Strona główna → Blog → Google Ads → CSS. Czym są i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży? CSS. Czym są i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży? Sempai 6 maja, 2019 Przeczytasz w ~ 4 min. Reklamy produktowe w Google to jedna z najskuteczniejszych form promocji konkretnych produktów w sieci. Ze względu na sam wygląd w wyszukiwarce charakteryzuje je bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Zobacz, jak dodatkowo możesz zwiększyć efektywność kampanii produktowych dzięki wykorzystaniu alternatywnych Google Shopping Comparison Services! UE orzeczenie antymonopolowe Google Shopping W czerwcu 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową grzywnę w wysokości 2,4 mld Euro za faworyzowanie swojej usługi porównywania cen kosztem konkurencji w wyszukiwarce Google. Pokłosiem tej kary jest wpuszczenie przez giganta z Mountain View innych porównywarek cenowych do boksów reklam produktowych. Aby mieć pewność, że wezmą one udział w aukcji, Google wprowadził atrakcyjne stawki dla usług innych niż Google Shopping. Jest to wielka szansa dla sklepów internetowych, których przychód w dużej mierze zazwyczaj generowany jest przez kampanie produktowe (PLA). Comparison Shopping Services – czym jest CSS? Reklama produktowa jest jedną z najefektywniejszych form promocji asortymentu sklepu internetowego za sprawą samego wyglądu w wyszukiwarce Google: Reklamy PLA mogą być wyświetlane jedynie w ramach usługi porównywania cen – do niedawna reklamodawcy musieli w tym celu korzystać jedynie z Google Shopping. Jednak wskutek kary, jaką KE wymierzyła gigantowi z Mountain View, możemy teraz wybierać spośród wszystkich usług dostępnych na rynku. Usługa porównywania cen (inaczej CSS – popularny skrót angielskiej nazwy Comparison Shopping Services) to strona internetowa, która zbiera oferty produktów od e-sprzedawców: Użytkownicy, którzy kliknęli w produkt na stronie lub w reklamę produktową powiązaną z tą stroną – zostają przekierowani do witryny e-sprzedawcy, gdzie ci będą mogli dowiedzieć się więcej o produkcie i dokonać zakupu. W Polsce do najbardziej znanych porównywarek cenowych możemy zaliczyć m.in. Zalando, Domodi, Homebook, Allani czy Nokaut. Jedyną widoczną zmianą wynikającą z wykorzystania CSS (innego niż Google Shopping) w reklamach produktowych jest zastąpienie linku przekierowującego do produktu w Twoim serwisie z “Przez Google” na nazwę innego CSS, np. “Przez Sempai”: Jak działa CSS? Mechanizm działania z wykorzystaniem alternatywnego CSS jest identyczny jak przed wpuszczeniem przez Google konkurencji do wyszukiwarki – polega na licytowaniu stawek za koszt kliknięcia CPC. Źródło: Support Google Jak widać, możemy korzystać z dowolnej liczby CSS w swoich kampaniach produktowych. Z perspektywy CSS sytuacja wygląda tak, że tworzy on oddzielne konto Google Merchant Center dla każdego e-sprzedawcy, którego reprezentuje. Umożliwia to przesyłanie danych o asortymencie konkretnego e-sklepu i uruchamianie kampanii PLA w jego imieniu: Z kolei z perspektywy sprzedawcy – musi on znaleźć partnera z certyfikowaną przez Google usługą CSS. Polecamy także, aby wybraniec miał doświadczenie w prowadzeniu kampanii produktowych w Google Shopping, ponieważ optymalizacja PLA jest ważnym czynnikiem efektywnościowym kampanii. Sama usługa wdrożenia przez partnera usługi CSS pod kątem technicznym składa się z następujących elementów: przygotowania pliku produktowego, konfiguracji technicznej Merchant Center i samej kampanii produktowej, koordynowania poziomu stawek wedle ustalonej strategii. Jaka jest największa zaleta z wykorzystania alternatywnego CSS? Gigant z Doliny Krzemowej ze względu presję ze strony Komisji Europejskiej próbuje ściągnąć do Zakupów Google jak największą liczbę alternatywnych CSS. Stąd – uwaga 🙂 – największą korzyścią wynikającą z ich wykorzystania są stawki CPC niższe nawet o 20%. Dzieje się tak, ponieważ opłaty za kliknięcie w reklamy z innej usługi niż Google Shopping nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną. Nasze doświadczenie we wdrażaniu i późniejszej optymalizacji kampanii PLA z wykorzystaniem usługi CSS Sempai Shop pokazuje, że reklamy zyskują lepszą ekspozycję w boksach produktowych. A to z kolei bezpośrednio wpływa na wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Technicznie nie jest możliwe wyświetlenie przez jednego reklamodawcę dokładnie tego samego produktu w dwóch boksach pochodzących z bazy różnych CSS. Natomiast w praktyce, system bardzo chętnie emituje w takiej sytuacji reklamy produktów podobnych, odmian innego koloru bądź rozmiaru. Im szersza jest oferta sklepu w tym zakresie, tym więcej dodatkowego potencjału może on zyskać w zakresie reklam z wykorzystaniem innych CSS. Więcej o Sempai Merchant 360 Może Ciebie również zainteresować: Dostosowane reklamy Adwords – 5 sposobów dla e-commerce 10 dobrych praktyk podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej 21 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach Adwords Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Cienie i blaski Demand Generation Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ