy teraz wybierać spośród wszystkich usług dostępnych na rynku. Usługa porównywania cen (inaczej CSS – popularny skrót angielskiej nazwy Comparison Shopping Services) to strona internetowa, która zbiera oferty produktów od e-sprzedaców: Użytkownicy, którzy kliknęli w produkt na stronie lub w reklamę produktową powiązaną z tą stroną – zostają przekierowani do witryny e-sprzedawcy, gdzie ci będą mogli dowiedzieć się więcej o produkcie i dokonać zakupu. W Polsce do najbardziej znanych porównywarek cenowych możemy zaliczyć m.in. Zalando, Domodi, Homebook, Allani czy Nokaut. Jedyną widoczną zmianą wynikającą z wykorzystania CSS (innego niż Google Shopping) w reklamach produktowych jest zastąpienie linku przekierowującego do produktu w Twoim serwisie z “Przez Google” na nazwę innego CSS, np. “Przez Sempai”: Jak działa CSS? Mechanizm działania z wykorzystaniem alternatywnego CSS jest identyczny jak przed wpuszczeniem przez Google konkurencji do wyszukiwarki – polega na licytowaniu stawek za koszt kliknięcia CPC. Źródło: Support Google Jak widać, możemy korzystać z dowolnej liczby CSS w swoich kampaniach produktowych. Z perspektywy CSS sytuacja wygląda tak, że tworzy on oddzielne konto Google Merchant Center dla każdego e-sprzedawcy, którego reprezentuje. Umożliwia to przesyłanie danych o asortymencie konkretnego e-sklepu i uruchamianie kampanii PLA w jego imieniu: Z kolei z perspektywy sprzedawcy – musi on znaleźć partnera z certyfikowaną przez Google usługą CSS. Polecamy także, aby wybraniec miał doświadczenie w prowadzeniu kampanii produktowych w Google, ponieważ optymalizacja PLA jest ważnym czynnikiem efektywnościowym kampanii. Sama usługa wdrożenia przez partnera usługi CSS pod kątem technicznym składa się z następujących elementów: przygotowania pliku produktowego, konfiguracji technicznej Merchant Center i samej kampanii produktowej, koordynowania poziomu stawek wedle ustalonej strategii. Jaka jest największa zaleta z wykorzystania alternatywnego CSS? Gigant z Doliny Krzemowej ze względu presję ze strony Komisji Europejskiej próbuje ściągnąć do Zakupów Google jak największą liczbę alternatywnych CSS. Stąd – uwaga 🙂 – największą korzyścią wynikającą z ich wykorzystania są stawki CPC niższe nawet o 20%. Dzieje się tak, ponieważ opłaty za kliknięcie w reklamy z innej usługi niż Google Shopping nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną. Nasze doświadczenie we wdrażaniu i późniejszej optymalizacji kampanii PLA z wykorzystaniem usługi CSS Sempai Shop pokazuje, że reklamy zyskują lepszą ekspozycję w boksach produktowych. A to z kolei bezpośrednio wpływa na wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Technicznie nie jest możliwe wyświetlenie przez jednego reklamodawcę dokładnie tego samego produktu w dwóch boksach pochodzących z bazy różnych CSS. Natomiast w praktyce, system bardzo chętnie emituje w takiej sytuacji reklamy produktów podobnych, odmian innego koloru bądź rozmiaru. Im szersza jest oferta sklepu w tym zakresie, tym więcej dodatkowego potencjału może on zyskać w zakresie reklam z wykorzystaniem innych CSS. Więcej o Sempai Merchant 360 Może Ciebie również zainteresować: Dostosowane reklamy Adwords – 5 sposobów dla e-commerce 10 dobrych praktyk podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej 21 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach Adwords Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ