Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsZbliża się Black Friday! Ułatw sobie zakupy dzięki Google Shopping Shortlist [NOWOŚĆ]

Google w sezonie świątecznych wyprzedaży wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników wyszukiwarki i wprowadza na polski grunt nową funkcjonalność – Google Shopping Shortlist.


Narzędzie to – jak wyjaśnia na swojej witrynie internetowej Google – pozwala na “przechwytywanie pomysłów podczas zakupów”. Prościej: jeżeli jakiś produkt wpadnie nam w oko, ale jeszcze nie podjęliśmy decyzji na temat jego zakupu, możemy szybko wrzucić go na specjalną listę i wróćić do niego po jakimś czasie. Google Shopping Shortlist pozwala nawet na zapraszanie i dzielenie się opiniami nt. wybranych produktów z przyjaciółmi i rodziną. Osoby, którym została udostępniona lista, mogą same dodawać kolejne przedmioty lub zostawiać notatki na temat tych wrzuconych (np. Nie jestem pewien, czy Katarzyna ucieszy się z tej ksiażki. Wspominała coś o karnecie na siłownię” lub “Aneta ma już ten sweter, ale czerwony szalik pasowałby do jej czapki”).

Jeżeli jednak chciałbyś zaprosić kogoś do swojej rozpiski, musisz posiadać profil na społecznościowce Google+:

Shortlists Google Shopping - 3

 

Czytaj takżeJak wygrać Black Friday i Święta w wyszukiwarce? Tipy na teraz

 

Jak zacząć przygodę z Google Shopping Shortlist?

Na początku skopiuj adres: https://www.google.pl/shopping/shortlists/ i wklej go do przeglądarki.

Następnie, aby stworzyć pierwszą “listę zakupów” (np. prezenty na Boże Narodzenie 2017), kliknij w przycisk “Create Shortlist”:

Shortlists Google Shopping 1

 

Możesz utworzyć ich wiele i w celu uporządkowania nadać im konkretne nazwy, np. prezenty Boże Narodzenie 2017:

Shortlists Google Shopping - 2

 

Jeżeli chciałbyś dodać produkt do swojej listy, wystarczy że skopiujesz adres URL strony, na której się znajduje i wkleisz go we wskazane pole:

Shortlists Google Shopping - 4

 

Shortlists Google Shopping - 5

 

Po dodaniu produktu automatycznie zapisywane jest również jego zdjęcie, cena i opis:

Shortlists Google Shopping - 6

 

PROTIP #1 Shortlists browser button

Przycisk Shortlists znacznie ułatwia korzystanie z nowego narzędzia Google. Wystarczy, że na stronie produktu w niego klikniesz, a on automatycznie dopisze go do wybranej przez Ciebie listy.

 

Czytaj takżeBlack Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Zobacz, jak się do nich przygotować

 

Jak go zainstalować? To banalnie proste. Rozwiń menu dostępne w Ustawieniach i wybierz “Get the Shortlist Button:

Shortlists Google Shopping - 7

 

Następnie przycisk “Save to Shortlist” przesuń w wybrane przez Ciebie miejsce w Pasku zakładek:

Shortlists Google Shopping - 8

 

Wchodząc w buty Google’a, domyślamy się, że nowa funkcjonalność ma zachęcić użytkowników do pozostania w świecie zakupów Google. Miejmy nadzieję, że wpłynie to pozytywnie na sklepy internetowe reklamujące się za pomocą AdWords. Póki co Google Shopping Shorlist zbyt wiele nowego nie wnosi dla osób prowadzących kampanie płatne w wyszukiwarce. Jedyną rzeczą o którą muszą zadbać sklepy internetowe, to bieżące aktualizowanie feedu produktowego i sprawdzanie, czy zawiera on wszystkie niezbędne informacje, które ułatwią użytkownikom wybór jego sklepu, gdy ci będą już gotowi do zakupu 🙂

 

 

Dowiedz się więcej: 

CSS Sempai Shop

Kampanie produktowe – Reklama PLA

Remarketing dynamiczny dla e-commerce

 

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez: Freepik

Małgorzata Cichocka