Strona główna → Blog → Google Ads → Pokaż, że jesteś lepszy od konkurencji! Google wprowadza Program ocen konsumenckich Pokaż, że jesteś lepszy od konkurencji! Google wprowadza Program ocen konsumenckich Filip Biszczak 29 listopada, 2016 Przeczytasz w ~ 5 min. Prowadząc kampanie produktowe lub displayowe mogliście zauważyć nowy program, który Google wprowadził na Waszych kontach Merchant Center. Opcja, która była dostępna wcześniej w Stanach Zjednoczonych, teraz weszła między innymi do Polski – dostajemy możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji nie tylko przy pomocy naszej oferty produktowej, ale również jakości i profesjonalizmu obsługi klienta. Program “Opinie konsumenckie Google” pozwala na darmowe zbieranie opinii klientów na temat Twojej firmy i przekazywanie jej innym użytkownikom w formie “ocen sprzedawcy”. Czym są te oceny? Mogliście już co nieco o nich słyszeć. Jest to rozszerzenie automatyczne dostępne na Waszych kontach Google Adwords. Do tej pory, żeby móc wyświetlać je obok naszych reklam, trzeba było być w programie ocen jednego z zaufanych partnerów Google, m.in.: Google Trusted Stores StellaService lub używać jednego z niezależnych od Google źródeł, których lista dostępna jest tutaj. W tej chwili Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i samo uruchamia możliwość pozyskiwania i udostępniania opinii konsumenckich oraz ocen sprzedawców. To niezawodny sposób pokazania, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji! Jak wygląda ten program oczami Kowalskiego? Procedura jest bardzo prosta. Po przyjemnych i satysfakcjonujących zakupach na Twojej stronie, przy okazji wyświetlania strony potwierdzenia dokonania transakcji (po dokonaniu płatności), pojawi się moduł, w którym klient będzie mógł wyrazić zgodę na udział w ankiecie oceniającej jego wrażenia. Ankieta zostanie przesłana na adres mailowy kupującego i będzie miała formę zbliżoną do tej poniżej: Wynik przedstawiany jest w formie ocen, w skali od 1 do 5 (analogicznie w formie gwiazdek), a wyświetlać go możesz: – w sieci wyszukiwania: – przy okazji reklam produktowych: – oraz w swojej witrynie: Badania trendów wykazują, że zastosowanie rozszerzenia “ocen sprzedawcy” w kampanii potrafi zwiększyć klikalność reklam aż o 10%! Przeczytaj także: Wybieraj proste rozwiązania. [Case study Z-milosci.pl] lub sprawdź inne nasze case study Wiem, co myślisz – “Wchodzę w to!” Jednak, żeby wziąć udział w programie Opinie konsumenckie Google, trzeba spełnić kilka podstawowych warunków. Jakich? Po pierwsze, proces zakupowy w Twojej witrynie, a dokładnie proces płatności, musi wyświetlać użytkownikowi oddzielną stronę potwierdzenia transakcji. Dodatkowo: – Platforma musi pozwalać na dodanie kodu JavaScript do wszystkich stron witryny. – Strony koszyka muszą być przechowywane na serwerze w Twojej własnej domenie (a nie domenie firmy zewnętrznej, jak Shopify czy CoreCommerce). – Strona potwierdzenia zamówienia w Twojej witrynie musi być zaszyfrowana (dostępna tylko poprzez HTTPS). Kiedy upewnisz się, że powyższe wymogi techniczne są spełnione (zobacz: jak nadać dostęp do Google Merchant Center), musisz zalogować się na swoim koncie Google Merchant Center i wejść w zakładkę Programy Merchant Center: Następnie dołączyć do programu (będzie to wymagało akceptacji umowy): Kolejnym krokiem jest integracja modułu udziału w programie. Dzięki temu Google będzie mieć możliwość wyświetlania na Twojej stronie informacji o tym, że bierzesz udział w programie Opinie Konsumenckie Google i udostępniania ankiety klientom, którzy wyrazili na to zgodę. Integracja modułu polega na zimplementowaniu odpowiedniego kodu na stronie potwierdzenia zamówienia (strona musi używać deklaracji DOCTYPE dla HTML5: ). Kod wygląda następująco: <script src=”https://apis.google.com/js/platform.js?onload=renderOptIn” async defer></script> <script> window.renderOptIn = function() { window.gapi.load(‘surveyoptin’, function() { window.gapi.surveyoptin.render( { “merchant_id”: MERCHANT_ID, “order_id”: “ORDER_ID“, “email”: “CUSTOMER_EMAIL“, “delivery_country”: “COUNTRY_CODE“, “estimated_delivery_date”: “YYYY-MM-DD“ }); }); } </script> Jak widzisz, pojawiają się w nim zmienne (zaznaczone na czerwono), które należy zastąpić parametrami dynamicznymi dostosowanymi do pojedynczego użytkownika (merchant_id jest unikalne dla każdego konta Google Merchant Center). O tym, w jaki sposób to zrobić oraz o pozostałych wymaganiach technicznych dowiesz się tutaj. Wszystko jasne? Kod zaimplementowany? To świetnie! Wystarczy, że uzbierasz przynajmniej 150 opinii o swoim sklepie w ciągu ostatniego roku i ocena powinna zacząć się wyświetlać wraz z Twoimi reklamami produktowymi oraz w sieci wyszukiwania. Jeśli nie wiesz jak samemu rozpocząć przygodę z Google ADS <- sprawdź naszą ofertę. Jeżeli chcesz dodatkowo informować klientów przeglądających Twój sklep, że bierzesz udział w programie Google, będziesz musiał zaimplementować tzw. plakietkę programu. Jest ona w formie grafiki, która wyświetla ocenę Twojego sklepu przez innych użytkowników oraz zawiera link do strony odsyłającej, na której użytkownik będzie mógł przeczytać tekstowe opinie na temat Twoich usług. Plakietka może znajdować się na dowolnej liczbie stron i w dowolnym miejscu, a to, jak się prezentuje, pokazaliśmy na początku naszego artykułu. Nie chcę Ci się scrollować? No dobrze, specjalnie dla Ciebie! Sprawdź także: Sempai Merchant Te artykuły mogą również Cię zainteresować: Nie tylko konwersja – jakie działania pozasprzedażowe klientów na stronie warto śledzić? Link building – na czym polega i jak go robić skutecznie? Brzydkie reklamy sprzedają lepiej? Facebook to doskonałe narzędzie do prowadzenia działań stricte sprzedażowych – sprawdź ofertę. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Czym jest wskaźnik ROI i w jaki sposób go obliczyć? Filip Biszczak Google Ads Team Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ