Strona główna → Blog → Google Ads → Jak wygrać Black Friday i Święta w wyszukiwarce? Tipy na teraz Jak wygrać Black Friday i Święta w wyszukiwarce? Tipy na teraz Małgorzata Cichocka 25 października, 2018 Przeczytasz w ~ 5 min. Przed nami ultra gorący okresy dla branży e-commerce: Black Friday, Cyber Monday i Boże Narodzenie. Co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w tym czasie? Przedstawiamy listę równie gorących tipów do wdrożenia “na teraz” 🙂 Wielu reklamodawców nie docenia potencjału drzemiącego w gorącym okresie przedświątecznym, obejmującym również dwa dni, w których liczba wyszukań na poszczególne kategorie i produkty potrafi być kilku, a nawet kilkakrotnie wyższa, nie tworząc dopasowanej do tego czasu strategii kampanii obecności w wyszukiwarce. A nawet Ci, którzy zdają sobie sprawę z tego, że w tym czasie należy podjąć bardziej agresywne działania, zostawiają to na ostatnią chwilę. A tak naprawdę, jak pokazują statystyki Google, ponad połowa zakupów świątecznych jest planowana nawet na 2 miesiące przed Gwiazdką. TIP #1: Akcję świąteczną rozpocznij już teraz Koncepcja lejka zakupowego powinna stanowić fundament Twojej strategii reklamowej na najbliższe 2 miesiące. Dlaczego? Wystarczy, że odpowiesz sobie na pytanie: czy z góry wiesz, co chcesz kupić w prezencie swoim najbliższym? Sądzę, że nie. Przeglądasz masę serwisów w celu poszukiwania inspiracji – często nawet obejmujących tematycznie różne dziedziny. Dlatego dobrą praktyką jest budowanie list remarketingowych właśnie na górze lejka – na etapach inspiracji (np. pomysły na przepis kulinarny) i intencji (np. recenzje), kiedy kliknięcia są najtańsze. Jeżeli prześpisz ten moment – tuż przed świętami z konkurencją będziesz mógł wygrać jedynie obniżając ceny, a niekoniecznie jest to gra warta świeczki. Etap inspiracji trwa mniej więcej do końca października, zaś intencji – do ok. połowy listopada. Ze zbudowanych list będziesz mógł korzystać w fazie zakupowej, czyli od Black Friday aż do Świąt. Powracając do użytkowników, możesz zaproponować im atrakcyjne zniżki lub spersonalizowane kombinacje produktów. TIP #2: Zróżnicuj swoje działania w zależności od etapu lejka Inspiracja Na każdym etapie lejka powinieneś podejmować działania innego typu. Przykładowo, w fazie inspiracji, kiedy tak naprawdę użytkownik nie wie, czego szuka, doskonale sprawdzają się reklamy wideo na Youtube. Dobrą praktyką jest tutaj połączenie formatów Bumper Ads i TrueView In-Stream. Dzięki niemu w fazie inspiracji i intencji dotrzesz do potencjalnych klientów, zbierzesz ich na listy remarketinowe i opowiesz emocjonującą historię. Zasięg jest głównym celem na tym etapie lejka i właśnie dlatego doskonale się sprawdzi tutaj także GDN. Zarówno na Youtube, jak w sieci reklamowej Google zapłacisz za kliknięcia mniej niż w reklamach w wyszukiwarce. W tej fazie rekomendujemy skorzystanie z funkcji pomagających docierać do szerokiej grupy odbiorców i zwiększających widoczność, np. kierowanie demograficzne czy kierowanie na odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Ponadto Google zaleca korzystanie z takich rozwiązań, jak: Generyczna Kampania Search Custom Intent GDN/YT generyczne Czytaj także: Zbliża się Black Friday! Ułatw sobie zakupy dzięki Google Shopping Shortlist [NOWOŚĆ] Intencja W drugiej fazie procesu zakupowego nie musisz działać już tak szeroko, powinieneś natomiast skupić się na użytkownikach wykazujących już jakąś określoną intencję. Przedstawienie oferty zainteresowanym klientom umożliwi m.in. kierowanie na odbiorców na rynku, czyli osób, których aktywność wskazuje na potencjalny zakup w nieodległym czasie. W Search warto, abyś skorzystał ze słów kluczowych na średnim poziomie ogólności, np. związanych z markami, kategoriami, cechami produktów. W Remarketingu Display skorzystaj z funkcji przypominającej oraz kierowania reklam do użytkowników wahających się. Doskonale sprawdzą się tutaj również: kampanie Search na brand, Custom intent GDN/YT (ale z wykorzystaniem słów kluczowych zawierających intencje i kategorie produktów) Remarketing TrueView for Shopping Zakup Na ostatnim etapie – Zakupu, gdy już masz zebranych odbiorców, skorzystaj z narzędzi, które umożliwią Ci ich precyzyjne segmentowanie oraz dotarcie ze spersonalizowanym przekazem, czyli: Remarketing RLSA Customer Match listy klientów z CRM Więcej o lejku sprzedaży znajdziesz tutaj: https://sempai.pl/blog/adwords-fbads-na-lejku-sprzedazowym/ TIP #3: Zwiększ budżet w Black Friday i Cyber Monday Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy liczba zapytań związanych z asortymentem oferowanym przez Twój e-sklep może być nawet kilkunastokrotnie wyższa aniżeli w pozostałe 364 dni. Dlatego, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w tych dniach, warto w ich trakcie zastosować nieograniczony budżet. W innym przypadku możesz nie odpowiedzieć na wszystkie zapytania i stracić potencjalnie większy zyski. Żeby nie przegapić skoku sprzedaży, najlepiej, abyś umożliwił budżetowi podążanie za trendami popytu na Twoje produkty. Jeżeli chodzi o konkretne wielkości, przeanalizuj trendy w branży związane z różnymi akcjami promocyjnymi. Przydadzą się do tego takie narzędzia, jak: Keyword Planner, Google Trends – a najlepiej, jeżeli oprzesz się na historycznych statystykach kampanii, o ile prowadziłeś wcześniej działania marketingowe. Harmonogram to kolejna kwestia, o której powinieneś pamiętać. Jak pokazują statystyki kont naszych klientów, duża część użytkowników kupuje już parę minut po północy. Dlatego najlepiej, aby Twoje reklamy wyświetlały się przez cały dzień – od północy do północy 🙂 TIP #4: Wyświetlaj się na pierwszej pozycji Ci, którzy mieli okazję prowadzić działania reklamowe w wyszukiwarce, doskonale zdają sobie sprawę, że wyświetlanie się na pierwszej pozycji potrafi nawet kilkakrotnie zwiększyć ruch na stronie i w konsekwencji – sprzedaż. Dlatego polecamy zwiększenie budżetów już teraz i tak ustawić stawki, abyś właśnie na Black Friday i Cyber Monday pojawiał się na pierwszych pozycjach w reklamie Shopping’owej. Pamiętaj też o tym, aby przesłać swoje reklamy do sprawdzenia z dużym wyprzedzeniem – np. minimum 48 godzin przed Black Friday. Może się zdarzyć, że ich weryfikacja potrwa dłużej i nie zdążysz na start e-commerce’owego święta. Czytaj także: Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Zobacz, jak się do nich przygotować TIP #5 Zastosuj funkcje IF i Countdown Funkcja IF Dzięki tej funkcji wyświetlisz w reklamie tekstowej osobom, które spełniły dany warunek, określoną przez Ciebie informację, np. użytkownicy, którzy byli już na Twojej stronie, zobaczą reklamę z większym rabatem niż ci, którzy jeszcze jej nie odwiedzili. Z funkcji IF możesz korzystać tylko w reklamach w sieci wyszukiwania. Jej ustawianie nie jest strasznie skomplikowane. Wystarczy, że parametry w nawiasach “{}” zastąpisz określonym przez Ciebie tekstem: Źródło: Support Google Przykład zastosowania funkcji IF w reklamie dla użytkowników, którzy porzucili koszyk: Źródło: Support Google Funkcja COUNTDOWN Podobnie jak funkcja IF – jest to proste w użyciu narzędzie, dzięki któremu łatwiej skłonisz użytkowników do zakupu właśnie w tym momencie. Dzięki niej w przekazie reklamowym zostanie dodane odliczanie: w dniach, następnie godzinach i na koniec minutach. Treść reklamy może wyglądać następująco: “Tylko 5 godzin do końca wyprzedaży”, a po upływie 4 godzin i 15 minut automatycznie zostanie zmieniona na: “Tylko 45 minut do końca wyprzedaży”. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Małgorzata Cichocka Marketing Team Manager Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze 25 października, 2018 Paweł Gontarek Organicznie to LPki pod te święta minimum 6-7 miesięcy przed świętej 3ba postawić 😉 Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ