Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsKampanie w GDN. 10 dobrych praktyk

Poznajcie 10 dobrych praktyk podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej!

GDN (Google Display Network) to potężna sieć, dająca bardzo wiele możliwości reklamowych. Tworząc poszczególne kampanie w jej ramach mogliśmy do tej pory kierować nasze reklamy na:

  • słowa kluczowe,
  • tematy,
  • zainteresowania,
  • miejsca docelowe,
  • demografię,
  • remarketing.

 

Google odchodzi od kierowania na słowa kluczowe i scala je z „odbiorcami na rynku”, czyli jedną z opcji targetowania po zainteresowaniach.

Możliwe oczywiście jest kierowanie w tym czasie na kilka typów, np. zarówno po zainteresowaniach, jak i tematach. Należy jednak przy tym pamiętać, że wybierając jeden typ kierowania, np. kilka zainteresowań, targetujemy nasze reklamy szerzej, tzn. wyświetlimy je osobom znajdującym się na wszystkich wybranych listach. Natomiast jeśli będziemy ze sobą łączyć kierowania różnych typów, przykładowo zainteresowania i tematy, liczba naszych odbiorców zostanie zawężona do osób znajdujących się równocześnie na obu listach.

 

#1 Testuj różne kierowania

Bardzo często powodzenie kampanii zależy od dobrania odpowiedniego kierowania. Z tego powodu powinniśmy przed jej uruchomieniem przemyśleć, do kogo przede wszystkim chcemy targetować nasze reklamy i wybrać, w ramach testu, kilka możliwości. Zaleca się utworzenie kilku grup reklam z różnym kierowaniem. Po kilku-kilkunastu dniach będziemy mogli wstępnie określić, które z grup spełniają nasze założenia i/lub osiągają niezbędną efektywność.

Google ads GDN 1

 

#2 Utwórz kilka kreacji

Przy tworzeniu reklam warto pomyśleć o kilku kreacjach. Nie na wszystkich będzie działał dany przekaz reklamowy oraz nie każda grafika będzie skuteczna w przypadku różnych użytkowników. Warto więc zastanowić się nad przynajmniej trzema różnymi kreacjami i uruchomić je równolegle.

Dobrym rozwiązaniem na początku jest wybranie wyświetlania naprzemiennego. Po kilkunastu dniach, gdy system zbierze wystarczającą ilość danych, warto je przełączyć na optymalizowane przez system Google Ads. Pozwoli to wyświetlać najskuteczniejsze z reklam o wiele częściej.

Google ADS GDN 2

 

#3 Dostosuj odpowiedni przekaz

Powinniśmy zastanowić się również, czy nie warto rozdzielić naszych reklam pod kątem przekazu reklamowego/grafiki dla nowych odbiorców i tych, którzy byli już na naszej stronie lub nawet dokonali na niej zakupu. Pozyskanych klientów możemy zachęcać do ponownego odwiedzenia naszej strony i pokazać im podobne przedmioty do tych kupionych przez nich wcześniej. Warto również zaoferować im dodatkowy rabat.
Z kolei nowych odbiorców możemy zachęcić naszymi bestsellerami lub wyróżnikami oferty na tle konkurencji.

 

#4 Nie zapomnij o Call to action

Warto pomyśleć o tym, żeby reklamy zawierały również odpowiednie wezwanie do działania. Niezależnie od tego, czy zależy nam na sprzedaży, wejściu na konkretną stronę docelową, przeczytaniu naszego artykułu lub pozyskaniu jakiegokolwiek leadu, powinniśmy wybrać chociaż jedno CTA:. „Kup teraz!”, „Wypróbuj”, „Zapisz się”, „Czytaj dalej” lub jakiekolwiek inne zachęcające do interakcji z naszą reklamą. Google zapewnia, że reklamy z CTA osiągają o wiele lepsze współczynniki klikalności (CTR).

 

#5 Przygotuj reklamy pod nowy sezon lub konkretny event

Pomyślmy też o swoich reklamach w kontekście pory roku i sezonu. Wyprzedaże Letnie, Zimowe, Świąteczne, związane z danymi eventami – na każdą z okazji możemy wypróbować nowe reklamy. Jest to na pewno o wiele lepsze rozwiązanie, niż wyświetlanie tego samego baneru lub tej samej reklamy elastycznej przez cały rok.

 

#6 Podziel grupy po typie reklamy

Wraz z pożegnaniem Adwords, a powitaniem Google Ads, odeszła galeria reklam, która pozwalała utworzyć kilka typów reklam. Obecnie w sieci reklamowej można stworzyć jedynie reklamę elastyczną, która zawiera w sobie większość dotychczasowych rodzajów reklam.
Istnieje oczywiście w dalszym ciągu opcja przesłania reklamy displayowej (banera).
Przy uruchamianiu kolejnych grup reklam warto podzielić je pod względem typu reklam w nich zawartych.

 

#7 Nie zapomnij o dobrym nagłówku

W celu utworzenia reklamy elastycznej należy wprowadzić podstawowe elementy, tzn.:

  • banery,
  • zdjęcia z podpiętego feedu produktowego,
  • logo firmy,
  • nazwę firmy
  • teksty reklamy,
  • końcowy adres URL,
  • nagłówki.

Google ads GDN 3

W ustawieniach kampanii warto również włączyć powiązanie z plikiem produktowym z Google Merchant Center.

Google ADS GDN 4

Pozwoli to wyświetlać w naszych reklamach asortyment przekazywany w feedzie produktowym.

Poza tekstem reklamy i zdjęciami bardzo ważnym elementem jest sam nagłówek. Musi on być krótki, zwięzły oraz taki, by po zasłonięciu innych części reklamy przekazywał jej treść i/lub (najlepiej żeby…:-)  zostawał w pamięci.

 

#8 Wyklucz niepotrzebne kierowanie

Przy uruchamianiu naszej kampanii można również zwrócić uwagę na urządzenia, na które będzie kierowana. Jeśli reklama nie ma być związana z jakimikolwiek aplikacjami, zalecamy wyłączyć opcję wyświetlania w aplikacjach zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Pozwoli to znacznie ograniczyć koszty, a co za tym idzie, wykluczyć część słabszego ruchu. Z naszego doświadczenia wynika, że aplikacje nie generują praktycznie żadnych konwersji.

Google ADS GDN 5

 

#9 Daj reklamom czas

Pamiętajmy, że system Google Ads potrzebuje czasu na zatwierdzenie Twoich reklam. Może to potrwać od kilku godzin do 2-3 dni roboczych. Jeśli Twoje reklamy zostały zaakceptowane i zatwierdzone, pozwól im wyświetlać się przez kilka-kilkanaście dni. Dwa tygodnie to w większości przypadków wystarczająca próbka czasowa, żeby móc określić, które z naszych reklam:

  • działają,
  • wypadają lepiej na tle pozostałych,
  • warto poprawić.

 

#10 Kieruj bezpośrednio

Jeśli chcemy uzyskać możliwie najwyższą efektywność naszej reklamy, pamiętajmy o tym, żeby docelowy URL był jak najbardziej precyzyjny. Kiedy zależy nam na sprzedaży konkretnego modelu, nie kierujmy naszej reklamy na stronę główną lub do całej kategorii. Mało kto będzie przeszukiwał nasz sklep, aby odnaleźć produkt, jaki widział na zdjęciu lub o którym dowiedział się z tekstu reklamy. Pomóżmy swojemu potencjalnemu klientowi i kierujmy go bezpośrednio do karty produktu, którego szukał. Zwiększy to znacząco szansę na konwersję w naszej witrynie i osiągniemy dzięki temu o wiele lepszy zwrot z inwestycji.

POWODZENIA! 🙂

 

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik

Krzysztof Janosiewicz